Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Internet, kdekoli chcete. Test satelitního připojení Astra2Connect

Připojení k internetu můžete mít kdekoli v Česku. Vlastně kdekoli v Evropě. Satelitní připojení je totiž k dispozici opravdu téměř všude. Rychlost je sice o něco nižší než v případě ADSL či kabelu, ale pro běžnou práci s internetem naprosto dostačující.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Názor

No opravdu si myslím, že počet lidí a firem, kteří to využijí se bude dát spočítat na prstech několika málo rukou. Ale proč ne.Důležité je, že je možné se připojit úplně všude.

0/0
10.8.2009 21:39

libienski

Možná bych to viděl spíš jako konkurenci

Předraženým mobilním operátorům v zahraničí...Byl jsem 2 měsíce na Portugalském venkově a mohl bych vyprávět o službách zdejších mobilních operátorů co do internetu své.... Ale tohle by mohlo být řešení, pokud to teda "jede" všude.

0/0
10.8.2009 18:52

Andee

Re: Možná bych to viděl spíš jako konkurenci

V tom vidím největší potenciál. Pokud někdo pravidelně třeba dvakrát za rok jezdí 14 dní s karavanem po Evropě, pak se mu prvotní investice rychle vrátí R^

0/0
10.8.2009 20:20

volic_plukovnik

Re: Možná bych to viděl spíš jako konkurenci

14 dní bez netu vydrží a přinejhorším chytne wifi v nějaké kavárně, ne?

0/0
10.8.2009 21:42

Andee

Re: Možná bych to viděl spíš jako konkurenci

Jsou lidi, který to nevydrží ;-)

0/0
10.8.2009 22:44

Host

Re: Možná bych to viděl spíš jako konkurenci

Jsou lidi co takhle vzdalene pracuji - proste oni pracuji doma a do firmy jen dojizdeji ci proste bez pravidelneho kontaku s ni ho proste nepusti - jim to nevadi platove je to proste ohodnoceno velmi dobre.

0/0
11.8.2009 18:35

Host

Re: Možná bych to viděl spíš jako konkurenci

A nebo geologove, prirodovedci a dalsi podobne profese - jezdi obytnym vozem - je to prevozitelne a to i do ciziny a i oni potrebuji mit pristup na internet - odesilani vysledku ci i prace se vzdalenou databazi napriklad.

0/0
11.8.2009 18:31

Host

Astra2Connect nabízí nejhorší parametry

základní nabídka s rychlostí 256/64 kbit/s má do broadbandu daleko.Ani 1024/256 na tom není lépe, protože po přenosu relativně malého objemu dat rychlost výrazně klesne. Politika FAP ale není nikde popsána. Ve srovnání s ostatními nabídkami internetu přes satelit to je řešení s nejhoršími parametry, proti většině má ale nižší investici. To však neplatí v případě služby TooWay - srovnatelná investice ale nesrovnatelné parametry. Download 3,6 Mbit/s ! Upload až 384 kbit/s, v průměru dosahováno asi 3,5 / 0,25 Mbit/s - tedy 3,5 x rychlejší download a 2,5 x rychlejší upload. Ale hlavně, Astra se současným řešením nemá kam jít, Toowayod ledna 2011 zrychlí na 10 Mbit/s ! Investice do kompletu Astra2Connect není z tohoto pohledu vůbec perspektivní. Rv

0/0
10.8.2009 16:02

Host

Re: Astra2Connect nabízí nejhorší parametry

To už zní líp R^

0/0
10.8.2009 16:38

sirc

Re: Astra2Connect nabízí nejhorší parametry

Za instalaci TooWAy zaplatíš 60 tisíc a pak ještě platíš paušál + kilo za každých započatých 100MB. Je sice rychlejší, ale ve výsledku i podstatně dražší.

0/0
10.8.2009 17:25

Host

Re: Astra2Connect nabízí nejhorší parametry

to si necháš 55 litrů pro sebe? instalace je možná i "samo" pokud to uíš, jinak stojí pár tisíc. hledej na www.tooway.com distributora pro ČR a najdi si ceník.

Jinak 2 GB jsou vlastně až 4 GB stahování za asi 1000 Kč, což je objem, který se přes Astru vůbec nedá stáhnout

0/0
10.8.2009 18:30

Andee

rik_killer

Nařknul jsi mě z toho, že jsem zaměstnanec operátora. To opravdu nejsem, ale zato ty mi přijdeš, jak když tě platí Astra... nedokážeš objektivně uznat to, že většině uživatelů stačí pokrytí, které CDMA v kombinaci s GSM nabízí...

0/0
10.8.2009 15:29

rik_killer

Re: rik_killer

Hehe, ale ja ti to neberu, kdyz ti to staci, tak ti to staci. Nemam potrebu se s tebou dohadovat kolik lidi to potrebuje a kolika lidem se to montuje.... Ja v tom ziju, ....typek co ma mobilni modem a sem tam vyjede me opravdu nepresvedci o tom, ze CDMA funguje prece vsude ;-D.

0/0
10.8.2009 15:34

rik_killer

Re: rik_killer

Aha ja uz vim, v cem je tvuj problem. Ty porad mektas neco o mobilnim

pripojeni. Ale tohle je clanek vice mene o statickem pripojeni. Takze

jsi mimoooza :)

0/0
10.8.2009 15:39

Host

Re: rik_killer

mimooza ;-D Tak teď ses odkopal, pubescente ;-D

0/0
10.8.2009 16:35

Host

opravdový nesmysl

Je zvláštní,že s touto službou přichází Astra zhruba s 10 letým zpožděním.

Pořídit si ji může opravdu jen zoufalec,jelikož v ČR prakticky neexistuje místo,kde by (třebas s venkovní anténou) nešlo chytat např. CDMA.

Nabízené rychlosti jsou zoufale malé a autor úmyslně pomlčel, že je zde i FUP - po dosažení docela malého objemu přenesených dat klesá rychlost na 64kbps (tedy modem tlf linky). Služba se tedy rozhodně nehodí ani pro horské hotely či penziony, ale opravdu jen na velmi skromné prohlížení webových stránek.

Rovněž pořizovací cena kompletu je šílená, stejně jako fotografie z provedené instalace - hrubá amatéřina, kterou se nehodí ani komentovat - to musel dělat opravdu zoufalec. Nechtěl bych být v jeho kůži,až přijde trochu větší povichr nebo udeří blesk (bez hromosvodu mu ani pojištění nepomůže).

0/0
10.8.2009 15:15

rik_killer

Re: opravdový nesmysl

Dalsi odbornik, ktery vi vse nejlepe a na jeho chate funguje CDMA. Boze to je neuveritelny stado. Proste me to funguje, tak to funguje vsem.....

0/0
10.8.2009 15:21

Andee

Re: opravdový nesmysl

Ne, jako pitomec tu vyvádíš ty. Nejsi schopen pochopit, že 99% populace zvolí za 650 Kč CDMA/GPRS/EDGE, protože jim to prostě fungovat na většině míst bude a třeba ocení i to, že jim funguje v jedoucím autě... A pak je tu jedno procento, který nutně potřebuje na net pod jezevčí skálou jako ty. A pro ně je satelit.

0/0
10.8.2009 15:27

rik_killer

Re: opravdový nesmysl

Se pletes, ja to nepotrebuju. Ale znam spoustu firem a lidi, kteri ano. Narozdil od tebe take porad debatuju s usmevem a beru to jako srandu, coz se ti asi nedari. Beres to moc osobne sokoliku.

0/0
10.8.2009 15:36

Host

Re: opravdový nesmysl

Souhlasim, na tento satelit jsem cekal jako na spasu. V kokorinskem dole, kde mame chalupu je sotva signal nektereho z operatoru. V budove si clovek temer nezavola. A i diky tomu vsichni jedou pres zminovane GPRS a diky tomu je rychlost 1kB/s - neda se na tom pracovat. O ADSL tady neuslysi jeste ctvrt stoleti kvyli vzdalenosti, CDMA bez vyhledu.

Ted mam 1024/128 a jede to super - da se pres to pustit skype (prekvapive), spolehlivost super, zdane kolisani rychlosti atd atd.

Pokud mate jako ja umisteni budovy - volte toto, jede to.

0/0
10.8.2009 15:41

rik_killer

Re: opravdový nesmysl

Uff, diky. Uz jsem myslel, ze mne zde nikdo nepodpori. Mnoho spokojenych a bezporuchovych let na satelitu!

0/0
10.8.2009 15:44

Host

Re: opravdový nesmysl

uprimne - i pres to, ze mi to jede, budu rad, pokud navysi rychlosti (upload) nebo mi tam nekdo konecne dotahne neco rychlejsiho. Kazdopadne jsem rad, ze nejsem sam zastance tohoto. Asi vsichni bydli ve meste :-)

Ja ne a proto toto reseni hajim a budu hajit. Kdokoliv cokoliv tady napise proti, at si vsechny ty jine alternativy vezme s sebou a prijede mi je tam ukazat, jak fachaj za podobny penize. Je to na Kokorinsky, takze to neni z te Prahy daleko (sam jsem Prazak, takze se do prazaku timto nenavazim).

At sem kdokoliv pisne, spojim se s nim .... a ted uvidime ... chalany co si honej triko, ze?

0/0
11.8.2009 11:44

Host

Re: opravdový nesmysl

Vydej se někdy mimo území Prahy ty trotle. CDMA je sice hezké, ale prakticky je nepoužitelné na zhruba 1/3 území ČR.

0/0
10.8.2009 16:43

Andee

Re: opravdový nesmysl

Tak tohle je naprostá lež. Čsté CDMA funguje na víc než 85% území a v kombinaci s GPRS/EDGE je to ještě lepší.

0/0
10.8.2009 17:21

Host

Re: opravdový nesmysl

85% území, nebo obyvatel? Já jen, že když člověk někam jede a není to do většího města, tak se na CDMA spolehnout absolutně nedá - vyzkoušeno,  bohužel, dostkrát.

0/0
10.8.2009 18:26

Andee

Re: opravdový nesmysl

Operátor tvrdí, že má pokryto přes 98% obyvatel... mě kombinovaný modem CDMA/GPRS/EDGE zatím nikde ve štychu nenechal. Když někde nebylo CDMA, tak jelo aspoň GPRS, což není žádná extra výhra, ale na cestách to na maily a trochu brouzdání po netu postačí.

0/0
10.8.2009 20:23

Host

Drahý Pomalý Hloupý

Kdo si tohle koupi musi bejt fkt zoufalec to se nemuze vyplatit vubec nikomu zvlast s tou cenou 12000 na zacatku uplna pitomost.

0/0
10.8.2009 14:04

mobilemikedotorg

srovnani

kdo vymyslel dat srovnani s beznym ADSL a UPC,ten to nemel v hlave uplne ok, to nepochopim ;-O jinak mi to prijde spise jako zoufalost, kdyz ohlasu a recenzi uz nekolik na ceskem netu bylo...to mereni pingu mi prijde jako na branu spojeni k druzici na zemi,jinak to nevidim ;-D s odezvou 1sec neni problem ani VoIP,take v minulosti v recenzi overeno,druha strana nepozna zhola nic...cena odpovida pouzite technologii a v pripade mobility bezkonkurencnimu pokryti.

[>-]R^

0/0
10.8.2009 13:25

rik_killer

Re: srovnani

Presne tak, ale to noumum, kteri bydli v panelaku u maminky nevysvetlis.

0/0
10.8.2009 14:48

Andee

Re: srovnani

Souhlas, tohle je varianta do míst, kde prostě nic jiného není. Co se týče mobility, tak i tam drtivé většině lidí poostačí CDMA/EDGE, ale dovedu si to představit na karavanu třeba už jenom proto, že to za jedny peníze bude fungovat kdekoliv po Evropě

0/0
10.8.2009 14:55

rik_killer

Re: srovnani

Vis nejsi sam, kdo jezdi po CR a  surfuje na inetu. Za sebe muzu rict, ze v polovine pripadu je pripojeni nepouzitelne a to jsem vystridal snad vsechny moznosti nasich operatoru. Staci vyjet kousek za mesto a koncis.... Nebo jestli mluvis o pripojeni 12 kb/s jako o pripojeni, tak se asi nikdy nedomluvime.

0/0
10.8.2009 15:02

Andee

Re: srovnani

Když myslíš... já mám kombinovaný modem HW630, kde mi jede CDMA/EDGE a nemám s tím problém. Je fakt, že já nečekám signál na lesních stezkách, jak jsi jmenoval ta místa níže.

0/0
10.8.2009 15:12

rik_killer

Re: srovnani

Na toto jsem cekal. Ted jsi se projevil jako hnup. Jsou to obce, ktere spojuji silnice a ve kterych bydli lide. Jenze to  tobe nema cenu vysvetlovat.

0/0
10.8.2009 15:17

Andee

Re: srovnani

Jako hňup se celou dobu projevuješ ty... Pokud si pořídíš kombinovaný modem, co jsem zmínil výše, tak se v klidu připojíš ve všech zmíněných místech. Sice nemají CDMA, ale GPRS nebo EDGE tam od některého z operátorů vždy je... ale kup si satelit a když někam pojedeš a budeš se chtít podívat na internet, tak vždycky zastav, 20 minut šteluj anténu a pak se raduj, že máš signál všude. Tvoje volba. Já radši popojedu kilometr (=minuta) a budu na tom stejně... a klidně může někdo bejt na internetu v autě během jízdy... to je zase moje volba. Nazdar.

0/0
10.8.2009 15:24

rik_killer

Re: srovnani

Aha ja uz vim, v cem je tvuj problem. Ty porad mektas neco o mobilnim pripojeni. Ale tohle je clanek vice mene o statickem pripojeni. Takze jsi mimoooza :)

0/0
10.8.2009 15:38

Host

Re: srovnani

Je to prevozitelne a pouzitelne naprikald s obytnym autem a to i v zahranici..

0/0
11.8.2009 18:38

Host

POLOMER 80

NEPLETE SI AUTOR CLANKU TAK TROCHU PRUMER S POLOMEREM....ANTENA O POLOMERU 80 CM JE UZ TAK TROCHU KRAVA NE.......

0/0
10.8.2009 11:15

Host

Re: POLOMER 80

jj, postavit do osy dráhy a letiště je hotové :D

0/0
10.8.2009 13:34

Host

100ms j kravina

odezva jak to autor nazval se u satelitniho spojeni pohybyje od 500ms vyse - spise kolem 800.  

satelitni spojeni je pro realtime aplikace absolutne nevhodne - toto spojeni se tak da pouzit akorat tak pro web stranky.

existuji sice nejake optimalizace toku dat pro nektere realtime aplikace jako je videokonference, ale i tak.   max web prohlizeni - a za tu cenu je daleko lepsi cmda, nebo edge

0/0
10.8.2009 7:48

rik_killer

Re: 100ms j kravina

No, to CMDA ani EDGE je trochu mimo ne? V nekterych oblastech si ani nezavolate, natoz srovnavat rychlost pripojeni se satelitem. A to jsou zrovna pripady nasazeni teto technologie.

0/0
10.8.2009 8:32

Andee

Re: 100ms j kravina

Zatím se mi nestalo, že bych narazil na místo bez CDMA pokrytí. A čím větší díra, tím líp běží, protože tam bude na jednu BTS pověšenej možná i jedinej můj modem ;-)

0/0
10.8.2009 8:48

rik_killer

Re: 100ms j kravina

Vis svet je vetsi nez jen par kilaku za vase humna. Treba na Morave je kazda treti vesnice spatne pokryta signalem, natoz aby zde bezely nejake datove prenosy.  Spousta obci treba v horach nema zadny kabel a telefonni pripopjeni jde vzduchem, v tomto pripade nejde pouzit ani ADSL. Takze Andee jeste se musis vic ucit, mozna bude stacit vyrust.

0/0
10.8.2009 8:53

Jake

Re: 100ms j kravina

nechci Tě nějak urazit, ale pochybuju, že v tý každý třetí vesnici na Moravě někoho tahle nabídka bude zajímat ...

0/0
10.8.2009 11:00

rik_killer

Re: 100ms j kravina

No timhle me tedy neurazis. Ale divil by ses, kolik firem sidli treba v horach a na takoveto reseni cekaly jako na smilovani.

0/0
10.8.2009 12:42

Andee

Re: 100ms j kravina

Jelikož mám trvalé bydliště ve středních Čechách, tak CDMA používám ponejvíce právě při cestách na Moravu, kde častěji zůstávám přes noc. A opravdu jsem se nesetkal s místem, kde by CDMA neběželo. Bylo pár lokací, kde sem tam vypadlo, ale s externí anténou v 99% případů nebyl problém. A kolikrát to byly pr*ele jako Ořechov, Žulová apod... Takže ty cinty o učení si nech pro sebe, jako puberťák se tu spíš vyjadřuješ ty.

0/0
10.8.2009 11:48

rik_killer

Re: 100ms j kravina

Tak treba ta Zulova je mimo misu.  Je tam v okoli stozar skoro na kazdym druhym kopci. A taky je tam nerostny prumysl, ktery samozrejme jako zakaznik operatorovi stal za to ke zrizeni stanic.  Ale to je jedno zapomen na me, jsi nejlepsi a vis vsechnio nejlip, protoze jsi tam vsude byl uz nejmin dvakrat.

0/0
10.8.2009 12:47

Andee

Re: 100ms j kravina

Tak buď konkrétní. Řekni, kde to nefunguje. Zatím si tu jenom honíš pentli povrchními kecy a nenapsal jsi ani písmenko něčeho, co by se dalo označit jako argument.

0/0
10.8.2009 14:42

rik_killer

Re: 100ms j kravina

OK, muzes si to overit. Treba: Karlov u Paseky, Huzova, Tvrdkov, Dolni Moravice, Nova Ves. Atd. A mohl bych psat a psat a psat dalsi.....

0/0
10.8.2009 14:52

Andee

Re: 100ms j kravina

Jistě, najdou se místa, kde signál není, ale ty tu jmenuješ doslova osady, to už nejsou ani vesnice, snad kromě Huzové... každej barák prostě pokrytej není.

0/0
10.8.2009 15:09

rik_killer

Re: 100ms j kravina

Tady nejde o baráky. Tady jde o plochu. Proste je porad obrovska plocha uzemi, ktera pokryta neni.

0/0
10.8.2009 15:19







Najdete na iDNES.cz