Diskuze

Podvodníci obírají firmy přes telefonní ústředny o miliony korun

V České republice se šíří nový podvod v oblasti komunikace. Firemní softwarové telefonní ústředny jsou zneužívány pro volání na drahá telefonní čísla v zahraničí. Poškozeným firmám se pak může navýšit platba za volání až o miliony korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
N

Host

5. 8. 2010 0:31
nevim

copak nejde rict operatorum, ze mimo evropu treba a USA nesmi spojit zadne hovory?

0 0
možnosti
RV

Host

5. 8. 2010 2:18
Re: nevim

Otázka je, koho máte na mysli, že to má operátorům říct. Zákazník si samozřejmě službu blokování určitých směrů (nebo naopak povolení určitých směrů) může celkem bez problémů u mnoha významnějších operátorů objednat. Stát či úřady to naopak mohou nařídit jen těžko...

0 0
možnosti
R

Rosomak

3. 8. 2010 15:24
Celá koncepce VoIP je špatná

Protože IP protokol nebyl nikdy určen k přenosu hlasu, ale pouze k propojení počítačů v lokální síti. Že se z této sítě stala síť světová, je záležitost firmy Cisco, která si z toho udělala ohromný business. Na rozšíření a nedokonalosti protokolu vydělává velké peníze, zatímco klasické technologie jsou na ústupu především díky marketingovému tlaku.

Současné rozšíření VoIP napomohla levná konektivita, která částečně snížila hlavní problém VoIP, a to jiter a delay, protože při rychlejších linkách je zpoždění menší a dlouhé bufery tak nevadí.

Další výhodou je použití klasického nekomprimovaného hovorového kodeku G.711, který šetří drahocené ms, ale oproti klasickému hovoru zabírá téměř dvojnásobnou šířku pásma.

Další příšerností je to, že vstup na ústřednu je ze stejného rozhraní, ze kterého se volá. Dříve ústředna umožňovala pro vzdálený přístup pouze ze zadaných telefonních čísel, která byla garantována sítí. V IP protokolu si lze adresu měnit libovolně, síť to běžně nekontroluje.

0 0
možnosti
RV

.ViR

3. 8. 2010 15:44
Re: Celá koncepce VoIP je špatná

To co tady píšete je samozřejmě technicky i ekonomicky do značné míry nesmysl. Internet a VoIP se neprosazuje kvůli nějaké firmě Cisco, ale pro ekonomickou výhodnost. Pravdu máte v tom, že IP protokol s přenosem hlasu původně nepočítal. Ale  dnes jsou sítě (většinou s výjimkou mobilního připojení) dostatečně rychlé na to, aby latence a jitter nebyly problémem. Na ADSL, CaTV či optice je bez problémů dosahováno hovorové kvality jako u ISDN linek se značnou rezervou, a to snáze než třeba u hovorů v GSM sítích. (VoIP operátoři, pokrývající cca 90 % VoIP trhu, běžně dosahují MOS = 4 či vyšší, GSM sítě se horko těžko vejdou do MOS = 3,7.) Pokud se týká "šířky pásma", ano, nějaká datová režie tam je. Ale kodek G.711 potřebuje na ISDN lince 64 kb/s a jako VoIP na Ethernetu cca 82 kb/s. To myslím není dvojnásobek, nehledě na to, že propustnost datových sítí je ve srovnání s ISDN mnohem vyšší (o analogové telefonní lince nemluvě).

0 0
možnosti
PK

Host

3. 8. 2010 15:03
Zabezpeceni

Tady se zase seslo expertu...

Ptam se vas, co se tady tak radujete, ze se timto alespon "potrestaji" ti, kteri maji chabe zabezpeceni:

Opravdu mate vse vzdy na 100% neprustrelne? Opravdu si muzete byt za vsech okolnosti na 100% jisti, ze se vam do systemu nikdy nikdo nemuze nabourat? Opravdu znate vsechny bezpecnostni diry OS, na kterem bezi SW ustredny i ustredny samotne? Znate i ty dosud neobjevene?

0 0
možnosti
RV

.ViR

3. 8. 2010 15:09
Re: Zabezpeceni

Stoprocentní jistotu bezpečnosti samozřejmě nemá a nemůže mít nikdo. Problém je v tom, že uživatelé dělají naprosto elementární chyby, a současně mají tendenci odpovědnost za ně přesouvat na operátory.

0 0
možnosti

Host

3. 8. 2010 15:00
ipky utocniku

V posleni dobe jsem zaznamenal na ustrednach, ktere administruju utoky z techto IP adres: 221.236.12.33; 216:224.121.15. Tak si je ohlidete ve firewallu;) Podle analyzy provozu zkousej hesla uctu metodou pokus/omyl. I pres to jsou schopni to zjistit v rozumne dobe (sestiznakove heslo). tomas volynsky

0 0
možnosti

Host

3. 8. 2010 15:06
Re: ipky utocniku

Nojo, šestiznakové heslo, to už při útoku hrubou silou nechrání téměř nic.....

0 0
možnosti
JD

Host

3. 8. 2010 14:22
Nás taky...

... to postihlo, stálo nás to cca 9tis Rv Když jsme se ptali na odstřihnutí hovoru, tak prý podle smlouvy máme limit 4 hod volání - a ono to volalo 3h50m. Nevím, ale volat skoro 4 hod do Nigérie, příště za strejdou asi zajedu :-/

0 0
možnosti

Host

3. 8. 2010 14:44
Re: Nás taky...

A proč uzavíráte tak špatné smlouvy, které se vám pak nelíbí?

0 0
možnosti

Host

3. 8. 2010 14:17
ČTÚ a operátoři

svým postojem vlastně nahrávají podvodníkům, ale co jiného bychom od nich také čekali, že by "péči a starost" o zákazníka?!

0 0
možnosti

Host

3. 8. 2010 15:05
Re: ČTÚ a operátoři

svým postojem vlastně nahrávají podvodníkům...jak že hloupý správce asterisku( velký guru nebo jak si říkají) tam dá heslo třeba password?...co může operátor,musí to zaplatit tranzitnímu,jedině tak nabídnout jim kredit;-D

0 0
možnosti

Host

3. 8. 2010 14:09
Toto je především jednoduchá záležitost pro policii.

Takovýto podvod je jednoznačně podvod, Vzhledem k částkám i trestný čin. Operátor může jednoznačně identifikovat příjemce hovoru tj. spolupachatele a od něho pak volajícího, rovněž spolupachatele a následně společnost, která tento podvod páše.

A pak na naše "operátory by možná výrazně platil zákon, kde příjmy pocházející z trestné činnosti propadají státu. Takže vzhledem k tomu, že tyto hovory a příjmy jsou generovány následkem trestné činnosti, tak by operátor stejně okrouhal a ve výsledku by pravděpodobně zákazníkovi radši nic takového neúčtoval.

0 0
možnosti

Host

3. 8. 2010 14:24
Re: Toto je především jednoduchá záležitost pro policii.

ty se nejake chytre,zrejme asi nevis o cem je rec

0 0
možnosti

Host

3. 8. 2010 13:55
A proč nejde potrestat toho, kdo z těch hovorů má zisk???

Ahoj, snad to někdo nedělá pro srandu, ale proto, aby z toho měl zisk. A když má mít zisk ze zjevně podvodných hovorů, tak proč mu něco vyplácet? V lepším případě dokázat spoluúčast a zavřít, v horším mu to aspoň nevyplatit.

0 0
možnosti

Host

3. 8. 2010 15:03
Re: A proč nejde potrestat toho, kdo z těch hovorů má zisk???

On ten kdo z toho podvodu má zisk zpravidla nesedí v ČR, nebo se o něm aspoň neví. Operátor, tedy ten český, má pouze příjem za skutečně poskytnutou službu "přepravy hovoru". Je to podobné, jako když vám někdo pošle "na dobírku" kus dřeva místo mobilního telefonu. Podvedený příjemce nepochybně v ceně zaplatí i poštovné, ale přitom je snad zřejmé, že pošta není tím podvodníkem, přesto, že reálně dostala zaplaceno za přepravu toho kusu dřeva.... Ona ovšem, stejně jako ten telefonní operátor, minimálně po nějakou dobu vůbec netuší,  že adresát zásilky (a plátce dobírky) byl podveden.

0 0
možnosti

Host

3. 8. 2010 13:51
U nás ve firmě voláme ještě z toho starého telefonu s

kličkou, jak Vlasta Burian v Přednostovi Stanice. A vzadu v kanclu máme dálnopis!  Nám nic takového nehrozí! R^

0 0
možnosti

Host

3. 8. 2010 13:43
operátorům...

...v tom v našem šmludlákově to tak vyhovuje, pokud jim to nikdo nenařídí nudělají NIC kvůli  čemu by měli o halíř menší zisk.

0 0
možnosti
RV

.ViR

3. 8. 2010 15:13
Re: operátorům...

To je samozřejmě naprostá hloupost. Operátoři nainvestovali do zvýšení bezpečnosti v posledních dvou letech poměrně značné úsilí a prostředky. Ale proti hlouposti uživatelů jsou imunní pouze částečně.

0 0
možnosti