- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jako aby reklama vyskakovala přes video, to si snad děláte srandu ne?
motor asi ne, ale chladič tam má. Takže s troškou dobré vůle...
škoda že si tvůrci reklamy nevšimli že 120ka má motor vzadu
na to se mtaky koukal ale pokud by uvarily vodu v celym aute tak by se mohlo kourit i z predu z chladiče
V jednom díle Profesionálů jezdil hlavní padouch škůdkou (105 nebo 120) s řízením vpravo.
... hm az na to ze to skazili tou parou s pod kapoty... motor ma v zadu :)
Škoda 120 měla kulatá světla. Toto je nejspíš 125, mimo jiné již s pětistupňovou převodovkou.
... a co si vlatně z té reklamy mám odnést ? Snad dojem, asociaci .... nový Windows Mobile 7 a Škoda 120 (125)
--- jen podotýkám, že ty vozy měly jisté mouchy. Chce snad tvůrce reklamy říct, že ten software je má taky ??
Původní Škoda 120 měla kulatá světla, ale 120L měla hranatá. Je to vidět třeba na Wikipedii: http://cs.wikipedia.org/wiki/Škoda_742#.C5.A0koda_120 (první obrázek).
Nebo se to píše zde: http://www.skodaspartak.cz/technika105.html
Konekrétně: Model 120L měl, stejně jako další stodvacítky, motor o objemu 1,2 litru a výkonu 36,7kW s maximální rychlostí 140km/h. Výbava byla poněkud chudá, zvnějšku se dal vůz rozeznat podle obdélníkových světel.
Nehledě na to, že si někteří majitelé na původní 120 s kulatými světly dali právě ta obdélníková světla a dozadu si dali místo těch úzkých světel ta širší, aby to vypadalo moderněji.
ale to boli ešte staré poctivé kilečká. V tých žandárskych boli tam tuším v každej hromadnej havárke...
jo jo, frantici to likvidovali ve velkem.
"umí všechno, ale nic pořádně"
proč chladič vepředu?
Protože náporové chlazení má mnohem vyšší účinnost. Vrtule, která se točila s otáčkami motoru notně zvyšovala hluk. S chladičem vzadu nešlo udělat účinné topení.
Naopak 12l chladicí kapaliny mělu tu nevýhodu, že ohřát kapalinu trvalo delší dobu, a že motor mohl vařit a chladič vepředu byl natolik studený, že čidlo neseplo ventilátor. Čidlo mělo být na hlavě motoru, tam by fungovalo pravděpodobně bezproblému. Podmínkou správné funkce byla vodní pumpa v dobré kondici.
Pokud o chladicí systém ve 105/120 bylo dobře pečováno, jeho výhody převážily nad řešením použitým u Š100/110.
Stačilo přidat spínač na palubovku a tím popřípadě (jízda v koloně, vedra, atd.) ručně ventilátor spustit. Měl jsem ji spoustu let a tohle se mi osvědčilo.