Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Navigace na čelním skle vás může vyjít draho. Nemusíte ani projít technickou

Naprostá většina řidičů má GPS navigaci přichycenou na čelním skle. Policejní hlídka jim kvůli tomu může znepříjemnit život. Navigace stejně jako cokoliv jiného totiž nesmí bránit ve výhledu z automobilu. Pokud si ji tedy umístíte do zorného pole, porušujete zákon.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Navigace

Jezdím od roku 1976. Jestli budu donucen dát navigaci na palubovku pod úroveň okna  tak budu muset při jeho používání odvrátit pohled z vozovky, zaostřit zrak na kratší vzdálenost na palubovce a tím se absolutně nemůžu věnovat jízdě. Potřebuju kontrolovat na navigaci i vzdálenost k dalšímu odbočení.

Navíc nyní jezdím z Fordem Mondeo, kde se navigace téměř schová do prohlubně na palubovce u spolujezdce.  Když vidím řidiče jak mu na zrcátku visí různé suvenýry tak si o něm udělám úsudek, neuznávám to. Ale rovněž jsem měl možnost před mnoha lety vyhovět zákonům a telefonní sadu jsem si nechal namontovat někde do středu vozidla na úrovni volantu. Trefit se prstem za jízdy tlačítka někde vpravo na mobilu bylo velmi riskantní.  O zákonech v silniční dopravě by měli rozhodovat řidiči z povolání, kteří mají něco za sebou. A ne úředníci od stolu, nebo instruktoři autoškoly.

                                                                                                     Milan Stošek, Zubří

0/0
19.5.2010 15:47

Host

umístění

pokud mám něco umístěné ve středu čelního skla, tak se to přeci rovná sloupku děleného skla (například Hummer H1, Defender nebo UAZ), bud někdo jen buzeruje nebo je totálně bez mozku - spíš obojí

0/0
19.3.2010 12:25

Host

a co mýtne

Je zvláštní, že nikomu nevadí povinné umístění jednotek pro výpočet mýta. Mnohé automobily vozí na předním skle dvě i tři jednotky

:-/

0/0
25.2.2010 20:02

Host

Jak je to jinde v EU?

To je jinde taky tak na hlavu, že se sice vyrábí držáky na přístroje na čelní sklo, ale přitom je jejich používání zakázané? A co třeba vysunovací navigace jako je u Volva? Ta přeci taky brání výhledu.

0/0
24.2.2010 21:52

Host

homologace

Coto je homologace a proč to na úřadech tak dlouho trvá

0/0
23.1.2010 11:35

Host

zaujala ...

a je evidentní, že názor, že navigace umístěná  zhruba uprostřed čelního skla nepřekáží řidiči ve výhledu. O tom se může každý přesvědčit (potřebovali by si to zkusit zejména ti, kteří píší do vyhlášky takové nesmysly, nevinil bych ani pracovníky STK ani policajty, kteří to pak na základě těch nesmyslů vymáhají. Naopak umístění navigace na obvyklém místě odvádí pozornost řidiče od sledování provozu.

Přenosnou navigaci užívám řadu let a naopak mi slouží pro zvýšení bezpečnosti. Dává mi dokonalý přehled o poloze vozidla i za snížené viditelnosti, hlídá povolenou rychlost, hlásí její překročení, Plocha čelního skla je velká a umístění navigace v přirozeném pozorovacím úhlu nepředstavuje pro řidiče žádné nebezpečí, pokud se na navigaci nedívá jako na TV. Je to stejné jako sledování provozu za vozidlem ve zpětných zrcátkách. Také tam řidič se nemusí dívat stále. Navigace, pokud ja takto užívána patří do celkové výbavy při řízení vozidla.

Děkuji 

0/0
25.12.2009 13:35

Host

Diskuze na téma umístění navigace mě velmi

0/0
25.12.2009 12:38

PepaVonDepo

Ilustrační obrázek

Proč má automobil na obrázku volant na pravé straně a přitom je tachometr v km/h???Rv

0/0
11.12.2009 13:42

Host

Re: Ilustrační obrázek

Japonec

0/0
7.3.2010 20:48

randomofamber

kdy už konečně....

Kdy už konečně začnou vyrábět přední sklo jako HUD do automobilů?

0/0
7.12.2009 11:02

kulisek

Jestli něco vadí ve výhledu, tak zpětné zrcátko

nevím, jaké máte zkušenosti. Mám ve voze na čelním skle také navigaci. Ve výhledu nepřekáží. Ale zrcátko, to je kapitola sama pro sebe. Je umístěno tak , že brání výhledu , není vidět na semafory a  vadí stále. Je zábavné, sledovat řidiče z přechodu, jak se snaží vidět na semafory. Neuvěřitelné variace naklánění, kroucení a pokládání hlavy na volant a jen proto, že nějaký blb nechal umístit zrcátko přesně do výhledu.Přitom Citroen už v 60tých letech u typu DS měl zrcátko na palubní desce a nemělo to chybu.

0/0
6.12.2009 22:43

Host

Re: Jestli něco vadí ve výhledu, tak zpětné zrcátko

Plně souhlasím.Koupila jsem si navigaci,dala si jí nad palubku do prosted čelního skla a vůbec mi ve výhledu nepřekáží.Ba mí více vadí zpětné zrcátko když za mnou jede aut,které mi do zrcátka zezadu svítí to si myslím,že je daleko horší než nevigace na předním skle na kterou člověk stejně koukne jen když ho hlasový záznam upozorní že má po 400 m odbočit.R^

0/0
29.12.2009 16:42

Host

Tak trochu na hlavu

Proc tak najednou ? - po tolika letech ?

Spis mam pocit ze nekdo zatlacil - jde jen pouze o pouhy kseft a nekdo mel asi hooooooodne dlouhe prsty.

0/0
6.12.2009 17:36

Host

Re: Tak trochu na hlavu

Oni to spise kontroluji neustale - jenze pocet navigaci v posledni dobe velmi zvysil a i proto se o tom jiz ted pise.

0/0
6.12.2009 18:00

PepaVonDepo

Re: Tak trochu na hlavu

Ale ne. Jenom na podzim se tu rozjela kampaň za zabudované navigace do palubní desky, protože ty nemají čím konkurovat přenosným (horší technicky, softwarově a navíc min. 6x dražší). Tohle je jenom další krok.

0/0
11.12.2009 13:38

Host

The right way

Není v zorném poli, není níže než budíky, nemusí se nic vrtat ani lepit, sedí jak ďas.

http://i46.tinypic.com/vg4uwy.jpg

Trochu omezený jeden výdech určitě nevadí.

Je to systém brodit a je dostupný pro většinu aut a pro většinu mobilů (a navigací, ale nevím, kdo by dneska kupoval solo navi).

0/0
6.12.2009 11:08

legi

U nás mali, tiež tendenciu takúto magorinu zaviesť

ale potom prišli na to, že podobné krabice majú kamiony kvôli mýtnemu na prednom skle, tak to stiahli.

0/0
5.12.2009 22:47

Host

Re: U nás mali, tiež tendenciu takúto magorinu zaviesť

Opakuji jiz jen existujici odpoved z diskuze:

Pokud jde o znamku a mytne, ma byt oboji umisteno na dolni hrane okna. Coz muze a nemusi (stejne jako navigace) byt v zornem poli ridice, pokud je za tim videt kapota. Coz je napsane i v clanku. Chce to jen cist, premyslet a blbe nekecat, ze?

0/0
6.12.2009 1:07

Host

Re: U nás mali, tiež tendenciu takúto magorinu zaviesť

Česká známka možná je dole, ale slovenská je nahoře a rakouská dokonce vlevo skoro nahoře... EK, STK, KO je vpravo dole až uprostřed... o zrcátku nemluvě.

Takže celý to tóčo o navigacích není o výhledu, není o zorném poli (co to je? který zákon to popisuje?) al ejen a ajen o buzeraci a inkasování do díry zvané státní rozpočet.

Svině.

0/0
8.12.2009 20:44

Host

Re: U nás mali, tiež tendenciu takúto magorinu zaviesť

Problém je u menších lidí. Aby viděli kapotu budou muset nosit sebou do auta polštáře.

0/0
19.5.2010 15:52

Host

Absurdní země

Protože žijeme v absurdní zemi, tak máme absurdní problematiku...Odmonotvat před STK..myslíte jako "puck" a sundat přísavku? Na STK trefim bez GPSky..a pak si jí tam zase dám..to je samozřejmě jen pruda a musím říct, že policajty potkávám rozumný..vždycky jim stačí, že má auto platnou registraci a řidič je střízlivej a připásanej..a tka to taky má bejt...

0/0
5.12.2009 21:37

Andee

No...

Přísavka se dá umístit tak, že nebrání výhledu víc, než třeba dálniční známka, takže celý problém je chyba našich zákonodárců, že už tohle dávno v silničním zákonu nepovolili.

0/0
5.12.2009 17:40

Host

Re: No...

Vozíš navigaci "přilepenou" na skle vpravo dole? (tam kde je ta zmíněná dálniční známka). Ne tedy, že bych se chtěl zastávat hloupých výkladů nedomyšleného zákona, ale uznej, že přísavka na skle vlevo od volantu nebo uprostřed má daleko větší šanci schovat přecházejícího člověka, než kdyby byla úplně vpravo.

0/0
5.12.2009 22:34

honza2007

Re: No...

to by ten člověk musel být půlmetrový a ještě se plížit přímo před auto ;-D

0/0
9.12.2009 9:40

Host

Re: No...

Opakuji jiz jen existujici odpoved z diskuze:

Pokud jde o znamku a mytne, ma byt oboji umisteno na dolni hrane okna. Coz muze a nemusi (stejne jako navigace) byt v zornem poli ridice, pokud je za tim videt kapota. Coz je napsane i v clanku. Chce to jen cist, premyslet a blbe nekecat, ze?

0/0
6.12.2009 1:07

Host

Re: No...

a ty děláš co?;-(

0/0
6.12.2009 12:16

Andee

Re: No...

Zkus to... mám ji doslova přilepenou na palubce, takže navigace jako taková v zorném poli není, ale přísavku až dolů vzhledem ke sklonu skla prostě nedám, vždycky bude trochu ve výhledu.

0/0
6.12.2009 18:22

honza2007

Re: No...

dej si ji vedle sebe na sedadlo a neporušíš zákon ;-D

0/0
9.12.2009 9:41

B.A.D.Y.

Re: No...

bereme-li v potaz, jak je psano v clanku, zorne pole je brano tam, kde stiraji sterace, tak dalnicni znamka (pokud je v pravo dole) je v zornem poli na drtive vetsine znacek koncernu vw. takze priste nekecat, ale myslet. jestli tedy nechci moc.

0/0
6.12.2009 20:19

Host

No,

především by měl každý řidič za jízdy sledovat dění na silnici a ne silnici na obrazovce!:-/

0/0
5.12.2009 16:51

Andee

Re: No,

A co myslíš, že je bezpečnější - poslouchat navigaci a občas na ní hodit oko nebo hlídat každou ceduli a pročítat na ní pět názvů měst, což odtahuje obzvlášť v cizině pozornost od dění na silnici na mnohem delší dobu, než jakákoliv navigace...? A to nemluvím o zmatkujících autech, co se na poslední chvíli řadí z pruhu do pruhu, sjíždějí z dálnice atd.

Neříkám, že je navigace dokonalá, ale rozhodně bezpečnost na silnicích zvyšuje.

0/0
5.12.2009 17:46

Host

navigace na čelním skle

Není to na palici???

GPS nesmí být v zorném poli řidiče. Jezdím s kamionem, a to že musím mít na čelním skle krabičky pro mýto na Česko, Rakousko, Německo, Itálii Francii atd, tak to nikomu nevadí??

0/0
5.12.2009 3:43

Host

Re: navigace na čelním skle

Máte pravdu, řada kamioňáků má dokonce na čelním skle sbírku vlaječek a CD-ček. A mnohdy i SPZ-ku se svým jménem. To policii nevadí?

0/0
5.12.2009 7:56

Host

Re: navigace na čelním skle

Opakuji jiz jen existujici odpoved z diskuze:

Pokud jde o znamku a mytne, ma byt oboji umisteno na dolni hrane okna. Coz muze a nemusi (stejne jako navigace) byt v zornem poli ridice, pokud je za tim videt kapota. Coz je napsane i v clanku. Chce to jen cist, premyslet a blbe nekecat, ze?

0/0
6.12.2009 1:12

Host

Ať mi políbí ....

Když někdo kouří v autě, tak to nikomu nevadí. Proč? Protože 80% fízlů a posranců kouří ..... Daleko víc mi odvádí pozornost, když mi přítelkyně za jízdy kouří pod volantem.  Při orgasmu sešlápnu pedál plynu, kolikrát až na doraz..... To je pak fičák....R^;-D

0/0
5.12.2009 1:14

Host

Re: Ať mi políbí ....

K vyvrcholení dochází na rovině nebo před nebezpečnou zatáčkou?

0/0
5.12.2009 7:53

Host

reseni

V pripade podobne buzerace chci videt osvedceni od dotycneho buzerujiciho, ktere ho opravnuje provadek posudky ve veci homologace autozarizeni a urcovani zornych uhlu a vyhledu z vozidla (tipuju, ze bude mit problem i s trojclenkou, takze urcit uhel vyhledu z vozidla bude proste nemozne). Pokud by sel do toho silou, nebudu se bat jit do spravniho rizeni - predstava, ze totez bude predvadek jeste ourednik je lakava.

Prisnost ano, ale prosim, aby se resily dulezite veci. Drzak cehokoli opravdu nezabiji.

0/0
4.12.2009 23:08

Host

Je to kravina

Kdo někdy jel s Octavii tourism, nebo jak se ta potvora jmenuje, tak ta má navigaci spojenou s autoradiem na středovém panelu. Měl jsem možnost s tímhle autem najet dost kilometrů a řeknu jen jedno. Absolutně nevhodné umístění navigace !! Odvádí to pozornost od vozovky. Daleko lepší je mít ji někde v zorném poli u čelního skla. Vždyť mi "Kecá" do cesty a nemusím se na ní pořád dívat. A rozhodně když mi na ní sjede zrak pořád vidím silnici a provoz kolem. Pravda je, že jsem jí ze středu čelního skla přemístil do levého rohu (Tomtom lze ovládat i levou rukou, samozřejmě že když auto stojí). zde mito vyhovuje.Další řešení je koupit si nano podložku a pokud máte trochu místa na palubce, i svislého (což je v P207 nemám) může být tam a všichni si m,ůžou trhnout nohou. Tak mnoho hezkých km v r. 2010 !!!!! Mám Vás V

0/0
4.12.2009 22:30

Host

no ja to nejak nechapu ..........

Reknete mi, kterej tydyt by jel na technickou s navigaci lipnutou na skle???  tak asi kdyz vim, ze jim to vadi, tak si to na tu chvilku sundam ne???   to snad takovej problem bejt nemuze!!! Nebo se pletu??     A to pomijim fakt, ze technicka (stejne jako evidencni znamky) je jenom dalsi cesta jak z lidi tahat penize a fajnova "fabrika" na uplatky, kdyz si trosku "primaznete" tak projdete nejenom s navigaci na skle, ale treba i s necim daleko horsim!! .......... ale to muze bejt jenom muj nazor ........... :-):-)

0/0
4.12.2009 21:55

Host

Re: no ja to nejak nechapu ..........

To není jen Tvůj názor!!! Stačí máznout a už koukaj do zdi.

0/0
4.12.2009 22:31

Host

Re: no ja to nejak nechapu ..........

Jo a pak se stane nejaka bouračka těsně po kontrole a technik STK pujde sedět. Sice bude tvrdit, že na kontrole bylo vše v pořádku, že se to muselo rozbít potom. Jenomže znalecký posudek ho vyvede z omylu.

0/0
4.12.2009 23:04

Host

Re: no ja to nejak nechapu ..........

Jo hoho..tohle se stalo jendou, když nějaký buchtě upadlo kolo..navíc to byl únavovej lom a technik chudák v tom byl nevině..ani nevím jak to dopadlo..to by musel mít ultrazvukovej defektoskop..na tom STK. Je to šaškárna. V tomhle jsem za nima..metodika jakou se kontrolují auta na STK je dostatečná..jde o to aby to brzdilo, mělo to nějakej vzorek na gumách, nesvítilo protijedoucím do ksichtu, moc neřvalo a nekouřilo..vůle kol..ok..aby neulítlo celý kolo..ale to je tak všecko..nevidím v tom problém

0/0
5.12.2009 21:40

Host

Re: no ja to nejak nechapu ..........

Jo a pak se stane nejaka bouračka těsně po kontrole a technik STK pujde sedět. Sice bude tvrdit, že na kontrole bylo vše v pořádku, že se to muselo rozbít potom. Jenomže znalecký posudek ho vyvede z omylu.

0/0
5.12.2009 0:01

Host

A co pod zrcátkem?

Zvykl jsem si dávat navigaci na přední sklo těsně pod zrcátko. Protože je to místo, kde jsem zvyklý vnímat v zrcátku situaci za sebou, tak tam mám navíc i navigaci. V podstatě jí vnímám stejně jako to zrcátko "periferním" viděním, takže vlastně ani na okamžik nepřestávám vidět na dopravní situaci před sebou. Navigace mi v tom místě nepřekáží protože tam je většinou obloha. Používáte to někdo taky tak ?

0/0
4.12.2009 21:06

Host

Re: A co pod zrcátkem?

Docela mne to zaujalo... A nemáš problém s kabelem od nabíječky?

0/0
7.12.2009 22:55

Host

já jí mám

nalevo od volantu, kde se mi kryje s A sloupkem R^

0/0
4.12.2009 20:02

Andee

Re: já jí mám

Ale přísavku ve výhledu alespoň částečně máš vždy...

0/0
5.12.2009 17:36

Host

Re: já jí mám

Nemám, přísavku mám na bočním skle, mám mezi dveřmi a předním sklem ještě jedno menší sklo, akorát na přísavku...

0/0
6.12.2009 2:32

Franta 1

Podle předpisů lze

navigaci zbudovat do míst,kde se nachází radio,ovládání klimatizace a další ovládací prvky.Pokud se bude chtít řidič mrknout kdy bude odbočovat,jak je daleko do cíle a  další informace,tak musí kouknout dolů do tmavšího místa a chvíli trvá než se oči přizpůsobí a zpětný pohled na vozovku je obdobný,ale to prý nevadí.Hlasové navigování vše nenahradí.

0/0
4.12.2009 19:33

Host

SONY

Nechápu, že snad žádní výrobci navigací nenabízí systém přichycení

na palubní desku tak jako SONY. Jinak je Sony dost velký kšunt, aktualizace map takřka žádná, ale upevnění má chytré - řeší právě tyto zde řešené problémy. Nevíte někdo proč jinak všichni nabízejí úchyt jen na přední sklo ? Kdyby  byl Garmin nebo Navigon na palubovku, rád bych obměnil.

0/0
4.12.2009 18:48







Najdete na iDNES.cz