- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V článku se píše: "Letuška zjistila, že navzdory upozornění zůstaly zapnuté tři iPody a jeden mobilní telefon. Po vypnutí telefonů problém vymizel."
Do teď jsem si myslel, že iPod je mm přehrávač od Apple a teď jsem zmatený, on je to telefon?
Stejně tak mohly vyvolat zemětřesení. Na konec pomohlo starý dobrý vypnutí / zapnutí autopilota.
nejen v letadle ale i v autobuse :) Na pravidelné lince ČB-Brno jsem jednou seděl u dveří vedle řidiče s mobilem (E61) připojeným on-line k Sítí přes GPRS a při určité poloze telefonu začala "blbnout" palubní elektronika novějšího typu Karosy... (nebo to byl MAN? - 2005). Řidič jednou dokonce musel zastavit a pokusil se "restartovat" palubní počítač novým startem z klidového stavu. Z "poletujících" ručiček budíků byl docela nesvůj a tak mi nezbylo než se přiznat, protože řidič na další zastávce řešil tento problém se svým dispečerem. Po názorné ukázce simulace jádra problému jsem souhlasil s tím, že připojení na Net až do Brna oželím. Zajímavé bylo, že datové přenosy nebyly v tomto případě "slyšet" v zapnutém rádiu.
Palubní elektronika prochází dost tvrdýmy testy EMC jak na vyzařování, tak odolnost. Pokud by zkutečně mobil tyto zařízení ovlivnil, lze je označit za vadné a normu nesplňující.