Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Operátoři chtějí blokovat internetové volání. Je totiž zdarma

Švédští mobilní operátoři chtějí uživatelům ve svých sítích blokovat internetová volání, která poskytují například Skype či Viber. Díky internetové telefonii (VoIP) je možné v některých případech volat zcela zdarma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pteryx

cena hovorů

Cena hovorů by měla být dnes daná cenou připojení k mobilní síti operátora, ten zbytek je odírání zákazníků. Je absurdní platit např. těžké peníze za mezinárodní hovory, když ve skutečnosti je dnes to spojení s cizinou skoro zadarmo. A nejlepší je "mezinárodní" hovor do sousední země, to by jeden brečel.

0/0
2.4.2012 17:54

Blucher

Neví kde dál obrat klienty

VOIP je pro operátory konkurence. Tvrzení, že volání je zdarma je nesmysl. Platíme operátorovi za připojení k internetu - takže ne zadarmo. Jaké odesílám a přijímám data, po tom je mu ho...no. Jsou napruzení, že jim klesá počet hovorů. Za chvíli budou chtít omezit internetovou televizi, nebo rádio;-O;-€;-€

0/0
1.4.2012 17:02

l.g

Myslím že se tím operátoři dostávají na docela tenký led

Zařídit technicky, aby byla VoIP data oddělena od těch běžných internetových nebude vůbec tak jednoduché. Provoz a údržba takových firewallů může být dražší, než ztráty způsobeném telefonováním po netu zdarma.

0/0
1.4.2012 0:17

mázaušima

Placený Skype ?

No,tak to mě zničí .;-D!

0/0
30.3.2012 21:11

Shiney

Jojo

Tak vidím, že mobilní operátoři jsou všude stejní ;-D

0/0
30.3.2012 14:38

RomanL

Tak že by oligopol fungoval

i jinde než v Čechách... ;-)

0/0
30.3.2012 7:32

fsp1111

Úplně největší opruz pro operátora je,

když se z jeho dotovaného telefonu připojím přes wifi na síť a volám skypem na taktéž dotovaný telefon připojený opět přes wifi ;-D;-D

+2/0
29.3.2012 23:03

Vindis

Re: Úplně největší opruz pro operátora je,

Zase taková sranda to není. Dotovaný mobil většinou znamená minimální plnění. Takže i když máš mobil za korunu a voláš jen voipem, tak stejně bys musel plnit nějaké podmínky - měsíčně operátorovi naplnit kapsičku.

0/0
30.3.2012 10:32

cfvygbuhni

U benzinky

Kupujte si benzin, ale nesmite na nej jezdit.

+2/0
29.3.2012 22:16

KOLDAK

Tak snad uživatel platí za data, ne?

Připojení k Internetu přece není zadarmo. Chtít platit za jednu službu dvakrát je zlodějna hodná mobilních operátorů.

+8/0
29.3.2012 20:35

pepcad

Re: Tak snad uživatel platí za data, ne?

Problem spis vidim v tom, ze v normalnich zemi mas internet na telefonu za cca 150kc mesicne s limity mezi 3-6Gb dat, takze operatori v tom opravdu vidi problem. Jasny ze cesti ne, tam si pustite 2x pisnicku na youtube a mas utrum.....

0/0
29.3.2012 22:59

FiRan

Re: Tak snad uživatel platí za data, ne?

A kdo se bavi o CZ operatorech?Rv

0/0
29.3.2012 23:18

RomanL

Re: Tak snad uživatel platí za data, ne?

U nás každý? ;-)

0/0
30.3.2012 7:33

RomanL

Re: Tak snad uživatel platí za data, ne?

Ne, to je zlodějina hodná mafiánů z autorských svazů! ;-D

0/0
30.3.2012 7:33

miluju mladou frantu

však oni naši nemilovanější

operátoři na to taky brzy přijdou, že jim platíme miň korunek za volání, a taky na nás něco vymyslí

0/0
29.3.2012 20:02

Své dukáty věnuji na chudé psy

Oni mají Švédi data zdarma? Ne?

Tak co to je za kecy těch operátorů, že mají platit za služby, které využívají. Oni využívají datové přenosy, které si zaplatili, tak v čem je problém?

+4/0
29.3.2012 19:44

lokutus

Konzumujete službu na základě smlouvy

Pokud si operátor vymíní, že službu budete konzumovat tak a tak, má plné právo použít jakýchkoliv mechanismů, aby vám zabránil v užívání služby jiným způsobem, popř. vám bez náhrady ukončit smlouvu se všemi důsledky pro vás. A vy máte plné právo přejít ke konkurenci. To je princip smluvního vztahu. Na stejném principu například sepisuje smlouvu nájemník s vlastníkem bytu, který si ve smlouvě vynutí dodržování nočního klidu, a to, že v bytě bude bydlet pouze jedna osoba. Pokud si tam nastěhujete celou famílii, vlastník má plné právo vám smlouvu vypovědět, popř. vaši famílii vystěhovat.

Druhá věc je, že operátoři se tak jako tak budou muset přizpůsobit. Pravděpodobně budou extra peníze za přenesená data via VoIP. Časem se asi dočkáme toho, že operátoři do volných minut v rámci normálního volání budou zahrnovat i VoIP, což bude pochopitelné, protože to je úplně jiná zátěž pro síť než pouhé brouzdání po internetu.

+1/0
29.3.2012 19:17

Fido

Re: Konzumujete službu na základě smlouvy

Voláním přes VoIP nijak neporušujete smlouvu. Využití internetu pouze pro něco tam není definováno a hovorů a sms se to netýká.

Spíš je to podobné jako kdybyste si pronajal parkovací plochu, jediné smluvní omezení by bylo, že je pouze pro osobní vozy a pak by vám majitel zakazoval tam parkovat červená auta.

+5/0
29.3.2012 19:31

Magicmaster

Re: Konzumujete službu na základě smlouvy

Tak. To by muselo ve smlouvě být, že nesmíte parkovat "Osobní automobily červené barvy". Otázka pak je, jestli tohle může udělat...

0/0
29.3.2012 19:33

Andee in Red Book

Re: Konzumujete službu na základě smlouvy

Proč by to nemohl udělat? ;-D

0/0
31.3.2012 22:28

lokutus

Re: Konzumujete službu na základě smlouvy

Vy jste asi nepostřehl tu zásadní informaci v úvodu mého komentáře...

- Pokud si operátor vymíní, že službu budete konzumovat tak a tak...

Tedy pokud vám dá podepsat smlouvu s takovým úvazkem a vy ji podepíšete. To, že teď máte nějakou smlouvu neznamená, že stejnou budete mít za pět let. Budou jiné smlouvy, jiné podmínky a i na ta červená auta třeba dojde... ;-)

0/0
29.3.2012 23:53

cfvygbuhni

Re: Konzumujete službu na základě smlouvy

Jenze smlouva je dvoustranny akt a neni mozne ji zmenit bez souhlasu obou stran (a rozhodne neni mozne necinnost povazovat za souhlas). Ze to zatim velkym firmam prochazi, to na veci nic nemeni.

+2/0
29.3.2012 19:43

mala_panda

Re: Konzumujete službu na základě smlouvy

pokud ve smlouve podepisete, ze se muze zmenit , tak vam ji muzou vypovedet kdyz nebudete souhlasit s novymi vop

+1/0
29.3.2012 23:00

cfvygbuhni

Re: Konzumujete službu na základě smlouvy

Ne, eni mozne vzdat se prav, ktera jeste nenastala. Nemuzes predem rict, ze budes s necim souhlasit nebo nesouhlasit. Soud takoveto ustanoveni v pripadnem sporu prohlasi i bez navrhu za protizakonne.

0/0
29.3.2012 23:04

lokutus

Re: Konzumujete službu na základě smlouvy

Probůh, další člověk, který nechápe psaný projev. Já nikde neříkal nic o změně smlouvy bez souhlasu jedné ze stran. Psal jsem o tom, že operátor si to do smluv budoucích klidně může dát a vám nezbude, než to buď akceptovat, anebo jít jinam. Vyjadřuji se dost srozumitelně?

0/0
29.3.2012 23:55

mnhubyvtcr

Re: Konzumujete službu na základě smlouvy

Nepsal jsi o zmene smlouvy, ale nikde ani nevidim nic o smlouvach budoucich. Ted uz se srozumitelne vyjadrujes.

0/0
30.3.2012 0:36

mnhubyvtcr

Re: Konzumujete službu na základě smlouvy

Jeste to doplnim, vychazel jsem z obvykle praxe, kdy podnikatel v prubehu smluvniho vztahu jednostranne zmeni podminky a spotrebitel musi souhlasit, nebo smlouvu ukoncit. Je to sice bezna, nicmene protizakonna, praxe.

+1/0
30.3.2012 0:39

RomanL

Re: Konzumujete službu na základě smlouvy

Pokud lze smlouva ukončit, protizákonné to není.

0/0
30.3.2012 7:36

pouyt

Tim operatori brani rozvoj techniku

kvuli zisku.

0/0
29.3.2012 19:08

littlelioncz

Re: Tim operatori brani rozvoj techniku

Jakych techniku?

0/0
29.3.2012 20:14

pepcad

CR

Kdyz jsem videl nadpis tak jsem cekal co ty nasi zlodeji operatorsky zase vymysli za lumparny, a hle spletl jsem se :)

+1/0
29.3.2012 18:49

pali.č

český klondike

http://www.mobilmania.cz/clanky/internet-v-mobilu-v-cr-a-v-evrope-rozdily-jsou-brutalni/sc-3-a-1319928/default.aspx

0/0
29.3.2012 18:32

Magicmaster

Nevím jestli to opravdu nechápou

Trend je jasný - hlavní důvod, proč někomu platit, budou data. IM i VoIP je už teď hodně rozšířený a já, ač komunikuju dost, pošlu měsíčně tak 15 SMS a provolám 5 minut - těm, kteří tuto možnost nemají. Operátoři ale asi ví, že přepočteno na data jsou SMS i volání eextrémně předražené a tak jim zmizí dojnice. 1.5Kč / 1kB je opravdu moc.

Myslím, že v budoucnu jednoduše nebudeme potřebovat poskytovatele telefonních služeb, ale pouze poskytovatele datového připojení. Tak, operátoři, snažte se.

+6/0
29.3.2012 18:01

Fido

Re: Nevím jestli to opravdu nechápou

Ne ne. Je to 1,5 Kč za 160 bajtů (včetně režie), tedy 9,60 Kč za 1 kB. Tedy ještě víc než myslíte.

0/0
29.3.2012 19:35

littlelioncz

Re: Nevím jestli to opravdu nechápou

Ona SMS ma sice 160 znaku, ale je to vyrazne vetsi pocet bajtu. Uz jen odesilatel + adresat je dalsich cca 20 bajtu a se SMS se nese jeste spousta dalsich informaci..

(o cene 1.50Kc/SMS moje prpominka neni ;)

0/0
29.3.2012 20:17

Achnatonek

Re: Nevím jestli to opravdu nechápou

Jen trochu upřesním výpočet, 1 SMS = 140 Bajtů uživatelských dat (standardní GSM znaková sada používá sedm bitů na znak), z toho vyplývá, že při ceně jedné SMS 1,5 Kč, je cena za jeden kilobajt 11 Kč a cena za jeden megabajt je pak 11 235 Kč ;-).

0/0
29.3.2012 21:39

Magicmaster

Re: Nevím jestli to opravdu nechápou

Samozřejmě máte pravdu :) Byl jsem tak zapálen do psaní, že bity jsem si spletl s bajty.

0/0
29.3.2012 23:00

Fido

Re: Nevím jestli to opravdu nechápou

Proto jsem psal o 160 bajtech včetně režie. Možná to je trochu jinak ale zas tolik se v tom nevyznám.

Nicméně cena za MB vychází tak jako tak naprosto hrůzná.

0/0
30.3.2012 12:12

Vedoucí kolotoče bez koček

Tak si holt clovek v mobilu nastavi pripojeni...

...k netu pres nejakou VPN sluzbu a je po blokovani... :-P

0/0
29.3.2012 17:39

lokutus

Re: Tak si holt clovek v mobilu nastavi pripojeni...

Naivita... ;-D

0/0
29.3.2012 19:06

Mulder77

Re: Tak si holt clovek v mobilu nastavi pripojeni...

Proč naivita? VPN těžko zablokují a co leze za data přes VPN nemají šanci zjistit.

+2/0
29.3.2012 21:00

Magicmaster

Re: Tak si holt clovek v mobilu nastavi pripojeni...

Myslím, že si spíš drtivá většina uživatelů tohle neudělá, protože prostě neví, co VPN je

0/0
30.3.2012 11:16

Věrný sluha pana Hraběte

jen ať to udělají

povede to ke vzniku jiných operátorů, kteří poskytnou poptávce prostor pro tyto "data" R^

0/0
29.3.2012 17:32

Thegrid89

hm

operátoři jsou pěkní šmejdi, jednou jim za něco platíme, tak ať drží hubu a dodržují to, co si zákazník žádá a platí za to. Oni by ale nejraději dostali za všechno zaplaceno třikrát

0/0
29.3.2012 16:30

El Chupa-Nibre

Horší bude, až se operátoři dohodnou s výrobci...

...telefonů, kteří začnou blokovat samotnou instalaci Skypu.

0/0
29.3.2012 16:06

Thegrid89

Re: Horší bude, až se operátoři dohodnou s výrobci...

VOIP je naopak výrobci podporováno, viz Nokia.

0/0
29.3.2012 16:28

pali.č

Re: Horší bude, až se operátoři dohodnou s výrobci...

A vzhledem k tomu, že Skype teď patří Microsoftu to s tou blokací taky nebude tak horký, protože jitě počítaj s jeho využitím ve Windows Phone.

0/0
29.3.2012 16:59

Martin Soušek

síťová neutralita má být povinná ze zákona

Síťová neutralita - neboli zákaz sahání na tekoucí data - má být povinná ze zákona.

.

Milí operátoři, zvykněte si, že jste jen dodavateli internetové konektivity.

.

NIC VÍC!

+11/0
29.3.2012 16:06

petr.n_22

Re: síťová neutralita má být povinná ze zákona

V první řadě by ji ale museli ctít ti, kdo zákony tvoří.

0/0
29.3.2012 16:44

PKB2008

Re: síťová neutralita má být povinná ze zákona

Milej operátor je primárně operator, od kterýho si za určitých podmínek kupuješ službu a pokud v ní bude omezení, tak budeš muset přejít někam jinam. Každej by chtěl nejlépe optiku do bytu s GbE za 300kč a v mobilu LTE s propustností 100Mbit/s a to nejlépe při dotované ceně mobilu za 1kč s měsíční platbou 200kč max. Pak to dopadá jak s Ufonem, kterej při 100000 zákaznících generuje zisk jen pár mega ročně.

0/0
29.3.2012 18:39







Najdete na iDNES.cz