Diskuze

Mobilní sítě při povodních kolabují, lidé si často nemohou zavolat o pomoc

Mobil bývá pro obyvatele krizových oblastí jediným způsobem, jak si zavolat pomoc nebo o sobě dát vědět svým příbuzným. Právě mobilní sítě však při povodních často kolabují. Operátoři se intenzivně snaží o nápravu a postiženým lidem nabízejí finanční úlevy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

10. 8. 2010 15:56
SATELITNÍ FOUN

Teda já zírám - ani jeden příspěvek o satelitních founech - nic. To jako nejsou? Ne blábolim... Ale když se chci dovolat PŘI ŽIVELNÝCH KATASTROFÁCH, záměrně nepíšu - při krizových situacích - tak jediná možnost je satelitní foun. Samozřejmě odolný.

Brzy si koupím SONIMA a až mi trocho víc rupne v kouli, tak kombinaci satelit-gsm takovou tu dualsimkovou mršku, kdyby někdo nechápal. Ale víte kolik to přijde vybavit s tím celou rodinu? A ty rozměry - no to už mě vůbec nebudou mít rádi, ale budou mít možnost zavolat odevšat. Jen aby se bylo komu dovolat.... Howg! anywhereonline

0 0
možnosti

Host

10. 8. 2010 12:55
nepřipravenost operátorů

Je to nepřipravenost a ledabylost operátorů. Řekl bych, že reálně může na jedné BTS telefonovat tak 10 až 20 lidí. Při povodni chou ale volat všichni.

- Řešení je více než triviální. Dočasně zakázání hlasových služeb a internetu.

- Hovor zabere 1 timeslot po celou dobou hovoru. Internet GPRS a EDGE zabere i několik timeslotů.

- SMS zabere 1 timeslot, ale jen na malý okamžik. Takže lidem v nouzi mají fungovat jen SMS... Hotovo vyřešeno.

- Vzhledem ale k tomu, že je spousta lidí, kterí SMS neumí napsat(jsou to hlavně ti starší, co nejvíc řvou), tak tohle asi nebude finální řešení ;-)

0 0
možnosti

Host

11. 8. 2010 0:59
Re: nepřipravenost operátorů

"Internet GPRS a EDGE zabere i několik timeslotů."

GPRS vyuziva predevsim zbytkovych timeslotu - takze mozna i automaticky neni GPRS v podstate mozne.

0 0
možnosti
S

Sergio.Ramos

9. 8. 2010 19:41
Spis by me zajimalo

kdy uz konecne T-Mobile pokryje Ostravu 3g signalem.

0 0
možnosti
A

Host

9. 8. 2010 18:48
Chyba je i u lidi

Navíc je to lidskou hloupostí a bezohledností. Když vím, že je průser s přezížením sítí, tak když nepotřebuji v této situaci NUTNĚ volat, tak nebudu nepřetržitě kdekomu volat a vyprávět o tom kolik hasičů tu mám.  Když soused zavolá hasiče, tak nebudu já hasiče volat znova. Bych to nazval panikou... Pro rejpali, sice O2 dostalo zakazku na IZS, ale je splněno to co si stát objednal. Takže bych to shrnul, pokud je někde něco špatně, tak bych to hledal tam kdo tu zakázku zpracovával. Jejich BTS jsou proti výpadku proudu zabezpečeny  mnohem důkladněji, jak BTS Vodafone a T-Mobile. Ale když to vytopí voda tak logicky voda a generátor se nekamaradí... Pokud politici chtějí i záložní BTS, tak to musí zacvakat stát. Která soukromá firma bude někde stavět něco co se využije dva dny v roce?

0 0
možnosti

Host

9. 8. 2010 20:26
Re: Chyba je i u lidi

tak tady je vidět že makáš u O2 když se jichy tak zastáváš.

0 0
možnosti

Host

9. 8. 2010 18:20
O2

A neni snad O2 placen statem za to, aby telefony mohly za takovych krizi fungovat??

0 0
možnosti
A

Host

9. 8. 2010 18:36
Re: O2

O2 je v tomto ohledu ze všech operátorů úplně jinde. Být ot závislé na Vodafone a T-Mobile, tak problémy jsou x-krát větší. Ale je to pouze technika a tu na 100% nepřipravíte.

0 0
možnosti
G

Host

9. 8. 2010 16:34
Není to zas tak velké překvapení.

Nejen mobilní, ale všechny komunikační sítě jsou kapacitně (všude na světě) spočítané na základě předpokladu, že současně bude komunikovat cca 30% účastníků - většinou to vychází. Takže ty "efektivněji" spočítané sítě nemívají kapacitu ani 20%. A ta bývá v krizových situacích vždy několikanásobně překročena. Proto mívají složky záchranných systémů většinou tzv. prioritní komunikační oprávnění, aby komunikoval alespoň někdo, většinou to ale stejně nestačí. Inu zajištění větší kapacity s ohledem na možnost jejího nutného využití v době krize by bylo neekonomické.

0 0
možnosti
_

Host

9. 8. 2010 17:03
Re: Není to zas tak velké překvapení.

30%? Tolik? Takže průměrný uživatel bude komunikovat 7,2 hodiny denně?

0 0
možnosti

Host

9. 8. 2010 16:20
srandisti z O2

O2 - Vydání nové SIM karty se stejným telefonním

číslem, sleva ve výši až 1 000 Kč na nákup nového mobilního či fixního

telefonu, pořízení ADSL, ISDN modemu či set-top-boxu pro O2 TV.

;-D8-o;-(

0 0
možnosti

Host

9. 8. 2010 17:42
Re: srandisti z O2

Jo,to Vodafone se zachoval jinakR^

0 0
možnosti
H

Honx

9. 8. 2010 15:01
Překvapení

Fakt ohromné překvapení že GSM sítě nemusí v krizi fungovat. Stačí výpadek elektřiny nebo přetížení protože "každý" chce volat a vše je v háji. Konečně snad někomu dojde, že stavět nouzové systémy na mobilech není ten nejlepší nápad. A to radši nemluvím o tom řešit varování pomocí posílání SMS přes internet... 8-o

0 0
možnosti
OU

9. 8. 2010 15:08
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

Host

9. 8. 2010 14:55
Mobilni site se v pripade preruseni elektrickeho

proudu daji prece autommaticky nechat prepojit na SOLARNI zarizeni, ktery se v zapadnich zemich taky vsude na dalnicnich a svetelnych tabuli atd. pouziva.

To se fakticky zapomelo?

0 0
možnosti
H

Honx

9. 8. 2010 15:02
Re: Mobilni site se v pripade preruseni elektrickeho

Ano, za prudké bouře je solární napájení velmi funkční... To by to museli kromě solárka kombinovat ještě s větrníkem a vodní turbínou aby byla částečná jistota že systém bude nezávislý na síti.

0 0
možnosti
PO

Host

9. 8. 2010 14:31
Spojeni IZS

Vzdycky jsem myslel, ze O2 dostal kmitocty a dost penez navic, aby prave zajistoval spojeni v krizovych situacich. Ze starostove maji mobily se specialnimi SIM, ktere maji pri volani prioritu a podobne.

Minimalne pro krizove staby to takhle ma fungovat (a stat za to plati).

Co se tyce spojeni pri katastrofach - kratkovlnna vysilacka bude koukam i v 21. stoleti  jedna z nejspolehlivejsich variant :-) Pripadne klasicky analog na VKV, o tom jak "zafungovala" slavna predrazena Matra pri kazdych povodnich by mohli hasici vypravet...

0 0
možnosti