Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Počet pevných linek se vrátil o 15 let zpět, vytlačují je mobily

Počet pevných linek v tuzemsku se po velkém nárůstu na přelomu tisíciletí snížil na úroveň let 1993 a 1994. Počet linek se dnes pohybuje kolem dvou milionů, loni to bylo 2,26 milionu. V roce 1989 fungovalo 1,6 milionu linek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Hehe

Pred nejakou dobou jsem mel na SVEM pozemku jakousi krabici od Telecomu, asi metr vysokou. Potreboval jsem tam postavit ROVNY vjezd do garaze, ale Telecom se absolutne nemel k jejimu presunuti o metr dal, leda snad na vlastni naklady (cca 70 tisic!). Nevedel jsem, co s tim, az se jednoho dne stalo, ze tam omylem nacouval nakladak a uplne tu krabici s draty rozflakal . A dnes?

Dnes uz tam neni.

0/0
13.10.2009 22:59

Host

Blábol

Jsem asi pologramotný a přiblblý, ale tomu článku nerozumím. Když lidi pevné linky odhlašují, tak jejich počet klesá, ne? 8-o

Každopádně s jejich polokomunistickými paušály a cenami hovorů ;-O se nedivím, že je lidi odhlašují. Já sám rozhodně nemám úplně nízký plat, ale pevnou linku jsem zrušil už před 6ti lety a nelituju toho. Mám mobil, na net jsem napojen přes lokální wifi (250Kč/měs - 2Mbit) a hotovo. No a na volání do dálek používám Voip.  :-)

Jentak mimochodem, chybí mi zvracející smajlík a smajlík - prdel.

Diskuze na Idnes se stávají politicky korektní, že? Pryč s politickou korektností!!!!!!!!!Rv

0/0
13.10.2009 20:30

Host

Re: Blábol

Holt mate vyhodu na slusneho WiFi providera - jini jsou jidne naprosto zoufali pokud tam vubec jsou .

O2 je vam totiz schopno alespon neco tam nabidnout - ale vykaslani se na zakaznika jako to udelaji treba kabelovky zrejme povazujete za lepsi pristup....

0/0
14.10.2009 1:45

Host

pohled z druhé strany

Trochu jiný pohled. Bydlím v nové ulici kde je 32 nových domů a když jsme žádali o zavedení linky k domům bylo nám zděleno, že jsme nezajímavá oblast. V tu chvíli pevnou linku nahradil mobil, internet připojil místní WIFI poskytovatel.

Prostě a jednoduše si za to můžou sami.

0/0
13.10.2009 18:21

Host

Re: pohled z druhé strany

Proste se jim nechtelo jako se nechce alternativnim operatorum investovat vyskoke castky jen z velmi malou nadeji navratnosti.

0/0
14.10.2009 1:31

Host

Slabší článek

Ten článek je argumentačně dost slabý. Počet pevných linek neklesá kvůli rozvoji mobilů, ale protože nebyl Telecom za ty roky nastavit pro tuhle službu normální cenový podmínky. Kdyby pořád nezvedali paušál do nebetečných výšin a místo toho nabídli za normální podmínek a včas rychlý připojení k internetu, tak je těch pevných linek dneska v ČR víc než po tom "boomu".

Takhle se nikdo nemůže divit, že se nikomu nechce platit 350,- za holý drát (bez volání), k tomu by si měl platit s drahou sazbou ještě volání stylem 120+60 a navíc platit nesmyslný sazby za volání do mobilních sítí a do zahraničí. Vypadá to, že nikdo z O2 se ještě nepodíval do ceníků normálních VoIP operátorů.

0/0
13.10.2009 15:42

Host

Re: Slabší článek

přeně tak, nebýt nenažranosti O2/telecom, tak by lidi (zvláště senioři) pevný linky vůbc nerušili. Jenže mobil, volání+pořízení přístroje, prostě vyjde levněji, tak co s pevnou?

0/0
13.10.2009 17:35

Host

Re: Slabší článek

Ano,ale mobily za to taky můžou,nebýt jich,tak lidi nemají kam jinam jít;-D

0/0
13.10.2009 18:04

Host

Re: Slabší článek

Volani na mobili je dane prpojovacim poplatkem volani na mobili je to tusim pres 3 kc/min a ty ceny urcuji mobilni operatori !!!

0/0
14.10.2009 1:33

Host

Re: Slabší článek

Ale klesa i kvuli rozvoji mobilu - na mobil za asi 30000 Kc jako kdysi pri jeste mnohem nizich platech by mel jen malokdo -  nehlede na jeste vetsi ceny za volani z mobilu nez jsou dnes.

A jinak ruseni malovyzuivanych pevnych linek muze byt pro ne i zadouci !!! - nemusi invetsovat do obnoveni jiz nevyhovujicich kabelu - misto vznikle odhlasenych linek na tech novych kabelech zaplni zakaznici ze starych kabelu a diky tomu mohou nabizet kvalitnejsi ADSL temto zakaznikum. 

0/0
14.10.2009 1:55

Host

Pocitaji se ...

Pocitaji se mezi pevne linky v techto statistikach i VoIP linky nebo jen klasicke dratove linky?

0/0
13.10.2009 11:20

gagaryn

***

Chtěl jsem pevnou linku. Jen kvůli internetu. Soused který je ode mě 15 m jí má. Po skoro dvou letech po podání žádasti mi přišel dopis, že zavést ke mě pevnou linku není technicky možné. Tak si jí nabouchejte do uší, lháři. Připojil jsem se wifi na 12 km. A šlape to rychlejc než mají sousedi pevnou linku.:-P

0/0
13.10.2009 10:14

tmf

Re: ***

ale nesmí sněžit, to pak chodím na net k tomu sousedovi s ADSL

0/0
13.10.2009 12:19

gagaryn

Re: ***

Ne, to si radši otevřu pívo. :-)

0/0
13.10.2009 12:46

Host

Re: ***

To ze muze byt jiz zcela vycerpana kapacita v kabelu, ktery ka vam privadi ty pevne linky vas asi nenapadlo a do noveho se jim invetsovat nechce - asi by se to nevyplatilo.

Stiznost  muze prosetrit CTU - tam si muzete stezovat.

0/0
14.10.2009 1:49

Host

Jen pro firmy

Pevná linka má dnes význam jen pro firmy. Neexistuje žádný rozumný důvod, proč by měla soukromá osoba mít pevnou linku místo mobilu.

0/0
13.10.2009 8:40

Host

Re: Jen pro firmy

Samozřejmě kromě internetového připojení...

0/0
13.10.2009 8:55

Host

Re: Jen pro firmy

No pokud chceš pomalý, nespolehlivý (stálost rychlosti) a drahý internet, pak ano...

0/0
13.10.2009 8:57

Host

Re: Jen pro firmy

Jenže ten net je na 80% obcích ten nej co se nabízí... Bohužel UPC nemá zájem tahat optiku mimo velká města a paneláky...  Potom ta cena cca 500 Kč u UPC je k zamyšlení, když má posety místa s nejvyší koncentrací zákazníku... Ale je to tom, že nemá konkurenci. ADSL logicky bude vždy dražší, když se musí spravovat infrastruktura do každé díry, kam by to v životě netahali nebýt státního Telecomu... Někdo ty náklady na technologii a udržbu  zacvakat musí.

A neporovnávejte to prosím se zahraničím. Sice v Británii je levnější ADSL, ale to pokrytí není do tak malých obcí jako u nás. Co lze srovnat je optika, ta je tam taky v hustě obydlených oblastech, ale ta je proti UPC o hodně levnější...

0/0
13.10.2009 9:18

Host

Re: Jen pro firmy

A ono snad existuje jen ADSL nebo UPC? To tedy znamená, že já nejsem připojen k internetu... Bydlím na malém městě (<30 tis. obyvatel) a mám 8/1Mbit za 333 Kč/měs.

Trochu si i tom někde přečti, než se zapojíš do diskuse...

0/0
13.10.2009 9:23

Host

Re: Jen pro firmy

Ty si přečti co jsem psal... Jsou i menší obce. A ne i ve všech obcích kolem 30 tisíc obyvatel tyto možnosti jsou.  Bydlím ve městě kde bydlí 32 tisic lidi, ale bohužel v částí kde nejsou paneláky - mezi paneláky je optika a saha tam i slučné wifi. Já se zde musí spokojit bud s ADSL a nebo wifi o rychlosti 512kbps...

Bohužel ty lokální provideři konkurují pouze tam kde se jim to vyplatí...

0/0
13.10.2009 9:27

Host

Re: Jen pro firmy

Spíš si prosím ty přečti několikrát můj původní příspěvek a přestaň tu už spamovat off-topic nesmyslama o internetu.

0/0
13.10.2009 9:40

Host

Re: Jen pro firmy

K tobě chudáku z paneláku nemám co říct :-D Když se logicky nad tím zamyslíš, jestli tvo město má cca 27000 obyvatel a celý okres 90000 to čini přibliženě těch 20-30% a já jsem tam psal o 80% že jinou možnost nemá. Njn to je tak když má někdo slámu v hlavě:-P

0/0
13.10.2009 9:42

Host

Re: Jen pro firmy

Patrně si mne s někým pleteš, v paneláku nebydlím. A já bych spíš řekl, že tu slámu v hlavě má ten, kdo na větu "proč by měla soukromá osoba mít pevnou linku místo mobilu" reaguje příspěvkem o internetu...

0/0
13.10.2009 9:46

Host

Re: Jen pro firmy

Za 1. je to rce na něco jiného než píšeš ty, tak si to laskavě už přeber...

0/0
13.10.2009 9:49

Host

Re: Jen pro firmy

;-D Já ti to zopakuju:

První příspěvek: "Neexistuje žádný rozumný důvod, proč by měla soukromá osoba mít pevnou linku místo mobilu."

Odpověď chtrého člověka, který chápe význam jednoduchých vět i téma, o kterém se hovoří: "Samozřejmě kromě internetového připojení."

0/0
13.10.2009 9:56

Host

Re: Jen pro firmy

Ale já nereaguji na to první, ale na

No pokud chceš pomalý, nespolehlivý (stálost rychlosti) a drahý internet, pak ano...;-) To jde snad vidět nebo ne? Asi by tu měli zakázat hosty a dát sem alepon nicky, ať víme kdo se s kým baví ;-)

0/0
13.10.2009 9:58

Host

Re: Jen pro firmy

Víš, slámo, ono nejde o to, jestli jsi reagoval na 1., 5. nebo 50. příspěvek. Podstata je v tom, žes na mou poznámku o telefonování reagoval příspěvkem o internetu. Navíc naprosto mimózním - pokud by skutečně pro 80% lidí bylo ADSL jedinou možností, znamenalo by to, že nikde krome Prahy, Brna a Ostravy nelze mít internet jinak...

Měj se, debatovat se slámou dál nebudu.

0/0
13.10.2009 10:10

Host

Re: Jen pro firmy

Jsi slámo k smíchu... To mi chceš říct že celá Praha má jinou možnost než ADSL? Kde to žiješ? Znám plno míst kde jiná možnost není;-D

0/0
13.10.2009 10:13

Host

Re: Jen pro firmy

jj, a když tam nějaká možnost je, tak je evidentně horší...  A Ostrava a Brno to samé. Místní provideři jsou extrémně zaměřeny jenom na nejhustěji osídlené čvrti.

0/0
13.10.2009 10:22

Host

Re: Jen pro firmy

A navíc to byla rce na toto namachrovaně napsané dílo od Tebe:

No pokud chceš pomalý, nespolehlivý (stálost rychlosti) a drahý internet, pak ano...

Jenže jsi zapomněl, že svět se netočí pouze kolem Tebe, ale 80% lidí skutečně jinou volbu nemají, teda  pokud se nespokoji s horší a levnější variantou na prohlížení stránek... Až se někdy přestěhuješ a podíváš se i do okolního světa, tak poznáš;-)

0/0
13.10.2009 9:46

Host

Re: Jen pro firmy

Panove, nechci vam do toho zasahovat, ale ADSL opravdu je pomaly, drahy a nestabilni... Ke zbytku diskuse se nevyjadruju...

0/0
13.10.2009 9:48

Host

Re: Jen pro firmy

No záleží s čím porovnáváš...!!

0/0
13.10.2009 9:50

Host

Re: Jen pro firmy

Samozrejme kvalitou :

1) UPC

2) ADSL

3) WiFi a podobne bezdrat sracky

0/0
13.10.2009 10:14

Host

Re: Jen pro firmy

Za prvé UPC není všude kde ADSL. Wifi je v mnoha přídech horší jak ADSL... Pořád nevidím nic konkrétního, jenom obecné věci...

0/0
13.10.2009 10:15

Host

Re: Jen pro firmy

Znám i přípojyk od UPC, které běží hůř jak DSL... Ono hodně záleží na konkrétní lokalitě.

0/0
13.10.2009 10:18

Host

Re: Jen pro firmy

Znám i přípojky od UPC, které běží hůř jak DSL... Ono hodně záleží na konkrétní lokalitě.

0/0
13.10.2009 10:18

radimdrv

blábol

Pevné linky stále více zaznamenávají solidní výsledek v oblasti růstu zákazníků, proto nemůžeme mluvit o masivním úbytku. Pokles pevných telefonních linek se meziročně snižuje, ... – Co to je za blábol? Rozumí někdo té první větě? "v oblasti růstu"? Když v další větě je "pokles"? To zas byl tiskový mluvka ožralý nebo co.

0/0
13.10.2009 8:30

Host

Re: blábol

Normalni nesmyslny zvast, ktery ale v tomto pripadne pekne bije do oci

0/0
13.10.2009 8:35

Host

Re: blábol

Nebyl ožralý, mluvil standardním jazykem tiskových mluvčích, který má s češtinou málo společného. Znamená to "Protože počet pevných linek letos klesá pomaleji než minulý rok, budeme mluvit o solidním výsledku."

0/0
13.10.2009 8:53

Host

Re: blábol

A nechtěl tím říci, že i přes ten ubýtek to dává solidní tržby? I kdyby všichni měli mini(což nemá každý), tak za měsic mají na tržbách cca 476 milionu Kč a za rok to dá cca 5,712 miliard Kč na tržbách. To je snad hodně slušný příjem za službu, kterou skoro většina nevyužívá...R^

0/0
13.10.2009 9:36

tmf

Re: blábol

i Ty podnikateli. Už ten začátek 2 mil x 198=476 mil - Tys chyběl ve třetí třídě když se brala násobilka, že?

0/0
13.10.2009 10:06

Host

Re: blábol

Pokud vím mini stojí 238 Kč. Mrkni se do ceníku...

0/0
13.10.2009 10:08

tmf

Re: blábol

no a co je v tom ceníku uvedeno - že je to cena včetně DPH

0/0
13.10.2009 10:25

Host

Re: blábol

Mluví tam o "růstu zákazníků", takže tržby bych do toho nemíchal. Ta věta prostě nedává vůbec žádný smysl.

0/0
13.10.2009 11:25

Host

Re: blábol

Proste tiskovy mluvci (tj. jednoduse a proste LHAR a MLZIL)

0/0
13.10.2009 22:54

Host

Hm,

tak až nabídnou něco srovnatelného s nabídkou USA, tj. za 170 Kč neomezené volání v rámci celé EU, tak potom si pevnou třeba pořídím.. Do té doby si ji mohou strčit do p****e.. :-/

0/0
13.10.2009 0:22

Host

Re: Hm,

EU neni jeden stat a tak na cele EU nepusobi jedna spolecnsot po cele EU - u nas podnikaji prostrednictvim firem zde zalozenych.

0/0
13.10.2009 1:36

Host

Re: Hm,

Tak mi řekni jaká společnost to provozuje, žiju totitž (bohužel) v USA a o něčem takovém jsem ještě neslyšel

0/0
13.10.2009 6:29

pitris.1

Re: Hm,

bohužel ?, já mít letenku a byt v US tak letím hned z tohohle Kocourkova!!

0/0
13.10.2009 8:19







Najdete na iDNES.cz