- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
nokia ztratila podstatnou část trhu svým "egocentrickým" chováním. podcenila sílu globalizace a předpokládala, že to bude ona, kdo bude diktovat, co je trendy. nepochopila, že to je zákazník, kdo diktuje zájem trhu. špatné kroky nokie, od analýzy trhu, přes vývoj, k marketingu byly učiněny před rokem. to co udělá nokia dnes se zase odrazí až za rok. osobně si myslím, že sázka na wp7 bude dál snižovat podíl nokie na trhu.
jen doplním info, které jsem přečetl jinde a které dokazuje situaci nokie
..."Nokia dnes oznámila, že postupně přestane používat značku Ovi, kterou představila v roce 2008"...
buď iPhone nebo cenově dostupnější Samsung. Jinou možnost nemám, protože Nokia nenabízí žádnou alternativu, všechno jsou to nehezké krabice pro podnikatele nebo klasické mobily, kterým už pomalu odzvonilo.
přesně toto jsem chtěl napsat, ale byla jste rychlejší :-) Zrovna se dívám na nějaké Samsungy
Třeba v takové VB je mezi mladými nejvíce rozšíření BB (vlastní zkušenost+zkušenost lidí, co tam i nadále studují), ve Francii je to HTC či Samsung, Německo všechno od Nokie až po Aligator. Apple je nejvíce ve Španělsku a Itálii, takže mi ty výsledky celkově připadají zvláštní. Ale asi je to zkreslující, že jsem popsal pouze část obyvatelstva, která nemusí znamenat věšinu.
Pěkné výsledky . A příští rok mezi smartphony útok na první místo.
A proč se z toho raduješ, ty máš akcie? Optimální pro zákazníka je tak pět výrobců co mají podobný tržní podíl.
Nokia zá se, že zapoměla co vlastně chce vyrábět a prodávat. Kdysi to bylo synonymum mobilního telefonu, tedy věci určené k telefonování. V okamžiku kdy mobil začal (obvykle dost mizerně) plnit i řadu dalších funkcí (fotoaparátem počínaje a televizním přijímačem konče)., začala se snažit do svých modelů dostat i tyto zbytečnosti - obvykle pozdě a nepříliš úspěšně. K tomu se přidávají marketingové snahy a chybná strategická rozhodnutí (určování cílových trhů jako v případě dvousimkovky C2-00).
Snaha vyrábět jakési neurčité módní či trendové doplňky (samozřejmě s životností danou jejich módností), které mimo jiné dokážou i telefonovat - to je cesta do pekel.
Nikdy si např. nepořídím telefon s GPS navigací, pokud navigace ke své činnosti bude využívat placený datový kanál. To je pro mne výhodnější pořídit si navigaci samostatnou - a obvykle o dost lepší.
Rozumím této snaze výrobce - nabídnout zákazníkovi něco, co bude ze zákazníkovy kapsy dál tahat peníze.
Jen aby to zákazník akceptoval.
Hmm, tak zrovna na rozdíl od ostatních má Nokia off-line GPS navigaci zdarma.
a Nokia padá a padá....také ji opustím :-P