Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Boříme největší mýty o bezpečnosti androidu. Nemáte se čeho bát

Otevřenost a roztříštěnost operačního systému Android svádí na první pohled k tomu, že se do něj mohou bez vašeho přičinění dostat viry, které nadělají nejrůznější škody. Právě takovéto pověry uvádíme na pravou míru a poradíme, jak se přičinit o větší bezpečnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fido

rootovani

Jak je to s tim rootovanim telefonu? To pak jede pod rootem vsechno?

Nebo to je podobne jako u linuxu, kde vse jede pod uzivatelem a nezavisle na tom si muzu neco spustit jako root?

0/0
31.1.2012 18:57

tomrak

Re: rootovani

rootovani znamena, ze do systemu pribyde mala utilita pod jmenem su

tot vse. zadne jine modifikace nejsou provedeny....

a funguje to tak,ze aplikace, ktera chce vyssi prava vyvola tuto utilitu a ta se zepta uzivatele, zda danemu programu veri....

samozrejme, ze jakmile nejake aplikaci verite, date ji i byt na moment root prava, tak ta si muze se systemem delat vse. takze muze nainstalovat zadni vratka.....

nastesti root se na android dava tezko a 99% zarizeni jsou tak be rootu....

0/0
31.1.2012 19:41

Jurdik

Re: rootovani

Root se dává těžko? Nemyslím si, je to otázka 5ti minut.

1. Stáhnout Odin, 2. z xda fora stáhnout příslušný CF-Root podle typu rom co mám v mobilu, 3. Vypnout telefon a uvést ho do download modu, 4. spustit odin, zadat cestu k cf-root, 5, připojit mobil a počkat na zažlucení políčka, 6. stisknout start a počkat než se telefon sám restartuje(nikdy neodpojovat kabel od PC)

Toto je návod pro děcka :)

Root telefonu je dobrá věc, díky tomu vám může na galaxy mini fungovat třeba hra deadspace, protože si nataktujete procesor z 200MHz na 800MHz a tak nebude mít telefon problémy a na baterku to nebude mít téměř žádný vliv, protože to je maximální frekvence a ne stálá. Další výhoda je zálohování aplikací a telefonu. Výhod je tam asi víc, ale ty už nevyužívám. Velká nevýhoda - možnost rozbití telefonu a zrušení záruky(to se toleruje, pokud je pokažená mechanická část)

+1/0
31.1.2012 20:30

tomrak

Re: rootovani

pro me je to taky otazka 5 minut. je trivialni si i android zkompilovat z gitu pro vlastni platformu... jenze pro 99% lidi to jednoduche neni. uvedomujete si, ze xda je neznama vec pro vetsinu lidi ?;) slovo tezke je relativni. ja ho preferuju pouzivat ve vztahu k tomu co je normalni pro vetsinu.

vetsina lidi nechce vedet co a jak - a ja jsem rad, ze android je koncipovan jako platforma pro tuhle skupinu. zajisti to masivni rozsireni....

0/0
31.1.2012 22:39

majkom

Re: rootovani

:)))) vatsina lidi nechce vedet co a jak - ale musi riesit kam a proc ktora app pristupuje, mierny rozpor,nie?:)))

0/0
1.2.2012 9:24

doktor_bota

Re: rootovani

Ne. Android prostě předpokládá určitou inteligenci uživatele, pokud tento požadavek nesplňuješ, kup si iPhone.

0/0
1.2.2012 13:36

tomrak

Re: rootovani

no tim nesouhlasim... android je jednodussi nez iphone .... vemte si o kolikanasobne vice lidi dela jailbreak....

android byl pro hracicky tak pred rokem.... ted je to masova zalezitost pro lidi co nechcou se zabyvat detaily.

+1/0
1.2.2012 16:15

doktor_bota

Re: rootovani

To je otázka pohledu, i s JB má iPhone méně možností, než stock-rom android, nicméně předpokládají určitou úroveň intelektu a znalostí uživatele. Pro některé, jak se zdá, je příliš náročné i rozhodování o tom, co které aplikaci bude dovoleno, proto doporučuji platformu, kde prakticky o všem rozhoduje výrobce.

0/0
2.2.2012 0:41

Fido

Re: rootovani

Diky za vysvětlení. Práva jednou nainstalované aplikaci již nejdou změnit?

0/0
1.2.2012 16:03

tomrak

Re: rootovani

ted nevim presne o cem se bavite?

pokud se ptate stale na ten root, tak ano (i ne - v pripade malware programu). su se vas zepta pokazde, kdyz dana aplikace pozada o root. myslim, ze lze zatrhnout, aby si to system pamatoval a uz vas neobtezoval - kdyz ji toto chcete odebrat, najdete si aplikaci su a v ni odeberete dane aplikaci pristup k root...... ale je lepsi nechat se ptat o ten root vzdy...

jenze. jakmile aplikace jednou jedinkrat ziska root, tak muze nainstalovat zadni vratka . Takze si muze pak ziskat to root opravneni bez uzivatelova povoleni...

imho se hodi root opravdu jen pro uzivatele velmi pouceneho .

tech vyhod je opravdu malo...

0/0
1.2.2012 16:14

Fido

Re: rootovani

Diky. Presne tohle jsem chtel vedet. R^

0/0
1.2.2012 20:55

doktor_bota

Re: rootovani

No, málo... SU má na mých chytrých krabičkách Total Commander, díky čemuž můžu například mazat bloatware (vč. případného malware), nebo vytáhnout z FS libovolnou aplikaci a testovat ji i na zařízení, na které se nedá stáhnout přes market. Dalším stálým držitelem SU je No-frills CPU, umožňující dynamickou změnu taktu a tím slušné prodloužení výdrže baterky. A je toho víc, jen v rychlosti třeba Samba server, OpenVPN, síťový tisk....

0/0
2.2.2012 0:47

Iam_no1

Shrnul bych to takhle

pokud jsou zkratky jako HW a SQ pro vas cizim slovem, jste od prirody na techniku nesikovni, nebo proste nemate dostatecne IQ, tak si poridte iphone. Pokud vam tedy nevadi platit dvojnasobek ceny, nez je ralna hodnota zarizeni.

Pokud vas neobtezuje alespon trochu premyslet, jdete do Androidu. I pro prumerne schopneho uzivatele jsou moznosti Androidu nekonecne.

0/0
31.1.2012 13:07

Iam_no1

Re: Shrnul bych to takhle

HW a SW, i kdyz SQ urcite take neco znamena :-P

0/0
31.1.2012 13:10

doktor_bota

Re: Shrnul bych to takhle

Obvkle "Structured Query", což znají hlavně programátoři (a cvičené opice na infolinkách mobilních operátorů).

0/0
31.1.2012 14:33

Andee

Re: Shrnul bych to takhle

U lamáka to bude znamenat Slavia Quarantined ;-D

0/0
1.2.2012 22:16

gorlock007

Re: Shrnul bych to takhle

Nemyslím si.

iPhone je hardware, můžete si na něj dát co chcete, pokud jste "schopný uživatel".

Krom jailbreaku, který je běžný (a legální), jsem na iPhone viděl běžet i Linux. Netvrdím, že plnohodnotný, ale kutilovy na tom běžel a on z toho měl radost...;-D

Uzavřenost iOS je do jisté míry iluze, stejně jako otevřenost Androidu. Prosím, nastudujte si na toto téma některé zahraniční články.

A hodnotit IQ člověka podle telefonu či mobilního systému, který používá - bez komentáře. Rv

+1/0
31.1.2012 13:27

Iam_no1

Re: Shrnul bych to takhle

Myslim, ze vetsina uzivatelu, krom nadsencu a fandu, by do jailbreaku neslo. To uz hovorime i vice technicky zatnych uzivatelich.

Iphone je skvely telefon, bez much. Ale bohuzel tezce zaplaceny, vcetne veskereho prislusenstvi a s naprosto vytycenymi mantinely.

Proste z meho pohledu, aby Iphone umel vsechno to, co umi muj telefon s Androidem, tak by cena vysla tak na 20 tis. A to mi prijde za telefon opravdu prehnane. Popravde mi prijde i muj telefon drahy, ale stale je jednim z nejlepsich co se pomeru cena / vykon tyce.

A ano, souvislost mezi IQ (nebo chcete-li schopnosti uzivatele premyslet) a urcitym telefonem skutecne existuje. Byly na to dokonce tezce zaplacene pruzkumy trhu, zkoumajici druh pouziti telefonu, nejstahovanejsi aplikace pro ruzne platformy apod. Iphone byl v tomto smeru skatulkovan jako typicky telefon pro frikuliny, pripadne manzelky manazeru. :)

0/0
31.1.2012 13:36

tajemník ministerstva zvěrstva

Re: Shrnul bych to takhle

Přestaňte tady blábolit a zaměňovat své DOJMY za objektivní realitu.

Co to znamená "předražený"? Definujte pojem "reálná hodnota" - je to ta tržní, cena dílů, cena dílů + přidaná hodnota při montáži... návrh a vývoj..? Dokažte, že ostatní výrobci neprodávají své výrobky vzhledem k hodnotě všech vstupů "předraženě".

Dejte sem odkaz na průzkum trhu prováděný podle některých ze standardních metodik. Na základě výsledků definujte typickou cílovou skupinu uživatelů jednotlivých zařízení. Upozorňuji, že mě nezajímají "průzkumy" jakéhokoliv bulvárního plátku.

Bez výše uvedeného jsou vaše výkřiky pouhým zvracením do diskuze - která je nakonec o platformě Android, tak nechápu, proč sem cpete své názory na iPhone.

+1/0
31.1.2012 13:44

Iam_no1

Re: Shrnul bych to takhle

Iphone, ze? R^;-D

S vami se diskutovat ocividne neda. Ale take bych byl rozladeny, koupit si neco za 15 tisic a zjistit, ze za 10 mohu mit neco lepsiho.

Jednalo se pruzkum dle zadani vyrobcu mobilnich telefonu ve spolupraci s mobilnim operatorem. Jsou dle toho nastavene veskere prodejni techniky a segmentace. Firmam se opravdu Iphony nenabizi. Jako darek zdarma pro manzelku majitele firmy ano. :-P

+1/0
31.1.2012 13:51

tajemník ministerstva zvěrstva

Re: Shrnul bych to takhle

Nikoliv. Galaxy Note. Za 15.

Rozladěný jsem z uhrovitých omezenců jako jste vy. Chcete diskutovat, a stále nepředkládáte žádné důkazy podporující vaše tvrzení. Jsou to jen plky.

+1/0
31.1.2012 13:53

Iam_no1

Re: Shrnul bych to takhle

dukazy jsou dle meho eixstence telefonu jako takova. :-)

Nemam duvod vas presvedcovat o necem, cemu stejne verit nechcete.

Tak to jste koupil draho ;-D Dle meho nazoru se jedna take o predrazeny kousek. Za 10 bych ho bral. Coz bude cena za par mesicu.

+1/0
31.1.2012 14:09

doktor_bota

Re: Shrnul bych to takhle

Note za 10k za pár měsíců rozhodně nebude...

0/0
31.1.2012 14:40

Brugal

Re: Shrnul bych to takhle

Podívej se na HTC EVO -zaváděcí cena 16 tisíc a po půl roce lze koupit za 6 500 Kč.Nikdy neříkej nikdy.;-)

0/0
31.1.2012 14:45

doktor_bota

Re: Shrnul bych to takhle

Samsung není HTC a Note není EVO. Cena v létě trochu klesne, ale ne o mnoho.

0/0
31.1.2012 14:58

Brugal

Re: Shrnul bych to takhle

Záleží na tom,jak se bude Note prodávat - nemám tušení na kterou cílovou skupinu je vlastně směřovaný.Neumím si představit,že si tak obří placku dám v létě do kraťasů a vyjedu na kole,půjdu se psem na procházku nebo na pivo na zahrádku.Osobně mi přijde nejideálnější kombinace jako máme my dva - menší mobil + tablet(i když teď tahám místo Boldu EVO).

Ale to je čistě subjektivní.

0/0
31.1.2012 15:08

doktor_bota

Re: Shrnul bych to takhle

To je právě ono, já si nemyslím, že půjde Samsung s cenou dolů jen proto, že se nebude prodávat podle očekávání. A cílovka je jasná, jsou to ti, co nejsou jako my dva a přitom mají dost podobné zájmy.:-)

0/0
31.1.2012 15:25

Iam_no1

Re: Shrnul bych to takhle

Uz nyni se prodava kolem 13 tis naprosto bezne. Je to myslim dkonce cena stand. cena pro business zakazniky u u VF a  v neznackovych kamenych obchodech. takze 10 tis do pul roku je realnych.

Mimochodem, mam SE Xperia mini pro a tablet Samsung. Presne z duvodu, ktere popisujete. V supliku Iphone 3, se kterym jsem byl spokojeny (abyste me nepovazoval za pohadkare nenavidiciho Apple), ale nevydrzi uz nabity ani 24 hodin a proste jsem se na nem presvedcil, ze telefony bez HW klavesnice nejsou pro me.

0/0
31.1.2012 16:10

Brugal

Re: Shrnul bych to takhle

Bratrovi iPhone 3 také odešel,tak poslechl kamaráda,který mu dohodil vrácené EVO za opravdu libovou cenu - týden se s Androidem trápil ... no,a teď mám EVO já.;-)Velká spokojenost,ale trvalo mi tři dny než jsem ho dostal do "použitelného" stavu.Ony ty Nabušené Androidy opravdu nejsou mobily pro běžné uživatele,kteří potřebují bezproblémový vercajk.

0/0
31.1.2012 16:28

steve78

Re: Shrnul bych to takhle

On ale neblabolí, má naprostou pravdu. Nikdo nerozporuje kvality iZařízení, ale není to pro každého a to je právě i část úspěchu apple, udělal hračky pro frikulíny, silnou skupinu, která je ochotná za značku platit víc než uživatel zaměřený na výkon a maximální otevřenost. Jestli Vám k tomu chybí odkazy tak "use google" a nebo se zeptej SIRI :D

0/0
31.1.2012 13:57

Brugal

Re: Shrnul bych to takhle

No,k tomu blábolení nicku Iam_no1 ... dovolil jsem si pár citací z jeho příspěvků:

" ... pritelkyni jsem koupil Iphone ... nechapu, jak si nekdo muze Iphone za tyto penize koupit ... proto je ten telefon obliben mezi metrosexualy, homosexualy a zlatokopkami ... Modni vlna prejde a tupci si najdou jiny predrazeny produkt ... atd.".

Sám sebe označit za tupce a přítelkyni za metrosexuála,gaye nebo zlatokopku je sebereflexe jako hrom ... nebo jen prostá hloupost.

+1/0
31.1.2012 14:14

steve78

Re: Shrnul bych to takhle

Takovej znalec abych si pamatoval co všechno který diskutující napsal teda nejsem a v tomhle vlákně jsem si nevšiml. Ale tak někdo chodí naprosto vědomě se zlatokopkou pokud na to má peníze a nechce je platit prostituce (ačkoli ten rozdíl není moc velký) nebo nemá chuť kvůli sexu absolvovat několik "romantickýh schůzek". Každému dle jeho gusta. ;-D

0/0
31.1.2012 14:27

Brugal

Re: Shrnul bych to takhle

Je to z vedlejší diskuze pod článkem o Wozovi.Myslím,že přítel,kterého jsem citoval není až tak lačný sexu,ale jen ulhaný - jak všichni víme tak lži se ukládají v jiné hemisféře mozku a je těžké si vlastní lhaní zapamatovat..V jeho případě pouhou hodinu.;-)

0/0
31.1.2012 14:33

Iam_no1

Re: Shrnul bych to takhle

aaa, dalsi psycholog amater. Koupil v mem pripade za 1Kc, s cimz opravdu nemam problem. Mam nastesti pritelkyni, ktera telefon za 15 tis. nepotrebuje, = za ty penize by si je nekoupila. Takhle ji ale udelal radost.

0/0
31.1.2012 16:06

Brugal

Re: Shrnul bych to takhle

Přítelkyně nepotřebuje telefon za 15 tisíc a proto jsi ji koupil telefon za 15 tisíc? Sám píšeš,že "rozumný člověk ho za ty peníze nekoupí" - sám sebe označuješ za nerozumného dokonce v jiném příspěvku za tupce.

Nejsem psycholog a nedělám tedy závěry,ty si udělá každý sám.;-)

+1/0
31.1.2012 16:16

Iam_no1

Re: Shrnul bych to takhle

Mozna si zajdi misto slozitych uvah na nejaky kurz, jak porozumet psanemu textu. Za 15 tis bych si ten telefon nekoupil. Za cca 8 tisic je to dobra koupe. Za 1Kc dokonce vyborna. Zkus si to nakreslit... ;-D

0/0
31.1.2012 19:07

majkom

Re: Shrnul bych to takhle

ano, vsetci co kupia apple si ho kupuju koli znacke:))) a len koli nej.. nie koli tomu, ake hodnoty za tym najdete:) bavite hodne, pokracujte:)

0/0
31.1.2012 15:15

Iam_no1

Re: Shrnul bych to takhle

a ake hodnoty za nem najdete, ktere nema jakykoli telefon s cenou kolem 10 tis.?? 8-o

0/0
31.1.2012 16:06

majkom

Re: Shrnul bych to takhle

iOS, staci? Previazanost s iTunes, preciznejsie vyhotovenie, mam pokracovat? to ze vysi tie veci necenite neznamena, ze niekto iny ich neoceni

0/0
31.1.2012 16:11

petrxl

Re: Shrnul bych to takhle

provázanost se spywarem(itunes), ano mít zadní vrátka k veškerým datům uživatele to je jistě sen každého podnikatele obvzlášť když je uživatel dává (ne)dobrovolně a rád.

kvalitnější zpracování odkdy je sklo precizní materiál? nic horšího na mobilní zařízení neznám.

0/0
31.1.2012 16:48

majkom

Re: Shrnul bych to takhle

itunes - spyware - droitardia logika, nie je viac co komentovat, a ano, iphone tak ako je urobeny je kvalitou daleko pred tymi plastakmi, ktore uprednostnujete vy...

+1/0
31.1.2012 22:08

majkom

Re: Shrnul bych to takhle

pokial sa chcete bavit o znacke apple ak otakej, tak je to najme relativne silna spolahlivost, intuitivnost ich rieseni, opakovana spokojnost s vyrobkom, to je to, preco to velka skupina ludi kupuje...

0/0
31.1.2012 16:13

majkom

Re: Shrnul bych to takhle

realna hodnota zariadenia:))) to znie ako od marxa:) Pokud sa neobtazujete premyslet, chodte do Androidu:))) Proc? aby som riesil malware, cumel na reklamy v apps? aby mi to lagovalo.. a vobec, aby osm sa o to musel starat? Tie doby, ked ma bavilo neico nastavovat, riesit, ladit su prec, kupujem techniku aby fungovala a pomahala, nie aby som jej musel venovat cas...

+2/0
31.1.2012 15:14

Martynet

Re: Shrnul bych to takhle

Ja bych to napsal trosku jinak...

Pokud chcete "telefon", ktery proste funguje, zvladne temer vse bez slozitejsiho nastavovani a chcete jej hlavne pouzivat, kupte si iPhone.

Pokud jste hracicka, mate spoustu casu nazbyt a chut se neustale vrtat v nastaveni a instalovani ruznych tweaku, utilitek a picovin, coz casem muze vest ke zhrouceni systemu a jeho kompletni reinstalaci, kupte si Android :-)

0/0
31.1.2012 16:35

petrzajkl

přesně kvůli tomuhle mě android pěkně se**

Přešel jsme na android po třech iphonech. Z počáteční nadšení jsem rychle vychladl. Telefon je sice levnější, i když nabízí papírově vyšší výkon, ale je to opravdu jenom papírově.. Market je roztříštěný, samozřejmě, že standardní aplikace najde zájemce hned, ale když chce něco zajímavého a hledá a pak si nedejbože stáhne do počítače nějaký šmejd, který mu začne rozesílat maily nebo něco jiného... Ne díky. Na apple marketu má člověk jistotu, že si nestáhne (až na několik málo případů) šmejd, se kterým se nemusí bát.

Jestli se android dostane do fáze, kdy bude každý muset mít na telefonu firewally, antispamy aj.. Tak z tého platformy půjde hodně lidí...Rv

0/0
31.1.2012 13:05

steve78

Re: přesně kvůli tomuhle mě android pěkně se**

Pokud člověk tupě neodklikává instalaci aplikací a zajímá se o to co instaluje tak nemaá s Androidem problémy. Pokud to nedělá, nechce dělat nebo tomu nerozumí tak má dvě možnosti. Má peníze a koupí si iPhone, nemá peníze a koupí si hloupí mobil.

+1/0
31.1.2012 13:59

Carlos

Re: přesně kvůli tomuhle mě android pěkně se**

Zažitý nesmysl...tohle už proběhlo všude mockrát. Přístup k SIM, ke kontaktům, k internetu atd. chce každá druhá aplikace a je jen otázkou času, kdy si člověk nějaký brajgl odklikne byť to bude nechtic.

0/0
31.1.2012 14:56

radaumacher

Re: přesně kvůli tomuhle mě android pěkně se**

Ale stále je chyba tzv. mezi klávesnicí a židlí a není to chyba systému. Androidí telefony jsou v drtivé většině levnější nejen jako přístroje, ale také většina potřebných či chtěných aplikací je zdarma (dokonce i nejedna z těch, za které se pro iphone/ipad platí) nebo za spíše symbolický poplatek. Je to mimo jiné dávno právě řádově nižšími náklady a náročností vývoje aplikací pro androidí platformu.

0/0
31.1.2012 17:22

ab54321

Autor článku pochybnosti spíš potvrdil

Oprávnění před instalací čtu a téměř každá aplikace vyžaduje maximální kontrolu na telefonem včetně odesílání SMS. Po schválení oprávnění už člověk nemá nad aplikací žádnou kontrolu. Android market neni žádnou bernou mincí, protože tam žádná důsledná kontrola neni. Jednou za čas Google smaže desítky zavirovaných aplikací, ale to může bejt už pozdě.

+1/0
31.1.2012 12:51

HrubesaMares

Re: Autor článku pochybnosti spíš potvrdil

existuje app jako treba LBE Privacy guard ktera umi ridit prava i po nainstalovani. ja treba nechci aby mi FB app lezla do kontaktu...

0/0
31.1.2012 17:41







Najdete na iDNES.cz