Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lidé bojkotují Nokii, pomáhá totiž íránskému režimu

Na internetu se rozjela petiční akce proti výrobci mobilních telefonů Nokia. Firma totiž dodává monitorovací systémy íránskému režimu. Ten je používá ke sledování protestujících a disidentů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

problém je složitější,

jmenuje se globalizace. O zákonech v zemi ale i celé EU začínají rozhodovat nadnárodní společnosti. A jen ty si mohou dovolit zákon změnit podle svého gusta, nebo si ho objednat či dokonce nedodržet. Ty diktují, kde a co se bude vyrábět, kolik za to budeme kde platit, jaké kde budou vývozní či dovozní cla a běda poslanci, který se jim vzepře, protože se najde hnedka několik jeho kolegů, kteří mu rádi za patřičnou úplatu podrazí nohy.  nebo jen zkrátka bude muset ustoupit, protože na jejich penězích bude záviset rozpočet státu. S tím rozdílem, že oni rohodnou jak. Na globalizaci jednou všichni dojedeme. Protože bude úplně jedno koho budete volit. Strany budou řízeny kapitálem čím dál víc a vy s tím ""nic"" nenaděláte.  A když se vzepřou, investor se zařídí a odejde kde mu polezou do zadku. Tenhle problém začíná být čím dál větší. Brzo se dočkáte, že nejen Čína si bude dělat co chce, špehovat jak se ji zlíbí a nikdo s tím nic nenadělá, protože narazí na lidi jež v tom mají těžké peníze.

0/0
2.7.2009 13:41

Host

Nedodá Nokia

Nedodá Nokia (Siemens) dodá někdo jiný. Výrobců je více. Tak trochu to přípomíná našeho Vaška H v souvislosti s vprodejem tanků a zbraní. Nedodala ČR , dodali druzí a vyplnili tak naše místo na trhu. Celý svět je jeden velký kšeft - v některých případech - bohužel. :-/ 

0/0
1.7.2009 17:44

Host

Nokia Siemens

Nokia Siemens nedela zadne mobilni telefony. Nokia Siemens je spolecny podnik firem Nokia a Siemens na vyvoj zakladnovych stanic a podpurne infrastruktury. Se samotnou Nokii ma asi spolecne jen to, ze cast vlastni Nokia. Jinak co se tyka podilu na trhu zakladnovych stanic, pak tato firma pouze vyzobava drobky. Leaderem je Ericsson s podilem 40%.

0/0
1.7.2009 17:11

Host

Když jde o byznys tak jdou lidská práva stranou

Lidi ještě nepochopili, že když jde o byznys tak veškerá lidská práva a různé demokratické výkřiky jdou stranou.

Mimochodem, to je typický ukázkový příklad. Paroubkova ĆSSD se neustále ohání sociálně slabými voliči co pro ně chce udělat, ale sami dělají to co kritizují na členech ODS. Například Sobotka za ČSSD si koupil byt za 7 milionů korun. Poctivou prací určitě si na to nevydělal. Jim nejde o člověka, ale jen o ně samé. Když jde o byznys, tak lidské potřeby jdou stranou. Ale dobře nám tak.!

0/0
1.7.2009 16:24

Host

Re: Když jde o byznys tak jdou lidská práva stranou

Jak uz jsem psal o prispevek vys. Nokia Siemens neni leaderem trhu, proto zakonite bude souhlasit s takrka jakymkoliv obchodem. Muze se napaskovat pouze tam, kde nekoho uplati nebo ziska jinou cestou, ktera s opravdovym obchodem nema nic moc spolecneho. Aby udrzeli firmu, ktera neni leaderem trhu v chodu, udelaji temer cokoliv.

0/0
1.7.2009 17:18

RomanL

Re: Když jde o byznys tak jdou lidská práva stranou

Hlavně je třeba pochopit, že lidská práva nemají nic společného s mobilními telefony, ať jsou jakékoliv značky. To tady dělá diskutujícím největší problém.

0/0
2.7.2009 9:11

Host

Re: Když jde o byznys tak jdou lidská práva stranou

Staci si spocitat VESKERE JEHO PRIJMY ZA DOBU CO BYL v POLITICE A i pri odecteni ankaldu an zivobyti mu zbylo mnohem vic nez 7 milionu - CSSD se bezne nezasatvam , ale zde ma pravdu - jen jako jiny chape poslanecke nahrady jako soucast platu a kdyz tolik z nich neutrati tak cast z tech pausalnich mu proste zbude. 

0/0
4.7.2009 1:28

Host

Normalka

Kontrola je potreba, neda se svitit... Nechte lidi bez dozoru a zacnou vyvadet..  Uznavam, ale ze je hnus o tom vedet. Vsichni jsme sledovani, jen o tom nevime. Nechapu jen ucel teto informacwe o nokii.. zrejme je to opet dalsi test na lidi ve smyslu "kolik se jich chytne" "kolik jich podepise poetici, jake budou reakce atd.." to vse jsou opet dulezite informace ke globalni statistice pozdeji jiste vyuzite pro mnohem dulezitejsi zamer.. ale tot.. pche ;-D o nic tu nejde.. je to jen takovej testik, nic vic...

0/0
1.7.2009 16:16

vlmach

Lidé bojkotují Nokii, pomáhá totiž íránskému režimu

Není nad skrytou reklamu!

0/0
1.7.2009 15:47

Host

degenerace

strčte si politiku v řit

0/0
1.7.2009 14:58

Host

Vtipne

myslite ze produkty jinych firem takove funkce nemaji? Nekdy je staci jen zapnout v configu.

0/0
1.7.2009 10:39

Host

Kupte si Nike podpoříte komunisty

Totalitní režimy podporujete nejvíc tím že si kupujete výrobky z těch zemí.

Začněte u sebe a nekupujte zboží vyrobené v číně když jste tak svatí a odsuzujete Nokiu.

0/0
1.7.2009 10:33

Host

Re: Kupte si Nike podpoříte komunisty

Ja za to nemuzu ze je na vsem MADE IN CHINA,to je snad problem vyrobcu co sem presouvaji vyrobu,jinak si nemyslim ze bych nakupem jinak japonskeho ci americkeho zbozi podporoval cinskeho komunistu.

0/0
1.7.2009 10:42

Host

Re: Kupte si Nike podpoříte komunisty

Když si koupíš bundu za 2 000 tak 2 Kč z té ceny dostane čínský režim na daních.

Když vezmu ty objemy zboží co se tu prodají tak západ čínskou totalitu dotuje závratnými sumámi.

Zatímco lidé u nás přicházejí o práci...

0/0
1.7.2009 10:55

Hmmhator

Re: Kupte si Nike podpoříte komunisty

Mno a kolik dostane nas rezim na danich?2000Kc, 19% DPH, + k tomu zpetne promitnute nejake to promile z ceny v ramci dane z prijmu.... Hmm.

0/0
1.7.2009 11:17

Host

Re: Kupte si Nike podpoříte komunisty

A vůbec, nejlepší je nekupovat nic. A nebudeš podporovat jak zlé čínské komunisty, tak ani zlé kapitalisty vykořisťovatele.

0/0
1.7.2009 13:54

hnedka_zdrapana

Re: Kupte si Nike podpoříte komunisty

Naopak. Rad podporim Cinu na ukor socialisticke EU a USA. A to i presto, ze s jejich cenzurou internetu silne nesouhlasim.

0/0
1.7.2009 14:20

Hmmhator

A ja je naopak

podporim tim ze si koupim novy mobil, i kdyz ten stavajici jeste zdaleka neni za zenitem.

0/0
1.7.2009 10:11

Host

Re: A ja je naopak

A jeje dalsi terorista na diskusi.Rv

0/0
1.7.2009 10:16

Hmmhator

Re: A ja je naopak

Ale ne terorista, jen si myslim ze kdyz ne Nokia, tak jim to tak jako tak proda nekdo jiny.Vzdycky vzpomenu na kouzu ZVVZ Mmilevsko a JE v Iranu... jak byla zakazka bojkotovana, pak z ni seslo, prece nebudeme podporovat rezim, pomahat mu postavit JE, co kdyz tam ve skutecnosti delaji A-bombu.... a nakonec to zarizeni (slo o klimatizacni trubky a jednotku tusim), dodal SiIemens + nejaci francouzi.A ceska firma prisla o zakazku za x milionu.

0/0
1.7.2009 10:43

Host

zahodte Nokii

zahodte Nokii a kupte se orgonit http://orgo-net.blogspot.com/;-€[>-];-€

0/0
1.7.2009 9:46

Host

To jsou blázni!

Žádné zařízení samo o sobě není zrůdné. Může být jen zrůdně užíváno. I u nás existují a používají se zařízení k monitorování hovorů. To snad je úplně normální.

0/0
1.7.2009 9:42

Host

Re: To jsou blázni!

Zadne zarizeni nemuze byt zrudne uzivano pokud se nedostane do nespravnych rukou,ale nokia pod vidinou zisku na takove veci z vysoka kasle,takze se nebavime o zarizeni jako takovem ale o moralce vyrobce.;-€

0/0
1.7.2009 10:14

RomanL

Re: To jsou blázni!

Ano pane, znám režim, kde se na telefon čekalo 10 let. Nebyl pro obyčejného občana. Mohl by domlouvat nějakou nekalolost. Tehdy byli výrobci telefonů a telefonní společnosti neuvěřitelně morální. Jinak předpokládám, že o tom, aby se takové nebezpečné zařízení jako telefon nedostalo do nesprávných rukou, byste rozhodoval vy, jako předseda posudkové komise pro přidělování telekomunikačních zařízení... ;-€  Běžte do (_).(_)!

0/0
2.7.2009 9:05

RomanL

Na kraviny lidi užije.

Navrhuji bojkotovat vzduch, přenáší zvukové vlny... :-P

0/0
1.7.2009 8:33

Host

technologie

Nejak nechapu tento clanek a tuhle diskuzi... vzdyt preci skoro vsechny hovory (a nejen v CR) se nahravaji a zaroven se sleduje pohyb prakticky vsech mobilnich telefonu minimlane v ramci moznosti prihlaseni k BTS.

Nokia nebo kdokoliv z vyrobcu s tim nema moralne nic spolecneho. Pro jaky ucel se ziskana data pouziji je pak jina vec te ktere spolecnosti nebo vlady.

Jestli nekdo na zminenych strankach operuje s nekolikrat propiranym videem te holky, tak to uz smrdi propagandou Rv

0/0
1.7.2009 8:33

Host

Re: technologie

Ale tohle je všem jasný, jen tobě neni jasný, že s takovejhlema režimama jako je např. v Iránu se prostě nekšeftuje a tečka.

0/0
1.7.2009 9:12

Host

Re: technologie

Mluvímu o Iraná, členu OSN, zemi s kterou udržujeme normální diplomatické styky a s kterou normálně obchodujeme?

0/0
1.7.2009 9:44

Host

Re: technologie

Podobný režimy najdeme v Saudský arábii ,venezuele, Iráku,indonésii.

- Tyto státy produkují přes 50 % světové spotřeby ropy...

Když s nimi nechceme kšeftovat tak bychom měli začít místo garážových domů budovat stáje...

0/0
1.7.2009 10:08

Host

Re: technologie

Jasne maji ropu musime se pred nimi sklonit,kdyby to prodali do Severni Koreje nebo na Kubu tak tato diskuse zase bude probihat jinak.Lide placaji sve nazory jen jak se jim to hodi.Tak bud jsem demokrat nebo terorista a budu kazdemu merit stejnym metrem.:-/

0/0
1.7.2009 10:33

Host

Novou Nokii ani Siemens uz si nekoupim ..

ale spis si myslim, ze na tyto ksefty jsou specialisti v Siemens ... a to se podivejte kolik tovarem vlastni u nas.

0/0
1.7.2009 8:04

Host

hnus

jestli si odliknete ze stránek bojkotu na wallstreetjournal http://online.wsj.com/article/SB124562668777335653.html ... tak je tam video umírající ženy po zásahu během protestů ... jak jestli takhle vypadalo jaro 68 v Praze, tak se mi chce zvracet .. a chápu všechny dizidenty a podkopávače takovýhle režimů

0/0
1.7.2009 8:01

Host

Takový blbiny

Že by v tom měla prsty konkurence?

Nejsem fanouškem poruchových kolotočářských telefonů od asijců.

Mají milion zbytečných funkcí za úžasnou cenu, ale žádnou nezvládají pořádně o ergonomii ovládání darmo mluvit.

Pro ty,pro které jsou  kvalita hovoru spolehlivost a výdrž baterie na prvním místě existují dnes  jen 2 značky Nokia a Philips

0/0
1.7.2009 6:18

Host

Re: Takový blbiny

jakmile někdo bojkotuje či jinak odmítá něco, co sám uživatel Nokie používá, je automaticky od konkurence.

Pokud si myslíš že Nokia není poruchová, pak ;-D Poruchové jsou všechny značky. Záleží jen na náhodě a kusu. Můžeš mít model co budeš reklamovat, ale můžeš mít také model co ti vydrží roky a jiným ani měsíc.

Co se kvality hovoru týče, tak to je asi to poslední co budou mít výrobci (ne)kvalitní. Na tom nic zlepšít nejde. A výdrž baterie? Nevšiml jsem si, že by Nokia či Philips (či jakákoliv jiná značka) měly dobu hovoru vyšší než konkurence. Jestli je telefon co umí víc než 7 hodin hovoru na normální baterii, pak mi dej vědět. Předpokládám že nemyslíš tu marketingovou sra*ku kterou je pohotovostní režim.

0/0
1.7.2009 7:13

J i ř í

Re: Takový blbiny

Někdo prostě nikdy nepochopí, že jsou lidi, kterým jde opravdu o lidská práva. Ostatně v době Anticharty či několika vět někteří naši "umělci" taky mluvili o blbinách...

0/0
1.7.2009 7:42

RomanL

Re: Takový blbiny

Někdo prostě nikdy nepochopí, že mobilní telefony opravdu, ale opravdu naprosto NESOUVISÍ s lidskými právy, zrovna tak jako zelení nikdy nepochopí, že lidská produkce CO2 nesouvisí s globálním oteplováním (teda pardon, dnes jsou to "klimatické změny", pár let už se neotepluje)... :-P

0/0
1.7.2009 8:40

honza-v

Re: Takový blbiny

výdrž baterie a Nokia na prvním místě? No větší fór jsem ještě neslyšel. Nokia má jedny z nejhorších baterií

0/0
1.7.2009 10:12

Host

Taky bojkotuji Nokii

Já bojkotuju Nokii už léta. Kdoví proč, možná od doby 3120, 5110, 3110tek...jejich ukrutně jednoduché ovládání mě prostě nějak nezaujalo. Spolu s myšlenkou, že jejich majitelé je často nemístně vychvalovali často jen z důvodu, že měli pocit náležitosti k mase. :-)

0/0
1.7.2009 6:00

Host

Re: Taky bojkotuji Nokii

Souhlasim ;-) Technologicka a designova impotence Nokie je primo ukazkova ;-)

0/0
1.7.2009 7:55

Host

Jak jde o penize lidska prava stranou

Nokia je silne ztratova a asi posledni zachranou je obchod s totalitnimi rezimy a teroristy.Nenapadne ji vubec dat na trh kvalitni vyrobky za rozumne ceny,to je asi moc prace jak pro hlavu tak pro ruce.RvRv

0/0
1.7.2009 1:21

Host

Re: Jak jde o penize lidska prava stranou

silně ztrátová? Viděl jsi výsledky za první čtvrtletí? Nokia se drží na špičce již hodně dlouho. A v porovnání s jinými výrobci je prakticky neztrátová

0/0
1.7.2009 7:14

Host

Re: Jak jde o penize lidska prava stranou

Pockejme si na vysledky za druhe ctvrtleti,pak nahodme diskusi kdo jde ke dnu a kdo nahoru.

0/0
1.7.2009 8:33

RomanL

Re: Jak jde o penize lidska prava stranou

Nemohli bychom třeba počkat na výsledky za 5 let?

0/0
1.7.2009 8:41

Host

Re: Jak jde o penize lidska prava stranou

Ale jo klidne ale to uz tu nokia nebude.;-D;-D

0/0
1.7.2009 9:20

Host

Re: Jak jde o penize lidska prava stranou

Tohle bylo vždycky, za 2. světový taky spousta firem z demokratických zemí obchodovalo z hitlerovským Něměckem. Například, dnes největší IT společnost dodávala Německu nejnovější výpočetní

technologie, které nacistům umožňovaly vyšší efektivitu při vyhlazování

Židů. A s fašisty vesele obchodovalo mnoho dalších, včetně firmy dědečka G.W.Bushe.

0/0
1.7.2009 14:21







Najdete na iDNES.cz