Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Apple žaluje Nokii, prý okopírovala iPhone

Apple podává žalobu na finského výrobce mobilních telefonů Nokia. Nokia prý okopírovala třináct patentů použitých na iPhonu. Nokia přitom paradoxně nedávno podala žalobu na Apple za to samé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Prosba.

Zdravím všechny přítomné.

Prosím dokáže mi někdo rozumný pomoct.

Seknul se mi N 97. Nechce se mu nic načíst. Takže se po zapnutí rosvítí a to je vše.

Nevíte co se s tím teď hned nechá dělat??

Děkuji moc.

0/0
18.1.2010 14:54

kontrola_nemocnych

Na co lze vyuzit N95 a co aktivne uz nekolik let pouzivam

- telefonuju, posilam sms pres SMS program bez zkracovani zprav kvuli diakritice, mms, ctu knizky, koukam na filmy, pouzivam gps (externi BT), fotim, MP3, internet pres Operu mini, RSS ctecka , IMAP 4 na maily ProfiMail, ICQ, Skype, Putty na reset serveru, VNC na sledovani web kamery u me doma jestli je vse ok, prohlizeni vyfocenych fotek, excel+word na prilohy z mailu na cteni (editace je prilis narocna na klavesnici mobilu), hry Doom+Cheesgenius vic mi prijde slozite na ovladani, radio. Samozrejm eje na to treba rada 3rd aplikaci, instalovany sw zvladne jen neco, ale uvedomte si ze N95 je to v podstate celkem vykonny pocitac ktery limituje jen klavesnice a displej.

0/0
3.1.2010 21:18

Host

Na jejich licence kašlu.

Vyhrává ten, který je levnější.

0/0
3.1.2010 17:08

Host

nehadejte se

viděl někdo forest gump? to že investoval do apple ma neco do sebe

každej z vás jak tak pozoruju má nokii nebo iPhone to by mohl rict kazdej.

vetsine z vas nakecal soused že má nokii a že by iPhone ani nechtěl nebo naopak, ale že by vám ten soused řekl že naletěl at si koupite ten druhej nez ma on to ne. Ale oba pristroje mají něco do sebe foťáky v mobilu ve tme za moc nestoji ale ve dne fotí docela slusne a jak jsem tady uz cetl ne kazdy ma pri ruce porad fotak ale nekdy se hodi spise momentka. Např. objektiv (optika) Carl zeiss co maji nokie jsou velmi slusne.  Nokii N95 a 97 ma doted muj otej jakozto manazer a je s nimi spokojen a ja jakozto pubertak co nicemu nerozumi jsem s jablkem taky spokojen ono ma kazde sve ''mouchy''.

Mel jsem jablko v opravne kvuli prasklemu displeji a stalo to aasi 1600 neni hrozne

byl tam asi 3 tydny a mel jsem nahradni telefon samsung gt-s 5230 star je sice bez OS ale pro ty kteri uvazuji o dotykovem displeji  je dobry zacatek

0/0
2.1.2010 23:29

Blackhawks

jednoduche.....

v Cine pri vyrobe dosly samolepky Apple tak lepili Nokia ....pas se nesmel zastavit...

0/0
31.12.2009 16:51

Zdražení místo řešení -ODS minus

Re: jednoduche.....

R^

0/0
31.12.2009 18:12

Host

Re: jednoduche.....

;-DR^

0/0
2.1.2010 7:01

Host

prodám iphone

prodám iphone za 10 litru,, uplne novy nepouzity. Koupeny u T-M. 2 roky zaruka. Kdyz tak napiste lukinoo@centrum

0/0
31.12.2009 15:17

Host

čecháčci

aple je prostě sračka..;-€

0/0
31.12.2009 8:44

Host

Re: čecháčci

nekoukej se porad do toho zrcadla.........;-D

0/0
31.12.2009 10:49

Host

Apple

Apple jsou dost kvalitní výrobky:Otec mi přejel 5 krát ipod touch 2g autem který mi vypadl ve sněhu a byl tam 2 hodiny....ipodu se nestalo vubec nic a běží bez problému:-)

0/0
31.12.2009 0:20

Pleva de Kastrolo

Re: Apple

"Otec mi přejel 5 krát ipod touch 2g autem který mi vypadl ve sněhu a byl tam 2 hodiny" 8-o8-o

A jinak jste zdraví ?

0/0
1.1.2010 19:46

Host

Re: Apple

TÝ V. O . L. E., co jsi za to zrobil fotrovi ty?

0/0
2.1.2010 22:14

Host

Re: Apple

ještě že hlavu ti přejel jen jednou a ve sněhu jsi byl jen 5 minut

0/0
3.1.2010 21:38

Teleke z Téléké

Nokia zaspala!

R^

0/0
30.12.2009 23:20

pteryx

jsou patendy a patenty

Podle toho co píšete vytáhl Apple na Nokiu softwarové patenty, které jsou jako takové sporné, například EU je neuznává. Těch softwarových patentů je tolik a takového rázu, že kdybychom je chtěli brát vážně, tak by software směly vytvářet jen mamutí společnosti s obrovským portfoliem. Chtělo by to trochu hlubší posouzení sporu.

Obávám se, že to čtení novin je opravdu jen ztráta času, je to o ničem.

0/0
30.12.2009 13:48

Host

Re: jsou patendy a patenty

Souhlasím, že nemá velký smysl to řešit - nikdo z nás nezná detaily, neví, jak probíhá jednání (podle další žaloby Nokie asi moc dobře ne) a co je nejsmutnější, asi se ani nedozvíme detaily toho, jak se firmy dohodly.

A oni se dohodnou - já to beru jako takové nepodstatné hadnrkování, součást byznysu.

0/0
30.12.2009 13:55

Host

:-)

Sranda to cist.. Takove zabomysi valky, ktere tu probihaji :-)

Mobilni telefon by mel umet predevsim to, k cemu je urcen - telefonovat. Vsechny ostatni funkce navic (ted nemluvim treba o hodinkach, budiku nebo kalendari) jsou tam k nicemu a v podstate pouze vybiji baterku. To, jestli se telefon lepe ovlada prstem, nebo ma o x pixelu vic, nez ten druhy je proste uplne zbytecne. Fotak mobil nenahradi (optika tam stoji za starou backoru a nezalezi na poctu megapixlu, ktere udava vyrobce), GPS zatim take ne (navic soft se musi stejne dokupovat zvlast) a internet na tak male obrazovce take neni moc k  pouziti. O kancelarskych programech ala word a excel se uz vubec nebavim, to je skoda mluvit.

Prijde mi to legracni - obrazek v titulni strane - kompas na mobilu :-) Vim, ze to mobil umi, ale neni to uz trochu mimo jeho pole pusobnosti?

Do boje, roztrhejte me za kacirstvi, kdyz chci od mobilu predevsim funkce telefonu

0/0
30.12.2009 12:13

individual

Re: :-)

"Mobilni telefon by mel umet predevsim to, k cemu je urcen - telefonovat. Vsechny ostatni funkce navic (ted nemluvim treba o hodinkach, budiku nebo kalendari) jsou tam k nicemu" - třeba SMS jsou podle tebe k ničemu?

"Fotak mobil nenahradi" - ani v situaci, kdy je důležitější mít nějakou fotku než jak kvalitní ta fotky bude? Třeba jízdní řád ze zastávky, kdy ještě řesně nevíš, kdy se na ni dostaneš přesně a kde jsi jednou za život? Nosíš s sebou kvalitní foťák tak často, jako mobil?

"GPS zatim take ne" - Ani když jsi ve městě, které neznáš a potřebuješ se dostavit na konkrétní místo? Taháš s sebou externí navigaci?

"internet na tak male obrazovce take neni moc k pouziti" - a nestačí ani na základní zjištění nějakých údajů (otvírací doba, dopravní spojení, telefonní číslo někam...)?

"Vim, ze to mobil umi, ale neni to uz trochu mimo jeho pole pusobnosti?" - trochu je, ale není lepší mít tyhle věci k dispozici, namísto nošení telefonu+navigace+foťáku+notebooku?

0/0
30.12.2009 12:49

Host

Re: :-)

co říct...to je vývoj :D proč bych u sebe jak kreten nosil hafo věcí když to můžu mít v malé škatulce o rozměrech 10x7x1

0/0
30.12.2009 13:04

Host

Re: :-)

přesně tak. souhlasim. osobně jsem půl roku měl HTC TOUCH DIAMOND a už NIKDY v životě NECHCI DOTYKOVEJ TELEFON. děs, hrůza, ovládat jedině dvouma rukama a čumět do toho a bát se jeslti se prstama trefujete správně. K čemu je GPS když po hodině a půl dojde štáva celému přístroji a ani si nazavoláš., k čemu je připojení na net když telefon zamrzává při druhém okně a po každých 20 minutách padá, k čemu je word,excell, když s dotykovým displejem napsat SMS je o nervy :-) ........Telefon sem prodal a vrátil se k mému staroučkému siemensu u kterého baterka vydrží 4 dny, smsku napíšu i za jízdy :-) a při usínání si budík nastavím i po slepu :-) LOL . Jen si kupte dotykáč s otevřeným operačním systémem a přeji pevný nervy :-)

0/0
2.1.2010 13:54

Host

Re: :-)

No vidis kazdy jsme jiny. Mam dotykovy. A nemam s nim ani jeden z tebou vyjmenovanych problemu. Pravda baterka je tak na tri dny, ale to je dnes normalni.  Mozna nebude tak uplne chyba jen v dotykovych ci jinych telefonech, ale i u tech co je maji v rukach. A vyzkouseno mam mnoho MT (delam u operatora).

0/0
3.1.2010 9:46

pteryx

Re: :-)

Jojo. Je to dost legrační, když si kupuju mobil tak chci něco jednoduchého a hodně masového, aby to bylo spolehlivé. Mobil s vodotryskem je na nic, když mu spadne operační systém (a potom ho máte 30 dnů v opravně). Věci které jsou příliš mnohoúčelové mají často v tom kterém účelu problémy s funkčností.

0/0
30.12.2009 13:54

kontrola_nemocnych

Re: :-)

v nokii si muzu OS kdykoli preinstalovat pres nokia updater sam, uz sem to za cca 5 let 3x delal, ono, N95 a Symbian je proste totez co Wokna, cim dyl to bezi tim pomalejc. Nicmene zadny cekani to neobnaselo, komplet reinstal i s palikacama je na odpoledne.

0/0
3.1.2010 21:08

kontrola_nemocnych

Re: :-)

Na co lze vyuzit N95 a co aktivne uz nekolik let pouzivam - telefonuju, posilam sms pres SMS program bez zkracovani zprav kvuli diakritice, mms, ctu knizky, koukam na filmy, pouzivam gps (externi BT), fotim, MP3, internet pres Operu mini, RSS ctecka , IMAP 4 na maily ProfiMail, ICQ, Skype, Putty na reset serveru, VNC na sledovani web kamery u me doma jestli je vse ok, prohlizeni vyfocenych fotek, excel+word na prilohy z mailu na cteni (editace je prilis narocna na klavesnici mobilu), hry Doom+Cheesgenius vic mi prijde slozite na ovladani, radio. Samozrejm eje na to treba rada 3rd aplikaci, instalovany sw zvladne jen neco, ale uvedomte si ze N95 je to v podstate celkem vykonny pocitac ktery limituje jen klavesnice a displej.

0/0
3.1.2010 21:17

Host

Nokia

Mám radši Nokii :o)

0/0
29.12.2009 22:55

Host

Re: Nokia

SOUHLAS R^;-D

Apple přišel s iPhonem což ..nebudeme si nic nalhávat super mobil ALE stálice Nokia ted přichází taky s dotykovýmy Smartphony a Apple jen zuří protože hodně lidí zase radši šááhne po levnějších Nokiích stejně dobrých jak 2x tak drahých IPhonech

(např. Nokia5800XM mám za 6,4 ..fce stejné ba lepší jak iPhone za 14)

0/0
30.12.2009 13:07

Host

Re: Nokia

Tak ti nevím, možná to je přání otcem mylšenky, ale co se píše, tak za finanční problémy Nokie mohou právě Apple a další noví hráči, kteří ukously Nokii pořádný díl z koláče nejdražších a nejvýnosnějších zařízení.

Prostě lidi se o ty levný, výhodný a úžasný nokie moc nervou - ale za to si může nokie sama.

0/0
30.12.2009 13:53

Host

Čecháčci

Jedinej důvod proč na Apple nadávají čecháčci je že je zkrátka drahej.  Já i přítel máme iPod classic, každej jinou generaci a Mac Book a nikdy žádnej problém nenastal....

Je to typická česká vlastnost, když si to nemůžu dovolit, tak to aspoň zkritizuju..

0/0
29.12.2009 19:10

Host

Re: Čecháčci

My mame s pritelkyni oba dva iPhonz a presto dokazu rict, ze ma svoje chyby, tak co jsem cechacek??

0/0
29.12.2009 19:24

Host

Re: Čecháčci

Já mam taky telefon i počítače komplet od Applu a ne jen tyhle levný zařízení pro studenty a nemam rád lidi, který mluví v souvislosti s Applem o závisti a penězích.

Mylsím, že to jsou přitroblí čecháčci, který se chtěj povyšovat nad ostatní - což působí hloupě.

0/0
29.12.2009 19:31

Andee in Red Book

Re: Čecháčci

Je to taková zvláštní skupina, co dělá všude možně ostatním uživatelům Apple ostudu. A není to jen specialita ČR. I v cizině se najde dost podobných moulů, co si myslí, že s věcí od Applu jsou něco víc... ale to je jejich boj ;-)

0/0
29.12.2009 23:02

Host

Re: Čecháčci

Rozhodne se obcas stydim, ale v zajmu objektivity bych se stydel i za hlasky o frikulinech, oveckach, hrackach co nejsou na praci, hrozne omezeny funkcionalite...

Par jich je i v tyhle diskuzi-me nevadi, mdyz se nekdo sekne, taky se muzu zmylit, ale clovek by mel aspon neco vedet a nepsat uplny blbosti.

0/0
30.12.2009 1:16

Host

Re: Čecháčci

Nekdo si veci kupuje kvuli sobe-at uz kvuli potrebe, nebo pro radost. A nekdo kvuli okoli. Ale to neni jen u Applu.

0/0
30.12.2009 1:20

Host

Re: Čecháčci

Jsem čecháček kvůli tomu, že mi iPhone prostě pro mé použití nevyhovuje, a to hlavně kvůli absenci normálního multitaskingu a žalostně malé výdrži akumulátoru?

0/0
30.12.2009 8:41

Host

Re: Čecháčci

Kvuli tomu cechacek nejsi.

Dulezity je, jestli vis, jak MT a pushnotifikace na iPhonu funguji (tohle reseni ma i nezpochybnitelne vyhody), vyzkousel jsi to=nepapouskujes nazory z diskuze a vis tedy, proc ti tohle reseni nevyhovuje. Me to nevadi (uz jsem tu psal, jak iP pouzivam).

Co se tyka vydrze baterky, to je jeste snazsi-potrebujes zarizeni jine kategorie, protoze v tomhle parametru si vetsina pristroju nema co vycitat. Takze v tom pade nemusis resit iPhone-muzes resit treba jednoduchy telefon s vydrzi a fcemi podle tvych potreb a iPodTouch jako doplnkovy pristroj.

0/0
30.12.2009 10:53

Host

Re: Čecháčci

iP jsem vyfasoval v práci, máme komplet Apple (telefony, ntb, desktopy), ale z výše uvedených důvodů mi nevyhovoval, proto jsem jej cca po měsíci vrátil a za své si koupil "obyčejný" manažerský telefon, který vyhovuje mému způsobu použití (tzn. má plnohodnotný multitasking a akumulátor vydrží 3-4x déle než u iP).

Rada ohledně pořízení si dvou přístrojů je mimo, když to lze řešit jedním přístrojem.

0/0
30.12.2009 10:59

Host

Re: Čecháčci

Jistě, ale opravdu neznám přístroj s úhlopříčkou nad 3" a dotykovým ovládáním, který by vydržel 3-4x déle.

Myslím, že jsme se spolu už někde bavili - mimochode, to řešíš manažerskou práci přes kecálky, že ti vadí pushnotifikace? Podle mého je tenhle tvůj problém velmi okrajový, i když ho tu opakuješ kolem dokola a většina lidí ho nepocítí.

0/0
30.12.2009 13:59

Host

Re: Čecháčci

Tak dokola, k čemu mi je 3'' dotykový displej, když mi ve 4 odpoledne během telefonátu klekne baterka? Jinými slovy, pro mne je u telefonu podstatné něco jiného, než 3'' dotekový displej.

A k čemu mi je vědomí, že většině lidí třeba ta kapacita baterky v iP stačí, když pro mé použití prostě nestačí? Neřídím se potřebou většiny, ale potřebou svou. Už?

0/0
30.12.2009 15:05

Host

Re: Čecháčci

Ale vždyť to ano...

Je spousta mobilů, které vydrží, ale zase namají něco jiného.

Akorát nechápu, proč to píšete do sikuze o iphonu... HD2 a všechyn ostatní srovnatelné modely na tom jsou +- stejně, Vám ale nevyhovuje žádný z nich.

Je to jako srovnávat výdrž netbooku a notebooku - prostě mi nejde Vaše úsilí na rozum...

0/0
30.12.2009 15:12

Host

Re: Čecháčci

Přečti si celé tohle vlákno a pokud ti nedojde, proč jsem začal psát o iP, pak se tím netrap.

0/0
30.12.2009 15:36

Host

Re: Čecháčci

Ja se tim moc netrapim, ale fakt ti nerozumim.

Mas pozadavky na baterii telefonu nejakeho typu (velky dotykovy displej) ktery jaksi prekracujou dnesni prumyslovy moznosti - to poznas podle toho, ze neexistuje srovnatelny konkurencni pristroj, ktery by tvoje naroky splnoval.

Neni to chyba iP, ani tvoje, jen si musis vybrat telefon maleho typu, ktery ti bude vyhovovat.

Uprimne, opravdu nechapu tvych nekolik desitek (?) prispevku v poslednich dnech. Kdyby existoval(y) srovnatelne telefony s kyzenou vydrzi a baterka byla slabsi nez je obvykle, ani bych necekl. Ale iphone je v norme.

A jestli nechapes, proc je "ale k cemu mi to je, kdyz mi iphone ve 4 hodiny skape" hloupa reakce (uz jsi ji tu predvedl) tak se tim taky netrap.

0/0
30.12.2009 19:21

Host

Re: Čecháčci

prfoč budu vyhazovat 14 litrů za iPhone když za 6,4 budu mít lepší Nokii?xDxD

0/0
30.12.2009 13:08

net.Xtreme

Re: Čecháčci

Čecháček se ukázal, my to máme a vy ne, sockyRv;-D

0/0
30.12.2009 17:09

vi.com

Se mi libi,

jak se vzdy nelichotive k iP vyjadruji priznivci NO-kyj-e. Kupuji si polotovary, potom rok upgraduji firmware, aby jim ty jejich rychlokvaseny nedodelky jakz-takz fungovaly a po roce zoufalstvi si opet koupi nedodelany polotovar... Ono totiz nevadi, ze phone nefunguje jak ma, nevadi, ze se neustale seka, je jedno, ze se to nabiji x hodin - ono je to NOKIA a Franta v hospode rikal, ze jsou nejlepsi...

0/0
29.12.2009 17:28

net.Xtreme

Re: Se mi libi,

Sorry, ale mám už několikátou Nokii a nevím o čem mluvíš, nabíjí se maximálně dvě hodiny, a to jen když je úplně vybitá, vydrží týden, neseká se, funguje, firmware jsem nikdy nemusel updateovat, ale možná ti Franta v hospodě řekl, že Nokii za nic nestojí a teď to tu rozkřikuješ:D

0/0
31.12.2009 23:00

Host

...

je sice pravda ze v cechach je iPhone nechutne predrazeny ale kdyz se podivate do ameriky kde iPhone koupite skoro v kazdym obchode tak tam ma bez tarifu polovicni cenu nez v cechach takze je ta cena uplne normalni

0/0
29.12.2009 16:06

Host

iPhone = telefon oslů

Jinak nechápu co je na telefonu iPhone tak zajímavého. Jediné co se applu na tomto povedlo byla geniální marketingová kampaň, kterou zmanipulovali po světě masy ovcí které prostě "bez tohoto telefonu nemohou žít".

Bez této kampaně by byl iPhone průměrným telefonem který má obrovskou spoustu nedostatků a chyb.

Když iPhone srovnáme s nějakým lepším telefonem s otevřeným OS, tak jakou má iPhone vlastně výhodu? Včem je tolik převratnější? V NIČEM.

0/0
29.12.2009 11:43

Host

Re: iPhone = telefon oslů

Argumentuješ jako osel... Teda, vlastně neháváš argumentaci na svůj výkřik na oponentnech.

Tak jesti tomyslíš vážně, pověz nám tu spoustu nedodělků a chyb - nekteré jistě uznáme, o některé se můžeme hádat a můžeme ti nabídnout i nějaké výhody.

Ale nejdřív bys měl dokázat, že diskuzi bereš vážně a nechovat se jako klasická MS cvičená opice...

0/0
29.12.2009 12:19

Host

Re: iPhone = telefon oslů

Že-by majitel iPhonu? :-D

Jinak každý telefon má svoje chyby a nedostatky včetně onoho slavného iPhonu. Znovu opakuji co jsem napsal výše - co tak přepychového nabízí onen iPhone oproti konkurenčním chytrým telefonům které mají X luxusních funkcí navíc, jen se o nich tak nemluví?

Proč člověk neustále slyší iPhone, to je přepychový telefon... když ostatní konkurenční příístroje nabídnou více? Jak jsem už napsal může za to jen ona kampaň na vymytí mozků zákazníků.

0/0
29.12.2009 14:43







Najdete na iDNES.cz