Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Revoluce dotykových displejů: vystoupí z nich mechanická tlačítka

Prototyp dotykového displeje s mechanickou hmatovou odezvou předvedla společnost Tactus Technology na akci SID Display Week v americkém Bostonu. Na displeji se mohou libovolně objevovat fyzická tlačítka nebo jiné objekty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petr.n_22

Ostatní to začnou osazovat až po té,

kdy to použije Apple. :-)

+1/0
12.6.2012 16:07

Antonín, topič

Re: Ostatní to začnou osazovat až po té,

Jako na tom Androidu, že? Ale je to možné. Ať si za marketing utrácí Apple.

0/0
18.6.2012 9:09

Kubri ml.

Souhlasím!

Bude to super.. V autě se nedají na těch pádlech psát ani pořádně smsky aniž by se člověk nevyboural.

0/0
11.6.2012 18:58

Podivný Atraktor

Re: Souhlasím!

v autech se sms diktují

+2/0
11.6.2012 19:20

magicjolly

Re: Souhlasím!

a potom špatně rozpoznaná slova pracně opravují :-)

+1/0
11.6.2012 20:48

poemcz

Re: Souhlasím!

v autě se máš plně věnovat řízení vole :P

+2/0
11.6.2012 21:55

doktor_bota

Re: Souhlasím!

Za jízdy nemáš co smolit SMS - buď spáchej sebevraždu tak, abys neohrozil ostatní, nebo zastav a vezmi telefon do pracek. Nebo hodláš riskovat nejen svůj život kvůli pohotovému odeslání textu "Loviskuju te mocinky moc" či jeho velkomanagerským variantám?;-€

+9/0
11.6.2012 23:43

Mrhamotý Krdlebný Kňukvulín v2.2

Re: Souhlasím!

Já teda nevim, ale na klasickém tlačítkovém mobilu neodvádí psaní sms pozornost o nic víc než telefonování s HF nebo kecání se spolujezdcem. Aspoň mě nedělalo nejmenší problém naťukat text bez jediného pohledu na displej.

0/0
12.6.2012 12:35

Astaroth

Re: Souhlasím!

http://www.intomobile.com/wp-content/uploads/2010/07/texting-while-driving2.jpg

+2/0
12.6.2012 13:12

Habansz

Re: Souhlasím!

zhovadilost jako psat sms za jizdy napdne nikoho normalniho

0/0
17.6.2012 19:42

Andee

Hm...

Ad diskuze o HW klávesnicích - osobně jsem postupně došel k závěru, že se bez ní taky obejdu, přece jen "pádlo" s uhlopříčkou přes 4" má už celkem solidně velkou virtuální klávesnici. Nicméně o tomhle mluvila Nokia už před takovými dvěma lety a třeba pro mě by to byl důvod uvažovat o novém telefonu. Přece jen ta odezva tlačítek chybí, byť simulace přes vibrování není špatná.

0/0
11.6.2012 18:55

Cortez

No jen aby...

hodne lidi si uz zacina zvykat a zvyklo na ploche displeje, klasicke dotakace. Nevim jestli jim uz fyzicke tlacitka  pocitove nebudou prekazet... no,uvidime.

0/0
11.6.2012 18:17

Ig-n-or

Re: No jen aby...

no oproti starým kulatým CRT se na ploché displeje zvyká rychle ;-) ale hw klávesnice pod displejem byla vždy nenahraditelnou pro ty kdo píšou víc než jen krátké vzkazy na twitter nebo smsky... ťukat do obrazu sice urychluje práci v grafickém rozhraní nebo při surfování, ale na texty je to mizerné, nehledě na minimalizaci prostoru pro text když potřebujte cokoliv napsat... uvidíme jak se to vyvine a jak moc to bude připomínat plnohodnotnou klávesnici, třeba se konečně zbavím svého HTC-TouchPro2 za který jsem ještě nenašel náhradu s tak vynikající pětiřadou klávesnicí včetně samostatné numerické řady. A to už po těch letech s ním dlouho uvažuju o upgradu za jiný pracovní nástroj, zatím pořád neúspěšně :-/

+1/0
12.6.2012 13:46

udusil se v talíři polívky

Těším se, až budu mít něco podobného v mobilu.

Jen doufám, že tyto displeje dostanou i jiné zařízení než ty od firmy Apple.

0/0
11.6.2012 15:57

ibid II. - nezničitelný

Re: Těším se, až budu mít něco podobného v mobilu.

a z čeho si vydedukoval, že by to mělo být jen u Applu? Navíc v článku se píše, že to předvedli na Androidu...

+7/0
11.6.2012 16:56

Teletabis

Re: Těším se, až budu mít něco podobného v mobilu.

Že by Apple plánoval loupež?

+1/0
11.6.2012 18:21

Teletabis

Re: Těším se, až budu mít něco podobného v mobilu.

Ale Apple to stejně nepotřebuje. Mají SIRI. Toto by byl přeci krok zpět.

0/0
11.6.2012 18:23

Naprostá Nula

Pěkné

Krásný příklad toho jak funguje u vývoj. Nejdříve normální tlačíka, pak

dotykový displej, pak spojení výhod obou forem. To se mi líbí. A určitě

to není jediný příklad.

0/0
11.6.2012 14:30

Radek-334

Re: Pěkné

To je krásný příklad, jak funguje marketing. HW klávesnice je spolehlivá, ale drahá. Vymyslí tedy dotykový bastl, který je levný, chybí hmatová odezva, avšak vhodnou reklamní masáží ho lidi začnou kupovat.

+1/0
11.6.2012 14:53

Brugal

Re: Pěkné

Mobily s HW klávesnicí se pořád dělají - doporučuji návštěvu některého z obchodů,zběžným pohledem jsem našel cca 20 modelů smartphonů s HW klávesnicí.Pokud by uživatelé stáli o HW klávesnice kupovali by je a nabídka by byla vyšší.

+3/0
11.6.2012 15:12

Oodi

Re: Pěkné

Ne nutně. Tohle by fungovalo, kdyby se zákazníci rozhodovali výhradně racionálně podle svých potřeb.

+1/0
11.6.2012 15:56

Brugal

Re: Pěkné

Nedělejte prosím z lidí hlupáky - nejprodávanější mobil posledních dnů je SGS3.Máte pocit,že lidé,kteří si ho kupují neznají své potřeby?

0/0
11.6.2012 16:29

HrubesaMares

Re: Pěkné

spis nexistuje adekvatni mobil s klavesnici :-/

+1/0
11.6.2012 17:10

Brugal

Re: Pěkné

Byla by těžká konstrukce - třeba jen přestěhování objektivu a tím změna celého vnitřního uspořádání.Navíc HTC Desire Z patří k nejporuchovějším mobilům právě díky mechanismu vysouvání displeje.

0/0
11.6.2012 17:32

ibid II. - nezničitelný

Re: Pěkné

otázka, jak se k němu ty lidi chovají...

0/0
11.6.2012 17:51

Oodi

Re: Pěkné

No vysouvají ho. Udělat vysouvací mechanismus je mechanicky náročné, udělat dotykový displej a přesvědčit lidi , že ho chtěj, je superlevné, kor když to druhé udělal za všechny výrobce Apple.:-)

+1/0
11.6.2012 18:02

ibid II. - nezničitelný

Re: Pěkné

za sebe mužu říct, že mi klávesnice vůbec nechybí, naopak oceňuji, že je mobil z jednoho kusu hliníku, který toho už přežil požehnaně...

+1/0
11.6.2012 18:06

Vrah

Re: Pěkné

To mně by chyběla – jsem zvyklý mobil obsluhovat jednou rukou a moc se na něj nekoukat.

Každému zkrátka vyhovuje něco jiného.

+1/0
11.6.2012 18:19

Oodi

Re: Pěkné

Však já ti ho nevnucuju. Ale jsem přesvědčený, že procento lidí s touhou po dotykáči je výrazně menší, než poměr dotykáčů vůči ostatním telefonům. A zkus dneska sehnat véčko. Je to jen móda.

0/0
11.6.2012 19:16

ibid II. - nezničitelný

Re: Pěkné

možnosti mobilů se mění. Dokud sloužily výhradně k telefonování a posílání sms, tak hrály roli i takový kraviny, jako véčko. Dnes na mobilech běhá internet, navigace, filmy, takže je logicky tlak na co největší displej při co nejmenší velikosti celého zařízení. To je hlavní důvod, proč drtivou většinu zabírá displej. Klávesy buď zabírají plochu nebo zvětšují tloušťku v případě vysouvací klávesnice. Důvody, proč většina mobilů vypadá, tak jak vypadá, jsou ryze praktické.Jak z pohledu výrobce, tak i zákazníka.

+1/0
11.6.2012 19:40

navico

Re: Pěkné

http://www.svetandroida.cz/samsung-predstavi-androidi-vecko-201206

0/0
11.6.2012 19:41

ibid II. - nezničitelný

Re: Pěkné

;-D

0/0
11.6.2012 19:45

Oodi

Re: Pěkné

Jsem už od nástupu prvních iOS a Androidů přesvědčený, že spousta lidí reálně nezná své potřeby a proto je často s těmi zařízeními zklamána a/nebo využívá je z malého procenta. Zkušenosti z mého okolí to potvrzují.

Mobil je spotřební zboží a lidé jeho nákup nijak dramaticky neřeší. I to přispívá k tomu, že nad tím nikdo nebádá a není vzteklý z toho, že to není to ideální, co může být, mimopraktické benefity (design, marketing, souznění se značkou) často převáží.

+1/0
11.6.2012 17:58

ibid II. - nezničitelný

Re: Pěkné

smarta jsem si poprvé pořídil před 2,5 rokem a naprostá spokojenost. Tehdy jsem přesně nevěděl, co bych od něj měl očekávat, dnes to vím naprosto přesně. A HW klávesnice to opravdu nebyla.

+2/0
11.6.2012 18:15

Oodi

Re: Pěkné

No, já mám vysouvací qwerty a ač je to lepší než dotykáč, funguje to s docela slušnou dávkou grifu na otvírání klávesnice a jen proto, žej je to malinké a vejde se mi to do jedné tlapy. Ideální klávesnice pro mě je qwerty pod displejem se zvýrazněnou numerickou částí. Dotykáč jsem si vyzkoušel a prostě se na něm pomalu píše a vyžaduje to příliš mnoho pozornosti, víc než jsem ochotný telefonu věnovat. Nemluvě o prostého uspokojení z mačkání tlačítek. Nicméně já lidem používání displejů neberu, moje sesumírování vidíš výše, rozhodně jsem nepsal o tobě :-)

+1/0
11.6.2012 19:28

ibid II. - nezničitelný

Re: Pěkné

taky jsem to nebral osobně, jen di myslím, že tvrzení, že většina lidí si kupuje něco jinýho, než vlastně chce, není pravda

0/0
11.6.2012 19:44

CZMiki

Re: Pěkné

Ale to je základní pravidlo a hybnost obchodu a ekonomiky. Ano v převážné většině lidé kupují věci, které nepotřebují ;-) Bez toho by se zhroutila celá světová ekonomika

+1/0
11.6.2012 22:40

Antonín, topič

Re: Pěkné

Mezi smysly výroků "kupují, co nepotřebují" a "kupují, co nechtějí" cítím určitý rozdíl.

0/0
18.6.2012 9:12

Radek-334

Tak se vracíme opět na "stromy"

Po letech másáží, že HW klávesnice není potřeba se opět vrací. Zajímalo by mě zda bude spolehlivost této klávesnice srovnatelná s klasickou HW klávesnicí

+2/0
11.6.2012 13:55

Brugal

Re: Tak se vracíme opět na

On nikdo nikoho příliš nemasíroval - lidé si prostě přestali mobily s HW klávesnicemi kupovat.Výrobci dělají jen to co prodají ... pokud by o HW klávesnice byl zájem sekali by je na spoustě modelů.

0/0
11.6.2012 14:04

Vrah

Re: Tak se vracíme opět na

Lidé přestali kupovat? No pak asi nejsem člověk. Chápu, že těch, komu dotykový displej vyhovuje, je zřejmě většina, ale takhle je vaše tvrzení na stejné úrovni, jako třeba sentence o tom, že lidé pijí pivo, lidé nemají rádi supermarkety, lidé se bojí výšek a podobně.

+3/0
11.6.2012 14:08

tvé horší já

Re: Tak se vracíme opět na

pokud máš alespoň základní ekonomické vzdělání víš, že pro tebe jako pro distributora je důležité jak ty říkáš "lidi chtěí/ lidi nechtějí. vždycky se trh přizpůsobuje majoritě, a tvrzení chtějí/nechtějí není nic jiného, než terminus technicus. neuraz se, ale to, co zajímá tebe, je úplně irelevantní, až to bude zajímat dalších sto milionů lidí, jako dotykové telefony, pak začne mít tvé slovo nějakou váhu.

+3/0
11.6.2012 14:27

Vrah

Re: Tak se vracíme opět na

Jenže to není žádný "terminus technicus", nýbrž paušalizující žvást. Podobně jako za minulého režimu to či ono bylo či nebylo "vůlí lidu". Nemám námitek proti tvrzení, že "většina zákazníků dává přednost dotykovým displejům", ta většina může být v horším klidně "drtivá", ale tvrzení, že "lidé přestali…" považuji za demagogický žvást, za lež.

+1/0
11.6.2012 14:34

tvé horší já

Re: Tak se vracíme opět na

jak říkám, to za co to považuješ ty, je naprosto irelevantní, důležité je to, jak je to vnímáno trhem a jeho činiteli. to co si myslíš ty, má mizivý dopad na tržnici v dolním hrozenkově, natož na světový trh.

a mezi námi, ono chytil ses strašného nesmyslu a hloupůstky, která nemá sebemenší důležitost ve vztahu k tématu.

+2/0
11.6.2012 14:37

Vrah

Re: Tak se vracíme opět na

Já ale opravdu nepíšu nic o tom, co jak vnímá trh. Píšu o tom, že formulace "lidé to a to" je demagogická, lživá. Mohl bych napsat, že lidé si myslí, že jste pitomec – někteří lidé jistě, takže je v pořádku, že napíšu lidé? Trh nevnímá formulace. Trh vnímá chování. A asi si mě s někým pletete – s někým, s kým jste se shodl na tykání; se mnou to nebylo.

+1/0
11.6.2012 14:51

tvé horší já

Re: Tak se vracíme opět na

na internetových diskusích tykám každému.

a i přes tolik zbytečných, tebou napsaných slov, nezmění formulace, které jsou naprosto běžné, při rorhovorech o trhu. pokud bude má pitomost, jak píšeš, tržní záležitost, může se to tak brát. jenže není, proto, je to, co píšeš blbost na entou (kolikátá už?).

+2/0
11.6.2012 15:04

Vrah

Re: Tak se vracíme opět na

I tomu, kdo vám vyká? Pak jste nevychovanec. Prosté jak facka. Byli takto nevychovaní i vaši rodiče a vy jste po nich, nebo jen pokazili vaši výchovu, když z vás vychovali hulváta? A dovolil byste tykat cizím lidem i do očí? Prodavačkám? Policajtům? Nebo jste takhle statečný jen na internetu?

+1/0
11.6.2012 15:10

tvé horší já

Re: Tak se vracíme opět na

no tak už toho nechme, a shrňme si to: tys plácnul ukřivděnou blbost o tom, jak se má někdo vyjadřovat, protože zrovna TY jsi ten, kdo tomu odporuje. já se ti to snažil vysvětlit, ty jsi uhýbal a uhýbal, předváděl neznalosti a neustále se oháněl nesmyslnými argumenty, které neměli nic společného s danou problematikou. když už jsi neměl, co dál namítnout, objevil sis pro sebe problematiku tykání, když i to jsem ti, ačkoli jsem vůbec nemusel, protože to není předmětem diskuse a na její rozuzlení to nemá žádný vliv, vysvětlil, tak jsi znova uhnul a tentokrát ses dokonce snížil k mrzkým a ubohým nadávkám a urážkám, dokonce i k urážce rodinných příslušníků. takže, skončeme to takhle, nejsem hrdina, tykám na internetu v anonymních diskusích každému, bez rozdílu. lidem v reálu většinou vykám a to už je mnohem víc informací, než jsem ti původně byl ochotný sdělit. a teď po tvém odkopání už asi ani nemám náladu se s tebou bavit dál, buran buranem zůstane, ať tyká nebo vyká.

+2/0
11.6.2012 15:19

tvé horší já

Re: Tak se vracíme opět na

argumenty neměly...

+1/0
11.6.2012 15:22

doktor_bota

Re: Tak se vracíme opět na

Ono je dost těžké odhadnout z hulákání na téma "dotykáče jsou dáblovo dílo" z pera někoho, kdo se podepisuje "vrah", že se jedná o potomka Jiřího Stanislava Guth-Jarkovského. Jinak pravidlem v anonymní diskuzi je tykání, ačkoliv lze psát tak, že je slušným diskutujícím tykání hloupé... Což není tvůj případ, mudrlante.

+3/0
11.6.2012 15:27







Najdete na iDNES.cz