Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové smartphony s Windows Mobile 6.5 prý zatopí Androidu a Blackberry

Ačkoli T-Mobile G1 slaví coby první Android telefon poměrně slušné úspěchy, předpovídaný a mnohými očekávaný odliv Windows Mobile uživatelů jeho příchod nezpůsobil. Naopak se očekává, že první zařízení s WM 6.5 ukrojí právě z koláče uživatelů androidu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JohnyAsbest

lze nějak významně tunit WM ?

Jelikož  mobily v WM neznám, ví někdo, jestli je lze tunit, tak jako např. Nokie nebo bývalé Siemensy? (témata, obrázky, transparentní obrázky, tóny přiřazovat různým možnostem, vkládat aplikace, hry atd.)

0/0
25.5.2009 12:53

Andee

Re: lze nějak významně tunit WM ?

Zkoušíš flame??? ;-D

0/0
25.5.2009 14:34

bkf1

Re: lze nějak významně tunit WM ?

Mno asi takhle... nikdo nemuze protestovat kdyz reknu ze WM je OS ktery se da tunit kolikrat i daleko za hranice predstav obycejneho uzivatele ;-) Nevim jak u Nokii (Nokie sli nejak tunit? Odkdy? ;-D) ale pokud jsi mel drive Siemense a byl jsi zvykly na ruzne vychytavky a zasadni upravy firmware tak bez rozhodne do WM. Obecne WM jsou podle me hlavne pro lidi kteri si ho chteji prizpusobit sobe do cehoz samozrejme kazdy nechce investovat svuj cas... to si myslim ze je nejvetsi sila i slabost WM...

0/0
25.5.2009 16:43

Andee

Re: lze nějak významně tunit WM ?

Tu největší slabinu bych popsal spíš jako odfláknuté základní provedení při výmluvě, že můžeme "tunit"... jako by ti automobilka dala jenom tyč od volantu a ten ať si vybereš jakej chceš dodatečně :-) Jinak souhlas...R^

0/0
25.5.2009 19:30

bkf1

Re: lze nějak významně tunit WM ?

Mno zakladni vybaveni a funkce porad pokulhavaji to je pravda :( ale me to nevadi ja jsem nejakej mesic objetoval tomu abych si vytvoril svou oblibenou programovou nabidku, ktera doplnuje/rozsiruje na co se MS vykaslal (a ze toho je :-) ) a tedka akorat obcas tak zobnu nejaky dalsi uzitecny programek. I kdyz drtivou vetsinou pouzivam v podstate tu svou starou osvedcenou sestavu programu a nastaveni protoze mi vyhovuje a nemusim porad zkouset neco noveho ;-) Pred pulrokem jsem tak akorat vymenil wokynka 6ky za 6.1ky a TomToma6ku za 7ku jinak zbytek co uz pouzivam pres dva roky zustava ;-)

0/0
27.5.2009 9:12

Andee

Re: lze nějak významně tunit WM ?

Tak nějak, jen měním verze iGO a ne TT a před 14 dny jsem dal vale 6.1 a vrhnul se do světa 6.5 :-) Na nějaký 6.-7. pokus jsem narazil na slušnou neofiko ROM, ale velkej krok dopředu to teda neni...

0/0
27.5.2009 20:11

swenak

Smartphone vs PDA

Tady mi schazi profilovani, dyt uz nazev clanku je zavadejici a prispevky taky casto matouci. PDA a Smartphone je prece neco uplne jineho. Pokud bych bral jen nadpis a clanek, tak v klidu reknu, ze nove Smartphony s WM nikomu, ac jsem jejich zastance, nezatopi. Smartphony s WM jiz leta umiraji a posledni dobou je to jen horsi a horsi a pokud vemu klasickou konstrukci, tak umreli. Jediny akceptovatelny zastupce je HTC S740 a ten se uz taky prestal delat a uspech nic moc, pripadne jeste totalne zprasene a neprodejne HP Voice Messenger. Najit uplne klasickou konstrukci je minimalne v poslednim roce nemozne. Zarizeni jako iMate SPL, ci Samsung Jupiter tady vetsina lidi ani nezna. Tady ma jednoznacne navrch proti vsem mnou zatim neprijata platforma Symbian S60 a to jak v pohledu do minulosti, tak do budoucna. Nebo mi treba nekdo muze najit alternativu telefonu jako E51, ci ocekavaneho E52?

0/0
25.5.2009 0:42

swenak

Re: Smartphone vs PDA

V prvni rade musi byt pouzitelny HW, pac ten rika, jak se bude moct zarizeni uzivat a jak padne uzivatelum "vhod" a pak az OS, ktery mu da zivot a ktery je hlavne upgradovatelny a je moznost upravovat si vlastnosti dle sveho jak integovanymi funkcemi, tak dalsimi aplikacemi. To je presne videt na Apple, system 1 i 2 nic moc, ale HW byl prijat a to rozhodlo. RIM je kategorie, tedy, jeste donedavna byla, sama pro sebe, ale jak je videt z toho, co se u nich posledni dobou deje, taky rozsiruji funkce a moznosti, ale zaklad je porad stejny a "neprekonatelny" ve sve jednoduchosti, spolehlivosti a pouzitelnosti (a taky neni urcen beznym uzivatelum, bez BB sluzeb a serveru nejsou moc uzitecne).RIMu se snazi komkurovat, resp. se do jejich kategorie vmichat i bezne OS a bezni vyrobci (treba pomoci half-qwerty), ale zatim ne moc uspesne, protoze nabizeji velke moznosti (ktera WM i Symbian proti RIM maji), ale s ne moc kvalitnim zakladem, ktery RIM prineslo a porad si ho drzi.

0/0
25.5.2009 0:46

swenak

Re: Smartphone vs PDA

Sam bych nejradsi neco jako E52, ale s WM, jenze, toho se zda se nedockam. Tak jsem zevedavej, kolik ze nam to tedy smartphonu s WM do konce roku prijde, osobne ocekavam tak max. 3 (1x HTC S740 like, 2x neco s halfqwerty), s klasickou konstrukci 0. Snad se pletu :-)

PS: pratele z MM, system prispevku, pocitani znaku a odstavcu by chtel trosku predelat ;-)

0/0
25.5.2009 0:47

S55

PR řeči

Nadpis vlastně pochází od MS! To mnohé vysvětluje.

0/0
25.5.2009 0:13

tnx

Nechapu

Muze mi nekdo vysvetlit, jak si muze byt Android konkurence pro WM nebo Blackberry? Android je pro geeky, WM a BB jsou pro klasicke business zakazniky.

0/0
24.5.2009 22:14

Tom_82

WM 6.5 - kdy?

Ono je to všechno moc hezké ... ale mám pocit, že se neustále chodí kolem horké kaše a to co uživatele WM zajímá nejvíce, je stále ve hvězdách.

Už tak se jedná o jakýsi "mezikus" mezi WM6 a WM7, a ještě se jeho oficiální představení stále odkládá a nikde nejsou žádné informace o tom, kdy bude konečně představena oficiální verze WM6.5.

Nedávno byl plný internet toho, že WM6.5 bude oficiálně představen 11.5. Nestalo se však nic a od té doby se mlčí či jen mlží.. Jinak co jsem na svém HTC Touch HD měl možnost vyzkoušet různé beta verze, tak mohu potvrdit, že je to velký krok vpřed a byl jsem velice mile překvapen.

0/0
24.5.2009 19:08

JakeF

Re: WM 6.5 - kdy?

Souhlas, beta verze vypadají velmi slušně a v úpravách z XDA Developers jsou i slušně rychlé a stabilní. Co jsem měl na první beta verzi hromadu výtek, tak postupně s každou novou verzí jich utěšeně ubývá a až bude finální verze, tak to určitě bude ohromný krok kupředu. Oficiální datum vydání neznám, ale upřímně ho ani znát nepotřebuji, stejně tam budu mít nějakou neoficiální ROM z XDA Developers.

0/0
24.5.2009 20:51

Andee

No nevim...

WM 6.5 jsem zhruba před týdnem nainstaloval do Xperie. Prvních pět ROM stálo za kulový, šestá je docela slušná. Nicméně je to celý takový polovičatý, v kombinaci s TouchFLO 3D to celkem jde, ale dokud MS nevydá systém celý postavený nově (WM7), tak bude v oblasti ergonomie a ovládání za konkurencí pořád zaostávat.

0/0
24.5.2009 11:51

JakeF

Re: No nevim...

Mně osobně to právě naopak přijde polovičaté s Touch FLO. 6.1 bez TF byly mizerné, ale 6.5 používám klasické a na HTC Touch HD a přijdou mi právě daleko lepší. Pár věcí z ovládání půjde určitě ještě upravit, ale už takhle jde většina úkonů provést bez stylusu.

Jinak pokud jste nainstaloval ROM před týdnem a byla špatná, tak bude chyba někde jinde. Já používám ve svém HDčku WM 6.5 už mnoho týdnů (přesně nevím), verzi tam mám 3. a už ta první byla slušně spolehlivá a proti 6.1 i rychlejší. Počítám, že u Xperie to bude podobné, tak zkuste na XDA Developers najít nějakou ROM na nejnovější verzi jádra a myslím, že budete spokojen. Osobně používám Davideuck a spokojenost.

0/0
24.5.2009 20:58

Andee

Re: No nevim...

Měl jsem buildy pár dní starý, nevim, v čem byl problém, ale jeden třeba při přijetí hovoru jakoby padal do 6.1 režimu, což by mi bylo jedno, ale pak tam zůstalo viset dole okno přijatého hovoru a nepomohlo nic, než restart... teď tam mám od pátku Valkyrie a ta šlape jak hodinky. Moc mě to ale zatím nenadchlo, ale možná je to tím, že před Xperií jsem měl Asuse P750, který jsem si zvykl ovládat prstem při rozlišení 640*480 a uhlopříčce pouhých 2,6". Kromě toho mám WM v telefonu cca pět let a za tu dobu se moc nezměnily, takže možná hraje roli i zvyk. Každopádně k jednoduchosti ovládání iPhonu to má ještě hodně daleko, resp. je na začátku potřeba hodně personifikovat, aby to to bylo "to pravé". Ale neber to jako moc vážnou kritiku, jinak na WM nedám dopustit. Jenom jsem od 6.5 čekal trochu víc...

0/0
24.5.2009 22:11

bkf1

Re: No nevim...

Mno osobne bych NIKDY nekupoval neco od vyrobce ktery se primo nezabyva danymi zarizenimi... je to neco jak kdyby treba Mazda vyrabela navigace... lepsi radeji sazet na jistotu jako treba HTC, Asus (dalsi me tedka nenapadaji:-)) a nejakym Erikum, Samsungum atp. se radeji vyhybat...

0/0
25.5.2009 16:57

Andee

Re: No nevim...

Xperii pro SE navrhlo a vyrobilo HTC :-)

0/0
26.5.2009 9:03

bkf1

Re: No nevim...

Mno jo to je hezke ale pochybuju ze bude mit takovou zakaznickou podporu jako cistokrevne HTC :-/

0/0
27.5.2009 9:03

Andee

Re: No nevim...

Čoveče XDA-DEVELOPERS se na to kupovidivu vrhli jako na cokoliv jiného od HTC, takže teď mám ROM WM6.5 z Diamondu 2 :-)

0/0
27.5.2009 20:13

Tomires

Zapoměli

Trošku v Mrkvosoftu zapoměli na nový iPhone a Pre ;-D

0/0
24.5.2009 9:46

Jirka

Re: Zapoměli

Ty jsi zapomněl na pravopis ;-D

0/0
24.5.2009 9:53

Tomires

Re: Zapoměli

Lepší chyba jedna, nežli chyb tucet. :-)

0/0
24.5.2009 13:31

Lojza

Negramotnost autora

Pro pana autora:

"...a to by výrobci museli nasadit doslova ďábelské tempo, aby tomuto scénáři vyhověly."

jak to, že jednou výrobcí "museli" s měkkým "i" a jednou "vyhověly" s tvrdým "y"?

To nemá redakce na jazykovou korekci?

A nebo dneska není k žurnalistice potřeba gramotnosti?

0/0
24.5.2009 9:01

honza vlk

Lojzo, o to v článku nejde, nebuď hnidopich

nebo hnidopych

je to u prdele, uniká ti podstata, věnuješ se formě ... dej se na státního úředníka, tam o takové trotly stojí;-D

0/0
24.5.2009 20:43

S55

Re: Lojzo, o to v článku nejde, nebuď hnidopich

Nebudu řešit, že pravopisná chyba může podstatně změnit vyznění a smysl.

Jen jediné - pravopis je "technický nástroj" písemné komunikace, proto musí být používán správně. (Jistě vám nebude vadit, když pekaři udělají rohlíky o 50 % menší, jde přece jen o formu, vám jde o obsah.)

0/0
25.5.2009 0:08

DF

Re: Lojzo, o to v článku nejde, nebuď hnidopich

No, hmotnost je spise obsah rohliku, forma je spis jeho tvar. Musim rict, ze u peciva me ruzne odchylky od normalni formy hodne chutnaji, treba prasklina na chlebu. A popravde, s perfektni znalosti Cestiny diru do sveta neudelate. Jestli nic jineho neumite, potom Vas lituji.

0/0
26.5.2009 3:12

CZJ

Zatopit? jak čím a jak komu

Že WM 6.5 zatopí Androidu je dost dobře možné. Že ale zatopí i RIM, to se mi opravdu moc nezdá, protože Blackberry je zaměřen přece jen poněkud jinak a popravdě jsem nepotkal mnoho byznysmenů s WM, ale s RIM jo.

0/0
24.5.2009 8:14

pečlivý čtenář

Mráz přichází z Cupertina

Myslím, že Android a ani jiné alternativy Microsoftu vrásky nedělá. To co ho opravdu stresuje je iPhone. Na to, že se jedná o velmi omezený a drahý smart, se prodává extrémně dobře. To co "prodal" google za půl roku, zvládl Apple za měsíc a to ještě v době krize. Ovšem s ohlášenými změnami a vylepšeními ve firmwaru 3.0 začne být Microsoftu opravdu horko. Pokud navíc budou splněny dohady o 3 generaci iphonu, bude to znamenat asi poměrně rychlou změnu rozložení sil na trhu. Apple by s největší pravděpodobností nejenže ovládl trh smartphonů, ale zřejmě ohrozil i samotný Symbian od nokie.

No uvidíme, Microsoft je expert na akce pět po dvanácté (viz Zune). V každém případě, Android je pro google příliš velké sousto a až to přestane T-mobile a další bavit dotovat, skončí v propadlišti dějin. Hold se málokomu vyplatí konvertovat Ačkové programy pro platformu s pár miliony zařízení (a to pár doslova).

0/0
24.5.2009 1:41

Tonda512

Re: Mráz přichází z Cupertina

No nevim...jaký podíl, co se týče chytrých telefonů má iPhone teď ?

0/0
24.5.2009 1:51

pečlivý čtenář

Re: Mráz přichází z Cupertina

Nevím jak dnes, ale před 5ti měsíci měl pod 20%

http://www.svethardware.cz/art_doc-FE9FCC5F8399CC8BC12575150053B3E6.html

a jen za 1 čtvrtletí 2009 prodal o 130% více telefonů než loni, čísly skoro 4 milióny. A to už se čeká na Iphone 3 generace, takže prodeje tak "nejdou".

Mimochodem, i když by se z toho odkazu mohlo zdát, že Windows mobile prohrál, není tomu tak, Apple zatím roste jen na úkor Symbianu, Linuxu a nestandardních OS, protože nedokázal konkurovat funkčnosti RIM nebo komplexitě a otevřenosti WM. To se, ale od léta změní.

0/0
24.5.2009 2:07

Tonda512

Re: Mráz přichází z Cupertina

No uvidíme. Já svoje HTC kvůli iPhonu nezahodim a myslim že tak udělá většina lidí s WM, otázka je, jak se budou rozhodovat noví zákazníci.

Ale pokud se nepletu, tak prodeje WM zařízení jsou buď stejné, nebo ještě vyšší od té doby o přišel iPhone, nezměnila to první generace, ani druhá, nebude tomu tak ani u třetí.

0/0
24.5.2009 3:05

SlimM

Re: Mráz přichází z Cupertina

plne souhlasim taky bych svoje HTC za iPhone nevymenil. Dlouho sem rozmejslel co koupim za smartphone, zvazoval sem HTC nebo iPhone, a po procteni nekolika ruznych nazoru jsem dospel k zaveru ze phone s WM je to pravy orechovy. iPhone sem si na par dni vyzkousel a prilso mi to jako hracka, proste PSP s moznosti telefonovat, cili cihle s dotekovym displayem a spoustou nedostatkou, ktery Apple svejme updatama porad upravuje. Hlavni je ze WM zarizeni jsou smart a iP je "stupid". Proste kdo chce zarizeni, ktery muze vsemozne upravovat a vyladit si ho do takove podoby jaka mu vyhovuje tak koupi WM stroj, kdo chce zarizeni ktery bude mit tak jak ho koupi a smiri se s tim ze prostor pro upravy je nulovej pak koupi iP.

0/0
24.5.2009 7:55

Mahas

Re: Mráz přichází z Cupertina

nechci vypadat jako bijec za iPhone, ale sam jsem taky zvazoval jesti iPhone nebo Touch HD. Z pohledu specifikaci to snad ani nemuze byt jasnejsi - Touch HD jasne vede, ale ouha, kdyz si to vezmete do ruky a zjistite ze interface iPhonu je very user friendly, cili ze se s tim opravdu velmi dobre dela, ta je velmi rychly, tak se ten rozdil samazava. Cenove jsem je mel moznost mit za stejne penize. Potrebuju navigaci, ma treti nejpouzivanejsi aplikace, takze nakonec vyhral Touch HD, ale iPhone vubec neni spatny. A ne kazdeho bavi tunit a ladit a nahravat nove ROMky, ne kazdy na to ma cas. Ano na WM je spousta aplikaci, ale zjistil jsem, ze ty opravdu kvalitni bud jsou i primo pro iPhone ( treba skvely Pocket Informant ) nebo se da najit v Applestore docela slusna alternativa. Ja si fakt myslim, ze iPhone spouste lidi maximalne vyhovuje, byt je tam urcita nesvoboda ohledne moznosti uprav, ale verze 3.0 uz bude hodne podobna WM a Microsoft by se mel hodne snazit nebo bude pozde

0/0
24.5.2009 8:40

Andee

Re: Mráz přichází z Cupertina

Jj, velmi přesně řečeno. Zejména ten závěr...

0/0
24.5.2009 11:46

Michal

Re: Mráz přichází z Cupertina

A co netbooky? Mám ho dokonce zadarmo. Nikdo mne nebuzeruje za Wi-Fi, Skype krásně šlape, ještě zkusím 802, Jede mi tam libovolný program. Je to dostatečné malé, aby se to dalo vzít sebou pokud se člověk občas potřebuje podívat na net nebo si pustit film.

Má nějakou výhodu smartfone vůči notebooku? Na to že so občas podivám na nějaké to PDFko se přece nebudu rozčilovat s pomalým telefonem.

0/0
24.5.2009 12:18

Andee

Re: Mráz přichází z Cupertina

Rozměry PDA jsou cca 100x50x10 mm a váží 100-150g. Na jedno nabití vydrží zapnuté 2-5 dní dle zatížení. Srovnej to s netbookem... pokud ti to tak vyhovuje, fajn, ale mě nikdo nedonutí tahat s sebou takovou krávu. Je to otázka preferencí - mobilita verzus pohodlí.

0/0
24.5.2009 12:39

bkf1

Re: Mráz přichází z Cupertina

mno pravda ne kazdeho to bavi koupit si neco a jeste si to ladit ke svym predstavam... ja osobne bych obycejnemu cloveku WM asi nikdy nedoporucil to je spise pro nas narocnejsi a zkusenejsi co si umime vytunit WM k relativni dokonalosti ;-) obycejneho cloveka WM akorat vydesi k smrti kdyz zjisti ze to co koupil je spatne pouzitelne bez nejakeho toho tuningu:-(

0/0
25.5.2009 16:53

Steve

Re: Mráz přichází z Cupertina

R^ Ale Androida bych nepodceňoval!

0/0
25.5.2009 4:25

LivingLegend

palm pre

a jeho prepracovany os muze wm hodne poskadlit jestli je minimalne zpoloviny tak dobry jako z ukazek wm ume konci

0/0
24.5.2009 0:51

Misha.in

Re: palm pre

Přesně souhlasím. Na Palm Pre se těším a WM dávám pomalu sbohem.

0/0
24.5.2009 1:00

Andee

Re: palm pre

Stejně jako OSX bude PalmPre první rok až dva zaostávat aplikacemi, tudíž nemá šanci WM výrazně zatopit. Ale bude určitě brát trh iPhonu a Androidu. Pak už by měly být hotové WM7 a jsem na ně dost zvědavej, protož jesli MS zaváhá, tak mu už solidně ujede vlak...

0/0
24.5.2009 11:54

Misha.in

Re: palm pre

To není tak úplně pravda. Na Palmu Pre budou fungovat aplikace ze starých Palmů a také zhruba 4000 aplikací z iPhonu, které jsou na webové bázi. Ve výsledku je těch aplikací velká spousta už teď.

0/0
24.5.2009 12:08

Andee

Re: palm pre

Pokud jsi mě chtěl rozesmát, tak se ti to povedlo ;-D Webaplikace a nějaký věci pro starý Palmy - to budou skutečné prodejní trháky ;-D Co takhle iGO, TomTom, Office nebo různé IS konzole? To nahradíš webaplikací? Vtipálku ;-DR^

0/0
24.5.2009 12:44

sdfghihudhxfghjh

Re: palm pre

Ne ale oprave DTG jedou zatim na PalmOS stejne jako  TT...  Takze vtipne to je...

0/0
24.5.2009 13:48

Andee

Re: palm pre

Vtipné je, že si někdo myslí, že takovou funkční "výbavou" bude PalmPre atakovat WM nebo dneska už i iPhone... přečti si celé vlákno a pak reaguj na to, o čem je řeč.

0/0
24.5.2009 13:52

S55

Re: palm pre

Vlákno jsem přečetl, tak snad můžu...

Mj. jste sám psal o office aplikacích, tak je reakce s DTG (které jsou navíc podstatně lepší něž nativní aplikace ve WM) více než vhodná. TT na "starém" Palmu také běhal.

Nikdo navíc neví, jak moc velká a kvalitní bude zpětná kompatibilita, tož tady jen mlátíme prázdnou slámu. :-P

0/0
25.5.2009 0:21

LivingLegend

Re: palm pre

nic proti ale iz ted je pro palm uvolnene vyvojove prostredi takze nemam peci ze se zachvili neobevi kloudne aplikace a webovy prohlizec to ma lepsi uz ted takze si nemyslim ze by vyvoj aplikaci mel trvat zas tak dlouho.....

0/0
24.5.2009 18:23

Andee

Re: palm pre

Bude to trvat minimálně stejně dlouho, jako u iPhonu. A tam to bylo rok a půl, než se množství aplikací dostalo na rozumnou úroveň.

0/0
24.5.2009 19:04

Buffalo_CZ

Re: palm pre

a tušíš aspoň kolik se za ten rok a půl, než se množství aplikací pro IPhone dostalo na rozumnou úroveň, těch IPhonů prodalo ? :)) a neboj se říct žádný, nebo zanedbatelné množství, vůbec se toho neboj :))

0/0
24.5.2009 22:21







Najdete na iDNES.cz