Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Inteligentní navigace už stojí méně než pět tisíc korun

Výrobce navigací TomTom představil dvě nové verze svých nejprodávanějších navigačních přístrojů nižší třídy. Nové produkty TomTom ONE IQ Routes a TomTom XL IQ Routes nabídnou především funkci inteligentních tras, která spočítá nejrychlejší trasu v závislosti na dni v týdnu a denním času.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

miki

Inteligentní navigace

Byl bych rád, kdyby některá navigace zohledňovala semafory a převýšení, případně ostré zatáčky a přechody pro chodce. To všechno v důsledku danou trasu znevýhodňuje kvůli neustálému brždění. Objíždění obecně zapcaných úseků v danou dobu ale také není od věci.

0/0
4.5.2009 16:51

Alex

tomtom

Funkci navádění do jízdních pruhů mám i na své staré Tomtom ONE...

Chtělo by to ještě zlepšení v aktualizaci map.

0/0
4.5.2009 10:11

Pavel

Průjezdní body

TT mám rád už pro jejich podporu starších navi(mám ještě 1 TT ONE)stáhne si novej soft,koupil jsem nové mapy,prostě super.Já si koupil 730,jenže jsem ji vrátil má jen 1 průjezdní bod a stím já jezdit nemohu ;-(  takže musím jezdit se starým Miem. :-/

0/0
4.5.2009 5:15

Marek Staněk

Re: Průjezdní body

Nauč se používat itinerář, TT v dokumentaci i helpu píše, že průjezdní bod slouží jen pro rychlou změnu trasy (máš někoho někde vyzvednout a dozvíš se to po vyjetí); pro plánování složitější trasy slouží právě iti.

0/0
4.5.2009 11:05

RomanL

Re: Průjezdní body

Tak tak!

0/0
4.5.2009 13:06

Croco

Re: Průjezdní body

Některé TomTomy One itinerář nepodporují a jedou jen na ten 1 průjezdní bod.

0/0
4.5.2009 13:23

Marek Staněk

Re: Průjezdní body

Naposled mám dojem že to byl ještě Perfect Passenger. Dokonce i 5.0ka už iti uměla.

0/0
4.5.2009 13:58

Pavel

Re: Průjezdní body

Mám v One novej soft,takže itinerář umí,jenže itinerář a průjezdní body je něco úplně jiného.Jsem zvyklej zadat trasu kudy já chci a navi mě jen vede,nebo pokud ji znám,tak vím kolik km to ještě mám na oblíbené parkoviště atd a hlavně zkouším víc variant a vyberu si tu podle mě nejlepší s ohedem na vzdálenost a kvalitu silnic,takže potřebuju aby navi mi spočítala trasu z bodu A,přes body B,C,D až do bodu E.Jenže itinerář je schopen spočítat vzdálenost jen z bodu A do bodu B,až dosáhnu bodu B,tak zase jen do bodu C a nic víc.

0/0
4.5.2009 20:13

radim

Re: Průjezdní body

přesně tak. už první modely mia měly více než jeden průjezdní bod. TT není úplně blbá navigace každopádně její úspěch je založen na reklamní masírce a možností nelegálních aktualizací map. navíc téměř výhradně používá na první pohled krásné mapové podklady teleatlasu, které však dokáží velmi úspěšně zamotat hlavu i v takovém rakousku. osobně jsem skončil u garmina, jeho dodavatele navteq a navigace nuvi 205 za 99 eur která umí VÍCE než jeden průjezdní bod...

0/0
4.5.2009 21:40

Pavel

Re: Průjezdní body

TT blbá neni,měl jsem pujčenou ještě 730 a chová se naprosto stejně jako muj starej One a 2 věci které mi vadí jsou u obou a to zoom je hodně citlivej vadí mi to při práci no a ty průjezdní body.Kdyby odstranili tyto dvě věci,tak neváhám a jdu do TT.Ted jsem fičel osobákem z Turnova do Lipníku n/B,cestu samozřejmě znám,potřebova jsem jen uluci v Lipníku tak jsem po čase vzal One,no to jsem se nasmál trasu táhl přes Prahu a Brno,km byly skoro dvojnásobné a trvalo mu to asi 15km než pochopil že se Praha nekoná :-) Mapu mám novou,ale koupenou ofiko.Mám staré Mio c710,tak bych chtěl novou navi,tak jsem chtěl ušetřit a koupil Goclever,už jsem to byl v Makru vrátit a už nikdy více.Říkal jsem si bouchá to beztak stejná čínská rákosová fabrika,jenže ten rozdíl je velikej.Můžu se Tě zeptat jak Garmin a pokrytí CZ,PL,eventuelně dál na východ LT,LV,EST,HU atd?Mám strach z toho Navtequ,uvažuju o Garminu a té doživotní aktualizaci,nebo Actis nejlépe tu sedmičku,tam je aktualizace taky 3 roky.Dík P.

0/0
7.5.2009 6:29

Marek Staněk

Re: Průjezdní body

Pěkné, až na to že nepravdivé. Zjisti si (jako domácí úkol) jaký je rozdíl mezi cílovým místem a průjezdním bodem a jak si body iti mezi nimi přepneš a jak se mění chování navigace podle toho, zda máš před sebou průjezdní bod nebo cílové místo etapy. Je to velmi triviální, ale evidentně to ne každý chápe.

0/0
7.5.2009 11:08

Pavel

Re: Průjezdní body

Toto jsem resil i s infolinkou ted jsem do itinerare zadal trasu s 2 prujezdnima bodama(3 body celkem) a vzdalenost z navi dostanu jen do 1 prujezdniho bodu.Jsem zvyklej ze mi Mio ukaze vzdalenosti do jednotlivejch prujezdnejch bodu,ale hlavne do cile a to TT bohuzel neumí!

0/0
8.5.2009 7:07

Marek Staněk

Re: Průjezdní body

A teď ještě tu o tom k čemu to potřebuješ a jestli se na displeji pak ještě vůbec orientuješ? TT počítá vzdálenost VŽDY do následujícího cílového místa, které zadáváš jako cílové právě proto, že tam máš plánovanou zastávku (tedy nějakou činnost, o které není jasné jak dlouho potrvá). Pokud pouze projíždíš nebo zastavuješ na okamžik, zadáš bod jako "průjezdní bod", přes který se jen počítá trasa, ale čas se k němu nepočítá, protože k tomu není důvod. Jakmile jedeš dál než pár desítek km, jsou stejně veškeré vypočtené údaje akorát tak orientační, a stejně přesně to dokážeš odhadnout od oka bez výpočtu. Co prosímtě jezdíš za trasy? Já např. Praha - Lausanne - Ženeva - Milano - Innsbruck - Salzburg - Praha, a na takových trasách opravdu výpočet že doma budu ve 14:18 a mám to ještě 1426km opravdu nepotřebuju.

0/0
11.5.2009 7:46

Pavel

Re: Průjezdní body

Já se asi špatně vyjádřil(podívej se na moje starší příspěvky),mě vůbec nezajímá čas,ale vzdálenost a kvalita určité silnice.Takže já nalajnuju několik variat a navi mi zpočítá vdálenost a já dle zkušenosti si vyberu tu trasu která mi vyhovuje to zaprvé a za druhé podívej ty navi jsou jen mašiny a někdy nezkutečně tupé.Jel jsem teď nedávno z Turnova do Lipníku nad /B osobákem.Trasu znám,ale potřeboval jsem jen adresu v Lipníku,tak jsem vzal starého TT One má koupené(opravdu ofiko koupené)nové mapy a tuto trasu táhl přes Prahu a Brno,vůbec mu nevadilo cca 200km navíc a trasu si přepočítal asi po 15km už na správnou.2x jsem byl v Litvě a protože Mio Litvu nemá jel semnou i One a tímto směrem si správnou trasu nepřepočítal ani po 250km.Navíc jezdím pod kolečkem takže mi navi ukazuje vzdálenost na oblíbené parkingy a já pak odhaduju zda a kam to stihnu a tak.Třeba to moje Mio má v menu úsečku kde mi ukáže vzdálenost k jednotlivým bodům a já si pak můžu podle situace přispsobovat pauzy atd.

0/0
15.5.2009 21:16

Pavel

Re: Průjezdní body

Na displeji se orientuješ normálně,nic navíc neukazuje,jen to táhne jak chceš ty a spočítá to celou trasu.Na displeji mám nastaveno,že to ukazuje vzdálenost do cíle,do dalšího průjedního bodu a rychlost(nic jinýho mě už nezajímalo)Mě jen jde o to aby mi navi ukázala vzdálenost celé trasy kterou chci já a né ona.Jó když jsem jezdil do Kolnu tak mě to bylo taky jedno,protože ta trasa byla vždy OK,ale teď jezdím převážně CZ a PL a to už nemůžeš jezdit tupě podle navi a spoléhat že vybere tu správnou trasu.Mě vadí na TT blbá práce se zoomem a to že mi nespočítá celou trasu pokud použiju itinerář a pokud ho nepoužiju mám jen 1 průjezdní bod a to je někdy sakra málo,aby jsi donutil navi na určitou trasu.Teď jsem si na UT půjčil Navigátora 8,tak uvidím.Koupil jsem si taky Goclever,ale fofrem jsem ho vrátil už to nechci.To IQ ovládacího programu při hledání trasy a rychlost "železa" hrůza to byl rychlejší ten starej One a to je ta 1 verze.Levnou navi už nechci.Ještě si půjčím Garmina a uvidím

0/0
15.5.2009 21:37







Najdete na iDNES.cz