Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sebevražda v přímém přenosu: Nokia padá a padá a padá

Nokia je v opravdových problémech. Výsledky za první čtvrtletí vypadají ještě hůře, než naznačovaly ty předběžné. Ve ztrátě jsou již všechny divize bývalé finské jedničky a prodeje chytrých telefonů byly téměř zanedbatelné. Pokud chce Nokia přežít, musí rychle něco udělat. Lumie ji podle všeho nezachrání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Gunter von Bahnhof

NOKIA RIP

0/0
2.5.2012 9:47

Slaine55

Nokia platila za držáky. Nyní je to křehký pomylý šmejd...

krásná E52 a userfriendly C6. První jmenované jsem měl tři. Rozpadly se mi pod rukama - jedna hned po třech nedělích, druhé přestal fungovat boční regulátor zvuku a třetí odešel reprák a soft. C6 je zas neohrabaná, pomalá a nabijení nelze skrz USB, takžee jste jak trubci propojeni s kompem skrz dva ultra kabely, které stojí pouhých 500 kč. měl jsem všechny jejich předešlé manažerské modely, ale poslední dobou dělaj fakt nicnevydžící šmejd...

0/0
1.5.2012 10:32

Kabartení virtuóz Fjanta

Nokia + Microsoft

= rizena likvidace. Manageri Microsoftu opet projeuji sve kvality systematickou likvidaci druhdy leadra na poli mobilnich telefonu.

0/0
30.4.2012 7:34

kvedlal

NOKIA je OUT

posledních pár let a ani drahá mediální masáž v minulých měsících tomu nezabránila.

Zavřete to, ať je klid. :-P

0/0
26.4.2012 19:14

yyq

Re: NOKIA je OUT

koupil jsem si proto nokii.zadna modni cihla a presto ma vse.a v kapse kosile netizi.skoda,ze svet ceni jen ajfoun.ale me mobil obvykle vydrzi mnoho let, tak treba pak uz nebudou mit vsichni ty tezke kramy na brouzdani:-)

0/0
28.4.2012 0:01

ewl

PROBLEM BYCH VIDEL JINDE...

Nokie a ostatne i dalsi vyrobci pomerne rychle vyklizeji trh s telefony klasicke konstrukce...mozna mne tady budete kamenovat a rikat, ze jsme starej paprda, ale ja vazne nevyuziji ani hrst funkci na telfonu s operacnim systemem...telefon pouzivam pouze k volani a posilani SMS...a na tohle nepotrebuji vecne zamatlany dotykovy display... Nokie by mela hlavne zacit vyrabet telefony pohledne....ma tri tucty mobilu, ale  jsou vazne osklive...jediny stroj, ktery stoji za to, je e52...ten jsem pouzival,ale bohuzel odesel do vecnych lovist..myslim si, ze na trhu je dost zakazniku, kteri by ocenili opravdu hezky, kvalitni a uzivatelsky obstojny tlacitkovy telefon klasicke konstrukce, popripade vecko....  tohle mi na trhu vazne chybi... na trhu je snad jen samsung s5610 a jinak nic...cili NOKIE by se mela vratit castecne k vyrobe  klasiky a nepodlehat modnim trendum dotykacu, ktery stejne zaspala... naopak by ted byli jediny a kdyby udelali pekne a kvalitni stroje, dost zakazniku by potesili.

0/0
26.4.2012 15:39

Modrý a zelený blesk

Re: PROBLEM BYCH VIDEL JINDE...

NEdotykáče dělá hodně dalších výrobců, a upřímně, těch pár lidí jako vy, kteří mají upatlané ruce, světovou výrobu nevytrhne.

0/0
26.4.2012 17:16

ewl

Re: PROBLEM BYCH VIDEL JINDE...

ano, display se spini...ten vas pravdepodobne ne... mohl jste byt miliardarem...

0/0
26.4.2012 18:09

vad

Re: PROBLEM BYCH VIDEL JINDE...

Já jsem pro 4 krabičky v jednom. Telefon, navigace, přehravač, foťák/kamera. Vše v dobré kvalitě. Všechno používám a nechce se mi nosit po kapsách 4 přístroje. Internet na mobilu mě zajimá málo. Když chci na internet sednu k pořádnému počitadlu kde něco vidím. Na mobilu internet beru jako nouzovku. Řekl bych že 2/3 mých známých to má podobně.  Já osobně jsem pro drastické zlepšení focení a navigace.

0/0
28.4.2012 22:28

MARA 91

Re: PROBLEM BYCH VIDEL JINDE...

Naprosto souhlasím!!! R^

0/0
29.4.2012 18:55

bufik

Re: PROBLEM BYCH VIDEL JINDE...

jste paprda :-). Hlavne jste nepochopil, ze ty moderni pristroje nejsou telefony, ale pocitace telefony pripominajici. To uz neni o volani a SMS. To mate fotak s moznosti nahravat videa ve full HD (nepotrebujete dalsi pristroj na dovolenou, staci pouze tento telefon). Pro deti lze stahnout spoustu her zadarmo, muzete prehravat hudbu (opet dalsi zarizeni, ktere mit nemusite, protoze uz je v telefonu, lze pripojit s autem a nemusite mit ani prehravac CD). To nemluve o pripojeni na net, pres ktery muzete volat a posilat SMS zdarma (platite pouze pausal 200Kc za net a minimalni tarif, co kdyby nekde nebylo dobre spojeni a signal ano) Navic ty telefony umi napriklad 3Dpanoramu (pokud mate 3D televizi, fakt zazitek treba z hor kdyz se to povede nahrat). Protoze jste ale paprda a spoustu techto veci nevyuzijete, pripomenul bych pro vas asi ten fotak v telefonu, to je fakt uzitecny a ta kvalita se neustale zvysuje a je srovnatelna se starsimi digi fotaky.

0/0
1.5.2012 11:06

TigerM

Re: PROBLEM BYCH VIDEL JINDE...

uprime, sice mate pravdu, ale v tom pripade jsou to skoro vsechno smejdy, nebot, kvalitni zaznam nedulate, fotky jakz tak ano, to dnes jiz postacuje, prehravat hudbu mi i stare pristroje, pripojeni s prehravacem v aute jakbysmet, internet je vazne spis nouzovka, ale i to je ve starsich tel., ... v tomto smeru se na dovolene, nebo na pracovnich cestach musim vratit ke klasickemu notebooku, kde si muzou deti zahrat i kvalitni hru, podivat na pohadku aniz by museli mzourat na maly display z blizka - ovsem radeji, kdyz si venku hraji... a ja muzu vklidu vyridit neco pracovniho, ...

take souhlasim s tim, ze nokie by mela vyplnit mezeru na trhu, telefonem presne do ruky s kalendarem, upominkami, prehravacem, navigaci a dobrym fotakem na pripadne momentky s moznosti zaznamu videa a zaroven dostihnout vlak na trhu tabletu jez mohou nahradit notebooky... idealni kombinace dvou veci... nahrat vse do jednoho pristroje se sice podari, ale je to relativnepro me nepouzitelne...

0/0
1.5.2012 16:35

Lunbos

Re: PROBLEM BYCH VIDEL JINDE...

Nebudu číst příspěvek od někoho, kdo píše jako malé děcko. To mě ani nehne. Možná píšeš na mobilu, ale to je tvůj problém.

0/0
1.5.2012 18:28

Gunter von Bahnhof

setrvačnost firmy

Nokia se držela tak dlouho jen díky setrvačnosti velké firmy. To že půjde dolu bylo jasné, ale že půjde tolik, to jsem nečekal. Spojení s MS jim nemohlo prospět a všichni se kterými se Nokia spojila měli problémy. Teď se uvidí jak je MS silný aby to ustál.

Vždyť jen ten zastaralý Symbian vyvíjelo několik tisíc lidí !!

0/0
26.4.2012 14:38

SYETEY_KOTZOUR_nežere_yeleny

měli hned vykopnout toho blba z marketingu

předražený Apple bez mikroSD a mikroUSB odfiltroval trnu pózéry, kteří vyhodí nesmyslně velkou cenu za "vystajlovanéj" krám a moc volných jich už k oškubání nezbylo.....a Samsung a HTC na jablečnou pozici tvrdě útočí právě příznivějším poměrem cena/výkon a univerzálností (usb,sd,....atd.). Klienti bez jablečného mozku se pozvolna kulí ke konkurenci.....začíná být na trhu výběr,

.....a co udělá Nokia????? Napodobí Apple a jeho "monopolní fíčury" :-)))))) To je fakt na ránu gumovou palicí do hlavy.;-D

+3/0
26.4.2012 11:17

ViktorCZ

A Microsoft nevykazuje ztrátu ?

Psssst může za to strategické partnerství s Microsoftem . Holt dlaždice nejsou v módě a na varování v Nokii neslyšeli - možná proto že tohle stéblo bylo marné již před rokem .

0/0
25.4.2012 21:50

Gunter von Bahnhof

Re: A Microsoft nevykazuje ztrátu ?

ono je to právě naopak .... Nokia klesala i bez MS

0/0
26.4.2012 14:39

AACHERON

Nokia

Ja na nokii zacinal, kdyz mi odesla, ze zvyku sem koupil zas nokii a pak zas. Kdyz mi zadna z nich nevydrzela ani dva roky a prisly vzdycky stejny problemy, pochopil sem, ze tudy cesta nevede a zanvrel sem na ni.

+1/0
25.4.2012 15:04

FoDa

Re: Nokia

ano, mobilní svět se za poslední léta silně změnil, Nokia už není bohužel co bývala a naopak argumenty typu, že všechny telefony konkurence jsou šmejdy a nemůžou kvalitou Nokii konkurovat jsou úplně mimo realitu.

Pravda je naopak krutá, kvalita je srovnatelná a "značková" konkurence nabízí za stejnou cenu lepší výbavu nebo při srovnatelné výbavě nižší cenu.

:-P

0/0
28.4.2012 9:28

mysak001

Chudaci Finove

Pred vzestupem Nokie ekonomicky slaba zeme, po padu Nokie skoro pohroma. Tzv. Nokia efekt padne a s nim i polovina ekonomiky toho statu.

0/0
25.4.2012 12:43

micna

Re: Chudaci Finove

Tak hrozné to zas nebude, jejich ekonomika zdaleka nestoji jen na téhle firmě. Navíc bych řekl, že na tom budou pořád líp, než kdyby padla třeba "naše" Škodovka.

0/0
25.4.2012 15:42

YesusFist

jestli je to Nokia 3310...

...tak ten pád přežije.

+3/0
25.4.2012 10:02

pteryx

Re: jestli je to Nokia 3310...

;-)R^

0/0
25.4.2012 14:30

kvedlal

Re: jestli je to Nokia 3310...

Problém je, že 3310 byl poslední podařený výrobek.

0/0
26.4.2012 19:16

BUDELITO

Re: jestli je to Nokia 3310...

máme ji v šuplíku jako náhradní

+2/0
27.4.2012 18:36

aht4pha

Re: jestli je to Nokia 3310...

Tak to si nejsem jistej, mě třeba E50 drží už 7.rok, bez jediný závady. Kolegům drží také stále.

0/0
2.5.2012 4:09

van23

upadek nokie.

upadek nokie zacal na podzim roku 2010 kdy se zacali dostavat na trh prvni telefony s androidem a jejich marketem s mnoha aplikacemi. najednou tu bylo neco dostupnejsiho pro lidi co nechteli vyhodit celou vyplatu za iphone.najednou bylo jedno jakou mate znacku, aplikace tam budou fungovat i co ma kamos.

nokie uz mel kazdej plny zuby - tragicke instalovani aplikaci , omezenej pocet a podobne.

najednou byl displej vetsi a slo na nem hrat hry , dokonce i koukat na filmy. a pak i taky na videoklipy.

a nokia v te dobe zacla uvadet telefony co byly 2x tak drazsi pri stejnych funkcich .

to stejny se zrejme odehralo i v Asii , kde trhy v Indii a Cine zaplavili nove levne tlf za stejnou cenu jako Nokie, akorat meli mnohem vetsi pouziti . navic na trhu kde kazdej Ind mel 2 sim od ruznych opu ,rychle nabral na obratkach dualsim . takze nejen evropske trhy ale i asijske i s nizkou marzi se zacaly stale vic propadavat. rok 2011 to zazdili uplne na cely care. naky cekani na WP7 to byl propadak

0/0
25.4.2012 1:21

van23

Re: upadek nokie.

Fínsky výrobca mobilných telefónov Nokia (NOK1V:FH) dnes od agentúry Fitch obdržal špekulatívny rating BB+. Agentúra taktiež uviedla, že je možné ďalšie zníženie ratingu, ak sa nestabilizujú tržby a zisková marža firmy. Cena CDS, ktoré ukazujú náklady na poistenie proti bankrotu firmy, vyskočila nahor o 0,55 % na rekordných 5,9 %. Cena akcií zareagovala prepadom na najnižšiu úroveň od decembra 1996. Nokia nedokázala v posledných rokoch udržať krok s konkurenciou. Ešte v roku 2007 mala na lukratívnom trhu chytrých telefónov podiel 50 %. V súčasnosti sa jej tržný podiel v tomto segmente pohybuje na úrovni 10 %.

Autor: Boris Tomčiak

0/0
25.4.2012 6:22

venecek.nebo.rakvicku

Tento propad byl plánovaný.....

Jde o to levně prodat Nokii Microsoftu. Celou dobu. Nic jiného za tím nehledejme. Bohužel to nepomůže, protože MS na co sáhne, to víceméně zmrví.

+2/0
25.4.2012 0:02

div

Re: Tento propad byl plánovaný.....

To Vám sdělili v Nokii nebo u Microsoftu? Kde máte lepší konexe?

+3/0
26.4.2012 12:47

Marfeuzz

Re: Tento propad byl plánovaný.....

Jste generální ředitel?

0/0
30.4.2012 15:05

Master_Raa

Mno a oni to snad neplanovali?

Stabilita OS Win je dlouhodobe znama. U pc budiz, ale u mobilu jeto kapku problem. Dalsi chyba, pokud chcou pordavat mobil za mega  mit na tom 99 litru zisk, takto nesmi chrlit po tunach ale jako rolls-roys. Pokud byl zamer prodavat masam, tak tezko uspeji s cenou 2-3x vyssi. Ono dneska uz i cinan ma mnohdy lepsi falsifikat nez vyrobce protoze prijednom i opravi chyby ktere se vyrobci nechce resit a jest doplni o mnoho zbytecnosti pro ty, kteri si spleti mobil se zabavnim parkem:-)

+2/0
24.4.2012 23:24

Punikator

Re: Mno a oni to snad neplanovali?

Mám již déle jak rok a čtvrt WP7 na Omnia 7 a nemám s ním jediný problém, a to ani co se stability týče. Stejně tak problémy s Win 6.5 byly menší, než jsou dneska s Androidy, na které si kde kdo nainstaluje kde co a pak se nestačí divit.

Zajímalo by mě tedy, komu, kdy a odkud je podle Vás "Stabilita OS Win dlouhodobě známá". Mám kolem sebe klienty s WP7 a některé dokonce stále s HTCčky na Win6.5 a NIKDO z nich nemá a nepopisuje žádné problémy se stabilitou, nejedná se tedy pouze o můj subjektivní dojem z jednoho přístroje, ale vzorek cca 15ti přístrojů.

Oproti tomu na Androidech má stálé problémy 5 uživatelů ze zhruba 28 lidí, což je z mého pohledu značné procento. A ano, na Android je víc aplikací a ano, na Androidu si můžete dát vlastní kartu - ale je to skutečně přednost a výhoda, nebo zdroj potencionálních problémů? Moje zkušenost hovoří jasně. A proto mě právě zajímá, odkud Vy čerpáte tu "známou stabilitu" v pejorativním slova smyslu.

+2/0
26.4.2012 13:00

stockbroker

vecne se z podstaty zit neda

a o WP7 jako zachranci nokie jsem silne pochyboval od zacatku. Proti iOS a Androidu nema sanci. A hardwarova strategie "vzdycky ten telefon necim zabijem" se proste taky nevyplaci.

+1/0
24.4.2012 22:43

noboty666

To jsem tedy zvedav

za jak dlouho se zacne psat Nokia, divize MS ;-D

0/0
24.4.2012 14:32

Naked and petrified

Pote, co predvedli z N900, jinak perfektnim strojem

a tim, ze vydali novou verzi OS, kteremu dali brzkou smrt primo do vinku, si za to muzou sami a nemuzou ocekavat, ze mobily bez budouvcnosti jeste nekdo koupi.

Je to vecna skoda.

+4/0
24.4.2012 14:05

Ak-trax

Aniž bych cokoli dalšího rozdiskutovával

proč tam je ta nahatá holka? Že by Finka, ředitelka vývojového centra Nokie? 8-o Jinak to totiž nechápu.. že by nějaká móda šoupnout ke každému článku dnes nahatinku, ať jdem s dobou

+3/0
24.4.2012 13:22

Master_Raa

Re: Aniž bych cokoli dalšího rozdiskutovával

Tadle tu nokii osobne prinese domu. A V deluxe verzi je ajko prislusenstvi - dleo hlasu bohuzel ma asi taky formware MS,takze nez se clovek vzpamatujez uzasu aby neco podnikl tak chipne do modreho konce ;-D;-D

0/0
24.4.2012 23:26

grimosa

Re: Aniž bych cokoli dalšího rozdiskutovával

no ale líp se na to kouká, než na obrázek telefonu :-)

+1/0
26.4.2012 9:08

ludra.hnida

Nokia?

Hovorite tady o pádu Nokie, ale nejakou novou poradnou Motorolu nebo LG jsem v rukou uzivatelu nevidel jak je rok dlouhý... Tyhle firmy jsou mrtvé!!!

0/0
24.4.2012 12:06

pettyo

Re: Nokia?

Motorola prodává více v USA a LG v Asii. Ne že by se obě nechtěli více prosadit v Evropě.

+1/0
24.4.2012 15:00

mtriska

Strategická tragedie

Nejsem žádný  phone guru  a takových nás je jistě většina.  Čtyři  roky používám různá HTC kvůli velikosti displeje, protože víc datuju jak telefonuju . Čtyři roky trpím pod  různými verzemi Winows Phone, ale skutečně trpím. .A když slyším že se Nokia strategicky  spojila s Microsoft a Windows Phone, vím,co si nekoupím. Windows jsem už v mobilu měl a nevěřím jim . Tím pádem si nekoupím ani Nokii a nemám jí ani šanci.

+2/0
24.4.2012 11:32

rcs-34

Zacatek konce byl citit uz tady

http://mobil.idnes.cz/nokia-9210-communicator-koncert-smyslu-i-zdroj-utrpeni-pde-/mob_nokia.aspx?c=A010629_0034980_telefony

0/0
24.4.2012 11:09

pettyo

Re: Zacatek konce byl citit uz tady

41tis.  To se vydělávaly prachy.

0/0
24.4.2012 11:42

net.Xtreme proti diskriminaci

1) Nokia má ke smrti daleko

2) Co ji "poráží" (zejména v diskuzích) je agresivní marketing konkurence, kdy do boje za značku nastupují fanatičtí jablíčkáři nebo androidisti, kteří se ani neobtěžují symbian nebo windows phone zkoušet...

0/0
24.4.2012 10:02

martas_1.8T

Re: 1) Nokia má ke smrti daleko

No, takhle.... ja nokii mam a vyber aplikaci stoji vazne za ****, na druhou stranu, nejsem vylozene nespokojenej, protoze za 3tis. mam smartphone s navigaci a to je to, co jsem od toho cekal. Kdyz nekdo potrebuje, aby jeho mobil byl 3D nebo mel dalsi vlastnosti ci SW vybavu, kterou ja nepotrebuji, pak je to jen a jen jeho vec. Dobre je, ze je si z ceho vybirat a proto Nokii fandim (stejne jako ostatnim).

0/0
24.4.2012 10:40

maikcrew

Re: 1) Nokia má ke smrti daleko

Nokia si hraje na mocipána. Místo jako konkurence má mobily jak s Androidem tak i s WM. Možná by na tom byla líp.

+1/0
24.4.2012 11:14

Naked and petrified

Re: 1) Nokia má ke smrti daleko

Nikoliv, do bot si kali sami. Vydali N900, perfektni stroj s OS zalozenym na Linuxu. Aolikace a vsechno. Pak zacali delat na nove verzi a prohlasovali, jak uzivatele N900 SAMOZREJME distanou na tuto verzi update. Pak se po tomto sliobu slehla zem, s novym OS vydali JEDINY telefon (kdo ho koupi, kdo na nej bude psat aplikace, kdyz uz vi, ze se to nikam dal vyvijet nebude a zadny dalsi stropj s timto OS nebude take?) a ze slibu zbylo jen "nainstalujte si Community Edition" (ta je ve stavu "no, vytaceni z kontaktu jeste uplne nefunguje, hovory nejak jdou, ale..."). A pote prislo to, zo uz zname - vsadili na WIndows a odstrihli vsechno ostatni.

Kdo si po teto zkusenosti ma jeste neco od teto firmy koupit?

+3/0
24.4.2012 14:08

naxalite

Re: 1) Nokia má ke smrti daleko

ale kdeze. Rozhodne fanatismus na ceskych diskuzich neublizuje, to je pomerne smesna predstava. Navic pochybuji, ze diskuze maji nejakou statistickou vypovidajici hodnotu. Kdyz zabrousim trosku do minulosti, prisel prvni iPhone a vsude byla hromada vtipu jaka je to "cihla" dnes, po par letech telefon s jinou konstrukci aby pohledal. Apple prisel s modelem funkcniho ekosystemu, vyrobci telefonu na Androidu se toho chytli, museli. A Nokii v tomhle ujel vlak. Myslim, ze zakaznich chtel telefon a k nemu navazne sluzby - lehce pouzivatelne a za rozumnou cenu. Mezi tim Nokia chrlila hromadu modelu na "mrtvem OS" (=koupite jejich vlajkovy mobil za 12k a za rok uz na nej nejsou aplikace) a vsechny proti hlavnimu proudu. Jako z jineho sveta pak vypadaji zpravy, jako ze Nokia propousti 3000 vyvojaru (tohle uz vazne nechapu, s takovym potencialem by mela Nokia zvladat divy). Dobre jmeno Nokie bylo poslapano samotnou Nokii, kdy neuvedla v posledni dobe ani zadny jednoduchy, presto kvalitni telefon

+1/0
25.4.2012 7:21

FoDa

Re: 1) Nokia má ke smrti daleko

marketing ? Poráží ji nesmyslně nastavené ceny při horší výbavě telefonu proti konkurenci. :-P

0/0
28.4.2012 9:24







Najdete na iDNES.cz