Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nokie s Windows Phone dostanou žádané symbianové funkce

Řadě věrných zákazníků finské Nokie chybí u Windows Phone telefonů mnoho funkcí, na které byli zvyklí u symbianových smartphonů. Šéf Nokie Stephen Elop slibuje, že se funkcí brzy dočkají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TondaN

makejte finové

už čekám;-D

0/0
9.5.2012 17:21

Rudý přízrak fights for freedom

coze Elop ze rekl,

ze Windows Phone jsou tak na ho..., ze musej telefony vylepsit Symbianovyma funkcema ?8-o;-DR^

0/0
9.5.2012 12:55

JohnNo5

Re: coze Elop ze rekl,

Mimochodem funkce, ktery nema ani Android ani iOS.

Symbian umel a umi peknou radu docela specifickejch veci, ktery americky odbornici z iOSu a Androidu vyhodili jako zbytecny, ale rada zakazniku v Evrope je na ne po 10 letech jejich vyuzivani zvykla.

0/0
9.5.2012 20:16

doktor_bota_2

Re: coze Elop ze rekl,

A to jsou prosím které funkce? Jen abych věděl, bez čeho nemůžu žít a nevím o tom...:-)

0/0
9.5.2012 23:09

good_luck!

Re: coze Elop ze rekl,

pravidelný nutný restart?

0/0
10.5.2012 9:54

Malýřezanýlimonáda

Tak jsem si přečetl diskuzi...

Tak jsem si přečetl diskuzi a zjistil, že nejhorší systém v telefonu je linux, windows phone, android, symbian a ios... 8-o

0/0
9.5.2012 12:04

PiPiiiiiK

Re: Tak jsem si přečetl diskuzi...

Máte pravdu....až na ten iOS. Ten je nejlepší

0/0
9.5.2012 12:52

Veska pořád umírá. Co je?!

Re: Tak jsem si přečetl diskuzi...

V čem?A proboha zase neomýlej klasické jablečné kecy.....

+1/0
9.5.2012 17:53

LukinKulin

Re: Tak jsem si přečetl diskuzi...

Je tam nejvíc grafickejch hejblátek pro blondýny!!! 8-o

0/0
9.5.2012 22:13

AlBundy

Hmm

WP ma stejna omezeni jako meli prvni verze iPhone a urcite je jen otazkou doby nez budou oba systemy nabizet vycemene stejne moznosti.

0/0
9.5.2012 11:23

PLSFS

Re: Hmm

Otazka je, jestli bude WP7 v te dobe jeste existovat.

+1/0
9.5.2012 11:57

Ikoptak

Re: Hmm

Nebude, bude WP8.xx

+1/0
10.5.2012 14:23

micna

Symbianové funkce?

Proč to nazýváte "symbianové" funkce? Android tohle všechno má, nebylo by spíš namístě použít termín "standardní"?

0/0
9.5.2012 11:19

přituleň

Re: Symbianové funkce?

Jestli to nebude tím, že si stěžovali majitelé Nokií se Symbianem, kteří u nových Nokií postrádají právě ty uvedené funkce... Proto symbianové. Nebo jste jen androovce, která při zmínce o čemkoli jiném vidí rudě a nemyslí nad obsahem textu?

+2/0
9.5.2012 11:44

micna

Re: Symbianové funkce?

Ne, v klidu, nejsem žádný advokát androidu. Jenom mi ten přídomek přišel poněkud zavádějící, protože Lumie by IMHO měly spíše dotahovat konkurenci, než své staré modely. Jestli se Nokia omezila jen na klientelu stávající s60, tak to jim ten vlak asi bude ujíždět dál.

+1/0
9.5.2012 12:40

přituleň

Re: Symbianové funkce?

Však si ale vezměte, kolik je majitelů symbianových telefonů? To jsou desítky, možná stovky milionů zákazníků. Pokud Nokia nedovede zaujmout tyhle lidi, nabídnout jim to, na co jsou zvyklí, ti jim utečou. Je škoda, že Elop vyhlásil od počátku ukončení podpory Symbianu, s tím odešlo hodně tvůrců aplikací a mnohá větší studia přestala zkrátka symbian podporovat.

Na druhou stranu, symbian byl v mnoha věcech před konkurencí a takový android se na jeho možnosti dotahoval hezkou řádku měsíců. Lidi jsou konzervativní a pokud si zvykli za léta na nějaký systém (typický majitel několika symbianů v řadě), rádi by měli jeho funkce i nadále.

0/0
9.5.2012 13:02

micna

Re: Symbianové funkce?

No, možná to vidím až moc ze svého pohledu, nebo příliš podléhám zprávám v médiích. Většina lidí kolem mě už přešli na iPhone či na Android. Ti, co mají ještě pořád Nokii se Symbianem, tak nejsou tolik pokrokoví a je jim víceméně jedno, co je v ní za OS. Pro takové je důležité, že se z telefonu dá dobře volat, případně že jej nemusí každý den nabíjet, tak si přechodem na nové Nokie myslím ani nepolepší.

A to dělám ve finské firmě, kde bych čekal jo nějakou loajalitu. Prostě fakt nevím o nikom, kdo by netrpělivě čekal, až nové Nokie dohoní konkurenci, a to jen proto, že si na tuhle značku už zvykl. Navíc jsem přesvědčen, že aby Nokia aspoň částečně dobyla zpět ztracené pozici, bude muset nabídnout víc než konkurence, ne se zas jen dorovnat.

Ale to už jsme se dostali trochu dál. Dejme tomu, že tento článek je primárně mířen na uživatelskou základnu, jejíž představitele neznám, ale pořád je jich dost, aby těžce krvácející Nokii spasili. A proto tedy ten nadpis :)

0/0
9.5.2012 13:38

přituleň

Re: Symbianové funkce?

Tak on je to treba i muj pripad. Nokie jsem mel rad,myma rukama prosly celkem tri a byly fajn. Jenze dotekovou dobu zkratka Nokia zaspala a v dobe,kdy jsem vybiral novy mobil,jejich zarizeni nestala z pohledu komfortu uzivani za nic. Vybral jsem tedy android,jakozto system vlastnostmi nejpodobnejsi. Take to neni ideal a libi se mi WP,jenze ty zase maji pro mne neprijatelnou absenci mass storage a navigace. Ostatni bych uz neresil. A tak cekam,zda se ledy hnou ci nikoli...

0/0
9.5.2012 14:26

Láloš

Re: Symbianové funkce?

Absence navigace???? WP7 Nokie mají navigaci zdarma a pokud by Ti nestačila, tak si můžeš dokoupit třeba Navigon, nebo jiné.

0/0
9.5.2012 19:03

přituleň

Re: Symbianové funkce?

A pokud bych nechtěl Nokii, která má zatím problémy s výdrží baterie u obou dostupných modelů? Jsem odkázaný buď na předražený Navigon nebo na polofunkční Turn-by-Turn. Jiné nejsou.

0/0
10.5.2012 7:19

Ikoptak

Re: Symbianové funkce?

Výdrž baterie? myslím že je OK Mám 710 a beterie vydží 1 den bez problému když dost telefonuju, 1x za hodinu stáhnu maily mám puštěnou wifi bluetooth celej den. To je zhruba stejný jak u iphonu.

0/0
10.5.2012 15:32

bluespirit

Re: Symbianové funkce?

Cože?

" Ti, co mají ještě pořád Nokii se Symbianem, tak nejsou tolik pokrokoví "

To je ale kravina... Stejně jako myšlenka, že ve finské firmě by měli mít zaměstnanci Nokii. To by asi měli Češi jezdit loajálně a výhradně ve škodovkách?

0/0
13.5.2012 10:40

Zla Lopata

Mass Storage neni?

tak to se neni cemu divit, ze se jim nedari, tohle je zaklad.

+2/0
9.5.2012 11:14

AlBundy

Re: Mass Storage neni?

Neni. Ostatne plno prodanych zarizeni bez MS to potvrzuje...

0/0
9.5.2012 11:25

Veska pořád umírá. Co je?!

Re: Mass Storage neni?

Jasně....Když to nemá Apple, je to skvělé....Rv

0/0
9.5.2012 12:41

jorbl2

Re: Mass Storage neni?

Je. Reakce Elopa to potvrzuje. (Tyhle mnoziny uzivatelu jen nemaji prunik...)

0/0
9.5.2012 17:35

Ikoptak

Re: Mass Storage neni?

A k čemu je vlastně Mass storage v telefonu? Hudbu tam dostanu pohodlněji přes zune, fotky to stáhne zároveň, pracovní data by do telefonu natvrdo nahrál snad jen blázen.

0/0
10.5.2012 15:38

jambo

Bluetooth

Když už jim trvá nějaké funkce přidat, jiné by mohli ubrat. Neskutečně mě sere, že když mám zaplý bluetooth, telefon automaticky zvedne hovor!! Zvuk a mikrofon přepne na PC. Telefon přitom nezazvoní ani nevibruje, na PC se nezobrazí žádné info o přijatém hovoru, máte-li telefon v kapse, ani nevíte že se něco děje!!!!!! Dále mě sere ta WiFi, ostatní jsou podružnosti. Holt firemní telefon ...

0/0
9.5.2012 10:54

ludekn

Re: Bluetooth

Něco je špatně u tebe, nejspíš na tvém PC. Mám Nokii s WP7 se zaptnutým BT a automaticky se nezvedá v autě ani jinde.

0/0
9.5.2012 11:40

anethor

Nokia

Ak Nokia  nepretlačí aspoň čiastočné otvorenie WP tak nie je šanca, aby Nokia zvrátila negatívny vývoj.

Nie je iná cesta ako orientácia na zákazníka. Ak si zákazník želá Mass Storage a Nokia ich hlas nevypočuje, tak im ten telefón nepredá.

0/0
9.5.2012 10:28

x_2

Re: Nokia

ze Apple Mass Storage nepodporuje a prodava se dobre ti uniklo?? Nechybi mi to, a pro zabezpeceni a rychlost je to v poradku, ze to neni.

0/0
9.5.2012 11:02

ppavell

Re: Nokia

Co dodat, snad jen beee beee :)

+3/0
9.5.2012 11:39

jayyki

Konečně

Já sám jsem velkým zastáncem Symbianu, ale v mé poslední Nokii nefungoval Symbian moc dobře a tak jsem na chvíli přešel na Windows Mobile, když se na scénu dostal Phone, tak jsem někde na fóru četl právě jeho nevýhody, které by měly být vyřešeny až teď, takže jen co to dají do nové verze, hned musím koupit nějakou novou Nokii, protože už to konečně zase bude použitelný firmware. R^

0/0
9.5.2012 10:19

pokin

Re: Konečně

8-o četl sis to po sobě?

0/0
9.5.2012 10:51

x_2

WP 7.5 je system pro BFU

mam Lumii 800 a vim o cem mluvim.. vse funguje, system je rychly a nepada, baterka (az 2 dny), ale moznost cutomizace GUI, je spatna. System ma ambice byt dobry ve vsem - bussines i zabava, ale je tam rada nedodelku, ktere se Nokia snazi opravit pomoci svych aplikaci. Jinak autor se plete, pro panoramata jiz Nokia aplikaci ma "Nokia Creative Studio". Wifi tethering bude soucasti upgrade na WP Tango v prubehu cervna pro Lumie 800, 710. Lumie 900, 610 tethering umi.

0/0
9.5.2012 10:15

laembert

skoro všichni redaktoři technologických

webů a  "pokročilí" uživatelé volají dejte do WP7 tohleto a tamhleto, v podstatě z nich chtějí udělat android. Ale všechny tyhle věci uměly už windows mobile před pěti rokama a tito samí redaktoři je tehdá zavrhovali jako nepoužitelná složitá a za vzor dávali iphony, což jim microsoft splnil. Měli by si konečně rozmyslet co vlastně chtějí.

+1/0
9.5.2012 9:52

jfb2

Re: skoro všichni redaktoři technologických

Jako bývalý uživatel HTC Touch Pro musím říct, že WM6 byly strašné, nespolehlivé, nestabilní, absolutně nepoužitelné. Hodně za to mohli výrobci, kteří dokázali dodávat na trh s nefunkčním firmwarem a opravy neudělali, takže si člověk koupil telefon za 10-15000 a musel experimentovat s komunitními firmwary z XDA fóra. Pak přišel iPhone, ve verzi 3 přinesl většinu těch nejdůležitějších funkcí, s JailBreakem téměř vše, co lidé potřebují.

Takže redaktoři a spousta lidí by chtěla funkcionalitu WM6 s rychlostí a stabilitou iOS, bohužel Microsoft s WP7 jen okopčil iOS tak, že i funkcionalitu měl mnohem menší, teď s Mangem je to lepší, ale ne o moc. Defakto WM6 bylo nahrazeno Androidem....

0/0
9.5.2012 10:13

diskuter99

Re: skoro všichni redaktoři technologických

jako současný uživatel HTC Touch Pro2 musím říct, že systém je plně použitelný, stabilní a spolehlivý .... jen je trochu pomalejší ... a to používám původní firmware .... a je legrační WM vyčítat ROMky a u iPhone považovat za běžný Jailbreake ..... již toto svědčí o nektritické předpojatosti autora ....

+4/0
9.5.2012 10:21

tomrak

Re: skoro všichni redaktoři technologických

mel jsem vsechno od wm2003 - wm6.5.... ano melo to spoustu veci. ale microsoft asolutne odmital vyvijet samotny system. featur bylo spousta, protoze system postradal jakekoliv zabezpeceni. tudiz za kvantum featur mohli vyvojari. microsoft udelal za 7 let jen dve nejake vyraznejsi zmeny.... zbytek byly serepeticky... a fungovalo to jen za cenu ruznych custom rom, pretaktovani apod.

pro normalniho uzivatele, co pracuje , je wp7 nepouzitelna pro neexistenci vpn, sdileneho adresare, usb mass storage, sd karty a poradnych aplikci...

0/0
9.5.2012 10:21

JohnNo5

Re: skoro všichni redaktoři technologických

Pokud vim, ta vsechno co uvadis by mely resit WP8 nekdy na podzim. Nevim jak VPNka, ale SDcka, neco na zpusob USB mass storage (at je to treba protokol HUHU, hlavne at jde pracovat s datama na telefonu z widli bez upravy a instalace SW), lepsi podpora exchange (WM6 umely uplne vsechno) a nativni C++ api budou. A pokud nebudou, tak ta platforma zanikne.

+1/0
9.5.2012 20:28

PiPiiiiiK

No vidíte a ti co umí hledat

to z 33% vyřešili.

http://www.windowsphone.com/cs-CZ/apps/b5097598-d75d-450e-af06-67c4e3a0136f

0/0
9.5.2012 8:52

thib

Ve Štatlu teď Windós Fóny letijó...

;-D

+2/0
9.5.2012 8:36

yrf

wp

dobré ráno stará mama!!! to sa nám elop zavčasu zobudil. to si skutočne myslel, že s tak nedokonalým systémom ako wp je spraví dieru do sveta? je toho ešte veľmi veľa, čo wp nevie. a dokiaľ to vedieť nebude, nemá u mňa šancu. a hlavne, dokiaľ nebude podporovať mass storage. bolo úplne jasné, že s príchodom wp do nokie stratí nokia množstvo zákazníkov. predaje to veľmi jasne dokumentujú. a s ostatnými os, čo nokia ešte používa je riadny chaos. a aby toho nebolo dosť, vraj pripravuje ďalší. takže zas málo aplikácií, zas nejaký elop povie, že to je len tak ten os a zas nikto nebude vedieť na čom je a či sa oplatí kúpiť nokiu s novým os.

+1/0
9.5.2012 7:51

Necroman

Re: wp

A uz jsi ten system zkousel, nebo si jenom stezujes na diskuzich, ze to nema Mass Storage, a tim to u tebe konci? :-)

+1/0
9.5.2012 7:57

PiPiiiiiK

Re: wp

Já myslím, že zásah do černého.

Každopádně přidám také jeden názor a to takový, že Mass Storage je minulost (maximálně tak pro levné telefony), ale kdo má 16GB a soubory (office) přenáší pomocí cloudu tak by ho ani ve snu nenapadlo, že by tam strkal nějakou kartičku, proč taky.

0/0
9.5.2012 8:58

přituleň

Re: wp

Minulost... pro koho? Zatím je stále hodně lidí, pro které je cloud nepřijatelným řešením, ať už z důvodu nedůvěry, ochrany soukromí nebo omezených možností mobilního internetu.

Já sám bych WP7 rád vyzkoušel, systém se mi líbí z hlediska ovládání, rychlosti, integrace služeb... Jenže absence Mass Storage a nedostatečná šíře nabídky navigačních programů mu zatím vystavují stopku.

+1/0
9.5.2012 10:01

PiPiiiiiK

Re: wp

Offline navigace je dobrá pouze jedna (zkoušel jsem a doporučuji tak na 60%, Turn by Turn). Já ale stále nechápu k čemu je paměťovka dobrá. Není přeci mnohem jednodušší si na přenos dat koupit flashku a paměť v mobilu používat pouze na OS, MP3 a případně i video? Pro potřebné dokumenty používám stejně cloud, abych to měl pěkně doma, takže mě to jinak neomezuje.

0/0
9.5.2012 12:52

xsarahdi

Re: wp

Načo je pamäťovka dobrá? No predsa na ukladanie dát a vyberateľná je preto aby si ju mohol používať vo viacerých zariadeniach(Foťák,TV,NB atď ! Mám 32GB microSD kartu a tú si prekladám z jedného telefónu do druhého, na TV alebo do NB a max pohodlne.

Mám použitých 19GB hlavne fotky a videá ktoré chcem mať stále zo sebou. Teraz sa mi bude plniť ešte viac a rýchlejšie keďže FULL HD extrémne hltá pamäť...neviem si bez microSD karty predstaviť telefón aby som stále niečo mazal a presúval. To boli dávne časy keď telefón stále vypisoval nedostatok pamäte vymažte niečo...toto už nechcem zažiť.

Ale hlavne, že Nokia chce do WP telefónov nasúkať 46MPx PUREview s FULL HD videom ;-D do 8GB(5,6GB) čo má 95% WP telefónov alebo 16GB(13,7GB)

+1/0
9.5.2012 14:00

přituleň

Re: wp

Pozor,PiPiiiiiku,Mass storage se nerovna pametovka,to muze mit i vestavena pamet v telefonu. Jinak jsme presne u toho-ja sva data cloudu nesverim. Ac mam android,nemam ani kontakty v google uctu,ale jen v telefonu. S tim se zkratka smirit nehodlam a pokud MS neco neprovede,sve uvahy o telefonu s WP7 utnu.

0/0
9.5.2012 14:35

PiPiiiiiK

Re: wp

Mass storage není paměťovka s tím souhlasím, napsal jsem jí protože v tom vidím jediný pádný argument pro jeho využití.

Problém totiž pochází už při přesunu dat z PC do telefonu...aby to bylo rychlé tak musím mít jednu z těchto věcí: kabel, SD + redukci, SD + čtečku.

Není lepší mít telefon (volání, email, kalendář, kontakty) + flashku na data? .... je to levný, jde to zašifrovat a dneska si člověk může vybrat z tisíce tvarů a barev

0/0
9.5.2012 17:37







Najdete na iDNES.cz