Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

UPC nabídne stomegabitový internet. K dostání bude zřejmě v září

Firma UPC, největší tuzemský poskytovatel kabelového internetu, chce od září nabídnout připojení o rychlosti 50 a 100 Mbit/s. Pro ČTK to uvedl nejmenovaný zdroj z firmy. Vedle optických rozvodů v některých developerských projektech půjde o nejrychlejší připojení k internetu pro domácnosti na tuzemském trhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Poraďte mi

jsem z Ostravy a došla mi trpělivost s jedním místním providerem, od kterého jsem měl wifi připojení... Neustálé výpadky, naprostá nespolehlivost, kolísání, snižování rychlosti až na dnešní 1 Mb s příšerným pingem... Zaujal mě internet UPC 10M (s akční slevou prvních 8 měsíců poze 245, pak 490 měsíčně:-)), po zkušenosti s lokální WIFI  jsem už k menším společnostem poněkud skeptický a co se týče UPC, četl jsem naopak povětšinou spokojené reakce - že nemají problém dodržovat rychlost atd...

Očekávám konečně stabilní internet, kdy se nebudu bát, jestli si přečtu zprávy, podívám se na vysílání v TV kvalitě a sem tam si něco stáhnu :-).

Jde mi o to, že tady všichni píší jak mají rychlé nety, ale mě mnohem víc, než jestli to jednou za den vyskočí na 50 Mb zajímá stabilita a funkčnost....

0/0
29.7.2009 18:11

Host

Re: Poraďte mi

Ty lokální firmy nabízejí internety po optice nebo wifi   s velkými rychlostmi za nízkou cenu, ale člověk tam nemá jistotu - časem se to začne zpomalovat, atd., neustálé problémy. Zkrátka je přejití na UPC internet rozumné?

0/0
29.7.2009 18:14

Host

Nebo toto

http://www.speedtest.net/result/522152629.png

0/0
21.7.2009 17:33

Host

A co totot

form;URL=http://www.speedtest.net] form;IMG]http://www.speedtest.net/result/522150744.png form;/IMG] form;/URL]8-o

0/0
21.7.2009 17:30

iuos

hmm

host do diskuze, hůl do ruky ;-O;-O

0/0
20.7.2009 11:16

Host

Dost lhaní

Ježiši lidi, o co se tu snažíte? Cena blbýho neagregovanýho 20mbitu je někde kolem 20tisíc(většina malých poskytovatelů musí zaplatit nejen konektivitu, ale i okruh přes optiku a metaliku k někomu do páteře). Už pochopte, že tu vykládat jak někdo má 100mbit za 300 je totální hloupost. Jsou to agregovaný přípojky a s nízkým uploadem. Nikdo, mimo bláznů a podvodníků, neprodá 100mbit na downloadu a uplaodu bez agregace za pár korun, když za konektivitu potom musí platit desítky tisíc.

To že někdo má konektivitu do Nixu za pár tisíc nic neznamená, ještě je potřeba konektivita do zahraničí, případně konektivita k některému z našich ISP a u nich jsou ceny úplně někde jinde. Ten, kdo nezná prostředí českého internetu, tak si může myslet, že ohromí publikum na idnes, ale zapomíná, že se tu občas kouknou lidi z branže.

0/0
18.7.2009 22:25

Host

Re: Dost lhaní

100 Mbps za 300 Kč rozhodně není hloupost ale pouze jako agregovaných 100 Mb. Nicméně i agregovaných  100Mbps rozhodně nemusí být špatné, může to jet např. takto http://www.speedtest.net/result/520378410.png

0/0
19.7.2009 1:49

Host

Re: Dost lhaní

Tak download mozna ano, ale na upload takovej zapon. Jak je videt tak bylo mereno z klfree. Coz nema s ADSL ani s kabelovou televizi nic spolecneho.

0/0
19.7.2009 2:06

Host

Re: Dost lhaní

Já mluvím o neoagregovaných 100mbitech za 300kč. A proč o tom mluvím? Protože tu je banda "lidí", kteří budou neustále tvrdit, že přesně tohle mají, viz. celá tahle debata. Kdyby napsali, že to mají agregovaný, tak nic nenamítnu. Jenom nemám rád, když někdo otevřeně lže a nebo o své přípojce neví vůbec nic a dělá chytrýho. To mi leze krkem.

0/0
19.7.2009 18:36

Host

WTF

Mila redakce, je hezke, ze se v dobe krize napise takovy hezky clanek o UPC, ze budou mit tak rychly internet, ze uz se nikomu nebude cukat TN.cz apod. Kdo zakaznikem UPC byl nebo je a ma zkusenost s jejich jednanim na klientskem telefonnim centru a ma JINOU moznost volby, davno u nich smlouvu ZRUSIL. Takze iHeute, UPC vam poslalo kapriky na ucet, hezkou dovolenou v Bavorsku, pane co jste napsal clanek, asi mate jineho providera ... ze ??? Osobne bych byl nejradsi, aby UPC potkal stejny osud, jako Tomi Tour 8-o

0/0
18.7.2009 10:59

Host

Re: WTF

Proč bych to dělal? Platím UPC ani ne 400 Kč měsíčně a mám za to pevnou linku, 36 programů digitální televize a 20M internet bez FUP. Infolinka v pohodě, hlavně díky on-line formuláři. Proč bych odcházel? 8-o

0/0
20.7.2009 11:08

Host

Co to tu dela ?????

Co to tu dela ? Proc to neni v rubrice technet ???? Co ma spolecneho upc s rubrikou MOBIL ???

0/0
17.7.2009 20:48

Captain-Morgan

Milá redakce

z těch hostů mi je šoufl. To už je lepší povinná registrace než příspěvek bezejmenného hosta!

0/0
17.7.2009 11:22

Host

tak nam tu vznika "zajimavej" zebricek

zatim, pokud dobre sleduju:

- vede pan s gigabitem za czk 340

- na druhem miste v prubeznem poradi 100Mbit / 300,-

kdo dalsi prihodi? terabit za 250 nebo petabit 190...co?

0/0
17.7.2009 0:25

Host

Re: tak nam tu vznika "zajimavej" zebricek

Tak co kdyby jste si připsali mych 40Mb za 500 měsičně,skutečně bez agregace,mohu přidat naměřenou rychlost na eri,cz-je vždy kolem 38,9 Mb pro download a 5,8 Mb pro upload.K tomu mam od téže společnosti taky připojku k televizi,kdy za příplatek 180kč měsíčně mam 40 digitalnich a HD programů...

No jinak nevim,za čim se leckdo honi,ja na naší optice mam neustale zvedanou rychlost v tarifu,ktera skutečně je takova jaka je napsaná,tedy skoro...

Přesto všechno jsem za cely rok a půl,kdy takto jedu,nezjistila,nějakou velkou výhodu takovych rychlosti.Většina stranek je na pomalejšich připojkách,a tak to samozřejmě ani na stahovaní némůže běžet psanou rychlostí,A na běžny uživatelsky net bohatě stačí i nižši rychlost,než mam ja.Ale proč ji nemit,když se dava,a nic za to nechtěji?I cena je stale stejna cely rok a půl...Z toho plyne: tu UPC 100Mb rychlost bych si nikdy nedala,Je celkem na nic,a moc drahá...

0/0
17.7.2009 13:45

Host

Re: tak nam tu vznika "zajimavej" zebricek

40M za 500? Dost drahé, ale budiž.

0/0
20.7.2009 11:09

RBmann

Re: tak nam tu vznika "zajimavej" zebricek

opravil bych te, sice ten gigabit za tsista  je jasny prvni misto, ale druhym miste je Brnak z 25 "mbitem", kterej mi na muj dotaz, ze ja nevyuziju ani 10Mbit od UPC napsal: "mama si zavola pres Voip a do toho treba uploaduju nejake video na

youtube nebo odesilam vetsi sumu fotek druhe casti rodiny, tak se

pripojeni docela zapoti" ;-D;-D;-D (pro mene technicky vzdelane dovysvetlim, ze spojeni z klientskeho PC smerem ven je tzv. upload, napr. 10Mbit/1Mbit nebo 25Mbit/xbit, je to proste to cislicko za lomitkem, o kterem se v clanku ani v diskuzi nikde nemluvi a s tim prvnim cislem nema nic spolecneho.)

0/0
17.7.2009 19:12

Host

Upload

A co takhle zvysit tu ubohou rychlost uploadu?

0/0
16.7.2009 22:57

Host

Mam Gigabit za 340KC bez agregace.

Zdravim,

nevim na co si tu UPC hraje, ale je tu rada poskytovatelu co poskytuje 100MBit i 1Gbit "nekolik" let jen se treba porozhlednout.

Nad 100Mbit je ano problem HW. Uz se tomu nejaky cas venuju (serverum, RAIDovym zalezitostem, specialitam v sitovych kartach) a UPC krok jedine vitam a je to dobre! Nicmene po trose laborovani neni az tak velky problem se dostat na klidne vice nez 50MB/s pochopitelne dle poskytovaneho zdroje dat.

Nejde o to, ze nebude stihat strasne poskytovatele dat, ale UPC stavi pomerne kvalitni sit o velke propustnosti. A prave mam takove tuseni, ze ta ona propustnost jde realizovat temer okamzite (je to jen otazka rooteru/switchu) jen si to pochopitelne jako kazdy jiny dodavatel sluzeb drzi pod poklickou a "jde s dobou" a ryzuje lovacky jak to jde na ukor cena/vykon.

Jak rikam, je to dobre, co dobre neni je jejich support a vlivne slovo k zakaznikovi.

0/0
16.7.2009 22:34

Host

Re: Mam Gigabit za 340KC bez agregace.

LOLa já mám terabit za 1Kč a diskové pole k tomu. Tyhle rádoby technicky zasvěcené příspěvky přímo miluji. Většinou si daní lidé vymýšlejí holé nesmysly a dělají ze sebe Bůh ví co. Jenom nechápu proč to dělají, když se neumí ani podepsat. :-)

0/0
16.7.2009 22:47

Host

Re: Mam Gigabit za 340KC bez agregace.

protoze je to pravda? :-P

0/0
16.7.2009 23:42

Host

Mam Holobit za 0KCS bez agregace.

to jsou sakra pomale rychlosti tak proc pouzivate tak stary zpusob ..holograficky prenost dat je dnes asi nejlepsi ;-)

0/0
18.7.2009 15:45

Host

Re: Mam Gigabit za 340KC bez agregace.

Vybornej komik, ty si vnitrek pc nevidel asi ani z rychliku... btw. tusis vubec, jaka je kapacita hlavni paterni optiky praha<->brno? az se za rok zrealizuje tenhle projekt: http://pcworld.cz/novinky/sdruzeni-cesnet-otestovalo-40-gbs-internetovou-sit-7325 , tak potom 40 lidi s tvou connectivitou a propustnost by pro zbylych milion stanic byla nulova a to je navic vize budocnosti. To, ze by ses pri uvedenych znalostech venoval cemukoli z oblasti IT hranici s fantasmagorii;-D

0/0
16.7.2009 23:13

Host

Re: Mam Gigabit za 340KC bez agregace.

LOL,

ok, si rizek ja bezne jedu na na full vytizeni linky, no to jsi mel dostal - bezne stahuju 115MB/s kazdou vterinu. Ano vim a moc dobre jak poseta CR, jsem primo na lince z NIXu z nemecka.

5 let jsem sedel na koleji za 100Mbitem a jak se co kde dela, vim moc dobre... jenze na na netu je kazdy king a hrdina, ze? ;-):-P;-D

0/0
16.7.2009 23:47

Host

Re: Mam Gigabit za 340KC bez agregace.

aaa dalsi superman. jak jste pripojen a za kolik? z jakych serveru "bezne stahujete 115MB/s"? predem diky za odpoved

0/0
17.7.2009 0:16

Host

Re: Mam Gigabit za 340KC bez agregace.

Pokud by jsi si precetl predhozi clanek, tak na me sel s teorii, ze tu bude pater na ktere budu limit 40Gbitu a ja mu na to reagoval arogantne, ze bych musel permanentne tahat 115MB/s abych byl onen jeden ze 40.

Bezne taham 50/60MB/s na to odkud a co nejsem blazen abych tu ventiloval.

0/0
17.7.2009 0:25

Host

Re: Mam Gigabit za 340KC bez agregace.

ano, precetl, nebot jsem sam jeho autorem (je tu holt prehostovano, tak vznika hockey). bylo jim narazeno na puvodce prispevku s tim, ze kdyby bylo takovych 40 (hypoteticky), pak tu globalne "lehne" vnitrozemska infrastruktura a "zastavi se svet". jinak nevim co je tajnyho odkud tahas vysokou rychlosti (tedy kterej server disponuje takovym uplinkem a po ceste k tobe veskere sitove prvky zrovnatak). neptam se na obsah filu, pouze obecne; osobne malokdy najdu protizdroj s > jak 3-4MBps, proto by me to celkem zajimalo, kde to lze treba jen "testovat". rapid premium nebo jinej filehosting?

0/0
17.7.2009 0:43

Host

Re: Mam Gigabit za 340KC bez agregace.

Na tohle už odpověď nedostanete, prostě zase netovej kecálek, co si možná nevědomky plete pojmy s dojmy.

0/0
17.7.2009 11:38

Host

Re: Mam Gigabit za 340KC bez agregace.

Zajímavé. Musím říci, že pro mne velmi poučné. Rád bých se zeptal, jak ten 1gigabit za 340Kc bez agregace meríš? Nemyslíš náhodou teoretickou rychlost vnitřní sítě? Když se podíváš na nix.cz tak je těch přípojek na 1 Gbit opravdu hodně.

Upřímně, což ví asi každý zkušenější uživatel internetu, rychlosti nad 5 Mbit si člověk užije tak max z torrentu, microsoft, VŠ koleje a jinak jsou ty datové přípojký na český a světový internet "velmi" pomalá. Je to pouze "marketingový" tah aby se nalákali ti, kteřé zabývá na honba čisliček ve smlouvě. Osobně mám přístup k optice a doma k symetricky WIFI bez agregace < 4Mbit a na 99% činnosti na internetu mi rozdíl příde minimální.

0/0
16.7.2009 23:27

Host

Re: Mam Gigabit za 340KC bez agregace.

Takze jinak,

podepsat se neumim protoze si nedelam stupido registraci abych se tu hadal s jankama jako jste vy a presne jsem vedel, ze k tomu dojde :)

Odpovim tak vsem co na to reagovali.

Mam server od Dellu 4xXEON a ostatni rikat nebudu, pac bych byl z jine dimenze, ze je to nekdo kdo ma server ve sklepe, po dome dve HTPC, WIFI a 3 LCD vsechno v jedne siti, synchronizovane a server jako file server, mailserver i web server.

Jak merit onu rychlost nelze, zadny radoby merak Vam to neudela, nenameri ani desetinu potencialu. Dal bych sem nejake linky (screeny) a treba by Vam ty huby upadly. Asi 100m od domu mam hlavni NOD pro jednu cas cech kde je vice nez gigabitova konektivita a vzhledem k tomu, ze znam mnoho lidi dostal jsem to dokonce zadarmo a jen platim neco jako clnesky poplatek. Pokud mate dobre kontakty a na druhe strane rovnez gigabity, tam je ona sila vyuziti, ale to s vasim ADSL a ctenim lupy nepochopite.HW na download hdd mam 4 ssd v raidu a 50-60MB jako prd. Record mam 92MB

0/0
16.7.2009 23:41

Host

Re: Mam Gigabit za 340KC bez agregace.

No, kdybych pristopil na tvou teorii (nevim tedy co ma spolecnyho pocet lcd, 4x xeon apod. s tematem), pak by me zajimalo, co te pak limituje, tedy jaky konkretni hw degraduje onu hypotetickou rychlost? gigabit ethernet, ony hdd (u ssd dnes min. 200MBps pro zapis), nebo jaka komponenta? a jeste zkus napsat, z jakeho serveru obycejne stahujes svou plnou disponibilni rychlosti? diky

0/0
17.7.2009 0:02

Host

Re: Mam Gigabit za 340KC bez agregace.

Reagujes normalne odpovim normlane.

Spolecneho to ma kulove, jen jsem naznacoval, ze nemam nejakej ACER notes na kterem bych vam to tu tvrdil. Mam velmi drahy server a HW je opravdu limitujici, protoze vetsina zakladovek v pc se tvari jako Gbitova, ale nema zadny radic pro hdd a vse dela cpu sitovka je integrovana shit a jakmile chces neco sosat nad dejmetomu 10mega, cpu je na full. Toto se resi, kvalitnim strojem, treba sitovkou za 3jku, ktera je opravdu kvalitni ci 2dvema v jednom pripojene. Pak je dulezity zapis a jde o to, zda tahas nekolik 100vekem svazku dat, ci jenden uceleny soubour a prave dle toho je potreba minimalne pri tehle rychlosti kvalitni radic, mam od Adaptecu za 12tis a v tom mam 4 SSD disky. Jedine timhle dosahnes toho, ze muzes mit takovy zapis. Dnesni disky serverove R3 uz umi i 80MB/s jednoho file zapis, ale jakmile chces treba 10souboru najednou - SSD je jedina volba ci 15tis rpm disk (ale i ten neni dobry).

Odkud Ti pochopitelne nereknu.

0/0
17.7.2009 0:34

Host

Re: Mam Gigabit za 340KC bez agregace.

OK, diky za info. Pincipielne se prit nebudu, ze vybaveny server ma hodnotu v radech statisicu az milionu a parametrove neni vedle workstationu za par desitek tisic porovnavatelnej beru; ja rozlisuju, zda jsem v praci v serverovne nebo doma ve volnym case (tedy vytizeny pro dane potreby). Pokud na tom provozujes nejakej business, pak tomu rozumim (ovsem tam je klicova spis kvalita a dostupnost spojeni nez hola propustnost). Pokud bys to mel pro domaci pouziti, pak sorry, ale to bych nemohl brat jinak nez cisty snobismus (event. movitej fanda htpc). I proto sem se tazal, co odkud stahovavas, nebot pro beznyho uzovatele (i kdyz bych bral blueray image, fullhd filmy apod.), tak to proste zaboha neuzivy. To je pak jako kdyz si poridis high end bedny za mego a pro beznej poslech nebudes moct poslouchat bedy "jenom" za 100k, nebot nebudou hrat 4-6Hz a 32-34kHz...asi tolik muj nazor

0/0
17.7.2009 1:04

Host

Re: Mam Gigabit za 340KC bez agregace.

Na to nelze nereagovat. Mám domácí server na 1 Gb v lokální síti (do internetu 100 Mbps FD agregované). Server je úsporný a nepříliš výkoný založený na procesuru VIA C7 na 1,5 GHz. 1 Gb síťovka je v PCIe slotu a má chip Marvel. Disk je obyčejný SATA zašifrovaný EAS.

Přes ten slabý HW jsem schopen z něj přes FTP tahat cca 90 MB/s přímo z disku (90*8=720 Mbps) nebo z RAM cache až 113 MBps (113*8=904 Mbps). Limitující je rychlost disku, nikoliv rychlost počítače. Prakticky jakákoliv dnešní síťovka připojená na PCIe je schopná dodávat oněch cca 900 Mbps, úzké hrdlo bývá jinde než v sítové kartě.

0/0
17.7.2009 10:59

Host

Re: Mam Gigabit za 340KC bez agregace.

Bohužel, ale nemáte pravdu. S Vaším hw jsem měl tu čest testovat 50mbit a vytáhl jsem na páteři o2 sotva 36mbitů a to jsem to nešifroval EAS, protože to neznám, ale asi jste myslel AES. :-) Nešifroval jsem to ani DESem, natož abych něco hashoval. :-))) Máte pravdu, že nejvíce záleží na rychlosti disku, ale celkově to musí utáhnout i hw(deska, paměti a i ten blbej procesor).

0/0
18.7.2009 22:13

Host

Re: Mam Gigabit za 340KC bez agregace.

Rozhodně mám pravdu. Leda že by různé softwary včetně Total comaderu, LinuxDC++ a ROS v routerboardu ukazovali všechny stejně blbě, ale to je trochu nepravděpodobné ;-)

Disk je šifrován AES, nicméně procesory VIA mají HW podporu pro toto šifrování přímo v procesoru a linuxové jádro to umí využít ;-)  Síťovka je celkem běžná Marvell 88E8053 PCI-E Gigabit Ethernet Controller za asi 500 Kč.

FTP z toho dává skutečně až těch 900 Mbps, DC je omezeno 100 Mbps na lince dál, takže dává asi 8 MBps (tedy asi 65 Mbps), ale procesor má při tom ještě rezervy, takže omezení bude možná ještě jinde. Samba na tom dává 20-40 MBps (tj. 160-320 Mbps), ale to je blbý protokol, takže ten se na srovnání moc nehodí.

Zkrátka pro v podstatě file server rozhodně není třeba 4 jádro. Současné i slabé stroje založené na PCI Expres a DDR jsou na datové servery dostatečné.

Pro současné přístupy více lidí se sice diskové pole hodí, ale pro jednu domácnost je to trochu overkill.

0/0
19.7.2009 1:45

Host

Re: Mam Gigabit za 340KC bez agregace.

Proboha, dej si facku a prestan mlit takovy kraviny, pekne te prosim 8-o  Vypada to, ze se venujes tak akorat hrani Counter Strike a povazujes se za "ajtaka" protoze si na LANce s kamosi nakonfiguroval herni server. Takovejch "odborniku" uz sem v zivote potkal... a nekteri dokonce bohuzel delaji i v oboru :-/   A klidne si to vem osobne a zacni mi nadavat, at se opet pobavim nad tvymi dalsimi moudry :-)

0/0
16.7.2009 23:50

Host

Re: Mam Gigabit za 340KC bez agregace.

Jeste bych mel neco s chladnou hlavou upresnit: ja ti verim, ze mas doma dobry net a drahy HW, nemam duvod ti neverit, ale poskytovani konektivity tisicum lidi je ponekud slozitejsi nez se protekcne napichnout na pater, vime?

0/0
17.7.2009 0:04

Host

Re: Mam Gigabit za 340KC bez agregace.

jediny kdo tu ma horkou hlavu a kdo se tu rozciluje je mistni adslkar, ktery fackuje lidi co maji HW za 200tis a o pripojeni se radeji nebudu vyjadrovat, vid? Jinak by Ti hlavicka mohla prehrat :-P;-D

0/0
17.7.2009 0:35

Host

Re: Mam Gigabit za 340KC bez agregace.

Tak a jsme u jadra veci. Nejde o zadne pripojeni, TY se proste potrebujes pochlubit, ze TY mas doma HW za 200tis a ze TY mas pripojeni, ze ktereho by se normalnimu smrtelnikovi prehrala hlavicka.

0/0
17.7.2009 0:54

Host

Re: Mam Gigabit za 340KC bez agregace.

To bylo jasný už z jeho prvního příspěvku, pak jsem už jen čím dál víc bavil :) Ještě měl napsat, kolik má uhrů a kolik na ten server ve sklepě chytil bab:) Neměl pokoj ve sklepě taky malej Bunda?

0/0
17.7.2009 11:45

Host

Re: Mam Gigabit za 340KC bez agregace.

Mas neco proti lidem kteri delaji v oboru a nic neumi? Na pozici bezneho IT-helpdesku do nejakych kanclu si vystacis s min vedomostmi nez mam ja a to prosim nemam technicke vzdelani, jen malickatou domaci sit a par postavenych kompu pro sebe a kamarady. Znalost SW temer nulova (pokud jde o programovani a podobne) nez jsem tu praci omylem dostal tak jsem myslel ze jsem BFU. Diky bohu se nasli lidi co si mysleli ze umim vic :-) A ja prozrel, BFU umi vetsinou mnohem min :D

Sorry za OT :D

0/0
17.7.2009 0:10

Host

Re: Mam Gigabit za 340KC bez agregace.

Mozna jsem to napsal trochu spatne. V zasade proti nim nic nemam, ale jen do doby, nez s tim zacnou machrovat na vsechny okolo a s vaznym vyrazem v obliceji propagovat svoje polopravdy. Ja samozrejem spoustu veci taky nevim, ale prave proto ze sebe nedelam genia, ktery by z fleku dokazal sefovat Telefonice narozdil od nekterych :-/  Je treba videt veci z vetsi perspektivy a nejen podle toho, jak neco funguje v nejake zaprdene firmicce nebo dokonce domacnosti kdesi ve stredni evrope. Tim narazim prave na pristup "ja to mam takhle a jestli to tak nema kazdej, tak je to naprostej blb, protoze me to takhle funguje" (cimz jsme se dostali zpatky na zacatek diskuze :-)). To plati jak v HW, tak v SW, neexistuje zadne ultimatni reseni niceho, takze vykriky typu "optika ftw" nebo "windows sux" mi vadi

0/0
17.7.2009 0:33

Host

Re: Mam Gigabit za 340KC bez agregace.

LOL,

prej nadavat,

odbornik jsi preci Ty. Ty neveris, Ty to nemuzes evidentne rozdychat a jsi v domeni, ze si pises s 15letym klukem. Ty jsi mi k smychu, ty si dej facku a volej na podoporu, aby Ti bezel poradne net ;-D:-PR^;-D;-D

0/0
17.7.2009 0:27

Host

Re: Mam Gigabit za 340KC bez agregace.

;-D Presne takovou reakci jsem cekal. S tim counter strike to byla samozrejme nadsazka, ale kdyz dojdou argumenty, zacne se chytat za slovo. Zaprve je 1 gbit do domu bez agregace za 340kc nesmysl. Zadruhe ikdyby ses k temto parametrum skutecne priblizil (jakoze asi jo), neznamena to, ze je mozne timto zpusobem pripojit desetitisice lidi. Takze UPC si IMHO na nic nehraje, ale snazi se delat to, co je v jejich moznostech. Ja chapu, ze lokalne je skutecne mozne poskytovat takto vynikajici pripojeni, ale i 100 mbit pro vsechny domacnosti je proste utopie.

0/0
17.7.2009 0:47

Host

Proboha lidi, WiFi

není určena a vymyšlena a konstruována na to, aby se její pomocí poskytovalo připojení domácnostem. Je to od toho, abyste ve firmě ve 3 místnostech mohli chodit s notebookem bez drátů. Od toho se odvíjejí její parametry, dosah, odolnost vůči meteorologickým podmínkám, atp. To, že se pomocí toho kdekdo připojoval ze zoufalosti, že jedinou variantou byl předražený Telecom je spíš smutným mementem naší země...

0/0
16.7.2009 22:34

Host

Re: Proboha lidi, WiFi

Dalsi absurdni nesmysl. Nevim jak zbytek republiky, ale v Praze je spousty komercnich provideru i obcanskych sdruzeni, ktere maji svou infrastrukturu zalozenou na wifi prenosech (diky preplnenosti 2.4GHz pasma se rozbehl boom provozu na 5GHz frequeci). Duvodu, proc je velmi vhodnou jsou zrejme: stalost vuci vlivum pocasi (i kdyz tvrdis opak), bezlicencni pasmo (odpada placeni drahych tax z provozu radiokomunikacicm, resp. ziskani licence), nenutnost stavet fixni trasy lan ci optiky (tedy stavet sloupy ci hloubit kabelaz pod zem, coz je jednak mimoradne nakladne, druhak bys musel ziskat tisic povoleni majitelu pozemku a mistni samospravy), levne sitove prvky pro provozovani a dalo by se pokracovat. Z hlediska toho pocasi si to asi pletes s laserem, ten si moc netyka s mlhou, ale na jeho strane je zase vyssi rychlost...

0/0
16.7.2009 23:32

Host

Re: Proboha lidi, WiFi

Mno na parametry bych si nestezoval, sice planuji natahnout optiku ale uz dlouho jsem pripojen pres Wifi. Nejprve to byla 2,4ka ted 5,4ka proste tak jak bylo potreba zrychlit. Parametry mi prijdou vyhovujici: ping na seznam.cz do 3 ms, 7Mb down 3,5Mb up, co se vypadku od pocasi tyce, tak jsem problem zazil akorat kdyz do stozaru pristupoveho bodu prastil blesk, merena dostupnost internetu vychazi na 99.37% tenhle mesic a 98,69% za ctvrtletí. Vse je mereno, takze nemluvim o teoretickych hodnotach ale prakticke zkusenosti.

Momentalne uvazuji o optice pouze z toho duvodu ze sdruzeni umoznuje bez navyseni poplatků lidem co se pripoji metalikou nebo optikou primo k pristupovemu bodu navysit konektivitu na 16Mb.

0/0
16.7.2009 23:58

Host

Re: Proboha lidi, WiFi

presnetak, spolehlivost, instalace, rychlost, vse predurcene pro pripojeni. beznym uzivatelum 5Mbit realne staci bohate, router a antenu poridi za 1.500, zapojeni je otazkou chvilky bez slozityho tahani kabelaze. navic wifi obsahuje dnes skoro kazdy telefon/ntb, tak i prijemne pri upgradech hw ci volnem pohybu.

0/0
17.7.2009 0:13

prorange

To je moc brzo

Stejně to nebudou stíhat servery, takže to bude zatím k ničermu. zbytečně platit, sice nesnáším outu, ale jejich rychlosti jsou dělané tak aby to celkem stíhalo, takže je zbytečné zrychlovat.

0/0
16.7.2009 21:35







Najdete na iDNES.cz