Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový iPhone 3GS je postaven ze součástek za 3 300 korun

Nedávno představená nová verze oblíbeného telefonu Apple iPhone je složena ze součástek, jejichž hodnota je 178,96 dolaru, tedy asi 3 300 korun. Uvedla to společnost iSuppli, která nový iPhone rozebrala do poslední součástky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

co se mi hodni hlavou II.

Novy kminovy chleba je upecen z mouky a drozdi za 4,20Kc. Nechapu ty hlupaky, kteri za nej daji v samosce az 20Kc! (doufam, ze vsichni pochopili, co jsem tim chcel rict ;) Prima weekend, Mykl.

0/0
10.7.2009 17:42

Host

co se mi hodni hlavou

Po precteni clanku (a nekterych komentaru) mi nezbyva, nez se pousmat.

Vety typu "Infineon vydela na iPhone 20USD"... copak si myslite, ze si spolecnosti ty soucastky cucaji z prstu? Kdyz pomineme vyvoj, ktery taky neco stoji, tak je potreba nejakej material, nejaky lidi... schvalne se podivejte, kolik ty chipy stoji v ceniku za 1ks. Jenom diky tomu, ze to Apple bere v milionovych seriich, muze byt cena takova, jaka je.

A ze novy iPhone stoji 99/299 USD? Dalsi nesmysl! Schvalne kouknete, kolik je i v USA nebo EU za nedotovany telefon. Tem, kterym se to nelibi, tak si ho muzou u O2 koupit za 1Kc (samozrejme se zavazkem, ale to je u AT&T taky, na 2 roky). Dal jestli si nekdo mysli, ze vyvoj jak hardware tak software trval tyden a delali to dva lidi na kolene, tak se seredne mili. Ano, apple neni charita a necha si svoji (mam za to, ze dobrou) praci zaplatit, ale to snad vy taky, ne?

Na novy iphone se tesim, komu se nelibi, at nekupuje, v tomhle jeste mame svobodu.

0/0
10.7.2009 17:34

Host

Nový iPhone stojí 199 USD

Starší model 3G stojí 99 USD , nejvýkonější 3GS - 32 MB stojí 299 USD. Všude v prodejnách Apple a AT and T. Ceny u našich operátorů jsou 3 až 5 krát vyšší. Na sromný dotaz u Vodafonu jsem obdržel odpověď: Je to cenová politika stanovená centrálou. Do toho Vám nic není. Tečka. Chtěl bych používat služby AT and T. Tečka.

0/0
7.7.2009 12:50

Host

Re: Nový iPhone stojí 199 USD - a co smlouva panáčku?

Ano, stojí tolik, ale rozhodně ti ho za takové peníze nedají bez dvouleté smlouvy !!

0/0
18.7.2009 23:35

RomanL

Počítáme!

Článek č. 16, 5. 7. 2009, 26. den po představení nového iPhonu na iDnes.

0/0
7.7.2009 7:37

Andee

Jj...

Je úsměvné, kolik nenávistných reakcí umí takový článek vyvolat. Když je Apple schopen prodávat iPhone za mnohonásobek výrobní ceny, tak jim nezbývá, než pogratulovat, neboť to je odnepaměti cílem a smyslem činnosti všech podnikatelských subjektů :-)R^

0/0
6.7.2009 23:45

Host

A co software? To by teda mělo být zdarma?

nebo tak za 5-20kč?

0/0
6.7.2009 20:49

Host

co je to za cenu?

součástky jsou jedna věc. ale za kolik bylo vymyšleno, co se bude dělat? za kolik se vymyslelo, co tam bude za součástky? za kolik byly naprogramovány?...ale co. půjdu s tupým davem: apple jsou zloději když telefon za 3300 prodávají za 17000;-D

0/0
6.7.2009 18:06

BigpetBig

Re: co je to za cenu?

jj, někteří jedinci z tupého davu napřed mluví a poté čtou. tak přiště to zkus naopak..

0/0
6.7.2009 20:08

Host

Mno,

to by mě zajímalo, jak dokážou ohodnotit plasty nebo třeba DPS, který obvykle stojí na dohodě s dodavatelem ;-D

0/0
6.7.2009 15:45

bluespirit

No, tady

tady kde kdo nadává výrobci iPhonu do zlodějů, tak kdo nechce, ať si nekupuje.

Já se v jednom příspěvku Applu zastával, ač sám iPhone nevlastním.

Ale jděte k jakémukoliv výrobci a nejen mobilů,  budete na tom stejně.

Prostě jednak ten vývoj je fakt velmi drahá věc, jednak jsme v kapitalismu a nedivím se že Apple přišel s něčím revolučním a logicky to chce zpeněžit.

Proč myslíte že takoví číňané vyrábějí a prodávají za babku plagiáty např. mobilů? Jistě, mají levnou pracovní sílu, ale 1) šidí na materiálech a součástkách horších parametrů, 2) je v tom naprosto jiný software, jehož vývoj nebyl tak drahý protože téměř nic neumí.

0/0
6.7.2009 6:44

Host

Re: No, tady

Apple je nepochybně zloděj. Už třeba jen proto, že prodává třetí model svého founu v pořadí, ale nějak zapomíná snižovat ceny těch jeho předchůdců. LG, Samsung a další značky po nějaké době své telefony zlevní a Apple nic.

0/0
6.7.2009 11:55

kokrspanel

Re: No, tady

A proč by to měl dělat??? Jednak se minulé generace iPhonů už neprodávají a druhak jste očividně nepochopil cenovou politiku Applu. Na začátku prodeje produkt ocení (např. 14000Kč) a za tu cenu jej prostě prodává. Stejně tak to funguje u iPodů a Maců. Naopak ostatní výrobci nasadí na začátku cenu 15000 Kč a pak s ní jede postupně dolů na třeba 10000 Kč. U jiných výrobců by tím pádem mohla vyvstat otázka: "Když jsou schopni produkt prodat za cenu 10000 Kč a ještě na něm vydělat, proč takovou cenu nenasadí už na začátku? Nejsou naopak oni ti zloději?"

0/0
6.7.2009 12:22

Host

Re: No, tady

vaše informace není přesná. V USA se nový model 3GS prodává za stejnou cenu jako jeho předchůdce, ale v prodeji zůstal i dostavadní model 3G  pro méně náročné zákazníky a ten je za nižší cenu. Apple to tak udělal proto, aby získal podíl i na trhu levnějších mobilů. U nás má být naopak novinka dražší, ale cenová politika je v rukou místních operátorů...

0/0
6.7.2009 23:44

Host

Re: No, tady

ano, vím o tom, ale to nic nemění na podstatě příspěvku. Přišla nová generace a ta tu minulou nahradila za úplně stejné ceny, které vydrží až do příchodu příští generace za rok.

0/0
7.7.2009 0:04

Host

Re: No, tady

No ano, právě že to u Applu takto funguje je to zlodějská firma.

0/0
6.7.2009 17:08

Host

Re: No, tady

zloději by byli, kdyby své výrobky donutili zákazníky kupovat. já jsem si od apple nic nekoupil protože nemusím. nemám pocit že by byli zloději. až bude povinnost kupovat ajfon nařízená ministerstvem výživy pak se bude jednat o krádež nebo vydírání. takhle je apple jen standatdní komerční firma. nemám s ní žádný problém vy jo?

0/0
7.7.2009 15:33

Host

Re: No, tady

Ano ceny by měl někdo regulovat a ne je nechat na trhu.

Socializmus rulezzzz

0/0
6.7.2009 20:50

Host

Re: No, tady

Vážený pane, zloděj jste možná vy, ale určitě jste hlupák. Protože Apple vyrábí bezvadné výrobky a jejich zákazníci jim jsou věrni, což není u každé firmy zvykem, jen u těch nejlepších. Když si představím kolik zbytečného času a zlobení jsem měl s výrobky jiných firem, musím říct, že Apple je k nezaplacení. Jak se říká: Nejsem tak bohatý, abych mohl kupovat levné věci. VAppleV

0/0
6.7.2009 23:47

Host

poraďte

mám 10 měsíců NOKIA N95 a mám ho už počtvrté v servisu s nefunkčním fotoaparátem. servis Nokia tvrdí že je to pokaždé jiná závada ale já prostě nefotím a nefotím a vrácení peněz za foun mi nechtějí uznat. jak na ně ?????????????? dík za odpovědi.

nokii už nikdy víc

0/0
5.7.2009 23:28

Host

Re: poraďte

Spatny kus. Nicmene, nezalezi prilis na tom v cem je zavada (v jake soucastce) dulezite je ze reklamujete stale nefunkcnost jedne z funkci. Uz po treti reklamaci mate narok na odstoupeni od smlouvy (tedy vraceni penez). Pohrozte COI...

0/0
6.7.2009 0:02

Host

Re: poraďte

Ty seš dobrej trumpeta když sis sám bez donucení koupil Nokii by Shade. Zkus Samsung, nebo Ericsson a budeš v pohodě. R^R^

0/0
6.7.2009 0:43

Host

Re: poraďte

taková rada je mu teď ovšem k ničemu.. Jinak máš pravdu..

0/0
6.7.2009 1:17

mino1983

Re: poraďte

tak ty si mu poradil8-o

0/0
6.7.2009 9:42

Host

Re: poraďte

Na vrácení peněz stačí tři stejné závady u výrobku, nebo čtyři rozdílné.

0/0
6.7.2009 11:57

Host

Re: poraďte

tos sebral kde???

Buď opakovaná závada (čili znova to samé co před tím = 2. stejná), nebo když má třetí jakoukoliv závadu(ta už se nemusí řešit, je to důvod k vrácení, nebo výměně za jiný kus). Čoika toho příliš nezmůže - to už spíš ochrana sotřebitele, ale i tam dostane spíš jen radu. Nejspolehlivější bývá osobní neústupnost. když jeden dostatečně prudí, tak se domůže čehokoliv. Čoika může jen provést kontrolu na udání, ale to může trvat celkem dlouho a pro toho stěžovatele to nemá žádný přímý efekt.

0/0
6.7.2009 14:28

Host

Jako že o ničem

je ten článek, pokus o výpočet i jakékoliv závěry  z toho plynoucí....Rv

0/0
5.7.2009 22:56

Host

BOM

Článek řeší pouze BOM, nic jinho. Uštěpačné poznámky většiny zde přispívajících rádoby-odborníků jsou zcela, ale zcela mimo mísu.

0/0
5.7.2009 22:47

Host

Iphone 3Gs no neviem

No neviem či je to všetko na procesorch a takych čo ked to am 600Mhz procesor ? ked sa prehrieva a .. po určtom čase napiše na displeyi že aby sa prestal použivať lebo že je prehriaty..to mali vyriešiť ako prve nieže niekto si ho kupi v UK ho začali predavať 19.6.2009 ked som tam bol.som ho držal u O2 v ruke no je sice rychlejši ale čo z toho že prehrieva ?? ked ho budem prave potrebovať a bude prehriaty tak ho môžem dať tak do (_!_)

0/0
5.7.2009 22:01

Host

Re: Iphone 3Gs no neviem

Ano klidně si ho tam dej, přehřívá se totiž maximálně tak tvoje babka a nebo tvoje hlava..nesmíš skočit na špek každé zprávě :-P

0/0
6.7.2009 18:40

Kikous

Vy jste snad uplně hloupí...

.. pan redaktor napsal článek o tom, kolik stojí cena součástek, které jsou použity na výrobu telefonu, nic víc, nic míň. Co tu pořád melete o propagaci, servisech a jiných věcech s tím spojených. To snad každý tele ví, že každý výrobek má svůj vývoj, propagaci, servis a že to něco stojí !! Nápis článku je snad jasný, nebo neumíte číst??:-P

0/0
5.7.2009 21:33

Host

Re: Vy jste snad uplně hloupí...

ano pane redaktore.

0/0
6.7.2009 4:15

bluetake

HW + SW

Redaktori jaksi "zapomeli" , ze pocitali jen cenu HW, tedy soucastek , ale vubec nebrali v potaz cenu SW - operacniho systemu, programu apod. dale zapomeli na cenu vyvoje, distribuce a vsech soucasti retezu, nez se vyrobek dostane ke konecnemu klientovi. Pokud bych to tedy mel brat takto, jako tito pisalkove, tak treba Windows ma vyrobni cenu cca 5 korun - 2 koruny velkoobchodni cena placky, na kterem je vypaleny a maximalne 3 koruny za krabici , tera je tistena v milionovych nakladech.......Takze kdo je vetsi "zlodej" pani radoby "novinari" ? Ten co ma naklady 3300 a prodava rekneme za 12.000 , tedy se ziskem 400 % , o ktery se ale deli s X clanky v retezu, a nebo ten, co ma naklady 5 korun a prodava se ziskem minimalne 120.000 % , tedy za cca 6-7 000 korun ? ..........

0/0
5.7.2009 21:27

Host

Vtipné

..a taková láhev Dobré vody je složena ze surovin za sotva 1 Kč... Mají tedy na každé flašce marži asi 1200 %.  :-)

0/0
5.7.2009 21:20

Carlos

Re: Vtipné

Přesně tak ;-)

0/0
6.7.2009 17:15

RomanL

Re: Vtipné

Samozřejmě balenou vodu v Čechách kupuje jenom magor. Že je těch magorů plná republika je druhá věc. Taky podle toho vypadají výsledky voleb... :-P

0/0
7.7.2009 10:22

Nekončící dynastie Císařpána

Zavadejici

Neni do toho zapocitan vyvoj telefonu, dale software, reklama, prace na slozeni onech soucastek. Jak tu nekdo psal, kolik by asi staly materialy, z kterych je slozeno auto? Nejspis jen par desitek tisic. Stejne bych za nej ale vic jak 10K nedal. 16 se mi zda ujety...

0/0
5.7.2009 20:46

mk.charlie

Měli by iPhone prodávat za cenu ještě 2x vyšší

než teď, stejně by si ho většina stáda koupila a byli by ještě hrdější jak maj skvělou drahou věc. Stačí stádečku namasírovat ego reklamou.

0/0
5.7.2009 20:27

Host

megaroflmao

MEGAROFLMAO

0/0
5.7.2009 19:05

orca

:-)))

http://www.youtube.com/watch?v=7L2fsubA2-c :-P

0/0
5.7.2009 18:33

Host

.

Ještě připočtěte náklady za vývoj software, síť servisů, zákaznickou podporu, vývoj a testování HW konfigurace... Ona není taková sranda sednout za prázdný stůl a něco vymyslet. Rozebrat hotovou věc umí každý b.l.b.

0/0
5.7.2009 17:11

bluespirit

Re: .

To jsem se tu už snažil napsat, ale jak vidno tak tohle mnoho lidí nechápe.

Cena součástek je relativně nízká proto, že se používají i v mnoha jiných přístrojích, nejen iPhone. Kdyby byly vyvinuté speciálně pro iPhone, byly by samozřejmě podstatně dražší.

Je to jako s PC  - cena HW je relativně nízká, co dává počítači hodnotu je software. Protože bez něj je jakýkoliv hardware jen hromada železa plus něco dalších materiálů která neumí NIC.

0/0
5.7.2009 17:58

Host

Obchodní ceny

Pane redaktore,

víte něco o velkoobhodních cenách, o maržích prodejců a o obchodu celkově?

Asi ne, jinak by jste nemohl napsat takovou zhovadilost o marži Apple11000,-Kč .

0/0
5.7.2009 16:45

Xladi

firma Vydělá?

Skutečně firma vydělá tolik kolik píšete nebo utrží?

Mohli by to prodávat jako stavebnici za 5000 bych si to rád koupil.:-)

0/0
5.7.2009 16:45

bluespirit

No to je ale nesmysl

Cena součástek je jedna věc, ale cena té práce, než to někdo vymyslel, vyprojektoval  a naprogramoval příslušný software je naprosto neporovnatelná!

Ten kdo psal tento článek asi nemá ponětí o vývoji tak složitého přístroje. Kolik vývojářů na to pracovalo, kolik času na tom strávili a kolik stojí hodina práce každého takového velmi vzdělaného a velmi inteligentního člověka. Ty částky investované do vývoje jdou do milionů.

A jde také o nápad a ideu ovládání, se kterým přišel iPhone a který se dodnes ostatní snaží více či méně úspěšně napodobit.. A to se prostě platí.

0/0
5.7.2009 16:38

Host

Re: No to je ale nesmysl

No nevim jak jsou vzdelani vyvojari u Apple,ale aby mohl jakykoliv vyrobek vzniknout,musi ho nejaky stroj vyrobit,coz je asi nejvetsi ukol a na tom pracovali vyvojari Samsungu a Toshiby.Kdyby vse melo financovat Apple tak iPhone stoji dvakrat tolik.

0/0
5.7.2009 16:59

bluespirit

Re: No to je ale nesmysl

Takže operační systém a software/firmware v iPhonu dělali u Samsungu nebo Toshiby? To byste stejně mohl říct že Windows vyvinul Intel ;-D

0/0
5.7.2009 17:53

Host

Re: No to je ale nesmysl

No a on je nový iPhone 3GS úplně nový přístroj, který někdo vymýšlel a projektoval a programoval...??? Dyť je po vzhledové stránce úplně stejný jako starší a po softwarové stránce je to až na maličkosti taky stejný kor s OS 3, takže to na něm vymýšleli a projektovali a programovali????? Kdyby měl lepší tvar, lepší materiály, jiný součástky, ale když je to to samý???

0/0
5.7.2009 22:29

bluespirit

Re: No to je ale nesmysl

Vzhledem k tomu, že jsem programátor s praxí dá se říct desítky let, tak vás mohu upozornit, že i když se vám jeví chování telefonu na prvné pohled stejné, nemusí jít zdaleka o tentýž software.

Jestli jste četl článek, zjistil jste, že je tam úplně jiný fotoaparát, dokonce s automatickým ostřením, jiné moduly pro wifi a BT atd. Takže minimálně jen tento kus FW se musel přepsat.

Dále to zrychlení není dané jen hrubou větší silou procesoru. Je to i optimalizací software a věřte, že udělat rychle program, který nějak funguje a program, který je optimalizovaný a tím pádem velmi rychlý, jsou dvě naprosto rozdílné věci. Optimalizace je dosti pracná a tím pádem i drahá věc.

0/0
6.7.2009 6:37

Host

800kg železa

Kolik stojí 800kg železa z kteráhy je auto za 400tis?

0/0
5.7.2009 16:08







Najdete na iDNES.cz