Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Velké srovnání mobilních e-shopů. Vítězí Alza, zbytek těsně dotahuje

Otestovali jsme mobilní e-shopy v podobě upravených webových stránek nebo speciálních aplikací čtyř českých prodejců. Z hlediska funkcí a pohodlí při nákupu vede Alza, v závěsu jsou Sunnysoft a Aukro. Aplikace Datartu se příliš nepovedla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lev---z-Rožmitálu

alza

nejdražší hnusnej web

nejnesympatičtějšíRv:-P

+1/0
29.3.2012 20:46

gitter

Re: alza

a ještě ten uřvaný zelený skřet v reklamách Rv

+1/0
29.3.2012 22:45

keksator

Re: alza

Tak proč tam nakupujete? ;-D

0/0
30.3.2012 14:27

_xprim01_

Re: alza

Kdo? Já tam nenakupuju.:-P

0/0
1.4.2012 22:19

Paust

Alzu nebrat...

Jako dlouholetý zákazník jsem s ní byl spokojen, bohužel až do reklamace, kdy jsem reklamoval mobilní telefon a reklamece byla zamítnuta s tím, že je na desce OXIDACE. Ta se tam patrně objevila po zásahu servisního technika.  Bylo mi doporučeno abych se obrátil na oficiální servis Nokia nebo soudního znalce. Tak jsem se alespoň dověděl, že záruční opravy respektive jejich zamítání dělá nějakej strejda, patrně  na hlavním nádraží v Brně. Tím jsem s alzou skončil.

+1/0
29.3.2012 20:44

doktor_bota_2

Re: Alzu nebrat...

Tak v Alze se reklamace telefonů Nokia opravdu neřeší (to dělá autorizovaný servis, kterého určuje dodavatel či výrobce), takže jsi odepsal svého dlouholetého dodavatele na základě své neznalosti.

+1/0
29.3.2012 21:00

entony13

Re: Alzu nebrat...

já to řešil outdoorovým telefonem, normální telefon se nesmí používat za vlhka, nosit ze zimy do tepla, je tak akorát do vitríny..... mobilní telefon je většinou nepochopitelně lajdácky udělaný a šetří se na všem, proto je tolik problémů s oxidací. Nokie patřívala k těm slušnějším

0/0
29.3.2012 21:50

ondras007

alza je tragická

Bohužel Alza už není co bývala. Dříve (když měli jen výdejní sklad, pak i s menším showroomem + platební automaty) byla opravdu levná a v reklamacích byli neuvěřitelně vstřícní, až jsem nechápal když jsem tam poprvé něco reklamoval. Cenově byla vždy nejnižší, když jsem třeba našel ještě lepší cenu tak to bylo v řádech korunek. Pak se ale Alza dostala do podvědomí většího počtu lidí, nastal boom e-shopů a Alza chtěla začít vydělávat obrovské sumy peněz, tak proč nenasadit vyšší ceny, když máme dobrou reputaci ne? V tu chvíli to ještě šlo. Ještě jsem tam nakupoval, protože jsem je měl rád :D. Pak nastala doba reklamy v TV, masivní otevírání poboček po celé ČR, billboardy, rádio, tisk atd. a alza logicky musela razantně zdražit. Bohužel zdražila tak moc, že i ElectroWorld a Datart jsou levnější. FUJ. !

+2/0
29.3.2012 15:54

daywalker

Re: alza je tragická

plne souhlasim. na Alzu už jen chodim pokoukat a pak nakupovat jinde

0/0
29.3.2012 16:00

OrignalTrotl

Re: alza je tragická

Paradoxně jsem si v Alze koupil v akci sluchátka. Byla akce a cena byla bezkonkurenční. Takže jak se říká odříkaného chleba největší krajíc. ;-)

0/0
29.3.2012 16:24

B.Walsh

Re: alza je tragická

mě tam vadí jak u zboží neustále zobrazují - X % ušetříte Y korun a při tom to není pravda. S těma cenama souhlas, taky většinou koupím jinde, ale tam taky ještě občas něco.

0/0
29.3.2012 19:44

Nyny_cz

ALZA? Tam už jen když nemám jinou možnost.

Kupoval jsem v Alze celkem hodně na firmu i soukromě. Pak najednou za osobní vyzvednutí začali chtít peníze a zvedlo se to až na dnešních 25,- což už považuju za zlodějnu. Nehledě na to, že vyřizovat u nich reklamaci bez právníka za zády je doslova horor. Takže radši nakupuji jinde.

+6/0
29.3.2012 15:32

Darkhalf Jr.

...

Z nadpisu vyplývá, že Alza nejlíp maže...;-D A křišťálová lupa je samozřejmě neúplatná a obejktivní....Rv

+4/0
29.3.2012 14:26

dracekv1

..

A k čemu konkrétně u těchto eshopů je to dobré?

0/0
29.3.2012 13:58

Korektní Želva

...

Ono Alza je fakt slušnej obchod. Neberu v potaz jak moc tendenčně je tento článek napsanej. Mají slušný ceny, vynikající dostupnost a rychlost dodání.

Jenom ně s... tvou tím, jak uvádějí velkou výraznou barvou ceny bez DPH a cenu s DPH dodávají nevýrazně napsanou pod tím. Tohle je věc kterou když už chce EU něco regulovat, tak by měla tohle. Drtivá většina zboží se u nich samozřejmě prodá domácím uživatelům s DPH, ale ono to prostě vypadá líp když se chlubí zejména cenou bez DPH.

+1/0
29.3.2012 13:57

doktor_bota_2

Re: ...

Je to jen otázka zvyku, pokud tam nakupuješ častěji...

0/0
29.3.2012 14:43

net.Xtreme proti diskriminaci

Jsou to mobilní eshopy

nebo android/iOS?

Co pak Symbian či Windows Phone? Co ostatní mobilní operační systémy...

0/0
29.3.2012 13:44

Muž se železnou maskou

Tak to je srownání jak prase.....

...tomuhle říkáte reprezentatiwní wýběr? Měli by redaktora za tento paskwil okamžitě wyhodit!

0/0
29.3.2012 13:42

Dvorka7

Hezký PR článek

Tak nevím, ale zdá se mi to jako fakt dobré PR Alzy. Srovnávat nativní aplikace, které mají nesrovnatelné přednosti oproti "pouhému optimalizovanému webu", který musí být stále on-line...takže pokud si budu krátit chvíli v metru, moc si toho nepořídím, ovládání a využití na mobilu je také dost osekané, se mi zdá dost mimo. Zkoušel jsem si hned na doporučení článku prosurfovat Alzu přes svůj mobil a každý pátý klik mi Safari nahlásilo, že není dostupnost a nic se nezobrazilo...přestože jsem byl na signálu a nehýbal se. Škoda, že sem nemohu vložit foto. A na závěr, aplikace eDatart, kterou mám sice staženou, ale využívám jen zřídka, má v obou storech od uživatelů 4,5 hvězdy, pokud se nepletu, tak nevím co si opravdu o tomto článku mám myslet:(

0/0
29.3.2012 13:08

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Hezký PR článek

Nativní aplikace pro Android mi je na Symbianu hodně platná:-)

0/0
29.3.2012 13:44

Karel321

Alza ????? To snad ne.

Alza která uvádí na klasické verzi eshopu velké ceny  bez DPH a malé ceny s DPH ? To je u mě totální svinstvo a snaha o zblbnutí zákazníka. S Alzou běžte do háje. Tohle dělají jen neseriozní parchanti.

+3/0
29.3.2012 12:46

legnaw

Re: Alza ????? To snad ne.

co to neseriozne meles? ja nakupuji hodne elektroniky na firmu a potrebuji v prvni rade cenu bez dph.... a alza vi kam jde zbozi v prvni rade

+1/0
29.3.2012 13:04

Don_Alex

Re: Alza ????? To snad ne.

no to vis, on si mysli ze kdyz si koupi jednou za pet let mys, ze mu padnou k noham....

+2/0
29.3.2012 13:28

Karel321

Re: Alza ????? To snad ne.

A to provozuješ veřejné záchodky nebo co, když nevíš, že pro firmy existuje něco jako Ed System, Techdata nebo i TS Bohemia, kde se nakupuje za velkoobchodní ceny, které jsou nižší než má Alza pro koncáky?

Alza je obchod pro koncové zákazníky, takže na webu mají být velkým písmem ceny včetně DPH !!!

+1/0
29.3.2012 13:40

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Alza ????? To snad ne.

Alza je obchod i pro koncové zákazníky a ceny má oboje.

0/0
29.3.2012 13:45

FanFanTulipan

Re: Alza ????? To snad ne.

A proč aktuálně potřebujete vědět cenu bez DPH? Porovnávat cenu mezi E-shopy můžete i s cenou s DPH, ne? ;-) PS: Jistě, ale cena bez DPH je hezčí... ;-D

0/0
29.3.2012 14:27

doktor_bota_2

Re: Alza ????? To snad ne.

Protože za cenu bez DPH nakupuje? Jak píše? Nebo čemu nerozumíš?

+1/0
29.3.2012 14:56

solimPC

Re: Alza ????? To snad ne.

Za cenu bez DPH jistě nenakupuje. Nakoupí klasicky s DPH a potom musí žádat o vrácení zaplacené DPH, pokud na to má nárok. Každopádně ti žádný prodejce neprodá nic bez DPH, v tom jsi vedle jak ta jedle.

+1/0
29.3.2012 17:18

doktor_bota_2

Re: Alza ????? To snad ne.

Účetně je to bez DPH, tečka.

0/0
29.3.2012 20:48

solimPC

Re: Alza ????? To snad ne.

Účetně je to šuma fuk. U kasy prostě platím VČETNĚ DPH. Pokud to není v hotovosti, ale na fakturu, opět musí z účtu odejít částka VČETNĚ DPH. Takže jednoznačně ceny bez DPH jsou úmyslně matoucí. Docela by mě zajímalo, jak byste byl spokojen, kdyby na tuto praxi přešly všechny obchody.

0/0
30.3.2012 13:22

marky24

Tak taky udelam nejakou tu reklamu Alze

v Alze objednaval pravidelne, libilo se mi, ze clovek neco objedna vecer a dopoledne to mel u sebe. Pak jsem chtel koupit vanocni darek, dva fotoramecky,zaplatil jsem za oba v krabici byl jeden. Darek jsem musel sehnat rychle jinde, napsal jsem alze at mi vrati pneize, po trech mesicich, mi poslali druhy fotoramecek. Nedalo se ani dovolat, na maily neodpovidali. Pak jsem si koupil mobil, prisel mi pouzity mobil bez sklicka na kamere, bez funkcniho sluchatka, bez folie, ocividne pouzity. Na telefonu, mi rekli ze mam napsat na mail, tim to pro ne skoncilo. Mobil jsem vyhodil. Tim alza skoncila. A at tedy reklamu dokoncim uplne, kupuji na Alfe nekolik objednavek mesicne (pro dve firmy)  a naprosta spokojenost, zadny problem.

+2/0
29.3.2012 11:05

f0rr35t

Re: Tak taky udelam nejakou tu reklamu Alze

R^ Mám podobnou zkušenost. Komunikace nulová, jen jsem pořád čekal na jejich milostivou odpověď a pak mi stejně lhali a mlžili... Spoléhali na to, že se od nich nechám ukecat a nevrátím zboží které po vybalení nefungovalo, reklamovat u nějakýho zastoupení té značky, přitom jsem měl nárok na vrácení peněz. Samozřejmě jsem jim to poslal zpět s dopisem, že chci vrátit peníze podle zákona ve 14 denní lhůtě, ale oni to "omylem" přeposlali na reklamační. To jsem  se to dozvěděl až po týdnu, protože předtím mi tvrdili, že neví jestli jim vůbec něco došlo (zdržovací taktika). Po další hodině na infolince jsem teda vyjednal to zákonné vrácení peněz, na které jsem čekal taky pěkně dlouho. Takže Alza mi může se svými zaplacenými články vlézt akorát tak na záda, u nich si nekoupím už ani prázdný dvdčko.

+3/0
29.3.2012 11:36

Brugal

Re: Tak taky udelam nejakou tu reklamu Alze

Ono je to těžké - žijeme v zemi,kde je vyčůránkovství,ojebávání a drobné krádeže národním sportem.Představte si,co by se tu začalo odehrávat,kdyby obchod fungoval podle vašich představ ... objednáte dvě věci,následně oznámíte prodejci,že v krabici byla jen jedna a prodejce by vám bez okolků poslal onen údajně chybějící kus.Jak dlouho by onen prodejce asi fungoval?

0/0
29.3.2012 11:40

Vass

Re: Tak taky udelam nejakou tu reklamu Alze

Asi takto: Objednáte dvě věci, zjistíte, že je tam jen jedna. Mailem pošlete info, že je tam jen jedna věc místo dvou. Prodejce se vzápětí ozve, že to večer přepočítá a dá vědět. Druhý den ráno máte mail s omluvou a dotazem jestli chcete vrátit poměrnou část peněz nebo zaslat chybějící zboží na náklady obchodu. TAKHLE by to mělo fungovat a taky u některých obchodů funguje. :-P;-) Tam kde ne a kde jste za hlupáka a zloděje už předem, tam je třeba nenakupovat. :-P

+4/0
29.3.2012 12:08

Brugal

Re: Tak taky udelam nejakou tu reklamu Alze

Osobně upřednostňuji osobní kontakt,ať už při nákupu nebo reklamacích - při nákupu mi dává možnost zboží prohlédnout a při reklamaci "tlačit" na člověka se kterým jednám.

Vámi popsaný model by byl skvělý a třeba tu jednou bude fungovat ve všem,ale jak jsem psal,žijeme v zemi,kde je lumpárna národním sportem.

Btw,který obchod reagoval podle vašeho popisu? tedy v průběhu jednoho dne dokázal vyřešit stížnost.

0/0
29.3.2012 12:34

Vass

Re: Tak taky udelam nejakou tu reklamu Alze

mohu poslat ozvete se na dotaz@docmail.cz .

0/0
29.3.2012 13:14

Brugal

Re: Tak taky udelam nejakou tu reklamu Alze

Díky za nabídku,ale nevyužil bych ji.Jak jsem psal,dávám přednost osobnímu jednání s prodejcem a případně i při reklamaci.Jsem z Prahy,do centrály Alzy to mám pár minut autem a docela rád tam nakupuji - mají sice občas vyšší ceny,ale ještě jsem se nesetkal s jediným problémem.

0/0
29.3.2012 14:15

Cenda22

Re: Tak taky udelam nejakou tu reklamu Alze

sice fungujeme v jiném oboru jako velkoobchod, ale chováme se úplně stejně + většinu reklamací řešíme obratem, pokud je zboží na skladě. Zákazník se získává těžko, ale ztrácí velice rychle.

+2/0
29.3.2012 13:36

marky24

Re: Tak taky udelam nejakou tu reklamu Alze

ja jsem ihned po rozbaleni volal a oni mi dokonce rekli, ze meli jen jeden kus tak ho poslali, ale castku mi vyfakturovali za dva .. takze oni o tom vedeli. Pak jsem tedy podle doporuceni infolinky napsal na mail, ze chci vratit penize, pak mi jen prisel za dva tri mesice balicek kde byl druhy ramecek. Uz jsem nemel chut nijak neco resit, ramecek byl za 2500 a proste jsem si ho nechal a dal dceri znameho. Vim, ze to nekterym muze znit divne, ale ja nemam cas resit komplikovaně jednoduche veci, s nimi se to proste neda. Takze to beru, ze pro me skoncili. Radeji jsem to nechal byt a na alzu uz me nenapadne se nikdy ani podivat. A i ty jejich neslettery uz byly trosku moc (jednou tydne chapu, ale nekolikrat denne?) a jakmile mi zacali dokonce z niceho nic posilat reklamni smsky "Ahoj pozemstane" tak to byl jen posledni hrebicek ....

+1/0
29.3.2012 13:35

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Tak taky udelam nejakou tu reklamu Alze

Alza má pobočky, já nenakupuji na eshopu bez poboček a tam to řeším hezky z očí do očí, po telefonu nebo emailu mohou dělat mrtvé brouky nebo slíbit hory doly, ale jaksi nejlěpší je to vyřešit na místě s konkrétním člověkem. A na pobočce vždy v pohodě.

0/0
29.3.2012 13:47

f0rr35t

Re: Tak taky udelam nejakou tu reklamu Alze

Na tomhle může být něco pravdy. Já osobně jsem to řešil přes telefony a emaily a komunikace fakt nic moc. S osobním setkáním zkušenosti nemám. To by mohlo vysvětlovat ty rozdíly v názorech tady v diskuzi i všude na netu. Neodpustím si ale poznámku, že ke konkurenci taky nechodím osobně a zatím jsem problém s komunikací neměl.

0/0
29.3.2012 15:06

Kopik

Reklamace

No zase já podle toho co čtu níže, tak jsem nikdy neměl s reklamací nejmenší problém. 2x jsem reklamoval HDD, rovnou se mě zeptal jestli chci nový. Takže já zatím v tomto ohledu zatím bez problému.

0/0
29.3.2012 10:33

whitemik

na Alzu chodim, jen abych si vybral zbozi

pak objednam jinde a levneji :-P

0/0
29.3.2012 10:11

doktor_bota_2

Re: na Alzu chodim, jen abych si vybral zbozi

V tom případě choď vybírat na CZC, mají o třídu lepší web a diskuze s názory lidí, kteří často řeší (a vyřeší) problémy, které tě možná čekají taky.

+5/0
29.3.2012 10:16

_Bady_

reklama

u clanku chybi oznaceni placena (ci neplacena?) reklama. alza patri v dnesni dobe k nejhorsim. uctovat si za odber zbozi na kamenne prodejne poplatek je gaunerstvi nejvetsiho kalibru. co takhle alfa, czc, softcom? ti asi nezaplatili, co pisalku? ihnuj. Rv

+1/0
29.3.2012 10:09

Brugal

Re: reklama

Oni mají mobilní verze e-shopu? Třeba u Alfy mně to na mobilní verzi nehodí ... existuje?

0/0
29.3.2012 10:14

-Komedie-

Re: reklama

Pokud si zboží vyzvedneš přímo na centrále , tak nic neplatíš. Platí se jen za zboží odebírané na "malých" pobočkách.

0/0
29.3.2012 10:45

legnaw

Re: reklama

bejvavalo....Rv

0/0
29.3.2012 13:06

-Komedie-

Re: reklama

Ty jsi bejvával. Teď (je to asi dvě minuty) jsem zkusil jednu svoji předpřivatenou objednávku odeslat a zaplatit. cena je shodna s ceníkem a k připočtení 25 ti korun dochází jen u dalších poboček.

tak tady nekaž bludy.

+1/0
29.3.2012 13:29

Vass

Kolik Alzu stála tahle reklama

Alza už dávno není to co bývala. Celkem draho, vstřícnost je ta tam, ať se jedná o objednávky, informace, nebo reklamace (ty jsou zvláště vypečené).

No nic jen dojíždím reklamace a nic nového nekupuji a hlavně nikomu nedoporučuji. Ona ta pomyslná výhoda s výdejnami ve větších městech, je celkem k nicemu, když pak zjistíte, že i s poštovným je konkurence stále o dost levnější.Rv

+3/0
29.3.2012 9:48







Najdete na iDNES.cz