Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čtvrtý operátor nejistý, šéf ČTÚ připustil politické tlaky

Český telekomunikační úřad představil na pondělní tiskové konferenci podmínky aukce nových frekvencí pro mobilní operátory. Celková vyvolávací cena za nabízené příděly přesahuje devět miliard korun. Podmínky, které lze připomínkovat, však přímo nezaručují vstup nového operátora.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Keni

Vtip v podání naší NESCHOPNÉ vlády

Část za zhruba 1,5 miliardy korun chce ministerstvo průmyslu a obchodu použít na rozvoj vysokorychlostního internetu v rámci strategie Digitální Česko.

Nestačilo by pro zájemce nařídit, že v případě podnikání v telekomunikacích musejí do 2let zajisti 100% pokrytí všech sídel, silnic I a II třídy a tratí spolehlivý signál pro přenos dat rychlostí min 2Mbits? Teda to, co je v Evropě naprosto normální. Ano, 2Mbits není mnoho, ale jako minimum by to stačilo.

Ale to ČTU raději opět zfušuje svoje povinosti (chránit obyvatele ČR) a stát si na to vytvoří další tunel.

Holt naše vláda a politické špičky je banda ....(moc dukátů a nebaví mě si dělat nové účty) ...

0/0
20.3.2012 0:02

Smoldas

op

No nevím jak vy ,ale čtvrty mobilní operator je už dávno tady.........

0/0
19.3.2012 20:48

petrolhead

10 miliard vstupního poplatku zaručí

že budou na trhu nadále jenom monopolně vyděračský dojiči zákazníků

+3/0
19.3.2012 17:03

pettyo

Re: 10 miliard vstupního poplatku zaručí

10mlg je cena za všechny frekvence. Průměrná cena pro jednoho zájemce může být cca. kolem 2,5mld.

0/0
19.3.2012 17:27

petrolhead

Re: 10 miliard vstupního poplatku zaručí

tak to jo, to mám v mošně...

0/0
19.3.2012 17:35

pettyo

Re: 10 miliard vstupního poplatku zaručí

Podívej se na zisky operátorů u nás. Myslíš, že to nebude pro nikoho zajímavé? Já předpokládám, že ano. Důležité je aby tam pro stávající operátory bylo podmínka, že musí zpřístupnit své sítě pokud chtějí tyto frekvence. To je absolutně zásadní. Přesně tak to totiž udělal regulátor ve Francii.

0/0
19.3.2012 17:43

jdobry

Re: 10 miliard vstupního poplatku zaručí

nene ty podminky NEjsou nerovne. Stavajici operator drazi frekvence s nadeji, ze zakonzervuje soucasnou situaci a vysoke zisky. Novy operator drazi frekvence s vyhledem, ze jeho prichodem ceny a zisky klesnou. Tim je dana ochota vysypat penize.

+1/0
19.3.2012 21:16

Rady4

Cena??

Ta cena je vic nez premrstena a je jasne z jakeho duvodu. Vezme to jen O2 nebo TM a opet se zde nic nezmeni. Pokud to prece jen vezme nekdo z venku, tak tech 10 miliard bude muset nekdo asi splatit a kdo to bude je vic nez jasne.

0/0
19.3.2012 16:36

Shiney

Re: Cena??

Přesně tak, mnohem rozumnější model by byly nižší "vstupní" ceny a pak formou ročních plateb nějaký podíl ze zisku...

+2/0
19.3.2012 16:40

cating

10 miliard je pakatel

10 miliard je pakatel, to si muze dovolit kdekdo. Pokud bude rozumny, tak se mu tato investice vrati za 2-3 roky . A takove velke investice jsou dlouhodobe v radu 10 a vice let.

0/0
19.3.2012 16:36

mareks65

Díky,

Neviditelná ruka trhu nás bude i nadále monopolně okrádat. Máme skoro nejdražší tarify v Evropě. Rv

+5/0
19.3.2012 15:54

diskuter99

Re: Díky,

právě že tu trh není ... na slovensku byl - a to jich je polovina ... a mají nižší ceny ... slováci toho dzurindu nemají rádi - ale tohle je jeho zásluha ... ostatně celý po-mečiarovský vzestup slovenska - který dnes fico postupně likviduje ....

0/0
19.3.2012 15:56

diskuter99

šéf ČTÚ ani nezná počty operátorů ...

čtvrtým byl gorilí uFoun - ten se nepočítá?

0/0
19.3.2012 15:48

Výron inteligence

Re: šéf ČTÚ ani nezná počty operátorů ...

Ufon se snad ani za operátora považovat nedá.

0/0
19.3.2012 15:55

Rady4

fraska

Jeste tam chybi cislo bankovniho uctu Dvoraka :-)

Jak to dopadne je vic nez jasne, ale CTU nas bude min. do voleb tahat za nos Rv

+8/0
19.3.2012 15:20

Martin Soušek

Re: fraska

Proč zveřejňovat? Operátoři si číslo jeho účtu pamatují již z hlavy.

+5/0
19.3.2012 15:33

tuan4

Re: fraska

.....................jsem koukal,že má i titul -PhDr a CSc.Tiše žasnu!

0/0
19.3.2012 15:38

Pattr

Re: fraska

Ze s Plzně?

0/0
19.3.2012 16:38

tuan4

Re: fraska

.......................netuším.

0/0
19.3.2012 16:39

janduben

jehehe

Případný nový operátor nebo sítě čtvrté generace by tak mohly odstartovat už příští rok.////;-D

0/0
19.3.2012 15:08

mobilemikedotorg

Re: jehehe

proc by ne...kdo vi ze frekvence natuti sce, tak uz davno domlouva cenu HW a upravuje / to uz spise od doby 3g/ sit.... pak jen koupi freq. a zacne fungovat.

0/0
19.3.2012 15:49

P1azer

Taškařice

století  Rv

+1/0
19.3.2012 15:05

eeemak

:D

ani nemá cenu komentovat jak to dopadne..to už je předem jasné..

+2/0
19.3.2012 14:04

diskuter99

Re: :D

a jak? mně to jasné není ....

0/0
19.3.2012 15:54

ykram

Je potřeba

Je potřeba odstavit Dvořáka od lizu, na důchod už má věk, tak nechápu co tam ještě smradí. Odvolat ho a ať si táhne k některému z operátorů, alespoň se ukáže kterej mu sypal nejvíce.;-OEU

+6/0
19.3.2012 11:55

z.pepa

Re: Je potřeba

Naprostou souhlasím.

Jen malé zamyšlení, jak je možné, že v pevných linkách se konkurence udělala a to začali mnohem později, než mobilní operátoři?

0/0
19.3.2012 11:58

ykram

Re: Je potřeba

Je to jednoduché, peníze od operátorů používali a stále používají na politické kampaně. Dvořák to celé jen kryje.;-O

+1/0
19.3.2012 12:08

z.pepa

Re: Je potřeba

Tomu rozumím, ale je mi divné, že mobilní operátoři cálují a pevnolinkoví ne, to mi přijde podivné

0/0
19.3.2012 12:09

AntonínP

Re: Je potřeba

Je to jednoduché, pevnolinkoví používají VOIP, kde je široká infrastruktura, která není závislá na kabelechv O2 (T ani V svoje kabely nemají).

0/0
19.3.2012 16:19

Jarek Jesenský

Re: Je potřeba

To se mýlíte, T-Mobile standardně nabízí jak klasické pevné linky (HTS, ISDN), tak VoIP, narozdíl od Vodafone totiž má i vlastní technologii (díky odkoupení části Českých Radiokomunikací).

0/0
19.3.2012 16:33

AntonínP

Re: Je potřeba

Ale souhlas,pevné linky, pokud se nemýlím, nakupuje od O2 a co se týče VOIp, na to vlastní infrastrukturu nepotřebuje. A ano, nebudu se přít (nevím to), jestli nemá pár linek po ČRa svých, ale i kdyby ano, je to okrajová záležitost.

0/0
20.3.2012 8:22

RomanL

Re: Je potřeba

Protože zakopat do země kabel může prakticky každý, ale namnožit frekvence pro GSM ne? ;-)

0/0
19.3.2012 14:48

Jarek Jesenský

Re: Je potřeba

Jenže ty staré měděné kabely už desítky let nikdo nově nezakopává, takže v tom to jistě nebude ;-).

0/0
19.3.2012 16:36

radimdrv

Re: Je potřeba

Teď už je bohužel pozdě, tato aukce zabetonuje stávající stav na dalších 20 let. Jediná naděje je, že EU srazí roaming tak, že bude levnější volat se simkou zahraničních operátorů. R^

0/0
19.3.2012 14:02

Bob-an

Re: Je potřeba

No tak jestli ti jde jen o volani, tak roamingovy tarif od rakusaku te tady vyjde o dost levneji nez "nase" tarify.... ale lidi ti pak asi nebudou moct chtit volat

0/0
19.3.2012 14:06

radimdrv

Re: Je potřeba

Nějaké srovnání či odkaz? Co je "o dost"? Kolik měsíčně se platí? Které "naše" tarify?

0/0
19.3.2012 14:09

Bob-an

Re: Je potřeba

www.orange.at

za cca 600,- mesicne mas 300 minut a 1000 sms kdekoli po evrope, + net a 1000 minut po rakousku....

0/0
19.3.2012 14:15

radimdrv

Re: Je potřeba

To může být skutečně pro lidi, kteří provolají kolem 300 minut a hodně píšou, výhodné.

A to, jestli by mi někdo chtěl volat nebo ne, je mi úplně jedno, stejně jako to je jedno lidem, kolik platí. Vůbec by si nevšimli, že je hovor na zahraniční číslo stojí více. Proč je asi zpoplatněn podrobný výpis hovorů u paušálů a u předplacenek není vůbec, vyjma Vodafonu? Aby lidi nevěděli, kde platí hodně a mohli se snažit šetřit. Navíc mě by příchozí hovor stál taky spoustu peněz, takže na příjem se to používat ani nedá. Nehledě k tomu, že už spoustu let nosím dva mobily, takže jeden na volání, jeden na příjem, proč ne. Anebo se to dá dneska už řešit dvousimkovým mobilem za tisícovku.

+1/0
19.3.2012 14:34

Ric-pic

Re: Je potřeba

Nebuď línej a trochu se snaž..........

0/0
19.3.2012 15:17

radimdrv

Re: Je potřeba

Já líný nejsem, mám 280 minut do vlastní sítě za 84 Kč, málokdy mi něco zbyde. Do cizích provolám jen několik minut měsíčně za sazbu kolem 4 Kč/min. Provolám měsíčně skoro 300 minut za méně než 150 Kč, já jsem docela spokojený. Tím pádem se mi ten rakouský tarif nevyplatí...

0/0
19.3.2012 15:30

z.pepa

Nafouknutá bublina

10 mld si samozřejmě může dovolit mnoho firem.

Jen by mě zajímalo, kdy splaskne ta bublina o čtvrtém operátoru. Jedná se o frekvence na data, ne na hlas. Jak dopadl U:fon víme všichni... Takže čtvrtý operátor by mohl poskytovat jen data, což je velmi nevýhodné.

0/0
19.3.2012 11:51

AAA3

Re: Nafouknutá bublina

1800 neni frekvence na hlas?

+1/0
19.3.2012 12:30

pettyo

Re: Nafouknutá bublina

1800 je v Evropě běžná frekvence pro GSM. Dnes je tou frekvencí pokrytá většina měst a i Oskar začínal pouze s touto frekvencí, přičemž ho do své sítě tenkrát pustil Eurotel a Český Telekom. Jinak budoucnost je jednoznačně v LTE. GSM je dnes už zastaralá technologie, který dříve nebo později skončí na smetišti dějin tak jako NMT.

0/0
19.3.2012 14:59

kubisek78

Re: Nafouknutá bublina

Eurotel nikoho nikam nepouštěl. Oskar začínal pouze na své síti na 1800 MHz, později dostal příděl 20 kanálů v pásmu GSM 900, které uvolnila armáda.

+1/0
19.3.2012 17:02

AAA3

Re: Nafouknutá bublina

Myslim ze mel pridel na 900 mhz pasmu hned od zacatku, vyhradne na 1800 jel jen v Praze.

Proto se mimo Prahu dal pouzivat i na "beznych" mobilech - dual ci vice band tehdy jeste skutecne standard nebyl.

0/0
19.3.2012 17:24

pettyo

Re: Nafouknutá bublina

Naivko. Samozřejmě, že pouštěl.

0/0
19.3.2012 17:28

AAA3

Re: Nafouknutá bublina

jinak samozrejme hlasove sluzby muzou fungovat i pres LTE

0/0
19.3.2012 12:31

Bojkas85

Re: Nafouknutá bublina

Samozrejme muze na LTE fungovat i hlas. I kdyby ne, tak je jednoduche postavit volani na VOIP. Staci jednoduchy brand od vyrobce s moznosti primarniho VOIP.

0/0
19.3.2012 12:42

daveone

Re: Nafouknutá bublina

Na LTE hlas je definovan.

Bud tzv. CSFB (Circuit Switched Fall Back - tj. na hlas telefon pouzije 2/3G) nebo VoLTE (Voice over LTE).

Na prvni moznost ale potrebuje operator tu 2/3G sit, kterou 4.operator nema. Na VoLTE ji nepotrebuje, ale bez narodniho roamingu bude prvni 2 roky i v pripade, ze bude mocne investovat velmi male a tezko ho nekdo bude moci mit jako hlavni telefon.

Narodni roaming by ale potreboval na 2/3G coz se obavam nebude v zajmu stavajicich operatoru...

0/0
19.3.2012 13:46

radimdrv

Re: Nafouknutá bublina

Právě že nemůže. Je to jednoznačná překážka konkurenci a nahrávka pro stávající tři operátory. Je třeba vzít v úvahu, že případný 4. operátor by to musel vysolit celé, kdežto stávající tři se pěkně podělí, čili na každého jen třetina z částky. Další podmínky aukce už jsou bezvýznamné a tvoří jen roští.

Nevím nic o tom, že by ČTÚ měl státu něco vydělávat. Zato vím, že se má ze zákona starat o konkurenční prostředí na telekomunikačním trhu, což doteď nedělal a evidentně ani dělat nehodlá. RvRvRv

+1/0
19.3.2012 14:01







Najdete na iDNES.cz