Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Proměňte váš iPhone v plnohodnotnou navigaci. Stačí i tisícovka

Málokterý telefon se pro navigaci hodí tak jako Apple iPhone. Nabízí totiž velký dotykový displej, rychlé reakce a snadné ovládání. To jsou však jen předpoklady pro kvalitní navigaci, základem zůstává navigační software. Pro iPhone už jich je velké množství a ceny začínají na jednom tisíci korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dusan321

Navigon

V Evrope navigaci v Iphone nepouzivam, protoze mam vestavenou v aute, ale projel jsem s Navigonem docela slusny kus USA a celkove bych to hodnotil dobre. Je to samozrejme trosku nouzovka, protoze prenosna navigace je vzdy trosku menecenna a Iphone ma navic dost zoufalou citlivost GPSky (jako vetsina telefonu), ale jezdit se podle toho rozhodne da. Zejmena se mi libila opravdu velmi dobre zpracovana databaze POI, coz je pri jezdeni v nezname oblasti opravdu velky benefit.

0/0
29.10.2009 13:19

Ex-treme

navigace fungují jenom na firmware 3.0?

a ještě jedna otázka  - je pravda, že když mám iPhone z dovozu a upgraduji firmware na vyšší, tak se mi odblokovaný telefon zase zpátky zablokuje na české operátory?

0/0
29.10.2009 11:51

Dusan321

Re: navigace fungují jenom na firmware 3.0?

Pokud to udelate blbe, tak ano muze se to stat. Upgrade firmware vam zvedne baseband a ten pak uz nikdy nepujde znovu odblokovat. Upgradovat firmware musite pomoci yellowsn0w, ktery vam zajisti funkcnost odblokovani i po upgrade. Nicmene ten je k dispozici vzdy az jako posledni, takze holt u odblokovaneho phone musite upgradovat FW pozdeji.

0/0
29.10.2009 13:12

Host

Re: navigace fungují jenom na firmware 3.0?

Pokud se nepletu, už je dostupný i downgrade basebandu....

0/0
30.10.2009 8:05

Host

blbec

Doporucuji ti dat si tu facku sam, za to co jsi napsal....

0/0
29.10.2009 11:10

Host

A co iPhone 2G???

Vubec nikdo tady nanapsal na ktere typy iphonu to jde... firmware 3.0 muzete mit i na 2G. Problem je totiz v tom ze nejde az tolik o firmware, ale o model iPhonu. GPSmodul ma v sobe pouze 3G a 3GS, ale 2G ne, takze pokud ste zacali mit radost na zaklade tohoto odbyteho clanku, budete zklamani. Kdo ma 2G i s firmwarem 3.1.4 tak ma smulu.

Nybrz doplneni k clanku:

!!!!pouzitelne POUZE na IPHONE 3G A 3GS!!!! 2G NE!!!! ALE S FIRMWAREM 3.0 A NOVEJSI!!! !!!!!!

0/0
29.10.2009 10:30

Ex-treme

Re: A co iPhone 2G???

a spojení s externím bluetoth gps modulem nefunguje?

0/0
29.10.2009 11:52

Host

Re: A co iPhone 2G???

U nás 2G neprodával, autor tak patrně nepředpokládá, že to někdo bude zkoušet...každopádně lze připojit GPS přes BT,.

0/0
30.10.2009 8:06

Host

Navigace na Ipod touch

Technická otázka - nevíte někdo jestli funguje nějaký navigační software i na ipodu touch 32 GB poslední generace? Mám externí GPS čip komunikující přes modrý zub. Předem dík za info.

0/0
29.10.2009 9:38

Host

Re: Navigace na Ipod touch

Pokud si koupis drzak tomtom, ktery ma v sobe gps a nebo pouzijes nejaky externi prijimac, ta muzes pouzit v touch jakoukoliv z nabizenych navigaci

0/0
29.10.2009 10:13

Host

Navigace podle slunce

Není nad starou dobrou navigaci podle slunce a mapy (jen nesmí být zataženo).:-)

0/0
29.10.2009 9:08

Host

Navigon

Super navigace, vyzkoušeli jsme jí na cestě po Evropě (Německo, Rakousko, Švýcarsko, Lucembursko, Lichtenštejnsko, Belgie, Francie, Anglie a Itálie) na okně byla také navi Garmin Nüvi 370 (2 roky stará, loni aktualizované map. podklady). Navigon měl rychlé odezvy, výborná grafika. Pouze ve Švýcarských Alpách vypadával signál, coz přisuzuji absenci větší antény na příjem GPS signálu. Doporučuji, plně nahradí samostatné navigace  - Garmin je od té doby v kufru auta :-). Zvlášť teď za akční cenu 79 Euro (platí do 7.11.09 poté bude zase za standartní cenu 99 Euro)

0/0
29.10.2009 8:48

Phantom2005

Re: Navigon

Souhlas, Navigon mne taky příjemně překvapil - hlavně rychlost výpočtu a přizpůsobení trasy.

0/0
29.10.2009 9:35

Host

Re: Navigon

Zkoušel jsem na Nokia E66, navigoval dobře, ale jako mnoho jiných neumí zoomovat jako TomTom, což v provozu pokládám za velkou chybu. Nakonec jsem se vrátil k Sygicovi, tam jde nastavení zoomu změnit jednoduchým zásahem do programu.

0/0
29.10.2009 23:27

Host

copilot

Jeste vysel copilot europe a vypada hezky, podle obrazku naviguje i pruhy... ale jeste jsem ho nezkusil.

0/0
29.10.2009 8:17

Host

To je ale vymaštěnost

"Málokterý telefon se pro navigaci hodí tak jako Apple iPhone. "

Takovou podlezavou redakci jsem jeste nevidel.

0/0
29.10.2009 7:40

Host

Re: To je ale vymaštěnost

Presne.... no comment.

0/0
29.10.2009 7:50

Host

Re: To je ale vymaštěnost

no a co, určitě si u toho pindil hondoura, když to psal, proč mu to nechceš dopřát

0/0
29.10.2009 8:14

Host

Re: To je ale vymaštěnost

Staci si precist kteroukoli recenzi a bude vam jasne, ze to tak je. Dokonce i ve srovnani s klasickymi navigacemi vychazi lepe - nevyhody: mensi uhlopricka...vyhody:  multitouch, sviznost, vice fci, jistota dotykoveho ovladani. Vzhledem k obrovskemu rozsireni iPhone v US a stale neprilis rozsirene vestavene GPS maji vyrobci navigaci pomerne strach.

0/0
29.10.2009 8:45

Host

Re: To je ale vymaštěnost

No to určitě. Já osobně mám strach, že spousta majitelů ifounů dostane žloutenku z olizování displeje.

0/0
29.10.2009 9:24

Host

Re: To je ale vymaštěnost

Tva starost o spokojene majitele iphonu je skutecne dojemna....

0/0
29.10.2009 10:16

Host

Re: To je ale vymaštěnost

Žloutenka je nakažlivá.

0/0
29.10.2009 10:17

Host

Re: To je ale vymaštěnost

a multitouch ti tam je načo? a to nehovorím o absencii multitaskingu, keď potrebuješ rýchlo využiť iphone ako "komunikátor"

0/0
29.10.2009 10:13

Host

Re: To je ale vymaštěnost

multitouch je v navigaci na vdě věci....

0/0
29.10.2009 10:15

Dusan321

Re: To je ale vymaštěnost

Multitouch je dobry na zoomovani mapy.

0/0
29.10.2009 13:22

Host

Re: To je ale vymaštěnost

pkud to navigace umí

0/0
29.10.2009 13:53

Host

Re: To je ale vymaštěnost

No, ty to asi děláš taky. Více funkcí, jsi upad, ne, to je přeci dáno navigací a jejím SW, jistota dotykového ovládání, kemo, tohle je do auta, zřejmě jsi se nikdy v autě nepokusil šahat na displej, Jediné co má hlavu a patu, je rozšířenost v USA, taky kde jinde je tolik vymaštěnců. Jenže kdo ji potřeboval ji už dávno má, a kdo si ji teď pořídí jenom kvůli Ajphounu,  tak ji zřejmě zase tak moc nepotřebuje. Takže si ho pindi dál a buď vklidu

0/0
29.10.2009 14:52

Host

Re: To je ale vymaštěnost

Hele pindo, funkci to ma vic, jelikoz je to smartphone...multitouch je skvely prave na to zoomovani. Sahat na display v aute jsem zkusil a u vetsiny vestavenych navigaci je to vazne tragedie, kdyz clovek musi potvrzovat zmenu trasy desetkrat, nez to ten display zaznamena. No a z hlediska rozsirenosti....proc myslis, ze navigace je nejprodavanejsi aplikaci v US ze 100 000 aplikaci dostupnych na AppStore.

Jinak multitasking resi jailbreak...vzhledem k jeho jednoduchosti a masove rozsirenosti to neni prilis velka prekazka. A Ti kdo se ho boji by meli s multitaskingem jen problemy.

0/0
29.10.2009 21:04

Host

Re: To je ale vymaštěnost

Jasně s těmi funkcemi, ale jak to souvisí s Ajphone, to netuším, že by např. TT na Ajphounu měl více funkcí ;-D,

no a tím šahám na displej, ono nejde o to, co bere telefon, ale hlavně se trefit, jestli se ti to daří na našich silnicích, tak jsi borec

0/0
30.10.2009 11:35

Host

Skopkova

Jo a prosim, strcte si podobne clanky --O nicem-- uz jednou pro vzdy do riti.... Na winMob funguji stejne navigace, proc o nich nepicete, redakturci?

0/0
29.10.2009 7:17

Host

Re: Skopkova

to je sice pravda, lenze Win Mo uz zaujima iba par skalnych. Vyvoj a progress existuje totiz u 3 primarnych platforiem: iPhone, Android a Blackberry. Win Mob zaspali dobu a pri porovnani s dnesnymi inymi smart phone systemami posobia ako kruty zart. Omalovanky WinMo 7 na tom nic nezmenia.

Komu to vyhovuje tak fajn, ale v minulosti bolo tiez vela ludi, co slapali na Atari v dobe nadupanych Pentii a PowerPC :)

0/0
29.10.2009 8:24

Host

Re: Skopkova

mno len treba podotknut, ze navigacie na WM prave popularizovali navigacie ako take.. A ze par z nas pouzivalo navigaciu v handhelde / smartphone ked vacina AjPhouies nedokazala ani nahanat vo svojom "divajsi" tu gulicku po displeji

mam rad nazory ludi, ktori videlei z dialky nejaky zadychany HTC a hodlaju rozpravat o moznostiach. Pred par mesiacmi sa dali u IPhone leda tak citat google mapy, dnes je to ine. Tak to bude ine aj za pol roka u WM, znova to prinesie hafo veci ktore udrzia toto zariadenie konkurencischopne.. Pouzivam Omniu s WM6.5 a nemozem sa stazovat :-)

0/0
29.10.2009 8:32

Host

Re: Skopkova

Chjooo, pouzival jsem WM od prvniho HTC (tehdy MDA 1, v roce 2002) a ruku na srdce, v soucasnosti patri na hrbitov. Nestacim se divit, jak nejaky jouda objevi ameriku, nastoupi od poslednich WinMobile a rozdava rozumrady, jak je to skvela platforma.

0/0
29.10.2009 9:13

Host

Skopkova

V realu za tu navigaci zaplati opravdu jen -nadsenec- (blbec), realna hodnota vsech navigaci, po zapocteni casu vyvoje, mapovani, blbalbla je cca 10krat nizsi, za tu cenu si ji rad koupim.....

0/0
29.10.2009 7:14

padodo

Re: Skopkova

To neni pravda. Ani to, ze hodnota je 10krat nizsi, ani to , ze si to za tu cenu rad koupite.

0/0
29.10.2009 8:43

Host

Re: Skopkova

AD1. Nesouhlasim, AD2. Souhlasim

0/0
29.10.2009 10:39

Host

Navigon nebrat!

Navigon nebrat. Je drahý, nepřesný a pomalý. Měl jsem možnost jej porovnat s IGO na trase dlouhé zhruba 350km, kterou velmi dobře znám a ten rozdíl je přímo drastický. Pokud by se člověk ještě smířil s pomalostí aplikace, pak nemůže ignorovat zastaralé mapové podklady pro ČR. Snad desetkrát jsem narazil na místa, která u IGO zcela odpovídala realitě, kdežto Navigon ukazoval něco jiného. Ať už to byly chybějící kruhové objezdy, vedlejší silnice či špatně názvy cest.

Navigon má lepší POI body, není tak ukecaný jako IGO, ale ve všem ostatním už s IGO prohrává. Protože taky dlouhá léta používám různé autonavigace, mohu potvrdit, že iPhone se stal téměř plnohodnotným navigačním přístrojem, na který se lze spolehnout.

0/0
29.10.2009 7:09

Host

Re: Navigon nebrat!

nesmysl, pouzivam navigon a jsem spokojeny, zkusil jsem sygic a neni tak presny

0/0
29.10.2009 8:13

rik_killer

Re: Navigon nebrat!

tak zkus IGO a uvidis....

0/0
29.10.2009 8:15

Host

Re: Navigon nebrat!

lenze iGo vie navigovat akurat z bodu A do bodu B. Oneskorenie pozicie je obrovske, Navigon ma prakticky nulove (klasicky odchylka GPS 2-3 m).

Ani tie mapy v iGo nie su uplny ideal, neraz v nich vela veci chyba.

Vseobecne je situacia s navigaciami pre iPhone zatial dost slaba. Blbnuci (a nekvalitny) GPS cip (ziadny SIRFStar) so slabym prijmom, malo skutocne plnohodnotnych navigacii – snad len Sygic (ma svoje bugy) a Navigon.

0/0
29.10.2009 8:27

Host

Re: Navigon nebrat!

Pokracovanie:

Tom Tom – predrazeny, osekany zmatok.

iGo – velke meskanie pozicie, nie idealne mapy, osekane funkcie na zaklad. Extremna spotreba baterie

Navigon – momentalne kral, chyba ale riadne zazoomovanie krizovatky (moc velky pohlad zhora, nezoomuje automaticky ako Sygic ci TomTom), komplikovane planovanie trasy, chybajuca navigacia na suradnice, neraz menej optimalne trasy.

Sygic – len port z Win Mo, neoptimalizovane GUI pre iPhone, skakanie sipky, caste hadzanie do protismeru, pomerne stare mapy (nik nevie ako bude aktualizacia). Blbne pri rozpoznavani nadjazdov/podjazdov.

0/0
29.10.2009 8:30

Host

Re: Navigon nebrat!

hmm nerekl bych.

tomtom - je sice drahy, ale naviguje nejlepe!

sygic - skoro jako tomtom

igo - tez dobra nevigace

ostatni nestoji za rec

0/0
29.10.2009 9:38

Host

Re: Navigon nebrat!

Tom Tom by bol skvely AK:

1.) By urobil JEDNU navigacnu aplikaciu pre celu Europu za NORMALNU cenu (toto co predvadzaju je sialenost)

2.) Ak by viac testoval pred vypustenim, ktore aj tak trvalo najviac – prepacte ale prist uplne posledny a mat v aplikacii bug, kde dochadzalo v 1.0 k oneskoreniu o dobrych 15 m je amaterizmus hrubeho zrna

3.) Ak by tak sialene neosekali jeho funkcie (zas len navigovanie z A do B, nic ine).

4.) Ak by cena kompletu TomTom (West EU a EE) spolu s drziakom TomTom nestala tolko co uz velmi slusna navigacia, ktora je moznostami niekde uplne inde.

0/0
29.10.2009 12:28

Host

Re: Navigon nebrat!

Navigon na iPhone pro Českou republiku je použitelný jen v omezené míře. Těch problémů v mapách je tu strašně moc. Možná je na tom Slovensko lépe, ale u nás je to hodně špatné. Na co jsou všechny výhody Navigonu, když má tak zastaralé mapy?

0/0
29.10.2009 14:16

Host

Re: Navigon nebrat!

prave preto za danej situacie preferujem Sygic. Niekto to hodnoti ako najhorsiu navigaciu pre iPhone, co osobne vobec nechapem. Obsahuje vsetky funkcie, ma vcelku nove mapy, trasu pocita velmi optimalne. Hlasova navigacia ma prirodzeny hlas, nic umele ako v Navigone.

Ze tam skace sipka? No to je toho…

S externym GPS modulom (iGPS360) nie su ani ziadne problemy so skakanim do protismeru.

0/0
29.10.2009 16:24

Host

Rapid to jisti

Nebude trvat dlouho a bude to na "rapidšáru", tak jako vse ostatni. Takze cena nebude rozhodujici :-D

0/0
29.10.2009 1:30

bluetake

Re: Rapid to jisti

U iphonu to tak snadne neni ale samozrejme, ze uz tam davno jsou.... Ale pokud nekomu k pocitu blazenosti staci, ze neco ukradne, pak budiz. Idiotum staci k pocitu stesti opravdu malo...

0/0
29.10.2009 7:01

Host

Re: Rapid to jisti

přesně tak, jenom k r e t é n za to opravdu zaplatí..

0/0
29.10.2009 7:26

Host

Re: Rapid to jisti

jenom kreten kradne, to ta na zakladke neucili?

0/0
29.10.2009 9:27

Host

Re: Rapid to jisti

je krást a krást ;-)

0/0
29.10.2009 13:50







Najdete na iDNES.cz