Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Palm Pre nahlásí výrobci o uživateli téměř vše

Operační systém webOS je naprogramován k tomu, aby na server společnosti Palm přenášel podrobné denní statistiky o užívání zařízení. Telefon dokonce hlásí i pozici uživatele.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Jak to tedy je?

Domnival jsem se, ze at uz koupite "cokoli" (v ceske republice) tedy program ci kus zeleza, nemohou licencni podminky porusovat ceske zakony, respektive mohou, ale takove ujednani ktera jsou v rosporu nejsou smerodatna a je jedno, zda s takovym ujednanim souhlasite ci nikoli. Mylim se? Z clanku sice primo vyplyva, ze se mylim, nicmene se rad necham presvedccivym argumentem poucit.

0/0
29.8.2009 22:30

Host

Re: Jak to tedy je?

A které české zákony má co porušovat?

0/0
30.8.2009 17:28

Merk

Re: Jak to tedy je?

A které české zákony má co porušovat?

0/0
30.8.2009 20:14

Host

Re: Jak to tedy je?

Co třeba zákon o zákazu soulože s Dejvovou babkou? ;-D

0/0
30.8.2009 23:20

Host

Re: Jak to tedy je?

Pokud babka souhlasí, není to proti žádnému zákonu :-))).

0/0
4.9.2009 7:52

Host

Nad propastí

Palm Pre měl dát výrobci šanci vyhnout se krachu.  Buď to napraví nebo půjde ke dnu!!

0/0
29.8.2009 21:08

Host

Tohle koupi snad jenom idiot

Tak telefon, ktery bych nazval "velky bratr te sleduje" si dobrovolne koupi snad jenom totalni idiot. Este to navic hlasi i pozici, kde zrovna jsem. No to me pokalejte!Rv

0/0
29.8.2009 19:19

Host

Re: Tohle koupi snad jenom idiot

Eeeeee kaky kaky kaky prd prd

0/0
29.8.2009 20:10

jsemtoja

Re: Tohle koupi snad jenom idiot

?

0/0
30.8.2009 12:23

Host

Re: Tohle koupi snad jenom idiot

Mno... ehm... kdykoli si zapneš telefon, tak minimálně operátor ví, kde se nacházíš. A to docela přesně. Pokud přistoupíš na libovolný internetový server, tak minimálně jeho provozovatel dost přesně ví, kde se zrovna nacházíš. Což neznamená, že by jednání Palmu bylo správné...

0/0
30.8.2009 7:28

jsemtoja

Re: Tohle koupi snad jenom idiot

ako ze ten provozovatel internetoveho serveru zisti, kde som, ked sa nan pripojim z mobilu?

0/0
30.8.2009 12:23

Andee

Re: Tohle koupi snad jenom idiot

To by mě taky zajímalo. Nepozná to totiž ani z většiny pevných připojení...

0/0
30.8.2009 21:10

Host

Re: Tohle koupi snad jenom idiot

Uz si skusil z mobilu hladat v google kvetinarstvo? pekne ti to hodi aj vzialenost od teba. evidentne polohu nejak vie

0/0
2.9.2009 15:59

Destroyer7

To si snad dělaj dudy

Tohle přece nemůžou myslet vážně? Kdyby ten krám lidem pronajímali, pak by se to snad dalo pochopit, ale pokud si Palm koupím, tak si s ním mohu dělat co chci a výrobci po tom má být lejno. Od 11.září je ta Amerika čím dál tím nesnesitelnější.

0/0
29.8.2009 17:41

Host

Re: To si snad dělaj dudy

Nejlepší je, že devadesát procent z těch, kteří se tu rozčilují, za chvíli hodí na Facebook (cizí firmě dobrovolně věnuje) svoje soukromé fotky z poslední party a doplní x dalších osobních údajů včetně všechn svých kamarádů a dalších kontaktů.

.

A pak bude Twittrovat kde je, co dělá, na co myslí a jak je to hrozné, jak Palm Pre narušuje soukromí, protože někam odesílá kde dotyčný je, co dělá a na co myslí.

0/0
29.8.2009 20:14

judge_dredd

Re: To si snad dělaj dudy

;-D;-D;-D;-D;-DR^R^

Ještě že ty slova "Facebook"... "Twittrovat"... neznám ;-D;-D

0/0
30.8.2009 11:22

jsemtoja

Re: To si snad dělaj dudy

ono je trochu rozdiel medzi tym, co sa ja niekam dobrovolne rozhodnem dat a medzi tym, co o mne niekto zbiera za mojim chrbtom.

0/0
30.8.2009 12:21

Andee

Re: To si snad dělaj dudy

A proč nenapíšeš normálně "za mými zády"... kdo má číst slovo jako "chrbtom" ;-D

0/0
30.8.2009 21:11

Host

Re: To si snad dělaj dudy

Velice výstižný komentář, smekám..

0/0
30.8.2009 22:55

Xladi

O2 data

Kdo nemá aktivovaný datový tarif tak tomu se to vyplatí 30 x 20 to je jen za to že si palm posbírá údaje o uživateli. K čemu to je akorát ke sledování lidí to se mi nelíbí, raději si koupím "hloupý" telefon se základními funkcemi než tohle.

0/0
29.8.2009 11:39

Host

Re: O2 data

Uprimne receno, Palm Pre by si bez datoveho tarifu mohl koupit jen debil. :D

0/0
29.8.2009 13:32

Host

Re: O2 data

Který zase nemá jediný důvod koupit si Palm Pre. Ten si koupí iPhone a k němu mu datový tarif vtluče operátor. :-P No nic, to neměl být začátek flejmu, prosím. ;-)R^

0/0
29.8.2009 13:58

Host

Re: O2 data

Doufam ze te nikdo nenuti si to kupovat. 8-o

0/0
29.8.2009 14:00

Host

Okurková sezóna

To máte vážně tak okurkovou sezónu? Opravdu "novinka".

1. Už před vydáním bylo jasné, jak bude Pre fungovat - že se bude zálohovat na servery Palmu. Když jsou v záloze i logy a další informace, pořád jsou to jen a jen informace z toho zařízení.

2. Podmínky použití. Každý takový produkt má licenci, pod kterou ho smíte používat. Pokud nesouhlasíte, nemůžete používat. V čem je problém? To byste si tady i mohli psát třeba o licenci iPhonu nebo těch vašich Windowsech co všechno nedělají špatného, ale je to stejně v souladu s EULA - děláte to? Ne? Je to totiž blbost, tak proč proboha Pre?

3. Na jiných zpravodajských serverech byla tato zprávička už před vcelku dlouhou dobou...

A pro dmntní pisálky co si stěžují na soukromí: A ICQ používáte? A Facebook používáte?

0/0
29.8.2009 7:35

Host

Re: Okurková sezóna

jestli to bonzuje informace o tom jak ten telefon pouivam a ne nejake soukrome veci tak by mi to bylo fuk.urcite to palm nedela proto aby nekoho smiroval ,ale chce ziskat poznatky pro vyrobu jineho founu.

0/0
29.8.2009 8:07

iuos

hmm

jenom kdyby to chtěla nokia nebo jinej výrobce ;-D;-D

0/0
29.8.2009 8:09

Host

Re: hmm

přesně tak ... u palm si většina lidí představí naprosté nic a tak to nikomu nevadí

0/0
29.8.2009 10:20

Host

Re: Okurková sezóna

A poloha telefonu se při výrobě jiného founu využívá jak? 8-o

0/0
29.8.2009 13:59

Host

Re: Okurková sezóna

Ad bod 2. Není uplně pravda, že kdyz nesouhlasim, tak nemusim a nemuzu pouzivat. o ale kdyz si to koupim domu, a prectu si EULU a nesouhlasim, tak uz vidim, jak to jsu vracet zpet do kramu, ze nesouhlasim z podminkama pouzivani atd..jinak nejsem ten , ktery by se nejak bal o soukromí.ICQ a FB pouzivam a je mi burt, kdo mi to cte, prootze vim, ze citlive udaje bych pres toto neposilal (hesla, piny, osobni udaje)

0/0
29.8.2009 10:26

cechi

Re: Okurková sezóna

ICQ ani FB nepoužívám, takže to ti moc nevyšlo. A jsem zásadně proti tomu a vysmívám se zákazníkům, kteří to akceptují Rv

0/0
29.8.2009 17:16

Host

Re: Okurková sezóna

a neoblékáš se náhodou do turbanu aby ti nebylo vidět do obličeje?? jinak jestli máš nebo nemáš ICQ a Facebook je tvoje věc, ale věř že i tak se o tobě jen díky telefonu a sim kartě dá zjistit hodně... už tady kdysi o tom článek byl... (a to teď nemluvim o tom článku se sledováním bluetooth) ;-D

0/0
29.8.2009 17:34

Host

Re: Okurková sezóna

Ze SIM se da zjistit hodne, jenze nikdo, vcetne operatory tyto udaje nesmi zneuzivat ve svuj prospech. A dane udaje muze sledovat pouze poverena osoba soudnim prikazem. Rozdil je v tom ze Palm si muze sledovat "co chce" u "koho chce". Sorry ale fakt jenom idiot muze dobrovolne pouzivat neco co hlasi vyrobci "co s tim delas" vcetne toho "co tam poustis" CO JE KOMU DO TOHO? Pravo na soukromi je zakladni vec cloveka ale jak vidim tak dosti lidem je to zcela volne. 8-o a nevidi nic spatneho v tom pouzivat vyrobek ktery dotycneho sleduje. R^

0/0
29.8.2009 19:27

Garion.

Re: Okurková sezóna

celkem si odporujete. Ani Palm nesmi tyto informace poskytnout dale stejne tak, jako vas operator GSM.  

Ano, neni to stastne reseni, ale celkem by mi nevadilo, aby palm vedel, kde jsem a ani to, jaky program pouzivam. At si z toho vyhodnoti sve zavery a kdyz mu to pomuze zdokonalit svuj vyrobek, tak proc ne. Mam moznost se rozhodnout, jestli si za tuto cenu Palm koupim, nebo ne.

0/0
30.8.2009 18:12

Host

Re: Okurková sezóna

Nevidím, jediný důvod, proč by měl Palm vědět, kde jsem a jaky program pouzivam. Rv "Mam moznost se rozhodnout, jestli si za tuto cenu Palm koupim, nebo ne." - to by platilo, pokud bych o tom před koupí věděl. :-/

0/0
30.8.2009 19:29

Merk

Re: Okurková sezóna

Nevidím, jediný důvod, proč by měl Palm vědět, kde jsem a jaky program pouzivam. Rv "Mam moznost se rozhodnout, jestli si za tuto cenu Palm koupim, nebo ne." - to by platilo, pokud bych o tom před koupí věděl. :-/

0/0
30.8.2009 19:57

pečlivý čtenář

to už je moc

iphone tajz bonzuje, ale dá se to poměrně jednoduše omezit a zakázat. Netušil jsem však, že nastaví takovýto nehezký trend. A hlavně že američané, jinak hákliví na své soukromí, se h odobrovolně vzdají a ještě za to platí...

0/0
29.8.2009 1:18

Host

Re: to už je moc

Co prosím Vás iPhone bonzuje? Nebo jenom tak plácáte?

0/0
29.8.2009 1:25

Host

Re: to už je moc

Placa, to je bohuzel mor internetu. Kazdej vsemu rozumi a vsude byl.

0/0
29.8.2009 8:11

Host

Re: to už je moc

Co kdybyste svá tvrzení něčím podložil? Zajímalo by mne jakým způsobem, kam a co iPhone bonzuje? ....Poradím vám, iPhone totiž nebonzuje, takže tu nešiřte bludy ve stylu TV N@va.;-O

0/0
29.8.2009 9:37

Host

Re: to už je moc

to je zase novina... jinak udaje mohou o sobe posilat vsechny telefony... staci jen aby operator dal prikaz a okamzite vi polohu telefonu i sim karty... a nejen to dokonce i jake cisla sou v blizkosti a po zadani prikazu zjisti i s jakymi cisli se styka casteji a s kterymi pravideln a tak... mysim ze se tu o tom psalo jak kdosi (policajt) byl propusten protoze pavidelne kazdou stredu chodil do stejne hospody jako jedna novinarka, ktere prisla vzdy jako prvni s tajnymi informacemi o policie... soukromi a mobilni telefon nejdou dohromady tak proc to resit.. bud budu mit mobil a da se zjistit mnoh veci, nebo nebudu a muzu se doma zamknout treba na 15 zapadu... jinak jak myslite ze se dneska resi vrazdy a unosy... taky se zjistuje jaka cisla byla v okoli a jake telefony proto profesional vyhazuje simku i s telefonem a pak ten dalsi teprve zapne a to ne jinem miste...

0/0
29.8.2009 11:04

Host

Re: to už je moc

Ach jo... Takže pokud má data operátor, tak je můžeme vesele dávat komukoliv? Lidi, neblbněte. Přístup k datům operátora je podroben přísným pravidlům. Data, poskytnutá komukoliv jinému, tím spíš že do zahraničí, přestávají být pod jakoukoliv kontrolou. Cožplatí i o různých faceboocích a podobných zvěrstvech. :-/

0/0
29.8.2009 13:57

bkf1

Re: to už je moc

Mno jo bohuzel iDebilizace v dnesni dobe jen kvete a dari se ji velmi dobre;-( muzem jen doufat ze se vse iDebilni ve svete mobilnich telefonu casem zase vrati tam kam patri a vzdycky patrilo tzn. nekam na okraj normalniho sveta...X

0/0
29.8.2009 11:44

Host

Re: to už je moc

To jsem se opět královsky pobavil ;-D;-D větší pitomost jsem tento týden nečetl. Díky za vtip tohoto týdne, toto jen tak někdo netrumfne.;-DR^

0/0
29.8.2009 12:44

dívenka prostá

Re: to už je moc

netěžse* Kravi potřebuju ke ščešti jenom podojit, nakrmit, ustajit a nohi v suhu* Jedini inteligentni musi bit 1den pasak a nejchitřejči ovšem musi bit ovčakuv pes*

0/0
31.8.2009 9:32







Najdete na iDNES.cz