Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vyzvánění zkazilo koncert. Umělec zahanbil narušitele a nadchl publikum

Vystoupení umělce Lukáše Kmitě v synagoze ve slovenském Prešově přerušilo hlasité vyzvánění mobilu. Do tónů Bachovy skladby zazněla klasická "nokiácká" melodie, kterou nikdo nemohl přeslechnout. Umělec se nenechal zaskočit a svérázně se se situací vyrovnal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Čičmunda

Taky si myslím...

...že je to s největší pravděpodobností umělé, resp. nahrané, resp. neautentické atd...!!

0/0
25.1.2012 18:36

Pekka

Ostuda

Doufám, že se viník náležitě styděl. Ostudou mu buď už samotné zvonění a nádavkem ještě zasloužené zesměšnění umělcem. Tleskám violistovi za jeho pohotovou a vtipnou reakci.

A pro všechny diskutující: zapomenout vypnout vyzvánění na koncertě, v divadle, kině, kostele nebo třeba na přednášce není omluva, ale ubohá výmluva. Také jsem zapomnětlivý, proto u telefonu střídám offline režim s vibracemi. A když už se chci rozšoupnout, nastavím vibrace a pípnutí. Ohleduplné telefonii zdar!

+2/0
24.1.2012 21:25

Rohatá

Dobře

mě pobavil :-)...............

0/0
24.1.2012 13:54

oldsoft

Tohle zvonění nevymysleli u Nokie

Pominu, že nejtupější příspěvky zde si pletou violu s houslemi a ani jim to nepřijde hloupé.

Toto vyzvánění nevymysleli u Nokie, nýbrž je to kousek ze skladby Gran Vals od Francisca Tárregy pro kytaru (takty 13 - 15). Důkaz: http://imslp.org/wiki/Special:ImagefromIndex/44650

0/0
21.1.2012 20:32

cufir-mufir (iDnes.Sucks)

Re: Tohle zvonění nevymysleli u Nokie

ano, ale až nokie ho proslavila masově... proto toto označení... na tom není nic divného, když vám mozek dokáže pracovat v kontextu a ne jen exaktně... ;-)

0/0
23.1.2012 10:55

PIsa.lek

Re: Tohle zvonění nevymysleli u Nokie

A kdo všechno tvrdí, že jej u Nokie vymysleli?

0/0
24.1.2012 21:09

Sibyla01

Sympaťák!

+2/0
20.1.2012 8:46

sesazený_ze_židličky

Bravooooooooo

R^R^R^

+5/0
19.1.2012 13:43

himself

Re: Bravooooooooo

Ale dyť je to připravený, jak to pěkně zaznělo, když dohrál, navíc pěkně ostře, netlumeně kapsou.

Přesně tohle udělal Gidon Kremmer někdy už před deseti lety. Na stejnou melodii :/

0/0
19.1.2012 14:51

RayPall

Re: Bravooooooooo

Protože ten dotyčný si asi mobil vytáhnul z kapsy, aby to típnul, ne? Ne vše, co je na internetu, je padělek ;)

+1/0
19.1.2012 18:31

himself

Re: Bravooooooooo

A že mu tak dlouho trvalo ho típnout :)

Jak říkám, je to asi deset let zpátky, co se to stalo Gidonu Kremmerovi a dokonce myslím, že v Rudolfinu :/

0/0
19.1.2012 21:09

Sibyla01

Re: Bravooooooooo

To je možné a možná, že se tím Lukáš i inspiroval. Popravdě, je to dost muzikantské řešení, a mnš se to líbí. Ten maník se asi musel cítit!

0/0
20.1.2012 8:47

himself

Re: Bravooooooooo

Jo, rozhodně nesnižuju jeho kvality.

Jen mi to přišlo připravené.

0/0
20.1.2012 8:51

mamsrb

Re: Bravooooooooo

Zahrát tu repliku bez přípravy je pro hudebníka jeho úrovně hračka.

0/0
20.1.2012 15:45

himself

Re: Bravooooooooo

Přípravou myslím, jak, kdy a že se to stalo. Ne, že to dokázal zahrát :)

0/0
20.1.2012 21:54

TrueRobos

Borec na konec!

Brilantní reakce ;-D R^R^R^R^R^

0/0
18.1.2012 11:35

JavorMagor

Re: Borec na konec!

mi se stalo, ze na pulnocni kopl houslista do zesilovace a prepl tam misto mikrofonu CDcko, ktere spustilo west side story... nic se nestalo, jsem to hned vypl a lidi to ani nepoznali , takovy maji lidi dneska hudebni hluch :)

0/0
19.1.2012 12:48

konevzeli

Re: Borec na konec!

To je argument? Myslíš, že měli lidi povstat a začít tleskat nebo pískat? Prostě taktně váš omyl přešli.

+6/0
19.1.2012 13:25

pierpoljak82

Re: Borec na konec!

;-DR^

0/0
20.1.2012 12:05

echo z ucha

Nevypnuté vyzvánění

Když dcera zpívala ve sboru, tak jsem často chodil na její koncerty. Vyzvánění mobilu bylo prakticky na každém z nich. I když před začátkem byli posluchači na vypnutí mobilu vždy upozorněni. Vždycky se najde někdo, kdo je vůl. Čím větší dav, tím větší pravděpodobnost.

+3/0
17.1.2012 8:31

doktor_bota

Re: Nevypnuté vyzvánění

Ještě horší je, když takový buran nejen nevypne zvonění, ale hovor přijme, přepne myšlení do režimu "telefon" a přestane vnímat okolí. To je pak na zabití.

+12/0
17.1.2012 13:30

K.Bartak

Re: Nevypnuté vyzvánění

Ale za volantem je to v pořádku, že?

0/0
19.1.2012 9:22

White_bear

Re: Nevypnuté vyzvánění

Tvrdí něco takovýho? :-) A jinak ano, telefonování za volantem třeba mě osobně nevadí ani trošku. Je to srovnatelný třeba s kouřením za volantem, což se děje běžně. A někdy je daleko horší se bavit se spolujezdcem, než telefonovat. Nebezpečnější.

0/0
20.1.2012 0:29

Cortez

Rikat to muzou vsichni

Vsichni muzou vykladat jaka ze to je nevychovanost nechat zapnute vyzvaneni na koncerte apod.. (a maji pravdu). Ale nahnat tyto do jednoho sálu, tak se vzdycky najde jeden,kdo si to zapomene vynout... :)

0/0
17.1.2012 0:03

Sav

Je to borec, klobouk dolů!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

+5/0
16.1.2012 23:38

Lukke-Luk

Kecálkové

Proboha proč by to mělo být naaranžované? Zahrát takhle jednoduchou melodii je pro člověka s hudebním sluchem naprostá brnkačka... Každopádně jeho reakce pobavila. :)

+4/0
16.1.2012 23:33

Viro

Je to o základní slušnosti a vychování

třeba že v kostele muži smekají, na veřejném koncertu, divadle, mši je mobil vypnutý aj. Když jsem upozornil na půlnoční mladého otce v kulichu s dítetem v ruce, že by měl sundat pokrývku hlavy, tak mě sdělil, že ženské mají také klobouky a čepice. Nebýt to v kostele, dal bych jmu ránu, takhle jsem neměl dostatek slušných slov..... stejně jako na zvonění mobilu na koncertu. Je to prostě neúcta. Když se mě to nelíbí, nemusím tam být, ale rušit ostatní a interpreta je prostě nevychovanost. Inu, co jsme zaseli, to sklízíme.;-(Rv

+5/0
16.1.2012 23:15

killian

Re: Je to o základní slušnosti a vychování

myslím si, že je to pozůstatkem komunismu, kdy se na etiketu moc nedával důraz

+1/0
16.1.2012 23:19

HrubesaMares

Re: Je to o základní slušnosti a vychování

buran zustane buranem bez ohledu na ideologii :-/

+15/0
16.1.2012 23:28

killian

Re: Je to o základní slušnosti a vychování

no systém ze společnosti určité zvyky vypudil jako buržoázní přežitek. Můj strejda je komunista a opravdu nemůžu vidět jak všechno komentuje tím, že se tak nemusí chovat, aby si dokazoval, že je pan někdo a že si to stejně vymysleli ti nahoře. Je pravda, že spíše než etiketu bych upřednostňoval nějakou elementární slušnost lidí vůči sobě. To jestli někdo neumí správně nabrat jídlo ze švédského stolu nebo neví jakým příborem jíst už pro mne tak důležité není. Někdo může mít perfektně zvládnutou celou etiketu, ale osobnost a příjemného člověka to z něj neudělá

+3/0
16.1.2012 23:45

K.Bartak

Re: Je to o základní slušnosti a vychování

Správně!Na komunismus se budem vymlouvat ještě 100 let ;-O. I dýl, když bude třeba ;-D

+5/0
19.1.2012 9:24

konevzeli

Re: Je to o základní slušnosti a vychování

To není výmluva, soudruhu, ale fakt.

+1/0
19.1.2012 13:15

Tahle_zeme_neni_pro_poctivy

Re: Je to o základní slušnosti a vychování

tak si nesundal čepici, no a? přikázal to snad ježíš nebo se o tom píše v bibli?

+2/0
17.1.2012 4:48

aron

Re: Je to o základní slušnosti a vychování

Strašně chytrá reakce. Chodíte v plavkách do divadla?

+13/0
17.1.2012 7:35

Leinad

Re: Je to o základní slušnosti a vychování

Který paragraf mi to zakazuje?

V divadle snad je zakázáno dělat zvuky, pohybovat se na hledišti,... ale když se obleču neobvykle, komu to bude vadit?

0/0
17.1.2012 11:58

tvé horší já

Re: Je to o základní slušnosti a vychování

nikoli pargraf, ale pravidla provozovatele divadla. a ten tě do něj ve většině v plavkách nepustí.

0/0
17.1.2012 12:42

doktor_bota

Re: Je to o základní slušnosti a vychování

Lidem kolem tebe, to je ti jedno?

0/0
17.1.2012 13:24

tm004

Re: Je to o základní slušnosti a vychování

A o tom to je. Etiketa neni zakon, nejsou na to "paragrafy"....

Ale mam dojem ze to Vam vysvetlovat je jako perly svinim...:-/

+3/0
18.1.2012 6:50

xyz.matrix

Re: Je to o základní slušnosti a vychování

Právě kvůli takovým, jako jste Vy, musí bejt u nás na každou kravinu paragraf. Slušnost ti nic neříká? ;-O

0/0
25.1.2012 19:29

AR-TU

Re: Je to o základní slušnosti a vychování

Víš na toto Ti napíšu jen to co říkala má babička: "Když se vejde do sednice, tak se sundá beranice".

Ježíš to nepřikázal, v bibli se o tom nic nepíše, je to prostě slušnost o nic jiného zde nejde, bohužel slušnost a úcta, bude něco, co Tebe, když to není právně vymahatelné asi vůbec nezajímá a podle nicku, asi ani právní vymahatelnost není tím co by Tobě dělalo těžkou hlavu. ;-)

+4/0
17.1.2012 16:25

silvah_bullet

Re: Je to o základní slušnosti a vychování

Nemusíš tady všem dokazovat, že jsi buran..

+5/0
18.1.2012 16:46

qsilence

Re: Je to o základní slušnosti a vychování

Jednou se mi stalo, že jsem přišel do kostela s čepicí na hlavě. Kostelník se na mě obořil, jak je možný, že jsem tam s pokrývkou hlavy. Bylo to poprvý v mým životě, kdy jsem zaznamenal, že v místnosti se sundává něco z hlavy. Rodiče mi to nikdy neříkali, ve škole mi to nikdo neříkal. To, že neznám nějaké pravidlo, ještě neznamená, že neuznávám nějaké hodnoty, ani to ze mě nedělá burana. Když přijedete do Japonska, tak ze sebe stejně lehce můžete udělat nevychovance díky neznalosti místních zvyků. Co je pro mě důležité, je ohleduplnost. Svojí čepicí jsem nikoho neohrozil. Ani to nesnižuje moji úctu k některým věcem. Zato vyzvánění na koncertě narušuje ostatním zážitek. Stejně tak bavení se nahlas, šustění sáčkem s chipsy a podobně. Zaplatil jsem si třeba za film v kině, tak si ho chci užít. Neznalost etikety není na závadu. Neomalenost, hrubost a neohleduplnost na závadu je...

+1/0
18.1.2012 19:38

JavorMagor

Re: Je to o základní slušnosti a vychování

u zidu je zas neslusne jit do synagogy bez pokryvky hlavy, pokud na tom nekdo tak strasne baziruje, tak to nema v hlave v poradku...

0/0
19.1.2012 12:35

192.168.35.1

Re: Je to o základní slušnosti a vychování

" ve škole mi to nikdo neříkal" - to byla asi nějaká speciální škola.

+1/0
20.1.2012 12:34

martin2580

Re: Je to o základní slušnosti a vychování

Tu neomalenost predvadis predevsim ty tim, ze neznas zaklady etikety.

0/0
22.1.2012 13:30

JavorMagor

Re: Je to o základní slušnosti a vychování

AZ NA TEN DROBNY FAKT, ZE TO NENI V KOSTELE, ALE V SYNAGOZE A TAM TO JE PRESNE NAOPAK, NESLUSNE JE       N E M I T     NA HLAVE POKRYVKU ;-)

Tak kdo tu je buran ;-D

+1/0
19.1.2012 12:46

konevzeli

Re: Je to o základní slušnosti a vychování

Ty, protože je ve tvým zájmu se chovat tak, jak je v dané lokalitě patřičné, jestli chceš být zařazen mezi civilizované lidi . A jestli tohle ignoruješ, tak jsi prostě buran.

0/0
19.1.2012 13:22

Sibyla01

Re: Je to o základní slušnosti a vychování

Ad komunismus! Za té doby vlezl do našeho kostela voják s lodičkou na hlavě, ne při mši, prostě čumil. Náš legendární kostelník se k němu hnal: "Smekněte, jste v domě Božím!" A maník srazil podpatky: "Rozkaz!" A smekl.

0/0
20.1.2012 8:51

jan.banos

Re: Je to o základní slušnosti a vychování

Pokrývku hlavy sundám, ale za předpokladu, že nebudu sedět/stát hodinu ve při teplotě pár °C.

Nebo snad bylo v kostele alespoň 15°C?

0/0
21.1.2012 12:57

Bereniké

Re: Je to o základní slušnosti a vychování

Zrovna tento zvyk mi přijde podivný, chápu, že v minulosti, kdy muži nosili klobouky celý rok, to mělo svoji symboliku, ale dneska? Nutit sundat někoho pokrývku hlavy v zimě mi naopak přijde neslušné. Třeba ten člověk byl nastydlý, měl rýmu a tím, že si v zimě sundá čepici, si přitíží. Kostel zajisté vytápěný nebyl.

A je pravda, jak tu někdo vtipně podotýká, že do synagogy zas pokrývka hlavy být musí, myslím, že i ženy tam musejí mít šátek, aspoň kdysi tam šla moje matka pracovně (ještě za komoušů) na nějaké jednání kvůli projektu a zapůjčili jí šátek.

Takže čepici v kostele a vyzvánění při koncertě bych opravdu nesrovnávala. Čepice nikoho (kromě fanatika) neruší.

0/0
24.1.2012 13:15







Najdete na iDNES.cz