Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

NÁZOR: Čtvrtý operátor nebude. A pokud ano, tak vás taky oškube

Od ČTÚ jsme si nechali vysvětlit některé detaily podmínek připravované aukce frekvencí pro nové mobilní sítě. Z vysvětlení vyplývá, že s novým operátorem na našem trhu to nevypadá dobře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ondrejsimek

Koledujou si stějně jako si koledovalo O2

... a jak to má dneska O2 se svýma pevnýma a ADSL? Bída, bída... A oni dopadnou stejně, jen co si lidi zvyknou na VoIP.. A pak už jim nebude stačit snížit ceny, protože lidi budou nasraní..

0/0
28.3.2012 15:53

petrph

kam se to vracíme soudruzi?

To se jako dosud předpokládalo, že nový operátor bude levný právě a jen proto, že si vlastně vůbec nebude muset budovat celostátní síť, udělá si spojení třeba pro Praze -kdoví jestli a zbytek spojení mu - a za svoje investice zařídí díky povinnému roamingu současní operátoři? Tak to jsme ty současné operátory mohli rovnou zestátnit...

+1/0
26.3.2012 7:12

Infoboss

Re: kam se to vracíme soudruzi?

I vláda ČR již konstatovala, že dle výsledků jisté komise jsou čeští operátoři drazí a technologie přesto zaostává. V okolí jako Rakousko, Německo Švýcarsko je to naopak, levnější volání a pokročilá technologie. A to přitom operátoři platí svým zaměstnancům tamější - vyšší standardní mzdy. Tedy je u nás evidentně něco špatně. Navíc čeští operátoři nejsou ani české firmy. Zisky pak míří do zahraničí. Vinu dávám ČTÚ.

0/0
27.3.2012 11:07

PedroKV

LTE sítě - 800MHz

Co to je zač? Fungují na tom normální novější mobily?

0/0
25.3.2012 22:13

Shiney

Re: LTE sítě - 800MHz

Zatím moc telefonů, které LTE podporují, není. Vím o HTC Velocity, asi bude i pár dalších, ale žádný velký výběr. U nás se neprodává ofigo žádný, proč také, když by to tu nikdo nevyužil... Ale nebál bych se, za dva roky, kdy to možná začne být aktuální, bude nabídka dostatečná...

0/0
25.3.2012 22:36

Necroman

Re: LTE sítě - 800MHz

LTE umi treba Nokia Lumia 900 a HTC Titan II. LTE dale umi i novy iPad a potvrzene bylo (zatim neoficialne) i u budouciho iPhone 5, nebo jak se bude jmenovat. Je to kazdopadne budoucnost, ale kdy se zacne budovat sit u nas, to je otazka :-)

+1/0
25.3.2012 23:53

superkutil

Re: LTE sítě - 800MHz

LTE je úžasná technologie, ale pro rychlý mobilní internet. Takže stačí mít v mobilu podporujícím LTE VoIP klienta (SIP, Skype) a volat pomocí VoIP. Data jsou většinou za paušál, takže se za volání nic neplatí. Teoretická rychlost stahování (downlink) je 172,8 Mbps a odesílání (uplink) 57,6 Mbps.

Jinak i dnes můžete mít v mobilu VoIP klienta a třeba přes SIP se dá volat na pevnou za 40hal/min a na mobil za 1,30Kč/min. Většinou v rámci sítě providera je volání zdarma. Telefon ale musí podporovat SIP klienta a 3G.

+2/0
25.3.2012 22:58

Shiney

Re: LTE sítě - 800MHz

To ano, ale abyste volal zadarmo, tak musí mít oba mobily, které jsou spolu spojeny, nějaký stálý datový tarif a pak buď Skype, či něco podobného, nebo mít účet u stejného VoIP operátora... Což ještě asi nějakou dobu nebude úplně samozřejmé. Ale vzhledem k plánovanému poklesu terminačních poplatků v příštím roce na 0,55 Kč/min bez DPH by mohlo být i mobilní volání těm, kteří nemají chytrofon nebo datové připojení, přes VoIP za slušné ceny. A i formou backcallu by to už mohlo být velmi rozumné... Teď ještě aby bylo u nás to LTE zaplatitelné. Chtělo by to pořádnou konkurenci.

0/0
25.3.2012 23:14

mcrx

Re: LTE sítě - 800MHz

Ten terminační poplatek nepoklesne na 0,55 Kč hned, ale bude klesat postupně, v řádu 5 let, každý rok o pár halířů.

Btw. už dnes není volání komplet přes VoIP problém. Třeba trochu divná Nokia Aisha 303 jde nastavit na VoIP automaticky wizardem (Odorik a nějací další tam jsou), sama se přepíná na volání přes 3G nebo wifi, když je dostupné a kvalita hovoru mě taky překvapila, dokonce i přes 3G je skvělý zvuk.

0/0
26.3.2012 0:13

Shiney

Re: LTE sítě - 800MHz

Ano, bude se snižovat postupně ve dvou krocích, ale ten druhý krok na 0,55 Kč by měl být už od 1.1.2013. Předtím snížení na 0,72 Kč - 1.7.2012. Takže žádných 5 let. Přehledná tabulka terminačních poplatků třeba na http://zajic.v.pytli.cz/2012/03/17/o-terminacnich-poplatcich-a-o-tom-komu-prospeje-jejich-snizeni/

Ale těch zdrojů je spousta, stačí pohledat. A ano, máte pravdu, že SIP klient je jako standard ve spoustě Nokií, jen je někdy kvůli operátorům schovaný a je třeba "odemknout"...

0/0
26.3.2012 0:29

xtonda

Re: LTE sítě - 800MHz

V měsíční monitorovací zprávě ČTÚ za Únor 2012 je snížení ceny terminace v mobilních sítích na 0,55 Kč uvedeno, ale bez uvedení termínu. Odkud je čerpána informace, že 0,55 Kč to bude od 1.1.2013 (a 0,72 Kč od 1.7.2012)?

0/0
26.3.2012 14:43

Shiney

Re: LTE sítě - 800MHz

Odkud čerpají přesné informace novináři, to netuším, ale podle všech indicií bych jim věřil. Ale osobně vycházím z monitorovací zprávy ČTÚ za únor 2012, kde je uvedeno, zjednodušuji, že ČTÚ zahájil správní řízení s mobilními operátory na postupné snižování maximálních cen terminace až na 0,55 Kč/min bez DPH. A TEĎ TO PODSTATNÉ. Hned v dalším odstavci (vše strana 192/29), cituji: "ČTÚ současně předpokládá, že v průběhu 2. poloviny roku 2012 budou zahájena nová správní řízení, v jejichž rámci stanoví novou maximální výši ceny za mobilní terminaci s využitím modelu LRIC, podle Doporučení Evropské komise." Dále uvádí, že ceny vypočtené podle modelu LRIC se budou uplatňovat již v roce 2013...

0/0
26.3.2012 16:21

Shiney

Re: LTE sítě - 800MHz

Tedy strana 19/29 :-)

0/0
26.3.2012 16:23

Shiney

Re: LTE sítě - 800MHz

Takže, když si to spojíte, zjistíte, že maximální cena terminačního poplatku 0,55 Kč/min, která je ještě spočítána podle starého modelu FAC (podle LRIC začnou propočítávat až v druhé polovině roku 2012), musí začít platit nejpozději na samém začátku roku 2013, protože dále v roce 2013 už budou propojovací poplatky regulovány podle metodiky LRIC, která je pro zákazníky výhodnější...

0/0
26.3.2012 16:21

superkutil

Re: LTE sítě - 800MHz

Ceny co uvádím jsou na klasickou pevnou nebo mobil. Sám již dnes VoIP používám. A mít jednoho VoIP operátora také není až takový problém. Všechny své klienty mám pod jedním VoIP operátorem a ti se zase snaží dostat své klienty pod stejného VoIP operátora. Navíc mám i klienty, kteří mají své zahraniční pobočky na českém VoIP operátorovi, takže si i mezi zahraničními pobočkami volají zadarmo. Někteří klienti zase používají Skype, ale mají Skype WiFi telefony nebo Skype adaptery http://www.freetalkconnect.com/me/how-does-it-work/

0/0
26.3.2012 0:56

pettyo

Re: LTE sítě - 800MHz

Přes LTE se dá i volat. LTE je budoucnost. V pásmu 800MHz se navíc dá rychle pokrýt celá republika.

0/0
26.3.2012 8:39

janekda

Kamojedov

O této problematice psal velmi zasvěcěně a vtipně blogger Kamojedov. Bohužel psal. Podle reakcí zasvěcenějších to byl i výborný člověk, před pár týdny od nás odešel.

0/0
25.3.2012 22:02

yndes

Rakouský ORANGE

1000 minut do všech sítí + 1000 SMS + 1 GB za 188 Kč měsíčně

+8/0
25.3.2012 22:00

cating

Re: Rakouský ORANGE

Hezké. Už máš sbaleno? ;-)

0/0
25.3.2012 22:29

prying

Re: Rakouský ORANGE

Proč by měl mít sbaleno? Jen upozornil, že to jde. Ale mám pocit, že pokud zákazníci budou reagovat jako ty, tak operátoři nebudou mít důvod zlevňovat.;-)

+9/0
26.3.2012 0:23

RomanL

Re: Rakouský ORANGE

Á, poskok českých operátorů se ozval... ;-D

0/0
27.3.2012 15:54

kuba_dvorak

Re: Rakouský ORANGE

no a co jako? co jste tim chtel rict nebo sdelit?

0/0
25.3.2012 22:50

Čingis_Xaan

Re: Rakouský ORANGE

Zkus se dovtípit, "filuto" :-)

0/0
26.3.2012 8:06

kolyvanov2

Re: Rakouský ORANGE

Drei ma totez jeste o € 0.50 levneji...

0/0
25.3.2012 23:20

EmEl

Re: Rakouský ORANGE

Rakousky ORANGE byl/bude koupen Dreiem (ceka se na schvaleni od potrebnych uradu)

0/0
26.3.2012 6:52

janekda

VOIP

Kdysi jsem se o problematiku volání hodně zajímal. Co se začaly snižovat terminační poplatky, tak jsem šel do voip. A když minuta klesla na 1.5 za minutu, tak mě cena voip v podstatě přestala zajímat. Kór když to bylo účtováno po sekundách a na číslo od stejného operátora to je zdarma (příbuzní). Většina hovorů je fakt vedena z domu nebo se dá chvilku počkat, až jsi doma.

No a pár měsíců, co jsem si to zařídil, tak mi přistála nabídka mobilní inet za 100. Za další stovku 70 minut a jsem osobně spokojen, ale přesto mě situace s operátory "neuspokojuje".

+3/0
25.3.2012 21:58

janzlatousty2

předpokládám, že páni straníci z ODSČSSD

vyšli vstříc stávajícíícm operátorům......

+2/0
25.3.2012 21:44

realista1234567

...

Revolúcia vo francúzsku. Štvrtý operátor prišiel s neuveriteľnou ponukou!

http://fonymania.sk/aktuality/revolucia-vo-francuzsku-stvrty-operator-prisiel-s-neuveritelnou-ponukou

není nezajímavá ani diskuze pod článkem

0/0
25.3.2012 21:22

piters44

pred 89 by to aspon zreguloval stat

dnes za te demokracie to reguluji legalni zlodeji..a lidi to trpi a plati a boji se i nadavat natoz vyhazet ty zlodeje z oken

+2/0
25.3.2012 20:53

kuba_dvorak

Re: pred 89 by to aspon zreguloval stat

:-D, to si delate legraci ne?

+1/0
25.3.2012 20:58

cating

Re: pred 89 by to aspon zreguloval stat

Oni ti něco ukradli? Jinak před tím rokem 89 čekal na permanentně odposlouchávanou pevnou linku bez úplatku a protekce třeba i dva roky a stát ti reguloval i příděl toaletního papíru . Stýská se ti? V severní korei si to ještě můžeš užít. :-)

+5/0
25.3.2012 21:01

A jedeme nanovo...

Re: pred 89 by to aspon zreguloval stat

hmmm... vy vaše hlava frčí na kroucený páry zvonkáče co?

0/0
25.3.2012 21:15

Zetor Milda

Mladí již opouští republiku a každému politikovi je to volné

Dost na to, že přibývá rentiérů, odchází do zahraničí naši miliardáři, tak mladí to již zavětřili a pod heslem "Bude zle, není tady na nic dobrého čekat" připravují se k odchodu houfně. No, možná je to záměr. Nebudou u nás generační rozbroje a v Hypermarketech uvidíme brzy jen zaměstnance nad padesát! Supr! :-/

+2/0
25.3.2012 20:53

cating

Re: Mladí již opouští republiku a každému politikovi je to volné

Neboj, "obyčejní lidé" tady také zůstanou. Možná jim pak na další dluhy půjčí. Kdo se umí a chce o sebe a své děti a rodiče ve stáří postarat sám, určitě to zvládne. Navíc, státní kasa už je vyžraná, takže ti schopní odcházejí vcelku logicky. Doufám, že brzy odejdou i mé děti a nebudou platit dluhy , které neudělali.

0/0
25.3.2012 21:07

kuba_dvorak

Re: Mladí již opouští republiku a každému politikovi je to volné

asi tak, zustanou tu jen tupi ubycejni lide, kteri si to tu sami posiraji tim, ze se jim nechce nic delat, jen cekat, az za ne nekdo "neco" udela

0/0
25.3.2012 22:51

Infoboss

ODPOVĚĎ UŽ BYLA V TELEVIZI

Před časem byla v televizi, snad na ČT-24, diskuse s ředitelem Českého telekomunikačního úřadu. I reportér poznamenal, že odpovědi tohoto ředitele na situaci mobilních operátorů u nás se velmi podobají prohlášením zástupců T-mobile, o2 i Vodafone. Položil proto řediteli ČTÚ přímou otázku, jestli není on sám členem představensva či dozorčí rady apod. některé z těchto společností. Ředitel ČTÚ sdělil, že na tuto otázku nebude odpovídat. Není co dodat... 

ČTÚ je úřad, který má hájit zájmy našich občanů v telekomunikaci. Jak může hájit zájmy občanů člověk, který s největší pravděpodobností zastupuje současně zájmy mobilních operátorů? A jistě je nějakým způsobem za to i dobře odměňován. Je to jasný střet zájmů a takový člověk, jak je v civilizovaném světě běžné, nemá v uvedeném úřadu co dělat a ne mu ještě šéfovat. Až si na podobných úřadech ba i ministerstvech uděláme pořádek, bude nejen telefonování v Česku mnohem levnější.

+9/0
25.3.2012 20:28

McCorner

Re: ODPOVĚĎ UŽ BYLA V TELEVIZI

Ano, ale problém je v tom, že to není o jednom (několika) lidech ... ale o většině tohohle národa. Pořádek na ministerstvech nebo úřadech, ve smyslu nových lidí, nepomůže. Je potřeba udělat pořádek v celém národu ... a to musí začít každý sám u sebe ... od šedé ekonomiky, přes daně až třeba po dodržování pravidel silničního provozu.

+1/0
25.3.2012 20:41

cating

Re: ODPOVĚĎ UŽ BYLA V TELEVIZI

V podstatě máš pravdu, ale zapomínáš na podstatu jménem lidský faktor. Takže myšlenka krásná ale realizace utopická.

0/0
25.3.2012 20:46

McCorner

Re: ODPOVĚĎ UŽ BYLA V TELEVIZI

Ano souhlasím, že je to idealistiký cíl a možná i trohu naivní. Ale já asi raději budu naiva co se snaží o nějaký ideál, kterého potěší i malý posun, než nic nedělat, nadávat a čekat že se to samo zlepší.

+2/0
25.3.2012 21:01

žepré

Re: ODPOVĚĎ UŽ BYLA V TELEVIZI

Falešná idealistická představa. Že teda tisíc lidí přestane překračovat rychlost a to povede k tomu, že ten tisíc první přestane tunelovat státní firmu. Růžový brejličky. On je tím, koho policajti poslóchajó, protože jim - jejich šéfům - zaplatí slepost bohatě; kam se hrabó odměny za vybraný pokuty.

Ryba smrdí od hlavy. Ty se tady snažíš předestřít, že za tuneláře si můžó ti, co nedodržujó pyntlych pravidla silničního provozu. Ale je to naopak. Každé si myslí něco o policajtech, úplatnéch, že mu můžó víš co, a to proto, že vidí, že nic nedělajó s tím velkozlodějem.

0/0
25.3.2012 21:14

Stepni-Vlk

Re: ODPOVĚĎ UŽ BYLA V TELEVIZI

Ne, tak to nemyslel. Jen tvrdil, že problém je v celé společnosti; která korupčně uvažuje a ničeho se neštítí protože morálních zábran se v rámci pokroku zbavila. To dodávám já.

+2/0
25.3.2012 22:30

CA7706

Re: ODPOVĚĎ UŽ BYLA V TELEVIZI

bohužel v tomto státě vládne taková byrokracie, kterou bychom mohli nazývat zlodějinou... :-/

0/0
25.3.2012 22:40

Karel Infeld Prácheňský, osobně

...

Celá tahle sranda aukce se koná jen proto, aby bylo čím zalátat děravý státní měšec, nějaký zájem občanů je až na posledním místě.

0/0
25.3.2012 20:26

cating

Re: ...

A co je to ten " veřejný zájem" ? Aby nějaký úředník rozhodoval, co kde bude stát ? Taková jednotná maloobchodní cena , jako za komunistů? Děkuji, nechci.

0/0
25.3.2012 20:35

chorche84

Re: ...

...jo, ale o tomhle on nemluvil ty lamo...

+2/0
25.3.2012 20:41

Fogacer

Re: ...

Vzhledem k tomu, že neviditelná ruka trhu nefunguje tak, jako v učebnicích, je nějaká regulace potřebná.

+2/0
25.3.2012 20:43

cating

Re: ...

A co budete regulovat příště? Počet slepic na balkonech a nebo velikost ředkviček?

0/0
25.3.2012 20:48

Karel Infeld Prácheňský, osobně

Re: ...

Ta svá rétorická cvičení z ekonomie pro žáky základních škol si jdi nacvičovat někam jinam, a nauč se prosím dvě věci: chápat psaný text a argumentovat k věci, ne ad absurdum.

0/0
26.3.2012 11:34

prngrr

Kdo tvoří podmínky?

Obávám se, že podmínky měl tvořit:

1) reálný zájemce o funkci 4. operátora

2) skupina mobilních fanoušků, která by podmínky pro 4. operátora našla snad ještě méně

.

Takhle můžeme jen přemýšlet, jestli je to špatné úmyslně nebo neúmyslně

+1/0
25.3.2012 20:09

prngrr

Re: Kdo tvoří podmínky?

oprava: 2) poslední slovo je samozřejmě "lépe"

0/0
25.3.2012 20:29







Najdete na iDNES.cz