- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
kdy O2 na nekterem z blacklistu nebyla? BTW pouziti blacklistu jako hlavniho rozhodovaciho kriteria hovori o silne neprofesionalite spravce mailserveru
seznamu se tam objevuji nektere z jeho serveru celkem pravidelne jednou za cas...
Kdyby jen O2. Na te listine je nejspis i UPC. Uz dva dny se marne pokousim odeslat nejake dokumenty na mail v domene cpost.cz a nejde to a nejde. Porad se vraci chybova hlaska. Z O2 se mi to sice podarilo ale netusim, jestli jim to doslo, protoze nedoslo zadne potvrzeni, ktere jinak prijde vzdy (automaticka odpoved) ale nevratilo to ani zadnou chybu.
Tohle blokovani celych provideru je pekne idiotsky napad.
Blokování provozovatelů, kteří se v síti chovají nekorektně je naprosto standardní postup už leta. Jen se to za ty roky tak zdokonalilo, že máte servery co začnou spamovat zabanované během 2 hodin. Zrušení blokace je rovněž otázka hodin. Jen se na to provozovatel serveru nesmí vyprdnout a trochu se starat.
Padesátihodinový výpadek O2 je naprostá nehoránost která by měla přimět uživatele O2 přemýšlet o změně provozovatele mailserveru.
Mám za to, že váš "blocklist" by měl být "blacklist".
To by ale nejdřív musel psát článek někdo, kdo má alespoň základní povědomí o problematice o které píše.
Nemel nesmysly a najdi si spamhouse.org. Hned v první větě píše "The Spamhaus Block List ("SBL") Advisory is a database of IP addresses ..."
1. Tahle informace je znama cca od pondeli 10.10.2011 okolo 9-10 hodiny. V tu dobu uz jsem to i hlasil na O2 a jiz to vedeli i od jinych uzivatelu. Tedy informace v clanku z 13.10 je sice hezka ale naprosto pozde.
2. Neni vubec pravda, ze se maily vracely zpet uzivateli jako nedorucitelne. Mail cekal ve fronte na strane O2 a zadna informace o nedoruceni az do streda 13.10. cca 16:00 NEDOSLA. Uzivatel tedy absolutne nevedel, ze ma O2 nejaky problem s odesilanm posty a ze jeho mail vubec nedorazil adresatovy. Ty informace dorazili az po odblokovani.
3. V clanku je bota jako remen s tim, ze se to Telefonice nikdy predtim nestalo. To je nesmysl, nebot naprosto stejna blokace se stala 5.9.2011 a trvala cca 9 hodin, kdy bylo O2 rovnez zablokovano. Tehdy to nastesti opravili realtivne rychle, takze to mnoho lidi vubec nepostrehlo. To ted vypadek vic ja 50 hodin je uz hodne brutalni.
Chce to tedy psat clanky nejen podle pravdy, ale predevsim podstatne rychleji, aby to uzivatelum neco davalo.
Alespoň v bodě 2 nemáte pravdu: alespoň něktrerým odesilatelům přičel e-mail s informací, že jejich mail nelze doručit s upřesněním proč a odkazem na Spamhouse. Tento e-mail odeslal mailový server (resp. ISP) příjemce "spamu" od O2.
ale u t-debilu který musím používat se mi to stalo za poslední rok alespoň 3x
můžeš bejt konkrétnější já t-debila používám 10 let, posílání mejlů cca 3 roky a zatím nic
modré potvoře s bublinkami, aby rychlost vyřízení jejího požadavku na vyjmutí z registru spamerů plně odpovídala rychlosti, kterou ona sama vyvíjí při řešení potíží svých uživatelů. Podobně aby se setkala se stejnolu ochotou na řešení problému, podobným chováním operátorů Spamhousu a stejnou schopností problém řešit, jako mají její operátoři.
To by bylo nanejvýš spravedlivé, ne?
v tom případě by po měsíci O2 dostalo odpověď, že pokud jim nejdou maily, mají si zkontrolovat nastavení internetu, případně restartovat modem.
Další čtenář pak upozornil mimo jiné na to, že svou adresu
vedenou pod Telefónikou O2 používá i pro firemní komunikaci a nastalé
potíže pro něj znamenají vážné komplikace.
Snad se pouci a bude mit vlastni domenu u nejakyho slusnyho providera...
a co čekáš od člověka kterej je ochoden vyuřívat služby tohoto rádoby operátora?
Tohle se stává naprosto běžně a dělá to více správců blacklistů. Prostě vezmou adresy, které mají místní provideři přidělené pro domácí zákazníky a šoupnou celé rozsahy na blacklist. Dokonce to dělají opakovaně. Já píšu co půl roku na Microsoftí biffish, ať mě smažou z listu, přitom z mojí IP nikdy žádný spam neprošel. Pak jen čekají, jestli se někdo ozve.
chtěl bych vidět, jak byste to řešil s dynamicky přidělovanými IP adresami vy. Je zcela přirozené, že jde na blacklist segment IP adres. ANo, je to smutné pro neoprávněně postižené, ale potkat to může opravdu každého. Jiným problémem ovšem je monitoring vlastní sítě ze strany O2, který by včas zjistil a zastavil takového spamera.