Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pád letadla s polským prezidentem mohly způsobit mobily na palubě

Vyšetřovatelé letecké katastrofy polského tupolevu, při které zahynuli všichni na palubě včetně prezidentského páru, přišli s novou verzí. Velká část pasažérů letadla totiž těsně před přistáním telefonovala a posílala SMS. Signál z mobilů tak mohl ovlivnit funkci důležitých přístrojů letadla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

k tomu len jedno:

http://www.penny-arcade.com/comic/2006/10/30/

0/0
8.6.2010 22:54

Host

ne WC

Ano, před přistáním totiž všichni běhali na WC, to bylo přetíženo a letadlo klesalo rychleji než mělo. Dokonce i piloti potřebovali na WC, jenže ti nemohli a tak spěchali přistát, mlha nemlha, aby se mohli uvolnit. Jooo příroda, kdepak mobily.

0/0
13.5.2010 21:04

martin_simek

Jak jsem rekl jiz po katastrofe

Pro vladni letadla by nemely platiti zadne fyzikalni zakony:

1. tam, kde jina letadla pristavat nemohou, polske vladni letouny mohou

2. kde se bezne nesmi mit zapnuyy mobil, v polskem vladnim letadle to mozne

Nemela by jejich bezpecnost byt naopak vvyssi nezli nizsi ?!

0/0
13.5.2010 18:01

Host

No, nevím

Já bych tomu i věřil. Včerá jsem si odložil mobil vedle myšky a když prověřoval síť tak mi v Corelu (program na vektory/grafiku) začal posunovat a zoomovat obraz, tedy funkce které ovládá myš. Do teď jsem myslel že to dokáže jenom škubat s obrazem na monitoru.

Co asi udělá 90 mobilů v kovovém válci v blízkosti kabelů od citlivých čidel?:-/

0/0
13.5.2010 16:34

Host

Re: No, nevím

Co máte za myš?

0/0
14.5.2010 7:15

Host

Re: No, nevím

A není to jedno? Elektromagnetické interference zabírají na elektroniku, pokud ji

nedáš do faradayovy klece... A je jedno jestli jde o mobil u myši....

0/0
14.5.2010 13:43

Host

Re: No, nevím

Genius NetScrol Optical s kabelem.

Vykopávka, ale z určitého důvodu jsem se k ní vrátil a dokoupil do zasoby ještě jednu.:-P

0/0
14.5.2010 15:36

Host

Re: No, nevím

To nejspíš používáš Windows viď? Tam je možné bohužel všechno...

0/0
17.5.2010 10:51

Host

Asi takhle

V US bylo drive mozne telefonovat za letu z GSM tel. (jen nektera letadla/spolecnosti).

V letadlech (pokud nekdo letel posledni dobou da mi za pravdu) je bezne na palube wi-fi.

Takze odkazovat se na faradayovu klec u GSM je trosku hloupost, protoze by musela stejne ovlivnovat pristroje i wi-fi.

0/0
13.5.2010 16:27

kluknakluky

Alespoň něco jsme se dozvěděli

Jako příčinu selhání přístrojů a následného pádu letadla bych to sice neviděl, co jsme se ale dozvěděli je fakt, jak jsou na tom tito lidé, které někdo dokáže pojmenovávat elitou. Pokud bylo 90% telefonů na palubě v pohotovostním stavu, tak mně z toho vychází, že na palubě se nacházelo 90% mentálně retardovaných, případně jinak zaostalých jedinců. Pro zjednodušení samozřejmě počítám jeden mobil na jednoho člověka - to jen pro rejpaly, je totiž možné, že prezident měl s sebou mobily třeba tři, což bych pak v procentuálním vyjádření části pasažerům křivdil.

0/0
13.5.2010 14:34

Host

Je to nepravděpodobné a...

...navíc pokud by mobil ovlivnil ukazatele v kokpitu, pravděpodobně by byla tato chyba zaznamenána i v letovém zapisovači...

0/0
13.5.2010 14:18

intago

a tu o Karkulce

tu neznáte? Třikrát to obletěli než se ponořili do mlhy mysleli si, že radiovýškoměr jim pomůže. Pomohl, ale do hrobu:-/ a ted to chtějí hodit na mobily. To se vyšetřování dostalo daleko Jak u smrti Diany, Kennedyho atd, samé báchorky:-/

0/0
13.5.2010 13:09

intago

Re: a tu o Karkulce

tenhle článek je lepší, piloti si na záznamu uvědomují, jak to zvorali...Kdepak mobil...

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/200174-stacilo-pet-vterin-a-polsky-special-by-se-nezritil.html

0/0
13.5.2010 13:34

Host

Re: a tu o Karkulce

Takové spekulace jsou ale u podobných případů (havárka někoho známého, vysoce postaveného) běžné.

0/0
13.5.2010 14:15

Host

alza reklama

ta Alza reklama před samotným videem s troskami letadla mi přijde naprosto nevkusná. Tlemí se tam nějakej přihlouplej mimozemšťánek a říká alza teď rozdává 10000 mobilů  ... v kontextu s článkem to zní hodně blbě.

0/0
13.5.2010 12:02

widlewewoku

Re: alza reklama

To jo.

0/0
13.5.2010 12:30

Lanolin

Re: alza reklama

"Roztomilé" kouzlo nechtěného. Hlavně že cenzura dokáže střežit "rasovou čistotu" (tedy spíše korektnost) všech příspěvků, ale na takovou věc je ani nenapadne se podívat.

0/0
13.5.2010 12:51

Host

Re: alza reklama

To je ještě v pohodě. Už jsem viděl jak nejaký robot který podle tématu článku přiřazoval odpovídající reklamu přilepil k článku o letecké bouračce reklamu na letecké zájezdy ;-D

Tomu říkám černý humor...

0/0
13.5.2010 14:20

Téma

.

jsem letěl se španělákama do Madridu a jeden vedle nás telefonoval po celou dobu startu a když letadlo přistávalo tak už zapínal mobil a smolil sms. Přiznám se že jsem měl docela strach, že spadneme :-/

0/0
13.5.2010 11:09

Host

Re: .

A z čeho ? :)

0/0
13.5.2010 11:18

REMET

Re: .

No prece z nevedomosti ;-)

0/0
13.5.2010 12:07

Host

Re: .

a spadli jste?

0/0
13.5.2010 21:06

Host

Re: .

Asi nakonec jo, jinak by tam ještě furt lítali... ;-D

0/0
14.5.2010 7:13

Host

Dovedete si představit,

že devadesát lidi najednou telefonuje? Slyšeli se vůbec. Každý do telefonu mluví hlasitěji. Tak to tam musel být hukot!

0/0
13.5.2010 11:07

Mirco1

Re: Dovedete si představit,

Nesmysl, "byly v provozu" prostě znamená, že byly zapnuté, nikoli používané. Teď se píše, že Kaczynský "mluvil s bratrem", ale ten hovor se odehrál skoro půl hodiny před nehodou.

0/0
13.5.2010 11:09

Ctenar_Mira

Re: Dovedete si představit,

A? Tito lidé jsou zvyklí hlasitě mluvit, nikoliv poslouchat, co jim někdo jiný říká.

0/0
13.5.2010 20:39

Host

Re: Dovedete si představit,

to dává smysl, proto ty zvuky z kabiny pro cestujici na nahravkach cerné skrinky. A máme to.

0/0
13.5.2010 21:07

Host

Letadlo s prezidentem

Nejsem odborník na letadla. Mám ale něco osobních zkušenosí s papaláši. Neudělá-li jejich "sluha" něco podle jejich umanutého přání, je to dosti často jeho poslední služba. Je samozřejmostí že přání svých nadřízených je při tom nutno předvídat - nesmí se čekat na jejich vyslovení. A tak někdy snaha vyhovět je vyšší, než danné možnosti.

Myslím, že na toto téma byly i nějaké první reakce v den neštěstí.

0/0
13.5.2010 10:45

rikalJsemToUzVceraNasiHospodske

Re: Letadlo s prezidentem

jak by rekl Don Vito....musis umet rict ale ten druhy to musi vnimat jako ano...;-D;-D;-D

0/0
13.5.2010 10:49

Host

Jestli opravdu myslí tuhle vyšetřovací verzi vážně,

evidentně není vůle najít skutečnou příčinu.

0/0
13.5.2010 10:44

PDW

Ano

0/0
13.5.2010 10:38

Host

Pád letadla s polským prezidentem mohlo způsobit

UFO

0/0
13.5.2010 10:33

David_Rockefeller

Re: Pád letadla s polským prezidentem mohlo způsobit

Jasná, ufoni za jízdy telefonovali.

0/0
13.5.2010 10:35

biggles

Re: Pád letadla s polským prezidentem mohlo způsobit

Není to UFO - předmět, se kterým se polský prezidentský letoun srazil byl spolehlivě identifikován - jako planeta Země...

0/0
13.5.2010 10:37

Host

Re: Pád letadla s polským prezidentem mohlo způsobit

;-D

0/0
13.5.2010 14:21

Host

Někdo

Někdo nebo něco to odnést musí. Zkoušeli to házet na pilota, ale to možná vzbudilo odpor. Hodit to na prazidenta nejde, to mu museli přemístit rakev. Tak zkusí ty mobily. Ty veřejnost unese. Já bych ještě v záloze nechal nějakého ptáka. Že se našlo peří v motoru a je to. Sice někdo může namítnout, že mlha byla tak velká, že i ptáci chodili pěšky, ale s tím se dá polemizovat.:-)

0/0
13.5.2010 10:29

Host

Re: Někdo

To je to nejkrásnější vysvětlení!  Já bych těm pinguinům zakázal lety nad Evropou.

Ti az to mohou, nikdo jiný!

0/0
13.5.2010 11:42

Bonelord666

Každý, kdo tomu alespoň rozumí ví, že je to nesmysl!

Rv

0/0
13.5.2010 10:27

Bonelord666

Re: Každý, kdo tomu alespoň rozumí ví, že je to nesmysl!

Mělo být - "trochu rozumí".

0/0
13.5.2010 10:28

Host

Re: Každý, kdo tomu alespoň rozumí ví, že je to nesmysl!

No mobil když začne vysílat vytvoří nestacionární elektromagnetické pole (tedy uvnitř Fraradayovy klece) a na nestíněném !! vodiči vytvoří napětí. Protože většina současných letadel má všechny vodiče odstíněné a instalované další elektromagnetické ochrany, tak mobil vliv na ně nemá. Ovšem co tenhle typ letadla, byl vyroben před 20 - 30 lety ?

0/0
13.5.2010 10:35

Host

Re: Každý, kdo tomu alespoň rozumí ví, že je to nesmysl!

ten mel urcite poctivy rusky elektronky ;-D tem elmag pole nevadi.

0/0
13.5.2010 10:41

Host

Re: Každý, kdo tomu alespoň rozumí ví, že je to nesmysl!

Dobrá, ;-D ale jde o dodatečné napětí na neodstíněném vodiči, který pak může přenášet zkreslené údaje z čidel ...

0/0
13.5.2010 10:44

Host

Re: Každý, kdo tomu alespoň rozumí ví, že je to nesmysl!

Samozřejmě, všichni experti, kteří bádají, měří, píší studie a pak zakazují mobily za letu, jsou hlupáci. Kdyby zašli do české hospody, tak by se u piva dozvěděli, jak je to doopravdy. Nebo by měli sledovat české diskuze zasvěcených odborníků.

0/0
13.5.2010 11:12

Host

Re: Každý, kdo tomu alespoň rozumí ví, že je to nesmysl!

R^

0/0
13.5.2010 11:59

Host

Re: Každý, kdo tomu alespoň rozumí ví, že je to nesmysl!

No já nevím, ale jak se postupně objevují nová fakta- prostě v ruském letadle s polským prezidentem byl bordel jak v Čechách. Cizí osoba v pilotní kabině při přistání!, možná si i trochu ,,zapilotoval,, každý pasažer s telefonem u ucha,......

0/0
13.5.2010 12:03

Host

Re: Každý, kdo tomu alespoň rozumí ví, že je to nesmysl!

Nez zacnete delat hlupaky z ostatnich, zkontrolujte si, zda ho nedelate ze sebe.

0/0
13.5.2010 16:23

Host

Re: Každý, kdo tomu alespoň rozumí ví, že je to nesmysl!

nikoliv, kdo tomu rozumí ví, že elmag kompatibilitu nelze potvrdit

0/0
13.5.2010 18:02

David_Rockefeller

blábol

0/0
13.5.2010 10:26

Host

Přece v letadlech je zakázáno používat mobily,

tak jak by tohle mohlo ovlivnit budoucnost telefonování v letadle???!!!! Leda telefonování prominentů, kteří si myslí, že jsou nad zákony, předpisy a fyzikálními zákony.

0/0
13.5.2010 10:24

Host

Re: Přece v letadlech je zakázáno používat mobily,

Nad  tím prvním a druhým rozhodně jsou.

0/0
13.5.2010 10:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.