Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Světovou jedničkou je Samsung, Nokia spadla z vrcholu po čtrnácti letech

Poprvé od roku 1998 se změnila pozice největšího světového výrobce mobilů. Stal se jím Samsung, který drží necelou třetinu celosvětového trhu. Dosavadní lídr Nokia nezadržitelně padá, ve smartphonech ji tržní podíl meziročně klesl na třetinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Balvann

nechápu nesmyslné statistiky

Kategorie "Smartphone" je vycucana z prstu analistů ...uz stary M55 byl "smart" , taky prijimal emaily a byl pristup na netRv . Jediné měřítko je počet telefonů,tržba a zisk.

0/0
27.4.2012 22:33

Rudá Lůza vpřed, zpátky ni krok

Re: nechápu nesmyslné statistiky

smart je otevřený operační systém, ne email, ten měl už Sony Z5 (nebo tak nějak)!

0/0
27.4.2012 23:10

venecek.nebo.rakvicku

Re: nechápu nesmyslné statistiky

No dobře, a co je tedy podle vaší logiky tedy iPhone se svým iOS?

0/0
28.4.2012 13:16

pettyo

Re: nechápu nesmyslné statistiky

Otevřený ve smyslu, že si tam můžu instalovat aplikace. Takže iOS, Android, Symbian, Windows mobile a phone, Meego, WebOS apod.

0/0
28.4.2012 20:07

ExpertNaVsechno

Re: nechápu nesmyslné statistiky

hloupé telefony taky umí aplikace, tak jaký je v tom rozdíl?

0/0
3.5.2012 11:45

katano

nevěřím

Finská Nokia je stále největší výrobce MOBILŮ, tečka. :-P

0/0
27.4.2012 18:22

liquido

iSuppli

Hele, teď vážně a no flame - všimli jste si, že iSuppli to vyšlo jinak než Strategy Analytics: http://www.isuppli.com/Mobile-and-Wireless-Communications/News/Pages/Samsung-Overtakes-Nokia-for-Cellphone-Lead.aspx

Upřímně - je mi jedno, jestli je v tom kterém čtvrtletí první Samsung nebo Apple, ale docela zajímavé je, že mobily představují 40% celkových tržeb Samsungu a 50% Applu.

A další téma do diskuze - zajímalo by mě, jakou má z úspěchu Samsungu (prodeje, příjmy) radost Google a jestli se nebojí, že se Samsung vydá např. cestou Amazonu.

+1/0
27.4.2012 17:29

pettyo

Re: iSuppli

Myslíš, že nebude obsahovat Google play?

0/0
27.4.2012 18:15

liquido

Re: iSuppli

GooglePlay je věc, ketrou telefony s Androidem nutně potřebují, ale zároveň to je věc, která nese peníze Googlu. Amazon měl sílu se toho zbavit a vydělávat na vlastním obchodě a funguje jim to dobře. Divil bych se, kdyby Samsung, který má pod palcem polovinu prodaných přístrojů s Androidem tuhle sílu neměl.

A to je veze s upraveným Androidem.

Samsung má v záloze Badu a uvidíme co vyleze, až jí smíchají s Tizienem od Intelu. Taky se mluvilo o asijský platformě - že by měli vlastní OS s LG. x86 asi není otázka nejbližších měsíců, ale taky to časem může být zajímavá možnost. A když všechno kiksne, tak už teď mají nějaké modely s WPčkama...

A co se psalo, tak jsou výrobci hodně nervózní kvůli akvizici motorky. A nemám odvahu hádat, co se stane v rámci Androidu, když nevíme, co udělá Google s Motorolou - bude se muset rozhodnout, jestli zkusí cestu Applu - kde může být ranec peněz - ale naštve výrobce, nebo jestli jí radši prodá.

0/0
27.4.2012 23:29

Andee

Re: iSuppli

Tak hlavně, že mâš odvahu blábolit nesmysly :-D

0/0
28.4.2012 3:30

liquido

Re: iSuppli

Víš Andee, kdybys radši rovnou napsal, co považuješ za nesmysl, mohl bych ti teď odpovědět a nemusel bych zaplevelovat diskuzi otázkou: Kdepak ty nesmysly vidíš a v čem spočívají?

Rád ti pak odpovím a s potěšením si s tebou o těch nesmyslech popovídám - je to takové nekonfliktní přijemné téma k dopolední kávě.

+1/0
28.4.2012 8:46

Andee in Red Book

Re: iSuppli

Promiň, ale to jsem zkusil několikrát a pokaždé jsem došel k závěru, že s dukátem jako seš ty, je rozumná diskuze nemožná. Ve chvíli, kdy tě druhá strana ubije argumenty, začneš si vymýšlet nesmysly, točit se na slovíčkaření a seš schopen obhajovat, že černá barva je bílá. A když to začne být směšné, tak připojíš i urážky a to už ty tvoje trapné výplody vůbec nemá smysl číst. Projdi si svoje diskuze a zamysli se nad tím, proč ve finále začneš vždycky protistranu urážet. A nemluvím teď o sobě. Děláš to vždy Rv

+1/0
28.4.2012 15:24

liquido

Re: iSuppli

Takže se s diskuzí ani nenamáháš a přejdeš rovnou k urážkám...

Já uznávám, že žijeme v rozdílné realitě - kdybych napsal, že čipy Apple Ax nejsou vyvíjené Applem, na vyžádání bych sdělil, z čeho vycházím. Když bych tvrdil, že je W7 rychlejší než Mac, což dokazují 2 grafy - pokud by mě někdo upozornil, že ty dva grafy nejdou srovnávat, protože hodnotí rozdílné akce, omluvil bych se.

Ale ty tomáš prostě jinak... Povíš mi, co podle tebe porovnávají ty 2 grafy na straně 5 a 6, na které se odvoláváš? Rád bych využil tvojí úžasnou angličtinu - podle mě "Save image" neznamená v angličtině to samé jako "Resample image (bicubic)", ale já se s langustou, jako seš ty nemůžu měřit.

Škoda, že stejné úsilí, s jakým mě obviňuješ ze lží, jazykové nevybavenosti, nedostatečné inteligence, hrubosti a dalších necností radši nevěnuješ na jdnoduché vysvětlení, že jsi se přehlédl a prostě jsi porovnal výkon lyžaře (W7) ve sjezdu (ukládání souboru) a výkon dalšího lyžaře (Mac) ve slalomu (změny velikosti).

0/0
28.4.2012 16:54

Andee in Red Book

Re: iSuppli

Můžeš mi ukázat, kde jsem tě urážel? Mě (narozdíl od tebe) admin nic mazat nemusí :-P

0/0
28.4.2012 18:38

liquido

Re: iSuppli

Víš Andee, když někdo o někom napíše, že je lhář, nebo blábolí nesmysly, tak se to bere jako urážka.

Ale když to děláš ty, je to normální a nikoho to nepřekvapí - když navíc přidáš i věci jako jazkovou nevybavenost - to už vykoutlí jen úsměvy - od člověka, který nerozlišuje "Save file" a "Resize image" to ani jinak brát nelze.

0/0
28.4.2012 18:48

Andee in Red Book

Re: iSuppli

Ale ty lžeš a blábolíš nesmysly. Tudíž to urážka není. Konstatování smutné reality :-P

+1/0
28.4.2012 19:50

liquido

Re: iSuppli

Napsal člověk, který mluví pořád pravdu, jen kvůli nedostatku času a opovržení nad oponentnem není schopen sem napsat, co se píše vedle 2 grafů - co se v nich vastně hodnotí...

Už jsem ti psal - to co máš v hlavě není realita...

0/0
28.4.2012 20:00

Andee

Re: iSuppli

Ano, mám vždy pravdu. Konečně jsi to pochopil R^

+1/0
28.4.2012 20:10

liquido

Re: iSuppli

Tak jo - a že "Save image" je to samé jako "Resize image" teď nějak uzákoníš? Bude na to vyhláška? Nebo kampaň?

Nebo to zůstane tak jako do teď? Tedy že zůstaneš spokojený ve své omezené realitě v hlavě? To by byla škoda - měl by ses o to podělit se světem! A ne jen se mnou!

Budou ti aplaudovat, velikáne...

0/0
28.4.2012 20:33

Andee

Re: iSuppli

Nikdy jsem nic takového netvrdil, trpaslíku ;-D

0/0
28.4.2012 20:35

liquido

Re: iSuppli

jejda - to je s velikánem zase diskuze na úrovni...

tak jo, já ti dám seno, hladovče, než tě ponechám smutného v blikající modravé záři obrazovky.

když teda netvrdíš, že je "save file" a "resize image" to samé, jak můžeš porovnávat dvě platformy, podle času, který jim zabere plnění rozdílných úloh. tím se totiž ty tabulky na straně 5 a šest liší, víš, velikáne?

0/0
28.4.2012 20:40

Andee

Re: iSuppli

Já fakt nevim, o čem to furt meleš... ;-D

0/0
28.4.2012 20:48

liquido

Re: iSuppli

Doufal jsem, že to jen děláš... No, tak to je smůla.

Pro tebe.

0/0
28.4.2012 20:51

Andee

Re: iSuppli

;-D

+1/0
28.4.2012 22:38

pettyo

Re: iSuppli

Postavení Samsungu není zdaleka tak silné jako postavení Amazonu. Amazon totiž nevydělává na prodeji Kindlu, ale na prodeji obsahu. Pokud by to samé chtěl udělat Samsung tak by musel jít razantně dolů s cenou přístrojů, protože lidi by neměli problém koupit si telefon od jiného výrobce, který Google play obsahuje. A do Fire Google play jde dostat taky.

0/0
28.4.2012 10:19

liquido

Re: iSuppli

Jistě - Amazon prodává obsah. Samsung proti tomu prodává 45 mil. telefonů za čtvrtletí a je jedinou firmou, která na Androidu vydělává. Stává se významnou značkou s loajálními zákazníky. A má hodně síly k dispozici i mimo ekosystém Androidu.

Příklad Amazonu ukazuje, že když se objeví životaschopný prodejní kanál, tak s prodejem obsahu nemá problém - byly k dispozici i čísla srovnávající AppStore, GooglePlay a Amazon - byl to tedy souboj o druhé místo, ale Amazon i přes své stáří neměl problém.

Navíc jsou teď odkázaní na Google, co a kdy jim pošle. A to nemluvíme o tom, že peníze za prodej jdou k Googlu. A taky nesmíme zapomínat na nejistotu po akvizici Motoroly - to jistě hraje v plánech vedení výrobců taky svojí roli.

Mimochodem - nemám pocit, že by lidi kupovali Fire a cpali do něj normální Android - navíc, Fire je dost omezený, fakticky se jedná o prodejní terminál služeb Amazonu, kdežto Samsung prodává normální zařízení.

Ale je to akademická debata - uvidíme.

0/0
28.4.2012 11:22

Andee

Re: iSuppli

Samsung je jediná firma, která vydělává na Androidu? Libido, tak to je blábol dne ;-D;-D;-DR^

0/0
28.4.2012 11:36

liquido

Re: iSuppli

Tak povídej, kteří výrobci vydělávají nějaké podstatné peníze na Androidu?

Mimochodem, asi víš, kolik mají Apple a Samsung dohromady ze všech peněz, který se v telefonech točej?

A kolik tedy zbývá na ostatní?

0/0
28.4.2012 12:12

Andee in Red Book

Re: iSuppli

Jasně, všichni výrobci tabletů a telefonů s Androidem jsou ve ztrátě. Proto je vyrábí ;-D Pokračuj, je to výborná komedie ;-D;-D;-D

0/0
28.4.2012 15:09

liquido

Re: iSuppli

Já neříkal, že jsou ve ztrátě - říkal jsem, že nevydělávají. A oni někteří i vydělávají - ale mají drobné a nepodstatné zisky, Andee... Víš, když dáš Samsung a Apple dohromady, mají 70% chytrých telefonů. Ale když vezmeš nejziskovější segment drahých highendů, mají dohromady 90% - iPhone levné telefony nedělá a Samsung je v highendech úspěšný.

Apple vydělal kolik? 10mld USD za čtvrtletí? Samsung patří mezi několik málo společností, které se můžou chlubit, že vydělali půlku toho, co Apple. A vydělal samozřejmě víc než Google.

Ale povídej - nechám se poučit, kdo vydělává srovnatelné, nebo aspoň měřitelné peníze? HTC? Motorola? LG? Sony? Asijské firmy?

Máš pravdu - je to zábava a já se nechám poučit od diskutéra tvých kvalit.

0/0
28.4.2012 17:16

Andee in Red Book

Re: iSuppli

"říkal jsem, že nevydělávají. A oni někteří i vydělávají " - komedie pokračuje ;-D;-D;-D

0/0
28.4.2012 18:43

liquido

Re: iSuppli

To máš pravdu - zase jsi nějak nedokázal napsat, který výrobce vydělává nějaké srovnatelné peníze s Applem a Samsungem.

Neubližuj si tolik, Andíku - měj trochu sebeúcty...

0/0
28.4.2012 18:50

Andee in Red Book

Re: iSuppli

Tak se postni hospodářské výsledky všech firem, co vyrábějí něco s Androidem a můžeme se bavit. Zatím jen blábolíš svoje domněnky Rv

0/0
28.4.2012 19:52

liquido

Re: iSuppli

Jak sis hvízdnul, tak se stane, Andee... Ale jistě uznáš, že první jsem si hvízdnul já na tebe - a pořád marně čekám, co vlastně se hodnotilo v těch 2 grafech, z kterých vyvozuješ, že W7 je rychlejší, než Mac OS X... V jaké disciplíně je porovnávali?

Ať na to koulám, jak na to koukám, vidím tam "Save file" a "Resize image" - tak jsem vážně zvědavý, jak to vidíš ty. Začínám si vážně myslet, že ty čísla taháš tak nějak náhodně a bez přemýšlení - z langusty.

0/0
28.4.2012 20:30

Andee

Re: iSuppli

K tématu nic... jako obvykle... Rv

0/0
28.4.2012 20:35

liquido

Re: iSuppli

Ale ne Ande - to je ze zdravotních důvodů - pomalu tě musím otužovat.

Ten tvůj zvyk, že si pískneš a dostaneš ode mně zdroje a odkazy je sice OK, ale teď jsi si na to zvykl a musíš si to zasloužit... Tak buď hodný a splň zadání, je jednoduché, které jsi dostal už dávno: co hodnotily tebou zmiňované grafy na stránkách 5 a 6?

Rád se vrátím k tématu o tom, kolik % peněz tahá Apple a Samsung dohromady ze segmentu mobilů... Už to tu pro tebe mám připravené... Je to takový bonbonek. I když nevím, jestli tě potěší.

0/0
28.4.2012 20:43

Andee

Re: iSuppli

tys nikdy nic nedodal...

0/0
28.4.2012 22:34

tomrak

Re: iSuppli

google play neni neco co by android nutne potreboval. Je to opensource a umoznuje si zvolit jine zdroje software - viz amazon. ti jsou velmi uspesni.

ani google play neni nejakym masivnim zdrojem pro google. android byl spusten, aby si google vytvoril platformu pro sve online sluzby, protoze mobilni svet byl prilis roztristeny....

x86 telefony s androidem se prodavaji. Zadne pristi mesice.

co se tyka motoroly, tak tam to byla jasna snaha ziskat patentu proti trolovani microsoftu a apple.... a ted se predpoklada, ze motorola poputuje k huawei..... ale pravda je takova, ze je to jen v internetovych novinach... nicmene android uz je rozjety stejnym zpusobem jako linux na serverech a sitovych zarizenich... to uz se tezko zastavi.

mate to to proste trosku poplantane :))

0/0
28.4.2012 13:24

liquido

Re: iSuppli

Začátek úplný souhlas, tam je to jasné, včetně Amazonu.

Že Google Play zaostává ve vyělávání peněz může být docela problém - obzvlášť když tu je příkald Amazonu, který ukazuje, že to jde. Android podle mě Google vytvořil kvůli příjmům z mobilní reklamy (Google generuje zisky hlavně z reklamy). Co se týká Motoroly, kterou Google koupil za neodpovídající cenu - šlo údajně o dobrou práci motoroly, která Google vpodstatě vydírala, že začne vymáhat licenční poplatky ze svých patentů od výrobců telefonů s Androidem.

Problém je, že se v novinách píše, že Gogle Motorolu prodá, protože jeho partneři skřípou zuby. Ale taky se píše, že Google zkusí cestu Applu. A upřímně, tady budeme muset počkat, jak se to vyvrbí.

Samsung je nervozní kvůli motorce (podle novin). Samsung má Badu, nebo Tizen, nebo jak se to bude jmenovat. Samsung prodává 40 mil. chytrých tel. Dohromady s Applem mají 70% chytrých telefonů - ale většinu příjmů.

A tohle nepíšu jen já - na internetu je podobných úvah spousta.

0/0
28.4.2012 17:30

tomrak

Re: iSuppli

no co se tyka android marketu, tak jsem cetl dost davno clanek od nekoho z googlu, ze prijmy z google marketu jsou rozvreny takovym zpusobme, ze google z toho penize nema/ nechce mit...

to s tou motorolou jsou jen povidacky. google kazdym rokem nektereho z vyrobcu uprednostni - posledni 2 oky to byl samsung. takze takove zvyhodnovani u androidu by ani nebylo novinkou.

samsung nema duvod byt nervozni. motorola je zatim na tom bidne. navic . android je koneckoncu opensource. takze google nema moc sanci jak branit/zvyhodnovat vyrobce.

a ze se na blozich pise, ze google si motorolu necha ? no a ? je to internet

0/0
28.4.2012 17:55

liquido

Re: iSuppli

To by měli vysvětlit akcionářům - taky jak je možné, že mají většinu příjmů z mobilních zařízení z iOS a ne zvlastní platformy. Já být akcionář, tak bych s tímhle spokojený nebyl a považoval bych to za ubohou výmluvu - ještě navíc když vedle Amazon ukáže, že se dá úspěšný byznys rozjet.

Jak jsem psal - co s motorkou bude nevím. Poměrně to sleduju a někdo tvrdí jedno, druhý druhé - a jedná se i o poměrně kvalitní zdroje. Fakt se o tom nechci hádat, protože to nemá cenu - ale asi se shodneme, že to bude důležité rozhodnutí pro Google, Motorku, Samsung a další výrobce Androidů a vlastně i pro celou platformu.

0/0
28.4.2012 18:57

tomrak

Re: iSuppli

"- ale asi se shodneme, že to bude důležité rozhodnutí pro Google, Motorku, Samsung a další výrobce Androidů a vlastně i pro celou platformu." no to asi ne. kdyby jste napsal patentova cast motoroly tak ano. Ale motorola samotna je nevyznamny vyrobce mobilu dny jeho slavy jsou historii... a google pro sve referencni vyrobky stejne uz uprednostnuje ted vyrobce.... takze je to imho nevyznamne a ani samsung si z toho hlavu nedela - a ani ostatni ne....

navic. posledni 3 roky leti android - pristi rok to muzou byt bryle...

0/0
28.4.2012 19:00

tomrak

Re: iSuppli

"i 3 roky leti android - pristi rok to muzou byt bryle..."

preklep - chtel jsem napsat posledni 3 roky leti smartphony.... ( ikdyz vlastne android se stava synonymem pro smartphone... )

0/0
28.4.2012 19:09

liquido

Re: iSuppli

Proto Samsung zvažuje licencování BB? A chce posílit SW části firmy?

Ale jak říkám - u stolu s nimi asi ani jeden z nás nesedí, tak budeme muset počkat.

V každém pádě by mě nepřekvapilo, kdyby v následujících měsících došlo k dalšímu větvení Androidu podobným způsobem, jako to udělal Amazon. Vlastně ho spíš očekávám.

Trochu problm je, že firmy chtějí vydělávat peníze - a pro Samsung i Google tu existuje úspěšný příklad Applu, který můžou chtít napodobit.

A brýle? To že Google předvedl polofunkční prototyp mezi lidi nic nezanmená - to by jiné firmy asi jen tak neudělaly. Takže je otázka, jestli něco takového bude, kdo s tím přijde, kdy to bude, ajk to bude fungovat a k čemu to bude dobré.

0/0
28.4.2012 19:38

tomrak

Re: iSuppli

vetveni androidu? jake mate na mysli? amazon si udelal vlastni verzi. Android je ted jeden - ics. Je cela rada firem, ktere udelaly to co amazon. android je opensource... zdrojaky jsou k dispozici a jestli si to nekdo poupravi pro sebe... opensource...

no siri je taky nefunkcni prototyp - funguje jen v USA a par dalsich zemich a ani ne poradne a zadne rozumne vyuziti pro to neni. Apple vydal siri, jen aby nebylo tak zjevne, ze v IOSu 5 neni zadna silna novinka.... ty bryle se mi zdaji perfektni napad, ktery by byl velmi pouzitelny...

0/0
28.4.2012 19:44

liquido

Re: iSuppli

Jasně - měl jsem na mysli, že firmy udělají to samé, co Amazon. Že to jde je jasné, třeba ty 2 asijské klony a další.

O Siri jsme se bavili, nebudu opakovat.

Výrobky hodnotím, až když o nich něco vím - může to být výborné a užitečné. což je jeden z problémů - to řešení je na ráně a dělají na tom všichni. A podle mě to někdo pustí, dřív než by měl - jen aby byl první - bude to těžké, nedotažené, kompromisní... Ale uvidíme. To rozhodně není, že by v budoucnu ty brýle nebyly použitelné.

Brýle bych zvažoval, helmu nosit nechci!

0/0
28.4.2012 19:58

tomrak

Re: iSuppli

no pojeti od googlu neni helma. je to jen silnejsi rameno bryli. ale me to taky moc nesedne. uvidime... ale je to zajimava idea.

0/0
28.4.2012 20:04

liquido

Re: iSuppli

já vím - ale vem si, že kdy na jednu nožičku brejlí přiděláš nějaké zobrazovadlo, mrňavej projektor, kterej bude něco vážit, moc komfortní to asi nebude.

Navíc, aby to mělo smysl, musí to mít stejně optimalizované ovládání, jako když se ovládání optimalizovalo pro ovládání prsty. Třeba sledování očí ap.

Prostě spousta problémů - který řešej - a je otázka, jak to vyřešej.

0/0
28.4.2012 20:36

pettyo

Re: iSuppli

Jenomže Amazon prodává jen obsah. Oni to umí. Samsung to neumí. Samsung má svůj market na aplikace už dlouho a je to jedna velká tragedie. Navíc ty hračky od Amazonu jsou úspěšně pro to, že jsou levné. Amazon to prodává za náklady. Nic na tom nevydělává. Samsung toto prostě neumí. Amazonu je celkem jedno jestli si u nich koupíš zařízení a nebo ten obsah budeš kupovat přes aplikaci v běžném androidu. Oni to prostě umí. Samsung ne. Samsung omezí stejným způsobem android jako Amazon a jeho zákazníci si koupi HTC nebo SE.

0/0
29.4.2012 18:29

quadro

Za krizi Nokie hadam muze Windows Mobile,

v posledni dobe konzervativne pristup, nebo ne prilis podarena N9 ;-D

+4/0
27.4.2012 15:50







Najdete na iDNES.cz