Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

U:fon se prodá v srpnu za desítky milionů korun

Podle informací Mobil.cz od zdroje blízkého společnosti MobilKom je prodej operátora U:fon plánován na letošní srpen. U.fon, do něhož společnost Penta investovala při rozjezdu přes miliardu korun, bude nakonec nejspíš k mání řádově za desítky milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ddtx

Co s operatorem

kteremu sluzby nefunguji a jehoz pristup k zakaznikovi je mlc a plat

0/0
13.6.2012 13:56

petrolhead

někdo to koupí

už jenom ta povolení podle zákona o elektronických komunikacích jsou hodně cenná - bohužel investor má smolíka

0/0
6.6.2012 9:51

gars

Miliardový tunel k prodeji za desítky milionů ...

zajímavý marketing ...

0/0
6.6.2012 9:37

kozel zahradníkem

Re: Miliardový tunel k prodeji za desítky milionů ...

Japa to?

0/0
6.6.2012 9:38

Co Cech, to genius!

Re: Miliardový tunel k prodeji za desítky milionů ...

Tunel?? Vy si asi pletete dojmy s pojmy, ze? ;-D

+1/0
6.6.2012 10:17

alsl

Re: Miliardový tunel k prodeji za desítky milionů ...

kvik: ne ale vy ano :-P

0/0
6.6.2012 14:47

Anonym152

:-)

Teoreticky by ho mohl koupit budoucí čtvrtý GSM operátor. Tuto firmu získá za hubičku už s nějakou zákaznickou základnou a až bude mít licenci na GSM tak jim nabídne převod na GSM služby.

Tam nejde o firmu UFON jako takovou a její nešťastnou technologii, ale právě o ty zákazníky.

0/0
6.6.2012 9:08

Equus

Re: :-)

Jenže kdo dá případnému uchazeči o GSM licenci jistotu, že ji pak taky dostane.

0/0
6.6.2012 9:17

Anonym152

Re: :-)

Ano, tak pak může být jako virtuální operátor.... Ufon se o něco takového bude muset stejně pokusit pokud chce přežít...

0/0
6.6.2012 9:19

kozel zahradníkem

Re: :-)

Musel jsem se vrátit na článek-není tam sice řečeno nic o nějaké licenci,ale o tom že prosperuje a má levné volání.Do insolvence ho dostala minulost.Takže ten kdo to koupí to přejmenuje a vesele frčí

0/0
6.6.2012 9:29

anonymousCZ

Re: :-)

Pokud si myslite, ze insolvence se zbavite tim, ze firma zmeni vlastnika a prejmenujete ji, tak se mylite...

+1/0
6.6.2012 9:48

alsl

Re: :-)

kvik: ma jinou frekvenci takze ta nejde predelat na GSM a volne frekvence k mani nejsou :-P

0/0
6.6.2012 14:48

AAA2

Re: :-)

nesmysl.

staci aby ctvrty operator nabidl nceco ve stylu Free ve Francii a nebude stihat zakazniky odhanet.

i bez ufona.

0/0
6.6.2012 9:20

Anonym152

Re: :-)

No no, to není až tak pravda. Ti 3 to nabídnou taky. Mají flexibilní retenční nabídky. Už teďka by jste se divil co jsou schopni nabízet. A mnoho lidi od nich pak neodejde - Češi jsou konzervy a třeba 14 dní čekat na přesun se jim většinou nechce...

0/0
6.6.2012 9:22

AAA2

Re: :-)

V posledni dobe uz ta ochota nabizet hory doly znacne poklesla.

Spousta lidi odejde proste jen z principu pokud bude moznost.

Dostatek na to, aby novy operator nestihal (samzorejme, pokud s nejakou agresivni nabidkou prijde)

14 dni skutecne potreba cekat neni (obvykle).

0/0
6.6.2012 9:38

Anonym152

Re: :-)

Jenže bylo by to dýl. Kdyby si věděl o přenosu čísel více, tak víš, že tam jsou různé kapacity a ty jsou omezené, takže u velkého boomu by to negarantovali ani do lhůty, kterou jim přikazuje stát.

Podívej se na Polsko, tam obdobná nabídka jako Free už nebyla tak šokující = operátoři ihned zareágovali. A i z praxe - velké množství přechodu se nedokončuje - díky retencím operátorů. Češi nejsou až v tomto bohužel agresivní a když dostanou minimálně obdobnou nabídku, tak zůstanou.

0/0
6.6.2012 9:48

AAA2

Re: :-)

Prenos cisla prece neznamena ze 14 dni nevolas

Od noveho operatora mas prece docasne cislo, ze ktereho muzes klidne volat a hovory prijimat na starym .Kdo chce, tak to tu chvili prezije

Ve Francii taky stavajici operatori prisli s minimalne obdobnyma retencnima nabidkama, ale i tak Free nestihalo.

0/0
6.6.2012 9:58

Anonym152

Re: :-)

Francouzi nejsou nejsou konzervy...

0/0
6.6.2012 10:07

AAA2

Re: :-)

ne, to jsou zabozrouti ;-D

0/0
6.6.2012 10:19

Cácorka

Re: :-)

Jaký 14 dní nevoláš? když přecházel příbuzný s číslem od T-mobil k Vodafone přišla mu sim s přesným datem kdy mu T-mobil ukončí volání a hned druhý den mu aktivovali katru sim od Vodafonu takže nevolal asi 2 hodiny okolo půlnoci.

+1/0
6.6.2012 10:10

aazdar

Re: :-)

Mám podobnou - asi týden starou - zkušenost s přechodem Vodafon - T-mobile...Simky jsem měla týden předem, vodafon oznámil, kdy bude přechod a nevolalo se asi 15 minut.

0/0
6.6.2012 10:31

muj_komentar_007

Re: :-)

ty lhůty jsou tam nastavené uměle. V Británii a jinde lze přenést číslo do dvou hodin od podání žádosti. Zejména u předplacené karty není potřeba nic zkoumat. Systém dostane ověřený požadavek přes jednu SMS na přenesení čísla, vypořádá se zbytkový kredit - odesláním na sdělený bankovní účet zákazníka - a automaticky dojde k přenesení čísla. Samostatně se řeší pouze případné stížnosti. Pokud by chtěl někdo systém zneužít, tak jsou nastaveny vysoké sankce. Nic složitého.

0/0
6.6.2012 17:54

Nigfire

Re: :-)

Češi rozhodně jsou konzervy, nicméně tuhle situaci může elegantně vyřešit ČTÚ (muselo by se jim ovšem chtít) a to tak, že podpultové (retenční) nabídky prostě zakáže a nastaví maximální délku přenosu čísla na dva dny. To bys pak viděl ten konkurenční boj

0/0
6.6.2012 10:50

AAA2

Re: :-)

a jak bys chtel nekomu zakazat podpultove (retencni) nabidky?

0/0
6.6.2012 11:01

Nigfire

Re: :-)

Naprosto jednoduše, vyhláškou o elektronických komunikacích: Poskytovatel veřejných telekomunikačních služeb je povinen ceny veškerých poskytovaných služeb uvádět ve veřejně dostupném ceníku, služba poskytovaná za jinou cenu, nežli je ceníková je porušením vyhlášky a poskytovatel bude postihnut... bla bla bla

0/0
6.6.2012 11:28

Nigfire

Re: :-)

asi jsem tam měl ještě napsat "maloobchodních"

0/0
6.6.2012 11:29

muj_komentar_007

Re: :-)

již v původním návrhu Opatření k přenositelnosti mobilních čísel bylo uvedeno, že mobilní operátoři by měli mít uloženou povinnost zveřejnit retenční nabídku a nediskriminovat ostatní zákazníky, kteří z důvodu, že nepohrozí přenesením čísla se o zvýhodněné marketingové nabídce ani nedozvědí. Jedná se o omezování hospodářské soutěže a proto povinné zavedení pravidel zveřejňování všech nabídek, tlak na zjednodušení ceníků a zrychlení přenesení čísel by byl pouze cesta vpřed. K nastartování konkurenčního boje by také vedl zákaz oslovovat s retenční nabídkou zákazníky, kteří se rozhodli přenést číslo. Transparentní nabídky by bylo možné nabízet všem zákazníkům, nebo jejich skupinám, ale nedovolit používat individuální slevy podle toho, jak se někdo zrovna vyspí.

0/0
6.6.2012 17:51

muj_komentar_007

Re: :-)

... jenomže to byl pouze návrh Opatření, který potom většina dvou mobilních operátorů proti jednomu tomu třetímu prosadila - a výsledek na sebe nechal sice pár let čekat, ale nakonec se úspěšně prokázalo, že přenositelnost nepřinesla slibované efekty. Proč? Protože prováděcí legislativa byla špatná a neumožnila přenést výhody vyplývající z povinnosti umožnit přenositelnost mobilních čísel na koncové uživatele služeb - účastníky služeb elektronických komunikací.

0/0
6.6.2012 18:05

AAA2

Re: :-)

poskytovani slev je omezovani hospodarske souteze? to je vskutku zajimavy pristup...

0/0
6.6.2012 20:51

AAA2

Re: :-)

vyhlaskou nemuzes zakazat neco, co nezakazuje zakon.

0/0
6.6.2012 11:54

Nigfire

Re: :-)

právě, že můžeš. Onehdy proběla ve zprávách reportáž, o tom jak města vyhláškou zakazují podomní prodej, přitom zíkon nic takového nezakazuje

0/0
6.6.2012 11:58

AAA2

Re: :-)

Mesta muzou zakazat podomni prodej formou trzniho radu ktery maji pravo vydavat podle zivnostenskeho zakona.

Je tedy otazka podle zda a podle jakeho zakona by CTU mohlo takovou vyhlasku vydat.

Nemuzes proste vydat vyhlasku na cokoli, co se ti znelibi. Dale samozrejme vyhlaska musi byt v souladu s pravy zarucenymi ustavou.

0/0
6.6.2012 13:22

muj_komentar_007

Re: :-)

ČTÚ má ze zákona o elektronických komunikacích právo vydat prováděcí vyhlášku, resp.Opatření obecné povahy. V tomto Opatření je oprávněn stanovit podmínky pro přenositelnost čísel. Existuje také výklad Nejvyššího správního soudu, který se zabýval touto problematikou a ve svém rozhodnutí polemizuje s rozsahem oprávnění pro ČTÚ. Např. zda může také zasahovat do smluvních ujednání mezi účastníky služeb a operátorem. Závěr je jasný. ČTÚ patřičné oprávnění má již nyní. Pokud by jej neměl, tak má možnost požádat vládu nebo poslance či skupinu poslanců o návrh změny zákona o elektronických komunikacích. Nic z toho ČTÚ nevyužil, takže je zřejmé, že legislativní bariéry nejsou aktuálním problémem. Problémem je neochota ČTÚ se problematikou přenostelnosti čísel jako efektivního nástroje k regulaci a podpoře soutěže na trhu mobilních služeb zabývat.

0/0
6.6.2012 18:00

1000101111010100

Re: :-)

Přes to všechno ČTÚ samozřejmě nemůže narušit trh tím, že zakáže operátorovi poskytovat dohodnuté slevy. Takže původní příspěvek, který tu byl napsán o tom, že by mohl zakázat retenční nabídky, je nesmyslný. Ostatně - neomezoval by tak ani operátory, ti by to dost možná i sami přivítali, ale zákazníky.

0/0
9.6.2012 12:36

Nigfire

Re: :-)

jinak, podle tvé logiky, by vyhláška ztrácela význam. Pokud je totiž něco zakázáno v zákoně, už to netřeba zakazovat vyhláškou.

0/0
6.6.2012 12:01

AAA2

Re: :-)

dobre tak jinak - vyhlaskou muzes zakazovat nebo regulovat jen to, co ti zakon umoznuje zakazovat nebo regulovat.

0/0
6.6.2012 13:23

Nigfire

Re: :-)

Ano však říkám a ČTÚ na tohle právo jistě má, mimochodem, tohle mají na svém webu: "Úřad dále prosazuje zájmy koncových uživatelů zejména tím, že při své činnosti podporuje poskytování jasně formulovaných informací, zejména prosazováním transparentnosti cen a podmínek pro používání veřejně dostupných služeb elektronických komunikací."

0/0
6.6.2012 13:40

Nigfire

Re: :-)

pravda nevím jestli by to měl dělat vyhláškou, nebo vydáním nějakého předpisu ale to je celkem jejich věc

0/0
6.6.2012 13:43

AAA2

Re: :-)

to ze to rikas ty na zaklade nejake proklamativni formulace z webu, to jeste fakt prilis neznamena ;-D

0/0
6.6.2012 14:12

Nigfire

Re: :-)

Tak jsem hledal až jsem našel: Ten nástroj pro "regulaci" tohodle bordelu se jmenuje: Vydání všeobecného opatření.

http://aplikace.mvcr.cz/archiv2008/sbirka/2005/sb043-05.pdf

strana 1334 (podle záhlaví stránky)

0/0
6.6.2012 14:40

AAA2

Re: :-)

tak to je fakt dobrej for ;-D;-D

jednak je to vseobecne OPRAVNENI nikoli opatreni, druhak je to nahrada toho, cemu se driv rikalo generalni licence.

tady mas priklad jak vypada a k cemu slouzi:

http://www.cettra.cz/vysilacky-radiostanice/MOTOROLA/Provoz-radiostanic/VO-R/3/07.2005-16/15

0/0
6.6.2012 14:57

Nigfire

Re: :-)

máš recht... blbě čtu, jak jsem to pročítal dál, tak by se to dalo šoupnout do toho zákona jako samostatnej odstavec, pokud to nelze řešit tou vyhláškou nebo nějakým jiným nařízením.

0/0
6.6.2012 15:42

1000101111010100

Re: :-)

ČTÚ nemůže zakázat retenční nabídky, protože nejde o nic jiného, než poskytnutí slevy, což je běžné i v každém jiném obchodě. Naopak by tím výrazně narušil konkurenci na trhu a je velmi pravděpodobné, že by tak zdeformoval trh v neprospěch zákazníků - nicméně, znovu opakuji, není k tomu oprávněn, takže tahle fantasmagorie vůbec nepřichází v úvahu.

.

Omezovat dobu pro přenos je samozřejmě stejně tak nesmyslné, zákazníkovi je úplně jedno, jestli to potrvá dva nebo čtrnáct dní. Podstatná je pro něj pouze doba výpadku a ta se již dnes (nehledě na to, že k přenosu dochází v nočních hodinách) pohybuje v desítkách minut.

.

Vůbec nechápu, co tu řešíte. Podle vás by totiž v důsledku mělo být zakázáno zákazníkovi poskytnout slevu a nezískal by za to vůbec nic, vyjma toho, že stejně dlouhý výpadek služby by proběhl o pár dní dříve (a nový operátor by mu neměl pravděpodobně čas doručit novou/náhradní SIM kartu). A to se vyplatí...

0/0
9.6.2012 12:45

Bojkas85

Re: :-)

Mam pod palcem asi 10 tel cisel rodiny a znamych, kteri daji na moji radu. Jakmile by prisel novej operator, okamzite vsichni prechazime (pokud nabidne neco extra vyhodneho).

0/0
6.6.2012 12:24

aazdar

co znamená desítky milionu

Asi jsem Maďar..ale co znamená desítky milionu? Znám desetiny milionu a desítky milionů.... takhle nevím, kolik si vybrat v bance :_))))

0/0
6.6.2012 9:04

kozel zahradníkem

Re: co znamená desítky milionu

Že by jen náznak před aukcí?

0/0
6.6.2012 9:19

aazdar

Re: co znamená desítky milionu

:-) už to opravili..řešila jsem nepozornost editora, který  pustí do nadpisu chybu....

0/0
6.6.2012 9:54

Neposlušný_občan_Rebel

Včera

se tu psalo že UFON má nové tarify na volání za cenový

pakatel a dnes se tu píše že je na prodej. Připadá mi to jako dobře promyšlený marketinkový

tah od UFONa. Honem nalákat co nejvíc zákazníků aby to nevypadalo, že jsme

nejhorší operátor na Českém trhu a ať to od nás  kouíl nějaký blázen za hodně melounů.

0/0
6.6.2012 8:57

kozel zahradníkem

Re: Včera

Mám mobilní internet asi pět let.Před rokem jsem měl podezření,které se mi potvrdilo.Naši operátoři kupují datové služby právě u Ufona.Takže bych to jako marnou investici neviděl.Jen můj dojem,třeba mylný.

0/0
6.6.2012 9:11

Nigfire

Re: Včera

ne operátoři, ale operátor a to konkrétně Vodafone. To je ale všeobecně známý fakt, a psalo se o tom tuším i zde na idnesu.

0/0
6.6.2012 9:22







Najdete na iDNES.cz