Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéf Google: výhru Microsoftu uznáváme, u Nokie ale máme stále šanci

Současný šéf firmy Google se ve své prezentaci v závěru letošního veletrhu MWC v Barceloně rozpovídal o budoucnosti mobilních zařízení, současných úspěších Androidu a vítězství Windows Phone 7 jako nové platformy u smartphonů Nokie. V tomto případě dodal, že Nokia má stále dveře otevřené.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

nokia

no tak nokia je velky vyrobce, a tak muze nabizet vice ruznorode telefony.

0/0
25.2.2011 9:31

kardzi

W7

JA teda nevím. Pročítám diskusi a jako vždy je tady boj co je lepší. Musím tedy trochu zkritizovat systém W7. Když se zamyslím, že se jedá v podstatě od smartphone a jako uživatel od takového zařízení za vcelku velké peníze očekávám více, než jen volání a efektní listování v tel. seznamu. Přijde mi, že W7 ustřelil a přehnal to s osekanosti.Na smartphonech provozuji nonstop ICQ, stahuji poštu, na pozadí se mi aktualizu např, venkovní teplota nebo jiné služby, které běží na pozadí. Proto si pořizuji takové zařízení, že čekám alespoň takovou přidanou hodnotu. K čemu je plynulost W7, když budu offline u kecálků a pokud se chci podívat na nějaký film, tak musím použít nějaký přídavné softy?Mě prostě přijde ten W7 takovej podivnej.Sám ioS přišel s jakýmsi multitaskingem a Microsoft vyvine systém, kterej ho nemá...? Ted ho tam samozřejmě nacpe, pak ale najednou zase ta plynuost nebude taková a jsme na urovni WM6.xx :-D

0/0
22.2.2011 10:55

Host

Re: W7

Zatím to berte tak že WP7 jsou teprve na začátku. Já osobně jim spolu s Nokií dávám čas do prosince 2011 a pak uvidím jestli ta spolupráce je k něčemu. Mluvíte o IOS, ale vzpomeňte si na dobu před 4-mi lety kdy iOS neuměl ani to co uměly mobily do 3000,- a bez stažených aplikací iPhone vpodstatě neuměl téměř nic kromě telefonování a dnes díky appstore si nahrajete aplikaci dle potřeby (pokud jí v té záplavě najdete) a marketplace se taky bude postupně rozšiřovat, vždyť appstore měl ve svých začátcích v nabídce jen něco okolo 500 aplikací a iPhone rovněž jako nyní WP7 neuměl česky a dalo by se najít ještě spoustu dalších věcí , které se dodělávaly za pochodu....

0/0
22.2.2011 14:23

Host

Re: W7

Jste si jistý, že srovnání s iOS a applem nešmajdá?

Uvědomte si, že Apple vyjel s iPhonem 2G a prezentoval ho jako snadno ovladatelné zařízení, bez klávesnice. Vpodstatě nechtěl děsit lidi, kteří fakt nechtěli PDA. A funkce postupně přidával. Ve své době to mělo opodstatnění - jak ukazuje úspěšnost iP - ale jaké opodstatnění to má podle MS dneska?

No, aplikace největší problém WP7 nebudou.

JInak vyhledávání aplikací v iTS - je jich hodně, ale apple se orpavdu snaží, aby to bylo co možná přehledné. Celkem se mu to daří.

Ale je rozdíl, když srovnáváte situaci v roce 2007 a dnes.

0/0
22.2.2011 18:53

p555

Re: W7

ano... ale je uz pozde ted zacinat...  :-)

0/0
23.2.2011 10:18

Host

Re: W7

a co z toho zminovaneho WP7 uz v soucasne podobe nezvladaji?

0/0
23.2.2011 21:10

Host

to je tedy

0/0
22.2.2011 1:47

Host

to je....

neco. nestacim koukat cim se tu lidi jsou schopny zabyvat. Proc tu vsichni porad mate potrebu vyzdvihovat jednu firmu pred druhou? Tahle je nejlepsi a tahle nejhorsi a kdo ma tenhle pristroj, je hlupak... To by jste chteli, aby na trhu vladl jen ten vas oblibeny vyrobce a nebylo nic jineho?? Vetsina lidi se zde chova jak kdyby slo o nejake nabozenstvi. Kdo vi, mozna ze to clovek ma opravdu v sobe, tu potrebu neco uctivat a kdyz to neni nabozenstvi, tak to muze byt treba nejaka spolecnost...

Jen at je na trhu co nejvic konkurentu a at si ma clovek z ceho vybirat a at ma moznost sehnat to co mu presne bude vyhovovat. Iphone urcite ma sve kvality, ale proc by mel byt nejlepsi? Me osobne nejvic vyhovuje Android jako OS, protoze mam rad urcitou svobodu, chci byt skutecnym panem sveho majetku, cili bych nikdy nevolil Symbian a ani Win7, uz vubec ne IPhone, ale ani o jednom tady nebudu vykrikovat ze je nej nebo nej... Kazdemu sedi neco jineho, v tom je ta krasa.

0/0
22.2.2011 1:46

Host

Re: to je....

;-D;-D četl jsi to po sobě?

0/0
22.2.2011 8:02

Host

170 Android zařízení

170 Android zařízení se snaží konkurovat jednomu jedinému iPhone ;-DR^

a pak ty roboděti ještě vyskakují na diskuzích.... to je toho, přesilovka 20 na jednoho !!

0/0
21.2.2011 22:26

Host

Re: 170 Android zařízení

Dopadne to jako u PC, trh si rozdělí Microsoft a Apple, na servrech jsou jiné systémy, tak to bude i u mobilů :-), Linux na mobilu dojede na různé problémy, Google chce podmanit celý svět, ale to mu nevyjde

0/0
21.2.2011 22:34

Host

Re: 170 Android zařízení

ne ze bych to Androidu nepral ... a na ktere "ruzne problemy" to bude?

MS je s WP7 odkecenej. mozna jestli rychle pripravej win8, ktery bude i tablety a telefony. ale s timhle teda fakt diru do sveta neudelaj

0/0
21.2.2011 22:46

Host

Re: 170 Android zařízení

Aaaaa pán je asi vědma, nebo něco jako novodobá Sybila, že???

0/0
22.2.2011 14:26

Host

Re: 170 Android zařízení

Já tedy opravdu nemám odvahu říkat, jak to dopadne, ale jsem na to fakt zvědavej a rád o tom klábosim.

První je, co bude s Applem-dokáže jeho managerský tým nahradit SJ? Dokáže ovlivňovat dění jako v současnosti? Co bude dělat s těmi penězi, na kterých sedí?

Android má nevýhodu-nedokázal si vytvořit ekosystém, ve kterém by jeho uživatelé byli ochotní utrácet. A to může být brzy důležitější, než podíly jednotlivých OS a zařízení.

MS sám sebe dostal do špatné pozice, zdá se, že sám neví, na co se soustředit a jestli se zmenší význam desktopů na úkor mobilních OS, může ho jeho zaspání bolet. Na druhou stranu má MS slušné renomé v korporátu, Nokie je skvělá kořist a MS by mohl časem zvládnout vytvoření výnosného ekosystému.

Symbian bych teď ani neřešil a RIM je firma, ketrá si podobně jako Apple jede po svém.

0/0
22.2.2011 8:34

komentator-1

Re: 170 Android zařízení

trh PC má rozdělený MS a Apple? Ale neříkejte, to váz rozmrazili po 20-ti letech?

0/0
22.2.2011 13:11

Host

Re: 170 Android zařízení

Na tebe asi zapomněli co?!!??!!

0/0
22.2.2011 14:27

Host

Re: 170 Android zařízení

Tak statistiky se liší podle způsobu hodnocení, ale udávají 5-8% pro Apple.

0/0
22.2.2011 18:54

Host

Na práci bude W7 určitě stačit

a většina lidí nechce instalovat miliardy aplikací, je jim to úplně jedno. Většina vítězí :-), bude to jako Windows 7, proč ho neporazí Linux, také je zdarma a jeho uživatelé tvrdí, že lze použít na vše, hmmm, ale na mnoho práce je nepoužitelný, proto Win vítězí, Apple má ve světě jen USA nad 10%

0/0
21.2.2011 22:14

Host

Re: Na práci bude W7 určitě stačit

no zkuste si to WP7 pouzivat ... uvidite, ze to nejde. mozna casem, ale ted je to jen pro vzteh. a navic to vubec neni k praci, kdyz tam pracovni aplikace nejdou jaksi nainstalvoat

0/0
21.2.2011 22:36

Host

Re: Na práci bude W7 určitě stačit

Zkusil jsem a musím uznat, že už dnes to je velmi slušný systém. Přehledný a především extrémně rychlý. Použít jde naopak velmi dopbře, po nezbytných updatech a rozšíření funkcionality (multitasking, paměťové karty a pod.) nebude mít prakticky konkurenci. 

0/0
22.2.2011 9:56

pteryx

Re: Na práci bude W7 určitě stačit

Přechod Nokie na WP7 je velmi překvapivý obchodní tah, protože je všeobecně známo, že Windows Mobile je nefunkční firmware, drahý telefon z kterého nejde telefonovat - to je opravdu k vzteku. Ostatní systémy jsou často lepší dokonce i co se týče spolupráce s desktopovými Windowsy - a to je co říct.

Na druhou stranu Mrkvosoft nelze úplně podcenit. Nokia asi dostala chuť vsadit si na outsidera, možná je to taková "injekce" vývojářům Symbianu, aby konečně trochu hnuli zadkem ...

0/0
22.2.2011 0:03

Host

Re: Na práci bude W7 určitě stačit

pouziti slova "Mrkvosoft" o Vas rika vic, nez byste mozna chtel a Vas nazor stavi na roven vykriku pubertaka rebelujicho proti autoritam

0/0
22.2.2011 0:18

Host

Re: Na práci bude W7 určitě stačit

Jenže on má pravdu jou do

zatímco Ty se snažíš dělat chytráka a psát jako inženýr, ale jsi tady úplně k ničemu R^

0/0
22.2.2011 1:08

Host

Re: Na práci bude W7 určitě stačit

Hlavně, že Váš příspěvek je hodnotný. A co si myslet o někom kdo uráží firmu Microsoft různými názvy???? Snad jen to že je to chudák co chce vypadat asi důležitě. Ale osobně všichni co tady někomu nadávají a pomlouvají jsou asi takoví chudáčci co se skrývají za anonymitu webu, protože zbytek dne asi traví leštěním klik. Jinak si ty jejich mindráky vysvětlit nedokážu.

0/0
22.2.2011 14:32

Host

iphone

je stejně nejlepší;-O;-O

0/0
21.2.2011 22:07

Host

Re: iphone

;-D

0/0
23.2.2011 19:49

Host

WP7

Doporucuji  vsem zastancum Nokie s WP7 si tento OS na vlastni kuzi vyzkouset a pak teprve delat nejake zavery. Ja tu zkusenost mam uz za sebou a chte nechte jsem se vratil k win 6.5  a posleze k androidu a zde jiz zrejme delsi dobu vydrzim. Z vlastni zkusenosti ale muzu rict, ze soucasny  WP7 je jen pro ty nejvetsi technoidy a fanatiky, kterym snad ani nezalezi na funkcnosti. Ta prvni skupina s tim bojuje a nejak to k pouzitelnosti upravuje. Ta druha to bude mit jen k vuli vlastnimu egu.  Jak se zatim neuchytil WP7 u jinych vyrobcu, tak se neuchyti ani u Nokie. Ta vzhledem k tomu jakou krizi prochazi by mela zvolit uplne jiny OS.  Jenze uz jsem si zvykl, ze Nokie sla vzdy hlavou proti zdi a v brzke dobe na to dojede. Uz jen cekam na zpravu ze Nokii koupila Cina :-)

0/0
21.2.2011 18:50

Host

Re: WP7

"ja" , "moje zkusenest" a dalsi ciste subjektivni pocity a hned odsouzeni systemu a samozrejme tvuj blabol konci Androidem.;-D Co si treba pripustit, ze zdaleka ne kazdy ma tve potreby, priority, ne kazdemu ten tvuj android vyhovuje? Je to velky problem? Ano, nemusi se ti neco libit, ale proc ten odsuzujici a jednosmerny zaver? Potrebujes sam sebe utvrdit, ze jsi neudelal blbost ;-).....

0/0
21.2.2011 19:33

Host

Re: WP7

Napisu jen svuj nazor a ty uz vyskakujes jak nejaka ofce od iphone ;-D  Schvalne kolik lidi v tvem okoli ma WP7 (nemyslim v nokii) ;-)

0/0
21.2.2011 19:55

Host

Re: WP7

Nazor se da napsat a vyjadrit i bez odsudku, bez "ofce" i bez trapneho vysmechu, s respektem k jinym systemum a potrebam a prioritam jinych lidi. Ale ne kazdy je toho schopen....

0/0
21.2.2011 20:42

p555

Re: WP7

clovece, kam vy na tu blbost chodite...

0/0
23.2.2011 10:22

Host

Re: WP7

Naprosto souhlasím.

0/0
21.2.2011 20:30

Host

Re: WP7

Vidíte ... já mám zase s W7 phone naprostou skvělou zkušenosti a nemohu si ho vynachválit. Mobil potřebuji na práci a to vše mě W7 mám naprostou bez problémů. Android je co se pracovního využití týče naprosto na .... Nepotřebuji technoidní hračku, potřebuji emaily, poznámky a hovory. To vše je u W7 naprosto bezkonkurenční. Vybíral jsem mobil nedávno, když jsem si dal klady a zápory dohromady Android prohrál a já nelituji. Toť pouze můj osobní názor.

0/0
21.2.2011 21:33

Host

Re: WP7

Absolutni souhlas better W& than stupid android.

0/0
21.2.2011 22:35

Host

Re: WP7

no vidite. u nas mame telefony jen na praci. software firma, vyvoj nad MS prostredim. jeden kolega tu ma android na Samsungu, druhy WP7 na jinem telefonu stejne tridy. stve ho na WP skoro vsechno ... neumi to zakladni veci, jako neumel iphone po sve vydani. nemuze na tom provozovat aplikace, ktere potrebuje na praci a ktere si sam vyviji, protoze je ten telefon nedostane. o grafiku mu nejde, kvuli tomu by se telefonu nevzdal. ale ten na androidu ma maily z exchange, soubory, vsechno co potrebuje. do WP7 si ani nestrcite USB nebo microSD, nepodivate se na delku posledniho hovoru (WP6.5 umelo), nepouzijete jako modem pro notebook ... nic. smula, ale tohle na praci fakt neni. to uz radsi na praci blackberry.

0/0
21.2.2011 22:45

Host

Re: WP7

v tom případě bude váš kolega s WP7 asi idi.ot... Koupí si pro jeho potřeby nevhodný telefon a pak svaluje na WP i WW2... bravo ;-D

0/0
21.2.2011 23:12

Host

Re: WP7

Vyzkoušel jsem a musím říci, že mne WP7 velmi mile překvapily. Velmi hbité, stabilní, pohodlné, použitelné už dnes. 

0/0
22.2.2011 9:59

Host

konkurence je jen a jen zdrava a to plati pro kazdeho

konkurence je jen a jen zdrava a to plati pro kazdeho R^

-

TECKA

0/0
21.2.2011 18:26

Host

Naštěstí máme monopol 3 mobilních operatorů?

Proč máme monopol 3 mobilních operatorů ? 8-o

-

spravne ČTU se omezovanim svobodneho trhu staraji o nase blaho ;-€

-

http://jiritomas.blog.idnes.cz/c/147530/Proc-mame-monopol-3-mobilnich-operatoru.html - R^

0/0
21.2.2011 18:28

Host

Re: Naštěstí máme monopol 3 mobilních operatorů?

mono neni tři

0/0
21.2.2011 19:24

Benito Juarez

Re: Naštěstí máme monopol 3 mobilních operatorů?

tak triopol :-)

0/0
21.2.2011 19:27

exxd

Re: Naštěstí máme monopol 3 mobilních operatorů?

oligopol :)

0/0
21.2.2011 19:41

Host

kazdemu vyhovuje neco jineho

Kazdemu vyhovuje neco jineho, mnozi hledaji predevsim cenovku,nekteri si radi hraji a ve vsem se vrtaji a experimentuji, jini si zase radi zaplati za pohodli ,klid a kvalitu. Nekdo se chce "zhulakat" a koupi si krabicovy patok v Lidlu za 30,- , jiny si chce v pohode pochutnat a koupi si odrudove vino za 500,- . Nekdo ma rad buchty se svestkami a jiny s makem, jini lide zase daji prednost jablecnemu strudlu.... Nekdo touzi po Lexusu, jinemu udela radost a stejnou sluzbu ojeta felicie. A nekdo zase nejradeji jezdi na kole a nebo na motorce.... tyhle nekonecne spory o tom, co je "lepsi" jsou myslim o nicem, pro kazdeho jedince je nejlepsi to, co konkretne vyhovuje nejlepe JEMU SAMOTNEMU. A jen hnup se neustale snazi jine presvedcovat stale dokola, ze jen on ma super vyrobek a to ostatni je srot.... Verim, ze jako ma sve fanousky Android, iOs i stare WM6,5 , budou je mit i nove systemy.:-)

0/0
21.2.2011 18:08

Host

Re: kazdemu vyhovuje neco jineho

Nojo, někdo si rád dá umělohmotného lososa a myslí, že něco dělá pro sebe :-) a že je in

0/0
21.2.2011 22:24

Host

:-)

No vidíte...  a já mám Nokii...  se Symbianem... a vůbec nic mi nechybí!

Ještě se mi třeba vůbec nestalo, abych chtěl hrát piškvorky s kolegou, co má iPhone4...

;-)

0/0
21.2.2011 17:46

Host

Re: :-)

;-D Aspon je vic casu na Solitaire na PC;-D

0/0
21.2.2011 21:48

Brigáda socialistické práce

Nokia udělala dobře s tím Microsoftem

Jakožto exkluzivní výrobce by měl také nabízet něco co jiní nenabízí. Kdyby se dala na android, tak se v té záplavě vesměs stejných mobilů úplně ztratí a stane se z ní tuctová značka. Jak píší v článku: Android využívá v současnosti 27 výrobců ve 170 přístrojích na trhu. Tam už není místo pro exkluzivitu podobnou jako má například iPhone. Musela by prodávat své mobily s minimální marží což by jí poslalo do pekel.

0/0
21.2.2011 16:17

Host

Re: Nokia udělala dobře s tím Microsoftem

taky bych řekl a to že mnoho věcí WP7 neumí jsou pouze stejné porodní bolesti,jako měl Android při svém počátečním vývoji

0/0
21.2.2011 17:10

Host

Re: Nokia udělala dobře s tím Microsoftem

nokia osadí wp7 do svých telefonů. ...to znamená, že při zachování wp7 v htc, samsungu, lg atd., bude nokia jedna z mnoha s wp7. ...takže jedna z mnoha se systémem, který má porodní problémy.... nokia neprodá více telefonů s wp7, než se symbianem, už protože, hw od lg, samsungu atd. je o generaci vpředu ....a proto možná někdy v budoucnu bude wp7 před androidem. (nevěřím tomu), ale už letos nebude nokia světovou jedničkou. a příští rok ani dvojkou a pak dopadne jako motorola, která byla kdysi jedničkou a sonyericsson, který býval kdysi dvojkou. můj názor anawarr.cz (mám zrušený můj pas ;-D)

0/0
21.2.2011 17:46

Host

Re: Nokia udělala dobře s tím Microsoftem

V soucasnosti jsou 4 vyrobci WP7 telefonu, kteri uvedli na trh 10 zarizeni, to je dost mene nez 27 vyrobcu se 170 zarizenimi.

HW od LG a Samsung s WP7 je na samotne hranici minimalnich pozadavku danych Microsoftem (dobre, dali tam 512MB pameti misto 256MB), takze pokud Nokia bude splnovat ty same pozadavky, budou jeji zarizeni na srovnatelne urovni. U WP7 se soucasne ani neda ocekavat nejaka manie okolo vykonu a ani v zatim uniklych planovanych zarizeni se neda mluvit o "nabusenym" HW, jehoz vyuzitelnost je dost pochybna. Nokia se tak bude moci odlisit od OEM vyrobcu pomerne snadno.

0/0
21.2.2011 18:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.