Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Některé mobily mají vážný problém. Nerozliší dvě velmi podobná čísla

Některé mobilní telefony vám mohou pěkně znepříjemnit život. Kvůli softwarové chybě totiž nedokážou odlišit dvě velmi podobná čísla. Z hovoru identifikujícího se jako váš kamarád se tak může vyklubat například váš šéf. O problému informovala televize Nova.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

zmena cisla pri prijeti roamingoveho hovoru

mam dotaz na jednu zvlastnost pri roamingu - vlastnim tel cislo O2 (Eurotel) s predcislim +420602xxxxxx a pri ceste do Svedska jsem byl pripojeny roamingem  pres operatora TeliaSonera (po celou dobu pobytu beze zmeny). Pri hovorech do CR se zene zobrazovalo (odlisne) cislo:  +420775928682 (cislo se opakuje v seznamu prijatych / neprijatych hovoru v jejim mobilu).  Pri ceste zpet pres Rakousko se zobrazovalo jiz moje standardni  cislo (pres operatora A1).

Jak je to mozne? Dost cestuji po jinych zemich, ale tohle se mi nikdy jeste nestalo. Muzete mi sdelit proc se tak deje ? Zna na to nekdo odpoved ?

0/0
16.11.2009 0:40

Host

vážný problém

No to je skutečně moc vážný problém. Co teď budu proboha dělat?;-(

0/0
15.9.2009 7:49

Host

Nic nového

Blbosti vymýšlejí, ale základní věci nefungují.

0/0
14.9.2009 21:59

Host

Opačný problém

Ještě větší sranda byla s Nokií 8110, ta při příchozím volání zobrazovala jen asi prvních 7 číslic od začátku, takže číslo volajícího se na displeji objevovalo v podobě "+4206023..." 8-o

0/0
14.9.2009 19:43

pepa01

to sou blbci

když to neumí (nebo nechtěj) vyřešit

0/0
14.9.2009 18:02

Host

to je opravdu hrůza

myslím, že větší strach mám z blesku, než z možnosti že si můj telefon poplete čísla ...;-D;-D;-D

0/0
14.9.2009 17:06

Host

Re: to je opravdu hrůza

No jo ale ve firmách se někdy kupuje karty najednou a čísla jdou pěkně za sebou.

0/0
14.9.2009 22:01

Host

Re: to je opravdu hrůza

No a? Asi si to moc nepochopil/a.

0/0
14.9.2009 22:26

Host

Telefony pro ČR

Tak tohle by snad mohli opravit ve FW určovaných pro český trh. Před cca 2 rokama jsem přešel k jinému operátorovi a změnil jsem jen předvolbu. Pak jsem volal pár lidem a jim se ukázalo moje číslo, ale to starý, takže neměli tušení, že jsem změnil operátora. Pak se mi snažili dovolat zpátky a ozývalo se jim: "Volaný účastník je dočastně odpojen z provozu" takže to byla celkem sranda...

0/0
14.9.2009 14:46

Host

Re: Telefony pro ČR

To dělaly staré Nokie, které braly v úvahu posledních šest čísel.

0/0
15.9.2009 10:16

B.A.D.Y.

*

ze jsou z toho vy*rani na nove, me neprekvapuje. ovsem u webu, ktery se zameruje na mobily, je to zarazejici. 8-o

0/0
14.9.2009 14:14

Ananta

E-Ten M700

Na E-Tenu M700 se mi identifikoval operátor UPC jako kamarád, opakovaně, holka byla zaražená na pozdrav "nazdar voe".

Ale kdy byl problém, to nevím, už je naštěstí spolu s výrobcem v křemíkovém nebi.

0/0
14.9.2009 13:50

Host

Phone number look up

co si pamatuju u panasonicu tak se to jmenovlao Phone number look up,  a hodnata byla nastavena na 7, případně se dala nastavit na větší, ale to se nastavilo přimo v customizačním nástroji a pak se to cele nahralo do telefonu.

0/0
14.9.2009 13:36

Host

Mobil.cz a TV Nova jdou ke dnu

Mobil.cz a TV Nova asi už musí být v hodně veliké krizi, když neví o čem psát a píšou o takovém nesmyslu, který se týká asi 100 lidí v zemi.....Rv

0/0
14.9.2009 13:22

Host

Re: Mobil.cz a TV Nova jdou ke dnu

Zarazejici na tom je spis to, ze o tomhle problemu se vi a psalo se o nem uz pred nekolika lety (2003 ?) a doted se na tom nic nezmenilo ani u uplne novych telefonu.

0/0
15.9.2009 11:17

Host

seznam

V clanku se pise o zeznamu telefonu, ktere timto problemem trpi. Co takhle ten seznam zverejnit at i my vime , kterych telefonu se to tyka.

0/0
14.9.2009 11:42

Host

samsung

ám samsunga a takové problémy neznám.

0/0
14.9.2009 11:41

Host

Neuvěřitelné

Pokud je to pravda, potom je třeba na hodinu vyhodit programátory, managera a houpá se sesle i pod panel generálním z Nokie. Pro mě je to totiž jasný signál: Nekupovat Nokiu.

0/0
14.9.2009 11:05

Host

Re: Neuvěřitelné

přečti si další příspěvky v diskusi a pochopíš že je to záměr a ne chyba

divil by ses proč se ti neukazuje jméno u příchozího hovoru jen proto že sis neuložil číslo včetně mezinárodní předvolby:-)

0/0
14.9.2009 11:12

Host

Re: Neuvěřitelné

To neni o mezinarodni predvolbe. Telefon porovnava poslednich 7 cislic a narodni cislo (tedy bez mezinarodni predvolby) ma cislic 9. Opravdu tedy neni nemozne na tento problem narazit.

0/0
14.9.2009 11:41

Host

Re: Neuvěřitelné

Je to o mezinárodní předvolbě. Národní číslo nemá v každé zemi 9 číslic, například v Lotyšsku jich má těch 7.

0/0
14.9.2009 12:39

Host

Re: Neuvěřitelné

Ne, osm, blbě počítám.

0/0
14.9.2009 13:06

Host

Re: Neuvěřitelné

Ano. A treba v Nemecku 10. Zkratka 7 cisel je malo i na narodni cisla naproste vetsiny zemi.

0/0
15.9.2009 10:45

Chytracisko

Re: Neuvěřitelné

Naopak, 6-7 je právě ta hodnota, kdy ještě s velkou pravděpodobností nezasáhnete do předvolby, která může nebo nemusí být u čísla přítomna. Takže číslo uložené ve tvaru 123456 bude přiřazeno k volajícímu z čísla 00420123456 a majitel telefonu nemá problém (dokud mu nezavolá někdo upe cizí s podobným číslem). V dnešní době už by výrobci měli tlačit uživatele aby si čísla ukládali i s předvolbou, ale pořád je tu možnost že volající bude identifikován trochu jinou předvolbou a zároveň by bylo pro uživatele přínosné aby bylo číslo přiřazeno k již uloženému., takže je to trochu na vážkách.

0/0
15.9.2009 21:55

Host

Re: Neuvěřitelné

To ja u telefonu jinech znacek povazuji za samozrejmost - neni ulozeno v plne mezinarodni predvolbe a tak mi ho pri prichozim hovoru nezobrazi.

0/0
14.9.2009 17:32

Chytracisko

Re: Neuvěřitelné

jo, to jsou ti pokrokovější kteří se nedrží rozhodnutí Nokie a spol. držet se jen posledních pár číslic (s tím že předtím může být leccos)

0/0
15.9.2009 21:57

Host

Nekteri lide maji vazny problem.

Neumi ovladat mobilni telefon;-D

0/0
14.9.2009 10:54

Host

blbost kvete

V sdk dokumentaci napr. pro Symbian se pise:

Additionally, if the contacts model phone parser (CNTPHONE.DLL) is available,

then any DTMF digits are also excluded from the comparision. Notes: Due to the

way numbers are stored in the database, it is recommended that at least 7 match

digits are specified even when matching a number containing fewer digits. ....

0/0
14.9.2009 10:44

Host

nokie 6303

Když dávám stejné číslo, tak mi je oznámeno, že toto číslo už je uloženo.

0/0
14.9.2009 10:34

Host

Hanba pro mobil.cz

to si říkáte odborný server, když takovouhle koninu (navíc dle mnoha reakcí celkem známou) označujete za VÁŽNÝ PROBLÉM ?

0/0
14.9.2009 10:18

Oldis_rab

Re: Hanba pro mobil.cz

R^

0/0
14.9.2009 10:32

Host

Re: Hanba pro mobil.cz

No třeba mě by to štvalo kdbych měl mobil za 10 litrů a takhle to blblo.

0/0
14.9.2009 11:39

Host

nokie

Tak to si ještě pamatuji u nokií na problém, že když jste měli někoho uloženého, jak na simkartě tak v telefonu a používali oba seznamy, tak když vám ten dotyčný volal, tak se nezobrazovalo jméno, ale jen číslo :-)

0/0
14.9.2009 10:02

Host

Re: nokie

To je staré a známé. Telefon neví, které jméno je to správné, tak (projistotu?) nezobrazí ani jedno.

I když pro uživatele je to přece napsané úplně stejně, tak pro telefon jsou to dva různé záznamy.

0/0
14.9.2009 12:35

Host

mnoo

ať tak či tak,mám samsunga,jiného než před půl rokem,a stýále asi 3 krát do měsíce mi volá či píše jistá paní,v domění,že se dovolala svému synovi.Takže podle ní jsem již byla letos asi 5 krát na dovolené atd.Chudák ženská,kdoví,jestli už syna kontaktovala,většinou ji to přepne ke mně.

0/0
14.9.2009 9:56

bluespirit

Aha

Nokia... no comment.

Já narazil na jiný problém - některým mobilům dělá problém rozeznat číslo v případě že ho v  mobilu máte uložené před mezinárodní předvolby +420 - Nokia N73 mi pak běžně místo jména ukazuje u SMS jen číslo. U starých šlo podobnou vlastnost Alcatelů využít pro blokování nežádoucích volání - pokud jste si zapli možnost blokování čísel která nejsou na SIM a čísla nevítaných lidí jste si uložili bez předvolby, mobil je pak blokoval, porotože je "neznal" ;-)

0/0
14.9.2009 9:55

Host

omyl

a kdyz si omylem ulozim stejne cislo 2x - a stalo se mi to uz nekolikrat, tak se mi jmeno ze seznamu nezobrazi vubec :-(

0/0
14.9.2009 9:47

Host

Re: omyl

Ano, to je u Nokií vlastnost... ;-)

0/0
14.9.2009 10:46

Host

Re: omyl

A myslim, ze velmi dobra vlastnost pokud mam v telefonu dve stejna cisla pod jinym jmenem, tak mi prijde velmi rozumne, ze se nevybere ani jedno. Predstavte si, ze si omylem pod cislo manzelky, ulozite jmeno milenky. To by se mohla celkem divit kdyby Vam volala a Vam se zrovna zobrazilo cislo milenky :-D

0/0
14.9.2009 20:29

Host

LG

No to je skutečně objev století...:-) Telefony LG touhle nectností (rozlišování příchozích hovorů pouze podle posledních šesti číslic) trpí už léta letoucí...

0/0
14.9.2009 9:19

Host

SE T630

Můj 6 let starý Sony Ericsson T630 s čísly nemá problém, vyzkoušeno :-)

0/0
14.9.2009 9:08

Host

Re: SE T630

Zrovna u sonyericssonu se to týká všech typů. Přečtěte si znovu o co jde.

0/0
14.9.2009 12:04

wrah

Re: SE T630

w810, NEZNÁM. sNAD U JINÝCH telefonů.

0/0
15.9.2009 0:26

Host

Re: SE T630

Záleží na verzi firmwaru.

0/0
15.9.2009 14:05

Host

Re: SE T630

Ano i X1 ma tento letity problem a meli ho co jsem mel vsechny SE,318,688,T28,R310,P800,P900,P910

0/0
15.9.2009 23:15

Host

Re: SE T630

Na mojí T610 jsem se s tím setkal...

0/0
14.9.2009 14:14

Brahmaputra

hmm.

tak todle mi dela na mych nokiich snad uz odnepameti.... predposledni K750i mi to delal a N95tka mi to dela dodnes. pruser je ze mam ve svem adresari celkem tri lidi ktery to porad uz roky plete ale ja uz sem si zvyk...

0/0
14.9.2009 9:04

Host

Objev století? Ano toho minulého :))

To si z nás dělá redakce srandu? Novu přece nikdo nemůže brát vážně.

Třeba včera krátce po této reportáži objevili další ameriku - že se dá přežít přejetí vlaku ležím-li mezi kolejemi. ;-D;-D;-D

0/0
14.9.2009 8:50

Brahmaputra

Re: Objev století? Ano toho minulého :))

jeste ze mame tento kanal.....vis kolik lidskych zivotu tato rada zachrani?

0/0
14.9.2009 9:05

Host

Re: Objev století? Ano toho minulého :))

no spíš zabije když to půjdou vyzkoušet ;-D

0/0
14.9.2009 11:01







Najdete na iDNES.cz