Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zázračný Palm Pre míří do prodeje. Myslet bude i na věrné fanoušky značky

Start prodeje Palmu Pre se očekává v řádu týdnů a tak se objevují nové informace o tomto přístroji. Dobrou zprávu pro příznivce Palmu je třeba fakt, že telefon bude podporovat i původní Palm OS aplikace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

HonyaDj

záloha na internetu

Z Palmu Pre jsem byl upřímně nadšený. Ale pokud nebude alternativa k tomu zálohování dat na vzdáleném serveru (např. že bych si mohl nastavit svůj vlastní server), případně pokud nebude existovat nějaká aplikace třetích stran pro zálohování na PC, tak do tohoto Palmu nejdu. Ale osobně se mi tento omezující postup moc nezdá. Že by Palm změnil cílovou skupinu zákazníků?

0/0
6.5.2009 4:10

pepe

Re: záloha na internetu

Přesně to o čem píšete diskvalifikovalo Palm Pre v mých očích a zařadilo jej do kategorie hraček, které nelze použít k čemukoliv serióznímu. Totéž platí o přístrojích s Google Android. Mrzí mě to, dost jsem v ně včetně nového Palmu doufal. Nezbývá nic jiného než vzít na milost Nokie se Szmbianem S60. Ony takové E71 a E90 nejsou tak špatné...

0/0
6.5.2009 15:45

David Mach

Re: záloha na internetu

Uvidíme, co z toho bude nakonec pravda a co bude platit pro GSM verzi Pre. Každopádně bych neměl strach - pokud bude nějaká sw funkčnost chybět, pak je to příležitost pro vývojáře!

0/0
7.5.2009 8:00

HonyaDj

Re: záloha na internetu

Pokud bude možné napsat program tak, aby na data k zálohování mohl, teda pokud ho tam OS pustí, pak samozřejmě ano :-)

0/0
10.5.2009 18:35

error404

slabej titulek

měli jste to nadepsat "plagiát iPhone míří do prodeje" - to byste měli 4x takovej traffic a v diskusi pořádnou flamewar :-)

0/0
5.5.2009 18:04

David Mach

Re: slabej titulek

Jenže to by si nikdo nespojil s Palm Pre... ;-D

0/0
7.5.2009 8:01

mino

Opera mini

pojde tam opera mini a klasicke java plikácie(Jimm)?

0/0
5.5.2009 14:09

Flynn

Re: Opera mini

Domnivam se, ze by to problem byt nemel

0/0
5.5.2009 14:25

Jozef Remen

Re: Opera mini

problem to praveze bude. Kazdy zabuda, ze jediny mozny vyvoj pre Web OS je Javascript + CSS + HTML. A to je v dnesnej dobe setsakra malo – su to len webove aplikacie, ktore ma iPhone uz pekne dlhu dobu.

0/0
5.5.2009 15:49

Dr.Sid

Re: Opera mini

To rozhodne neni pravda. Myslite ze ten emulator PalmOS napsali v javascriptu ?

0/0
5.5.2009 17:33

Jozef Remen

Re: Opera mini

lenze pisanie takychto aplikacii (ako Classic) si bude vyzadovat plnu spolupracu s Palmom, co nie je pre kazdeho. Takze nejake hry a 3D apps ala iPhone mozeme vopred zabudnut.

Pisanie pokrocilych aplikacii bude pod este prisnejsou kontrolou (bez Palmu sa nepohnete) ako na iPhone. Netvrdim, ze to tak bude donekonecna, urcite v Palm chystaju riadne, plnohodnotne SDK a API pre vyvoj neobmedzenych aplikacii, ale zatial tomu tak nebude.

0/0
5.5.2009 18:00

Flynn

Palm

Vypada to zajimave, ale takovych stroju je "dvanact do tuctu".

Posledni "sexy" model Palmu byl TUNGSTEN T. Velikost akorat, oproti m500/505/515 rade pridane BT, lepsi rozliseni, vetsi pamet. Ted tzo jiz vypada jako kazda druha WinMob masina.

0/0
5.5.2009 13:59

Dr.Sid

Re: Palm

Nejde o to jak to vypada, ale o OS. WM je pro mne jako letiteho palmistu proste katastrofa.

Jinak souhlasim, T5 pouzivam porad, je jako novy, a video prehrava lip nez lonske HTC modely (Xperia, Diamond). Jenom ten telefon a wifi a je to naaadhera. OS klidne nechte stary.

0/0
5.5.2009 17:32

MedaBeda

Re: Palm

No, chtel jsem svuj staricky T5 obmenit. S placem jsem ho odprosil a prelestil. Vypada to, ze bude muset tak jeste 5 let vydrzet.

0/0
5.5.2009 22:40

marko

Paranoia ?

Ctu tady narky a nadavky, ze kdyz jsou nektera data zalohovana na serveru, ze to je na prd , ze nebudete sva data poskytovat nekomu cizimu , ze na SD je to lepsi apod. To mate takovou paranoiu, ze se nekdo bude divat na vase telefonni cisla milenek a nebo stazene pornofotky z webu ?..Jste usmevni.:-) Jinak, jen opradu mizive ,ne procento, ale promile z vas ma sva data zabezpecena proti uniku a zneuziti alespon na urovni serveru, kam se vase data ukladaji, nehlede na to, ze vas vubec nikdo nenuti, aby jste je tam davali.....A uz vubec nemluvim o tom, kdy a za jakych podminek tady PRE vubec bude. Ve statech bude stejne, jako iPhone ,blokovany pro jednoho operatora a v Evrope, na to si jeste nejaky cas pockate. Takze nepanikarte a nepodlehejte svym bludum..

0/0
5.5.2009 12:45

tmc

Re: Paranoia ?

Člověče, nevíte o čem mluvíte a jste nebezpečný sám sobě.

Data kdesi na jakýchsi serverech, bůhvíjak zabezpečených, kde se s nimi děje bůhvíco - to znamená jediné: nedá se to použít k žádné seriózní činnosti a je to míněno jako hračka pro náctileté, případně pro naivky jako vy.

Do firmy by takové přístroje zaměstnancům pořídil jedině blázen a pro osobní potřebu je to vhodné tak pro děti a lidi méně bystré.

0/0
5.5.2009 16:11

jindraa

Re: Paranoia ?

Paranoia se u vas skutecne rozviji pomerne uspesne , vy "seriozni cinnost"......;-D

0/0
5.5.2009 16:28

Jozef Remen

Re: Paranoia ?

pracujes na nejakej vyssej urovni vo vacsej spolocnosti, ktora ma vlastny vyvoj alebo mnozstvo vyznamnych klientov? Lebo tak by si toto povedat nemohol.

NIKTO v podnikovom prostredi nebude zverovat dolezite firemne data (plany stretnuti a rokovani, kontakty, podnikatelske zamery) do nejakeho blackboxu na internete bez znalosti riadneho zabezpecenia voci zneuzitiu.

Treba troska vyjst do sveta a mozno by si zistil, ze mobil nepouziva len Janko a Ferko z Hornej Dolnej, ale aj ludia, pre ktorych je utajenie klucovych informacii KRITICKE.

0/0
5.5.2009 17:00

jindraa

Re: Paranoia ?

Souhlasim, ale takovi lide pak jiste nebudou vzhlizet k Palmu, jako ke svemu "pracovnimu" nastroji ,ale poridi si nejaky komunikator, ktery bude mozne dobre zabezpecit. Pokud takovy existuje. .....Palm ani nejaka bezna Nokie nebo HTC s WM nebo Symbianem a nebo iPhone to urcite nebude.Vyrobce techto zarizeni takova marginalni skupinka uzivatelu prilis nezajima. Sve vyrobky delaji predevsim pro sirokou masu beznych uzivatelu.

0/0
5.5.2009 18:09

Jozef Remen

Re: Paranoia ?

ba prave iPhone je po stranke zabezpecenia na tom velmi dobre, pokial je samozrejme napojeny na podnikovy MS Exchange. Bez hesla sa don nedostanes a to heslo nenaburas.

A pokial sa telefon strati, tak sa data na dialku vymazu – samozrejme, je to mozne rovnako aj u BlackBerry, ale tam je zase problem, ze sa to prehana cez RIM servery, co opatovne nie je rozumne.

0/0
5.5.2009 21:42

pepe

Re: Paranoia ?

Běžné Nokie - E71, E90 apod. jsou i vcelku rozumně bezpečné. Člověk nemusí být ani vysoký manažer. Stačí když dělá třeba jako vývojář či obchodník na něčem o čem by neměla vědět konkurence a v tu chvíli se používání hraček typu Pre, Android apod. stává naprostým nesmyslem a hazardem.

A i když to budu používat jen pro soukromé účely, musel bych být velmi hloupý, abych komusi neznámemu poskytoval všechny informace, které mám v PIM, abych mu umožňoval cosi provádět s mými dokumenty a tak dále. Už třeba jen to, že bych mohl být někdy otravován vlezlou reklamou je pro mě dostatečný důvod takové hlouposti jednoznačně odmítat - jeden z mnoha.

0/0
6.5.2009 15:53

David Mach

Re: Paranoia ?

Synchronizovat kontakty půjde přeci i s jiným serverem, než je Gmail - může to být třeba zrovna ten podnikový...

0/0
7.5.2009 8:05

petr

reklama???

Kurňa pes, co ta zapráskaná reklama na mekáče??? To mě fakt vyátčí, když se takhle sama rozeřve ... !!!!Rv

0/0
5.5.2009 10:39

Dr.Sid

Re: reklama???

Je pravo kazdeho provozavetele dat si na stranky libovolne hnusnou reklamu.

Je pravo kazdeho uzivatele na ty stranke nelezt.

Nebo si nainstalovat software ktery ty reklamy proste oreze :-)

0/0
5.5.2009 11:37

mokikin

Re: reklama???

... ale i reklamy se řídí svými pravidli i zákony. Nejsem si jist, ale "video reklama" by neměla zvuk pouštět automaticky, ale až po najetí myší ;)

0/0
5.5.2009 14:09

Flynn

Re: reklama???

ovsem to by si ji preci nikdo nepustil a neslysel, preci. Reklama musi vlezla a doterna, aby Te premluvila k nakupu neceho, co 100% nepotrebujes, ale bez cehoz nemuzes zit...

0/0
5.5.2009 14:26

Tom

Re: reklama???

:-D Ty tu vidis nejakou reklamu? :)

0/0
5.5.2009 18:24

sweeper

Ukládání dat

na servrech výrobce telefonu a ještě k tomu v USA znamená, že si v telefonu žádná opravdu důležitá data nemohu zapsat, tedy alespoň pro mně. Pokud by existovala možnost ukládat data/zálohovat na vlastní server ve vlastní doméně, jehož zabezpečení si sám nastavím, potom by to byla docela použitelná alternativa.

0/0
5.5.2009 10:22

David Mach

Re: Ukládání dat

Na serveru výrobce se budou ukládat pouze nastavení telefonu - žádné kontakty, žádná hesla. Kontakty samotné bude možné synchronizovat s jakýmkoli serverem, který bude umět standardní věci - uživatelé určitě nebudou odkázáni jenom na Gmail apod.

0/0
7.5.2009 8:06

Pavel

Všechna data u Palmu

Už mi začíná svítat, jak to, že Palm vstává z mrtvých a z "ničeho nic" vytváří schopný OS. To, že všechna data uživatelů budou na jejich serverech bude pro ně asi velmi výnosné.

0/0
5.5.2009 9:55

Mark165

Bude to mit na Android ?

musim rict ze to vypada pekne, os je uklizeny a intuitivni, tak to ma vypadat .... myslite ze to bude mit alespon trosku na Android ?

0/0
5.5.2009 9:46

mino

Re: Bude to mit na Android ?

na súčasný hej, na vyladený android za rok asi nie

0/0
5.5.2009 14:08

Flynn

Re: Bude to mit na Android ?

mino, musis rici, ze slovenske "hej" znamena po cesku ůano". mam kamarada Slovaka, ktery rovnou hlasi "hej, áno..."

0/0
5.5.2009 14:27

David Mach

Re: Bude to mit na Android ?

Pro koncové uživatele bude rozhodující uživatelská přítulnost prostředí a množství aplikací. V tom druhém bude mít IMHO Palm Pre v krátkém čase navrch, protože nebude nutné kromě přehledného API studovat nic nového - HTML, CSS a Javascript jsou běžně známé technologie.

0/0
7.5.2009 8:09

Carlos

Konečně

Jsem hodně zvědav. R^

0/0
5.5.2009 8:00

Drcz

proč profil?

Po prvním spuštění telefonu si bude muset uživatel vytvořit profil u

Palmu. Do tohoto profilu se budou synchronizovat a zálohovat veškerá

nastavení telefonu a nainstalované aplikace .... s tím zálohováním a prací tohle odradí hodně lidí .... vidím to jako absolutní nesmysl X

0/0
5.5.2009 1:10

jindraa

Re: proč profil?

A co je na tom nesmyslneho ? Naopak je to hodne dobra vec. iPhone je take zalohovany na serveru Apple,kdyz mas sluzbu mobileme, mas tak vzdy a vsude k dispozici adresar, kalendar , bookmarky , preference ,nastaveni pocitace i telefonu atd. Navic, mas na serveru dostatek prostoru-ja osobne 20 GB, kde mam i jine dulezite zalohy. A kdyz mas ucet v iTunes, tak tam mas zalohovane i muziku , aplikace apod. Zaloh neni nikdy dost.....

0/0
5.5.2009 8:20

Dr.Sid

Re: proč profil?

Radsi bych zalohoval kam chci ja, kdyz chci ja. Debilni datove tarivy jsou jeden duvod, ale asi snadno prekonatelny. Zivotnost baterie je druhy duvod, uz hur prekonatelny.

Driv si to clovek slehnul na SD, nevidim zadny duvod proc zrovna tohle menit.

0/0
5.5.2009 9:13

Mark165

Re: proč profil?

protoze online je to lepsi ... je to v pripade potreby dostupne treba z kavarny internetoveho prohlizece ... treba v G1 telefonu ktery se syncuje online s google uctem mam samozrejme veskerou postu a dokumenty, tabulky kalendar, kontakty a kdesi cosi ale kdyz chci muzu to same spravovat pres webove rozhranni je to pohodlnejsi ... lepsi

0/0
5.5.2009 9:49

Mark165

Re: proč profil?

veskera moje data jsou tak v jakemsi odevsad dostupnem boxu ... to se s nejakym ukladanim na sd kartu neda vubec srovnavat.

0/0
5.5.2009 9:50

bkf1

Re: proč profil?

NEJDOSTUPNEJSI je VZDY to co mam u sebe!!! To je snad logicke ne? Vytvareni ruznych umelych zavislosti (v tomhle pripade na internet) mi zavani jablky:-© Tohle at si zkousi Apple na svoje ovecky ktere ochotne a jeste s velkou chuti zobou vsechno co jim jejich Alah nasype do krmitka;-D ale my ostatni se chceme rozhodnout svobodne:-)

0/0
5.5.2009 10:27

Q-pikur

Re: proč profil?

To je hezký že ti to zavání jabkama, ale Apple to nabizí jako doplňkovou službu. U Google nebo Palmu se tomu nevyhneš...

0/0
5.5.2009 11:20

Jozef Remen

Re: proč profil?

lenze iPhone sa zalohuje aj priamo na disk pocitaca, kto nema MobileMe, prichadza len o bezdrotovu synchronizaciu (ak nepouziva Exchange alebo coskoro CalDav a LDAP). Web OS v Palm Pre ale bude plne zavisly na internete, a to je velmi, velmi neprijemne.

Okrem toho, nebudu sa zalohovat SMSky a vobec nie maily (no, to by tak nevadilo, su na serveri). Synchronizacia dat z Outlooku bude zda sa tiez dost bolestiva. Teda nieco, co som predvidal davnejsie a co sa nebude velkej casti ludi pacit – smart phone je predsa HLAVNE o tom mat vsetky potrebne data vzdy pri sebe. Ak ich nebudem moct pohodlne synchronizovat s pocitacom, je to cele k nicomu.

0/0
5.5.2009 9:45

Drcz

Re: proč profil?

taky se mi tenhle způsob nelíbí! X 

0/0
5.5.2009 15:51

Mark165

Re: proč profil?

ale houby prosmte, kde si zil poslednich par let kdy vznikal internet ? ... na mesici ne ? ... tak se to dnes dela je to pohodlnejsi nez nosit si ta data na disketach ver mi :-D ... dela to tak i Android od googlu

0/0
5.5.2009 9:47

Dr.Sid

Re: proč profil?

Internet proste neni vsude a vzdy. Spousta lidi ani NESMI mit sva osobni (firemni) data na internetu. Proste palm preostril z obchodni komunity na nactilete (byt to stale nerekl na plnou hubu). Konkuruje iPhonu, ne Blackberry, ani ne WM.

Coz je posun ktery ja osobne vidim nerad.

0/0
5.5.2009 11:35

Jozef Remen

Re: proč profil?

iPhone tiez neuklada data na internete, MobileMe je len doplnkova sluzba. Vsetok sync a zalohy (vratane SMS) sa deju lokalne do pocitaca.

Synchronizacia dat na internet je prave kamenom urazu pre Android, Blackberry aj pre Web OS.

0/0
5.5.2009 11:41

eLzyx

Re: proč profil?

bohužel s Vámi musím souhlasit :-/. O Palm Pré jsem uvažoval, ale poskytovat svoje data někomu cizímu ... to není nic pro mě.

0/0
5.5.2009 11:43

Flynn

Re: proč profil?

jj, stare dobre Zire - CB displey, vaha 00-nic, mabite vydrzelo mesic a i ty 2MB pameti slo naplnit spoustou rozumnych aplikaci na praci i zabavu.

a m505 / m515 - klasika neklasictejsi - pouzival jsem jeste donedavna (a jeste jde dale do obehu u me dcery)

0/0
5.5.2009 14:04

Drcz

Re: proč profil?

už to tady někdo komentoval, online službu proč ne .... ale já chci data zálohovat i na pevnej disk. 

0/0
5.5.2009 15:49







Najdete na iDNES.cz