Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Blíží se konec dotovaných mobilů? Operátoři hledají cesty, jak ušetřit

Nad dotovanými mobily za pár korun se smráká. Dotace už zrušily dvě španělské pobočky nadnárodních operátorů. Podle slov svých zástupců testují ohlas zákazníků. Těm namísto dotací nabízejí telefony na splátky. Češi se však podobné změny zatím obávat nemusí, tvrdí zástupci českých poboček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Leinad

Prostě konkurence no

Průměrný Čech utratí za potraviny daleko menší část průměrného platu, než v roce 89. Proto obchodním řetězcům nedělá problém dovážet odpadky.

Průměrný Čech nekouká na tarify a nevolá svému operátorovi, že konkurence má lepší nabídku.

0/0
30.6.2012 21:55

Fungy

na dotovaných telefonech

můžou u nás prodělávat? 8-o

0/0
29.6.2012 10:47

AES/EBU

Je mi líto chudáků operátorů,

musí šetřit, protože zisky v tisících procent jsou máááááálo.:-P

0/0
28.6.2012 15:44

ProMoDro

Ať si je nabouchají

zásadně nekupuji telefony u operátorů. Ještě abych na něm měl nějaké poje .. né logo ...

0/0
28.6.2012 0:39

certik_bertik

zbytečný

nejlíp se mobily nakupujou v herně, stačí si tam jen sednout a za chvíli tam bude nějaká smažka co nabízí mobil za pár švestek

+1/0
26.6.2012 19:02

CarlitosCZE

.

Takže u nás v podstatě bez změny.

0/0
26.6.2012 14:38

m4xp0w3r7

Češi se prý obávat nemusejí

Protože Čeští operátoři mobil defacto vůbec nedotují v porovnání se zahraničními ;-)

+8/0
26.6.2012 14:10

Naprostá Nula

Obecně.

Pokud podepíšu smlouvu s operátorem na dva roky s tím, že mám paušální platbu 400 Kč, jaký je důvod nevyužít koupit dotovaný telefon se slevou odpovídající minimálnímu plnění 400 Kč měsičně?

+2/0
26.6.2012 12:57

z.pepa

Re: Obecně.

To jsem také psal, ale místní mi "vysvětlili", že paušál je vlastně splátka. To že bych ho platil stejně pro ně není argument. Halt, komu není z hůry dáno v apatice nekoupí.

+1/0
26.6.2012 14:36

CarlitosCZE

Re: Obecně.

Dva roky jsou dost dlouhá doba a navíc dotace od operátora při tomhle měsíčním plnění není nic světobornýho. Zvlášť s přihlédnutím k tomu, že v porovnání s obchody mají telefony většinou předražený.

0/0
26.6.2012 14:41

z.pepa

Re: Obecně.

A když ho má za 1,-?

Příklad, jsem u O2 utrácím měsíčně 600,- za paušál + internet, dostanu tento mobil za 1,- http://www.o2.cz/osobni/mobilni-telefony/samsung-s5610.html

Od O2 odcházet nechci, paušál mám u nich x let.

Proč se tedy na 2 (nebo 3) roky neupsat?

Čekáte revoluci v tarifech, že tu najednou budou tak oslnivé tarify, že budu chtít odejít? Na to mám jedinou odpověď - stůjte nohama na zemi...

0/0
26.6.2012 14:50

tickmaster

Re: Obecně.

Nevím jestli umíte počítat.

Telefon stojí v nákupu cca 1500,- ale vy za ty 2 roky zaplatíte 14400,-. Tedy 10x tolik.

Fakt si myslíte že to je super dotace?

0/0
26.6.2012 15:46

z.pepa

Re: Obecně.

Nevím jestli umíte používat tu kouli na krku.

Ten paušál bych platil stejně.

+3/0
26.6.2012 15:51

jdobry

Re: Obecně.

omyl ten pausal pak platit MUSITE. Proste udelate zavazek, ze dalsi 2 roky nepristoupite na levnejsi nabidku (existuji, staci hledat). A to se "vyplati"

0/0
27.6.2012 9:33

z.pepa

Re: Obecně.

A kdybych se tedy neupsal a platil ten paušál stejně, tak je pro mě výhodnější si ten mobil nevzít?

+1/0
28.6.2012 16:18

CarlitosCZE

Re: Obecně.

Tak samozřejmě, že jsou případy, kdy se to může vyplatit, ale většinou (u dražších telefonů, který chce myslim nejvíc lidí) ta sleva tak atraktivní není. A nohama na zemi stojim, ale pořád existuje šance na 4. operátora, který třeba nasadí "normální" ceny a nebude se paktovat se současnými třemi...

+1/0
26.6.2012 15:58

z.pepa

Re: Obecně.

4. operátor rozhodně nebude.

0/0
26.6.2012 16:00

CarlitosCZE

Re: Obecně.

Aha, ale to já nemůžu vědět, protože o tom na rozdíl od tebe nerozhoduju:-P

+1/0
26.6.2012 16:14

Leinad

Re: Obecně.

Dovolím si předvídat na základě současného chování ČTU:

Málo frekvencí, když už se něco uvolní, tak se draží (dražba je ideální způsob, jak nalákat někoho nového, kdo určitě přeplatí velké ryby.) :-P

0/0
30.6.2012 22:03

looking

asi takhle

Měl jsem v minulosti "dotované" telefony, vždy k obnovení smlouvy, za korunu, ale už bych žádný dotovaný telefon nechtěl. Nešlo o uvázaost k operátorovi, jsem s ním spokojený, šlo o minimální plnění, které jsem musel platit bez ohledu na to, zda jsem částku využil a nebo ne. A častěji jsem ji nevyužil. Takže nyní již třetí rok nemám žádné telefony za korunu, platím jen to, co skutečně provolám a jen touto úsporou ušetřím na plnou cenu dvou dražších telefonů za rok. Takže mě osobně dotované telefony určitě chybět nebudou.:-)

+1/0
26.6.2012 12:30

Naprostá Nula

Re: asi takhle

Prostě jsi měl velké oči a hlad po novém (dotovaném) telefonu ti zastřel rozum.

+2/0
26.6.2012 12:51

looking

Re: asi takhle

Ano, znělo to lákavě a neměl jsem tenkrát důvod počítat. Ale jak se říká, chybami se člověk učí a já jsem se touto chybou poučil :-)

0/0
26.6.2012 12:58

Naprostá Nula

Re: asi takhle

Jo beru. U nás ve firmě se stalo to samé. Nakoupili jsme telefony za 1 Kč se závazkem minimální měsíční platby 1500 Kč. Pak se divili, když provolali 10 minut, že je to stojí 1500 Kč. A jaký z toho udělali závěr? Dotované telefony je podvod. Ale to je přece blbost. Můj názor jsem napsal před chvílí o něco výš.

0/0
26.6.2012 13:01

Andee in Red Book

Re: asi takhle

u tebe mě taková hloupost vůbec nepřekvapuje ;-D

0/0
26.6.2012 21:25

anonymousCZ

"Češi se však podobné změny zatím obávat nemusí"

Cesi se bat nemusi, protoze mezi tim, jak dotaci chapou zahranicni operatori a ti cesti, je rozdil nekolik svetelnych let. V neprospecha ceskych.

+1/0
26.6.2012 11:14

z.pepa

Nechápu tady ty nářky

Už 10 let mám T-mobile a nehodlám odcházet.

Jednou za 2 roky dostanu mobil za 1,- při minimálním plněním 250,-

Paušál mám Kredit 150 + internet v mobilu za 100,-

Teď mi někdo řekněte, proč si ten mobil za 1,- nevzít?

Jo je to low-end, ale máma má z něj vždy velkou radost, posledně jsem dostal SE Cedar.

0/0
26.6.2012 10:39

doktor_bota

Re: Nechápu tady ty nářky

Žádné nářky nevidím, spíš vzteklé reakce lidí, kteří halt mají jiné nároky, než ty. Ale je mi jasné, že stále nic nechápeš, Pepo.

0/0
26.6.2012 10:43

z.pepa

Re: Nechápu tady ty nářky

Je možné, že nechápu, můžete mě tedy poučit?

0/0
26.6.2012 11:29

doktor_bota

Re: Nechápu tady ty nářky

Nadávají především lidé, kteří utrácí za mobilní služby víc, než ty, často mnohem víc. A když vidí, jak si takových zákazníků váží operátor v Rakousku či GB, je to k vzteku, při pohledu na slevu 30 - 40 % u mid-endu... Už rozumíš? A zkus se prosím vyhnout reakcím typu "mají volat méně" či "mají si jako já usmlouvat lepší cenu", to opravdu často nejde.

0/0
26.6.2012 14:59

z.pepa

Re: Nechápu tady ty nářky

Tomu rozumím, ale mě šlo o konkrétní příklad v mém prvním postu.

0/0
26.6.2012 15:10

doktor_bota

Re: Nechápu tady ty nářky

Pak jsi asi neměl začít tím hloupým nadpisem, ze kterého plyne něco jiného, než jsi napsal teď.

0/0
26.6.2012 15:34

z.pepa

Re: Nechápu tady ty nářky

Hloupý jsi ty.

Stále nechápu ty nářky, mám určitou stálou platbu a je jedno zda 300, nebo 3000 a když se upíšu k odpovídajícímu minimálnímu plnění mám možnost dostat zcela zdarma mobilní telefon.

Už tomu rozumíš? Víc polopaticky to asi nenapíšu.

0/0
26.6.2012 15:38

doktor_bota

Re: Nechápu tady ty nářky

Takže jsi nepochopil nic, co se dá dělat. Nevadí, i skladník ve šroubárně má právo na život. Hezký den.:-)

+1/0
26.6.2012 15:39

z.pepa

Re: Nechápu tady ty nářky

Já si myslel, že budeš z nějké takové profese, ale blahoslveni jsou chudí duchem.

Také přeji hezký den.

0/0
26.6.2012 15:53

doktor_bota

Re: Nechápu tady ty nářky

Díky, jen malá poznámka (od nevěřícího psa ze šroubárny) - "blahoslaveni (nechť) jsou chudí duchem" (s krátkým "i" v prvním slově) je špatné pochopení původní citace "blahoslavení chudí duchem", význam čehož spočívá v tom, že Duch svatý má rád chudé (nemajetné) lidi. Nikoliv že máme oslavovat "chudé duchem".:-P

0/0
26.6.2012 16:35

z.pepa

Re: Nechápu tady ty nářky

Děkuji za rozbor, ale já to vím ;-)

0/0
26.6.2012 17:06

doktor_bota

Re: Nechápu tady ty nářky

Ano, ano, jistě... to přece ze tvého původního příspěvku jasně vyplývá.;-)

No nic.:-)

0/0
26.6.2012 17:43

z.pepa

Re: Nechápu tady ty nářky

To, že nedokážeš pochopit nadsázku a hru s češtinou jen hovoří o tvé moudrosti.

0/0
26.6.2012 17:57

RomanL

Re: Nechápu tady ty nářky

Ten telefon za 1,-Kč má reálnou cenu té první splátky paušálu. Ale klidně si ho vemte, když vám stačí... ;-)

0/0
26.6.2012 11:01

REMET

Re: Nechápu tady ty nářky

A kdyz si ho nevezme, tak to pro nej bude vyhodne jak? Aspon naznak...

0/0
26.6.2012 11:26

RomanL

Re: Nechápu tady ty nářky

Nebude se mu doma válet zbytečný telefon, který k ničemu nepotřebuje? Tedy pokud ho nepotřebuje, samozřejmě, což není jeho případ, má ho pro maminku.  ;-)

0/0
26.6.2012 12:02

z.pepa

Re: Nechápu tady ty nářky

Ten paušál bych platil stejně, tak jaká splátka?

0/0
26.6.2012 11:28

z.pepa

Re: Nechápu tady ty nářky

Ještě dovětek.

Zrovna ten Cedar ještě dnes stojí cca 1700, jednoduchým přepočtem tedy vyjde, že je to jako by mi T-m dal 7 paušálu zdarma.

Nicméně jak říkám, ten paušál bych platil stejně.

0/0
26.6.2012 11:36

RomanL

Re: Nechápu tady ty nářky

Mluvím o reálné ceně... ;-)

0/0
26.6.2012 11:56

z.pepa

Re: Nechápu tady ty nářky

Reálná cena je právě těch 1700,-. Nejspíš máte namysli reálnou hodnotu...

0/0
26.6.2012 14:34

RomanL

Re: Nechápu tady ty nářky

První splátka celkového paušálu za dobu, na kterou jste se upsal...

0/0
26.6.2012 11:59

z.pepa

Re: Nechápu tady ty nářky

A kdybych se tedy neupsal a platil ten paušál stejně, tak je pro mě výhodnější si ten mobil nevzít?

+1/0
26.6.2012 14:38

m-karr

Mobil na splátky? co je to za kravinu.

Kdo nemá na dobrý telefon, koupí si horší. Kdo nemá na horší koupí si bazarový. Kdo nemá ani na bazarový neměl by uvažovat o půjčce kde telefon přeplatí minimálně o polovinu jen na úrocích. Já měl první tři telefony z bazaru, a každý mi vydržel přes tři roky a dodneška by fungovaly kdybych je vytáhl z šuplíku a nabil nejspíš už rozpadlou baterii. Jasně, měl jsem hluboko do kapsy, nebo se ty telefony jako nové už neprodávaly ( nokia 6310i ), ale nikdy bych si na telefon nepůjčoval. To je podobná kravina jako půjčit si na dovolenou.

0/0
26.6.2012 10:00

Andee in Red Book

Re: Mobil na splátky? co je to za kravinu.

Kravina je kecat ostatním do toho, co mají dělat. Pokud si koupím něco na leasing do firmy, tak se mi to z různých důvodů vyplatí. Jediné pravidlo je nepřecenit svoje síly...

0/0
26.6.2012 10:05

Sharkee okraden cenz0ry

Re: Mobil na splátky? co je to za kravinu.

telefon na leasing 8-o8-o8-o

beru pred 15ti lety, kdy stal telefon 100k a vice, ale dnes?

+1/0
26.6.2012 10:23







Najdete na iDNES.cz