Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Samsung chystá na příští rok extrémně výkonné a úsporné čipsety

Samsung je největším výrobcem paměťových modulů DRAM, velké peníze ale investuje také do vývoje vlastních čipových sad pro mobilní zařízení. Již v příštím roce bychom tak v mobilech a tabletech mohli vídat čipsety s 20 i 14nm hradly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Cortez

to že je 14nm pokročilejší než 22/32 nm je jasne

to ani neni treba přece komentovat. To tak je vzdycky ze kdyz se vyda neco novejsiho ze to je ve vetsine pripadu lepsi, na cas, nez od ostatnich konkurentu. Ale je blbe jeste komentovat i neco co se jen ohlasilo. z toho muze kdykoliv sejit. Takze porovnavat konkurenty na zaklade spekulace je dost chabe. Dulezity je stav v momente uvedeni na trh. To muzu rict ze ten je ted lepsi nez tamten. Konkurence taky muze chystat neco zase lepsiho, ted to muze tajit, a nez se samsung vubec odhodla rozjet vyrobu, tak qualcomm muze prijit s podobnymi čipy primo uz na trh. a tak to jde porad dokola. Rv

0/0
19.6.2012 9:55

Nubby

Samsung je proste

valec! R^

0/0
18.6.2012 16:01

doktor_bota

Re: Samsung je proste

Ten si Apple ještě nepatentoval?:-/:-)

0/0
18.6.2012 16:41

lassesse

Re: Samsung je proste

Samsung vyvija, Apple nakupi hotove suciastky a ofce mu to zeru, ze aka super cool technologicka firma.:-P

+1/0
18.6.2012 19:01

Skadi

Re: Samsung je proste

Lassssicka ma mindrak ;-D

0/0
18.6.2012 19:40

lassesse

Re: Samsung je proste

A copak? Panicek ti sahnul na milaska?;-D

0/0
18.6.2012 20:04

Skadi

Re: Samsung je proste

Myslis Nokii? Vseved jsi a vsevedem zustanes :-) Kdyz nekdo pred tebou kousne do obycejneho jabka, tak to v tome asi hodne vre co? ;-D

0/0
18.6.2012 20:10

Skadi

Re: Samsung je proste

*tobe

0/0
18.6.2012 20:11

looking

Re: Samsung je proste

Až na to, že je to přesně naopak . Ale to fanatik, jako ty, stejně nopřipustí,takže další diskuse memá smysl.:-)

0/0
18.6.2012 23:24

NovZden

autor clanku

Nevim, cemu se venuje profesne autor clanku, ale pokud by se alespon trochu pohyboval v oboru, vedel by, ze prechod na 20nm nebo 14nm technologii neni mozny v horizontu 2 let. Na 28nm technologii presli letos nekteri vyrobci cipu (Qualcomm, nVidia, Xilinx aj.) a snad s vyjimkou Xilinxu vsichni meli velky problem s vyteznosti cipu pri vyrobe. Suskanda tvrdi, ze na vine jsou spatne navrhy cipu, kde je navrh daleko vic citlivejsi z hlediska floor planu nebo back-end layoutu. Mj. jediny Intel predstavil 22nm technologii a prechod z 32 na 22nm trval cca. 3 roky

0/0
18.6.2012 11:05

akleen

Re: autor clanku

Nevim, cemu se venujete vy, ale placate. Viz:https://www.google.com/search?q=14nm+technology&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:cs:official&client=firefox-a

0/0
18.6.2012 11:20

NovZden

Re: autor clanku

Vy jste si vygooglil info, ktere ale nepopisuje realnou vyrobu. Podivejte se, jake obrovske problemy mel na zacatku roku Qualcomm a nVidia s vyrobou cipu na 28nm technologii. Aby se vam vyroba vyplacela, musite mit urcity production yield. Na rozdil od Vas v tomto oboru pracuji.

0/0
18.6.2012 12:36

akleen

Re: autor clanku

Ale to Vam nikdo nebere, s tim souhlasim. Jenze je to jen otazka casu, jak u Samsungu, tak u Intelu. A rozhodne ne 3 roky, spis tak rok a to maximalne. Nepodcenoval bych ten Samsung tolik a hlavne prectete si to poradne. Sami vyrobci udavaji maximum rok 2014.

0/0
18.6.2012 12:48

NovZden

Re: autor clanku

To je presne to, o cem jsem psal. Prechod na novou technologii s priblizujicim se fyzikalnim limitem soucasnovych polovodicovych technologii zabere cim dal tim vic casu. A nemuzete spustit vyrobu, pokud mate vyteznost 20-30% a to je presne pripad Qualcommu a nVidie behem letosniho brezna. Naslibovali cipy na 28nm technologii a pak obvinovali tchajwanskou TSMC (firma, u ktere cipy vyrabeji), ze nema zvladnutou technologii vyroby. A verte mi, ze pokud se zacne s vyrobou 20nm technologii, tak to bude nejdrive na konci roku 2014. Mimochodem firmy, ktere jsem jmenoval, nevyvijeji technologicky proces vyroby. Na to jsou uplne jine vyrobni firmy. Ale pri spatnem navrhu cipu se jednoduse stane, ze ani do te doby provereny technologicky proces vyroby neposkytuje dostatecny production yield.

0/0
18.6.2012 23:06

Teletabis

A proč nenepíšete

co bude za deset let?

Raději by se měla zvyšovat výdrž baterií.

0/0
18.6.2012 6:38

anonymousCZ

Re: A proč nenepíšete

Baterie jako taková NEMA zadnou vydrz. To neni zadna jednotka. Proste LOL.

Ma jen KAPACITU ;-D

0/0
18.6.2012 7:02

TC2001

Re: A proč nenepíšete

To je jako kdybyste říkal, že zvuk nemá frekvenci, ale vlnovou délku :-/

Jinak máte pravdu, dnes mobily nemají žádnou výdrž.

0/0
18.6.2012 18:04

jesterkasploutvema

Re: A proč nenepíšete

tyto uporne cipsety budou prinosem i v tom smeru, ze i stavajici baterie zajisti delsi prvozuschopnost

0/0
18.6.2012 8:48

Turner

Re: A proč nenepíšete

By SE měla...ono to totiž moc nejde, aspoň při současné úrovni poznání. Snižování spotřeby je myslím dobrá a přínosná cesta...

0/0
18.6.2012 14:14

doktor_bota

Re: A proč nenepíšete

Za deset let se tomu budeme smát. Buď jako vykopávkám z doby kamenné, nebo jako legendám při meziklanové výměně pěstních klínů za rýži.;-)

+1/0
18.6.2012 16:46







Najdete na iDNES.cz