Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Neuvěřitelný fotomobil Nokia 808 má 41 megapixelů a odepsaný Symbian

Že Nokia chystá v Barceloně premiéru nového fotomobilu se Symbianem, jsme tušili. Novinka 808 Pure View ale předčila veškerá naše očekávání. Čip s neuvěřitelným rozlišením 41 megapixelů má přinést zcela novou kvalitu fotografií z mobilů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jorokw

41MPix jak to může být možné....

41MPix CCD buněk NELZE na malý čip umístit. Reálný čip tohoto typu by byl min. velikosti poštovní známky.

U CMOS čipu je taková hustota možná, problémem je však citlivost. Další problémy jsou v rovině optiky - jedná se o optické vady malých plastových čoček (například chromatické vady, přesnost povrchu). Mám za to, že se zde bude čarovat se zpracováním obrazu. Také lidské oko nemá nijak velké rozlišení ale detaily mozek "dopočítáva" z mnoha obrazů (detaily vidíme až po chvíli, když se na ně zaměříme) v úzkém středovém pásmu. Oko totiž pracuje kontinuálně a jistě to bude i u tohoto řešení... prostě data tečou kontinuálně a okamžikem stisku spouště se snímek spočítá. Je to relativně snadné a jednoduché.

0/0
28.2.2012 20:46

jakub7

Re: 41MPix jak to může být možné....

Jasne, snimek se prepocita z approx 40mpx na 5/8mpx. Ve vysledku ziskame stejnou (ne-li horsi) fotku, jakou bychom ziskali s peclive navrzenym 5/8mpx cipem. Akorat bude vic choupat procesor mobilu. Ale proc ne, zkouset se musi vsechno a jako marketingovy tah je to docela dobre

0/0
28.2.2012 21:37

George.desperado

To je zas kritiky, jen že je to Nokia,

ale kdyby přišel Korejec s 50-jádrovým procesorem, tak tu zas bude naopak křiku, že se všechny jádra využijou a že je to vlastně to nejlepší.

Mě osobně ten nápad nokie přijde dobrej - nahradíme optickej zoom počtem megapixelů. Pro telefony je to asi jediný možný řešení, jak nacpat takovejhle foťák do mobilu při relatovně malý tloušťce :-) Za mě R^

+1/0
28.2.2012 15:48

wlada1254

41 MPx

Nevím jestli tu někdo z diskutujících četl nebo sledoval představení této Nokie, nejspíš tedy ne, už jen kvůli těm kecům k čemu to vůbec je. Ono byste totiž museli překládat z anglických stránek a to je moc náročné...

Jinak k těm 41 Mpx, tohle rozlišení tam je kvůli bezztrátovému zoomu u fotek ve velikosti 5 a 8 Mpx. I po vyfocení v plné velikosti 41 Mpx se fotka zmenší na vybranou velikost (5 nebo 8 Mpx) a nebo si necháte fotku ve velikosti 41 Mpx. Kdyby si to chtěl někdo přečíst tak na gsmarena nebo podobných serverech máte oficiální zprávu z tiskovku...

+2/0
28.2.2012 7:55

l.g

Re: 41 MPx

Jenomže to jsou jen reklamní keci. Jaký bezztrátový zoom? To totiž odporuje zákonům fyziky.

Když zmenšíte snímací buňku na polovic, zhorší se její snímací schopnosti a zvýší se šum, takže i když výsledek přepočítáte a zmenšíte, dostanete v podstatě ten samý výsledek jako s 8Mpx snímačem, akorát "jdete z Prahy do Brna přes Ostravu".

Nehledě na to, že tu existuje něco jako vykreslovací schopnosti objektivu (to nepochybně v té reklamní prezentaci nezaznělo), která prostě znemožňují, aby byl obraz lepší, i kdyby jste měl megapixlů třeba 500.

0/0
28.2.2012 10:55

wrah

Re: 41 MPx

A zrovna na těch fotkách v plném rozlišení je šumu až neskutečně. Fakt dobrá ukázka, co to umí.

0/0
28.2.2012 11:50

Brugal

Re: 41 MPx

To je snad jasné,ne? Proto se zašuměné body vymažou a vznikne tím slušný obraz v pětinovém rozlišení snímače.

Je to v článku ... to je tak těžké ho přečíst?

0/0
28.2.2012 12:10

akazu

Pokud by se ukázalo, že bude Symbian/Mee-Go vyvíjené

Tak bych o Nokii začal znovu uvažovat, ale dříve ne. Jinak ten telefon vypadá zajímavě.

0/0
28.2.2012 1:06

Axeman

Fotoaparát/mobil?

Popravdě mi 41 Mpx přijde jako pěkný nesmysl... Takovéhle rozlišení nemají obvykle ani profesionální zrcadlovky. Samozřejmě tím nemyslím to, že se nedá tak "kvalitní čip" vytvořit, jako spíš to, že jeho využití nemá smysl.

Kvalitu fotografie totiž ovlivňuje nejen rozlišení, ale i velikost čipu a hlavně optika, která u takovéhoto mobilu značně pokulhává za použitými pixely. Technologie využití "těch dobrých" pixelů zní zajímavě, ale už se jedná o softwarové zpracování a to nikdy na kvalitě tolik nepřidá. Nezbývá si tedy myslet nic jiného než to, že se jedná o pěkný marketingový tah na lidi, kteří se pídí po množství pixelů...

Samozřejmě jsem ale laik a je možné, že ostatní lidé na to mají názor... za mě Rv pro Nokii... zbytečnost, pantrání a zaměření na marketing a né na skutečnou kvalitu

+3/0
28.2.2012 0:28

Karlos BS MC

Re: Fotoaparát/mobil?

R^R^

0/0
28.2.2012 0:29

Petrasek

Re: Fotoaparát/mobil?

Samozrejme ze to je nesmysl. Napriklad telo Nikonu D800 Full Framu stoji 70 000 - je to novinka a ma 38 Mpx. Tohle je proste snaha o zachranu potapejici se lode. Spolehaji na to, ze lidi jsou blbci a koupi to, nebot budou v tranzu z toho super rozliseni.

0/0
28.2.2012 8:58

Brugal

Re: Fotoaparát/mobil?

Vždyť to všude Nokia vysvětluje - nejde tolik o počet pixelů,ale o to že se touhle formou snaží obejít mizerné fyzikální vlastnosti čočky.

0/0
28.2.2012 9:02

l.g

Re: Fotoaparát/mobil?

Takže fyzikální vlastnosti čočky se obejdou tím, že mizerný obraz který čočka podá zachytíme na 2x tolik zobrazovacích bodů a pak to vydělíme dvěma? Tím bezpochyby získáme z mizerného obrazu skvělý.

;-D ;-D To je vtip dne, ne?

0/0
28.2.2012 11:23

kosobecny

Re: Fotoaparát/mobil?

No, nevím, jestli by soudruzi z Nokie 5let vymýšleli něco co nefunguje. Skvělý článek je na dpreview dot com

Bohužel nemůžu dát odkaz, protože jsou mazány.

0/0
28.2.2012 11:31

Brugal

Re: Fotoaparát/mobil?

Ne tím,že se vymažou plošně,ale tím že se vymažou třeba ty zašuměné.Inteligentní interpolace naruby.Tím nezískáme z mizerného obrazu skvělý,ale získáme tím obraz lepší ... a o to nám jde,že?

+1/0
28.2.2012 12:08

LukinKulin

Odepsaný Symbian?

Myslím, že odepsaný je tady akorát tak autor toho hloupého nadpisu. Rv

+1/0
28.2.2012 0:25

good_luck!

Re: Odepsaný Symbian?

doufám, že máš pravdu, ovšem je otázkou, jak to Nokia má v plánu dál. Přece jen ta strategie zaměřená na 3 různé OS nebude dlouho fungovat a některé opravdu půjdou do kytek. No a Symbian nemá nikoho jiného, než Nokii, aby o něj pečoval. Takže je to o tom, jak se ujme Windows a pokud tento OS bude úspěšný, očekávám, že Nokia Symbian odpíská. S MyGo už to víceméně udělala.

0/0
28.2.2012 8:56

Karlos BS MC

vyzdvihnout megapixely u mobilu

mi přijde stejně zajímavé, jako přelepit v tesku samolepky sejra

0/0
28.2.2012 0:02

Brugal

Re: vyzdvihnout megapixely u mobilu

Není nutné spamovat diskuzi spoustou nových vláken ... v tvém případě by bylo nejlepší rovnat výkřiky do jednoho.

+2/0
28.2.2012 0:04

Karlos BS MC

Re: vyzdvihnout megapixely u mobilu

už se stalo-s n95. ale tos eště přemlouval bábu.....

0/0
28.2.2012 0:10

Janin

Re: vyzdvihnout megapixely u mobilu

Děláte ze sebe ještě většího blbce, než - možná - jste ve skutečnosti. I když, kdo ví?

0/0
28.2.2012 11:26

plooton

tak je pravda, že ostrost toho 8 MPx snímku

je vzhledem k prostředí kde se fotilo skvělá. Já tomu vůbec nerozumím, ale obecně představa, že foťák z nadbytku pixelu vyselektuje ty "nejkvalitnější", zní velmi zajímavě.

+1/0
27.2.2012 23:55

l.g

Re: tak je pravda, že ostrost toho 8 MPx snímku

Je ale otázka, proč to má dělat zrovna foťák, když to samé hravě zvládne i postprodukční software na počítači.

To totiž nedává příliš smysl.

0/0
28.2.2012 1:08

Karlos BS MC

a poslední hřebíček do rakve

vybavením tenhle socialistický šmejd nedosahuje ani jedné třetiny kvalit HTC. to není úspěch, to je pohřeb

0/0
27.2.2012 23:54

Brugal

Re: a poslední hřebíček do rakve

No,HTC bych při téhle příležitosti nezmiňoval - jeho mizerné foťáky jsou proslavené.Slušné mobily s mizernými multimediálními funkcemi.

+5/0
27.2.2012 23:58

Karlos BS MC

Re: a poslední hřebíček do rakve

htc není o foťáku, ale o tom co umí:-)

0/0
27.2.2012 23:59

kosobecny

Re: a poslední hřebíček do rakve

A co umí? stejně jako ostatní značky a ještě v hodně levným obalu.

+5/0
28.2.2012 0:01

Karlos BS MC

Re: a poslední hřebíček do rakve

opravdu?;-D;-D;-D

0/0
28.2.2012 0:02

m4xp0w3r7

Re: a poslední hřebíček do rakve

co teda umí, co jiní ne? SMSky? ;-D

0/0
28.2.2012 0:03

Karlos BS MC

Re: a poslední hřebíček do rakve

milý jinochu-temn stroj neumí jenom posílat mms z focení z diskárny. případně se připojit na fb a stísknout like.

malýn přeqápko-můžeš tím ovládat server, můžeš na tom psát programy, můžeš s tím dělat to samý, co s pc. ovšem pro tng je to jen hračka, pokud možno drahá. čím dražžší, tím je tng víc cool a in-i když je naprosto tupej:-)

0/0
28.2.2012 0:09

m4xp0w3r7

Re: a poslední hřebíček do rakve

To co píšete dokáže skoro každý mobil za 3000kč. Co tam máte dál starochu? ;-D

0/0
28.2.2012 0:10

kosobecny

Re: a poslední hřebíček do rakve

A na Samsungu to zajistě nejde.. jo je mi to jasný :D, vůbec to není, tím že to má android, je to zajisté značkou telefonu :D

0/0
28.2.2012 0:11

Brugal

Re: a poslední hřebíček do rakve

Právě jsi popsal funkce Androidu od Google,tedy nejpoužívanějšího OS v mobilech.Zkus teď popsat v čem je dobré HTC.

0/0
28.2.2012 0:11

Karlos BS MC

Re: a poslední hřebíček do rakve

to mmchd uměj i vidle. jen by mně zajímalo, jestli víš, jak vznikla Anna a Bella. jestli jo-tak mlčím:-)

a prosil bych-žádný pohádky:-)

0/0
28.2.2012 0:16

kosobecny

Re: a poslední hřebíček do rakve

umějí, ale nejsou tak rozšířený jako android. Anna i Belle si vzali to lepší (jak pro koho) z ios a androidu? hm novinka roku. něco co nevím?

0/0
28.2.2012 0:18

Brugal

Re: a poslední hřebíček do rakve

Mne by zajímalo to co ostatní - v čem je dobré HTC.Ne Android,ale konkrétně HTC.Proč neodpovídáš a hloupě kličkuješ?

0/0
28.2.2012 0:19

m4xp0w3r7

Re: a poslední hřebíček do rakve

Prostě nějaký postarší samozvaný expert, co vzdáleně něco zaslechl o IT, tak si myslý, že ostatní maj mobil jen na diskotéku a android má jen HTC :-)

0/0
28.2.2012 0:23

Karlos BS MC

Re: a poslední hřebíček do rakve

nemyslý, mladý muži;-D;-D;-D

0/0
28.2.2012 0:29

Janin

Re: a poslední hřebíček do rakve

To rozhodně ne. Nejde o postaršího, samozvaného experta. Jde o hloupého pubescenta, který hrdě třímá v ruce své první "hátécéčko" a svět na tom pro něj stojí a padá. Není schopen pochopit, že existují i jiné přístroje (platformy, možnosti, přístupy uživatelů či jejich preference...), protože ON má to své a ostatní mu nesahají ani po kotníky. A odpovídat na otázky, nebo vysvětlit svůj názor......? To je nad jeho schopnosti. Tečka

0/0
28.2.2012 11:24

Karlos BS MC

Re: a poslední hřebíček do rakve

hm-tak nic. nechápu jednu věc-proč mají nýmandi tu vlastnost, ne vlastně tu touhu se vyjadřovat k něčemu, čemu nerozumí. už jsem si toho všimnul, že je toho poslední dobou na netu hafo. trollové lezou tam, kde je nikdo nechce a plácají kraviny. a mají vepřovou radost, že je někdo pošle do háje. takovej internetovej masochizmus. nicméně odpovím-a i b byl otevřený sy pro vývojáře. takový nabírání blbů zadarmo. pak se to jen osekalo o blbosti a je to na světě. zkráceně. :-):-)

0/0
28.2.2012 0:26

Brugal

Re: a poslední hřebíček do rakve

Tohle byla sebereflexe? Stále chybí odpověď na otázku v čem je HTC výjimečné - popsal jsi Android,ale k HTC nejsi schopen se vyjádřit.

Své filozofické úvahy si šetři pro jiné diskuze,tady piš o mobilech.

+2/0
28.2.2012 0:34

Janin

Re: a poslední hřebíček do rakve

Většinou se podobným přím vyhýbám, ale ve tvém případě nemohu jinak (vykat rozhodně nebudu). Když tě baví rozeštvávat a provokovat ostatní účastníky diskuzí (bez ohledu na téma, kvalitu či úroveň), prosím, svědčí to jen o tvé hlouposti a omezenosti. Třeba nastane doba, kdy budeš muset obhájit svůj názor (až nějaký budeš mít) přímo z očí do očí před někým, kdo - na rozdíl od tebe - ví, o čem mluví. První taková zkouška, maturita, tě čeká již za několik let. Je tedy nejvyšší čas začít si utvářet nějaký názor na svět a hlavně si v hlavě srovnat, proč je to právě tento a ne jiný způsob nahlížení na život. Teď se totiž chováš jako tupý ultra-fanoušek nějakého fotbalového týku, který neoslňuje moudrostí, ale právě naopak. Pro příští roky doporučuji nevyjadřovat se nikde a k ničemu.

0/0
28.2.2012 11:39

RBrider

Re: a poslední hřebíček do rakve

Ty proste odpovědět na konkrétní otázku nedokážeš ..... Rv

0/0
28.2.2012 21:05

Janin

Re: a poslední hřebíček do rakve

To bude asi nejaky omyl. Ja vubec nereaguji na Vas prispevek, ale na toho moulu, ktery se podepisuje jako Karlos. S Vasim nazorem naopak zcela souhlasim. Asi doslo k chybe v prekladu.

0/0
28.2.2012 21:19

pavlik05

Re: a poslední hřebíček do rakve

opravdu ;-)

0/0
28.2.2012 0:27

mnx

Re: a poslední hřebíček do rakve

Já bych ještě zmínil šílenost typu HTC EVO 3D, z 3d mazanic z tohoto přístroje by člověk blil. "Kvalita" audiovýstupu HTC je také všeobecně velmi známá. Za sebe fandím Nokii, Pureview a aby to buď Symbian nebo MeeGo přežil.

0/0
23.3.2012 0:32

Kubulinek

Pěkná

ale mě se nějak víc líbí technicistní design N8mičky. Ten si prostě člověk s ničím nezamění. Pro mě je nejdůležitější zprávou, že to jede na Symbianu, Nokia se ho zatím nevzdává a to je dobře, poněvadž je to super OS. Sice to chtělo rok updatů, ale Belle šlape na mojí N8 jako hodinky. N8 je můj první Nokia telefon a pokud přežije Symbian nebo Meego i do budoucna, tak příště půjdu rozhodně zase do Nokie. R^

+1/0
27.2.2012 23:52

kosobecny

Re: Pěkná

ať klidně pohřbí symbian, ale dejte nám náhradu v podobě MeeGo.

+2/0
28.2.2012 0:05

vaclavj1

Re: Pěkná

tenhle tyden se to jmenuje Tizen, ne?

0/0
28.2.2012 1:41

Karlos BS MC

bohužel-poslední záchvěvy

potápějící se socialistický firmy-k tomu už není co dodat. snad jen to, jak to dopadne s firmou svázanou bolševickými nesmysly.

0/0
27.2.2012 23:50







Najdete na iDNES.cz