Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vyzrajte nad složitými GSM kódy. Telefon vás poslechne na slovo

Ačkoli má většina mobilních telefonů široké možnosti nastavení, občas se může hodit mnohem transparentnější cesta. Tou jsou kódy sítí GSM, díky kterým můžete obsluhovat například konferenční hovor nebo zablokovat či přesměrovat hovory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Honza

Lze nějak nastavit přesměrování jen pro určité číslo?

Nevíte někdo o způsobu, jak nastavit přesměrování jen pro některé čísla volajících??? Z toho článku to chápu tak, že se jedná o přesměrování všech hovorů za určitých situací. Já bych to potřeboval jen tak pro dvě tři čísla.

0/0
1.5.2009 21:54

brumla

presmerovani

presmerovani je naprosto zbytecny pro cesky zakazniky. drtiva vetsina zakazniku ani nevi ze za to presmerovani plati . pokud samozrejme nemaj naky tarif s neomezenym volanim.

jeste lepsi je vymyslet takovou vec jako presmerovavat si mobil kdyz jsem v zahranici .

0/0
30.4.2009 13:32

Honza

Re: presmerovani

Ano, to poslední je bezva nápad.;-D R^

0/0
1.5.2009 21:51

mysak001

Zbytečný článek

Panstvo fajn článek - nic nového pod sluncem že :-) když tu někdo po 13 letech zveřejní základní kódy, tak to vypadá úsměvně..

diskuze mě pobavila - je supr, že tu o tom půlka lidí nic neví, ale jsou velice chytří .-) klasika no..

Jinak znalost těchto kódů je pro 95% lidí zbytečností - hodně lidí si tímto testováním spís zkomplikuje život .-) že by malá pomsta redakce? .-D

Mějte se a nezapomeňte přidávat další plodné myšlenky.

0/0
30.4.2009 1:10

pepa1

Přesměrování SMS

Před lety jsem nastavil přesměrování hovorů a hledal jsem přesměrování SMS. Kódy se dají kombinovat, ale pak jsem zjistitl, že ani jeden s operátorů tuto službu na serveru nemá nastavenou.

pepa1

0/0
29.4.2009 21:25

Marek

KRAVINA - příspěvek k ničemu..

Vyzrajte nad GSM kody..???RvRvRv :-) Mám spíše pocit, že oni vyzrají nad náma..:-) Tento článek je naprostá kravina KRAVINA... Většina radši vytočí bezplatnou či (rychlejší) placenou infolinku bude-li náhodou potřebovat zmíněné služby... Nebo jinak, nemusíte si již v dnešní době pamatovat spoustu jiných čísel - pinů, kodů apod.???:-) natož si pamatovat nějaké kombinace křížků, čísel apod....

0/0
28.4.2009 22:27

powalec

Re: KRAVINA - příspěvek k ničemu..

Naopak, článek je velmi užitečný, to že tobě to nevyhovuje, neznamená, že to nevyhovuje všem.

0/0
29.4.2009 16:18

pavlos

:)

to budou infolinky pretizene, az si to vsichni zacnou zkouset :)

0/0
28.4.2009 21:01

viki

¨¨ *

souhlasíte ?

0/0
28.4.2009 15:57

AlfonsVon

a co proti odposlechům?

a co třeba kód na zamezení odposlouchávání fízlama ? stejně se divím, že to lidi trpěj takhle lézt do soukromí.

0/0
28.4.2009 13:42

Brahmaputra

presmerovani nejde zrusit...

No, tak jsem si myslel ze se jednou provzdy prave pomoci takoveho

kodu zbavim hlasky pred kazdym odchozim volanim "Pozor: Je aktivni

funkce presmerovani hovoru" i kdyz zadne presmerovani neprobiha a neni

nastaveno. Dotaz na stav funkce - jednotlive kody *#21#, *#61# a *#67# davaji negativni odpoved. Kodem *#62# dostavam odpo. ze je presmerovani akt. pro cislo 603123327 - cislo neznam a pri zavolani na nej to pipa a pise na displeji ze cislo se nepouziva. V menu tel. dam volbu "Zrusit vsechna presmerovani", ale toto proste nejde zrusit. Nevite nekdo co s tim? Jedna se o telefon N95 v siti T-mobile (jestli to ma nejaky vliv...)

0/0
28.4.2009 12:45

wildge

Re: presmerovani nejde zrusit...

Tak si zajdi na T-mobile, at s tim neco delaji, kdyz je to v jejich siti.

0/0
28.4.2009 13:18

Hanx

Re: presmerovani nejde zrusit...

S tím nic neuděláš. Je to nějaké systémové přesměrování, které Nokia (na rozdíl od většiny jiných značek) nesmyslně pořád indikuje a opruzuje s tím volajícího.

0/0
28.4.2009 15:46

Ókeanos

Re: presmerovani nejde zrusit...

Co se týká toho "Pozor: Je aktivní funkce přesměrování hovorů", tak kdysi kdesi kdosi z T-Mobile toto objasňoval: Prý to dělá, je-li aktivovaná služba informace o zmeškaných hovorech, tj. jsi-li mimo signál nebo máš vypnutý telefon a nepoužíváš hlasovou schránku, tak ti po znovunabytí signálu/zapnutí telefonu přijde SMS o tom, kdo, kdy a kolikrát Ti volal a nedovolal se. Tehdy ten dotyčný říkal, že o tom ví, ale že jediné co s tím může zákazník dělat, je nevyužívat to. Ale je to prý neškodné (tj. k žádnému přesměrování v tom významu přesměrování na jiný (cizí) telefon nedochází) a za těch x let co to používám jsem problém nespatřil.

0/0
28.4.2009 17:44

powalec

Re: presmerovani nejde zrusit...

Tak tak.

0/0
28.4.2009 18:16

pepa

hodil by se ještě jeden kód

Jak udělat,aby se volanýmu na displayi zobrazilo jiný číslo,než že kterýho volám,nebo hovor na účet volaného,aniž by o tom věděl atd...;-D

Jo a dítěti bych dal do ruky tak maximalne PMRku, kdo má ty hovory furt platit.;-O

0/0
28.4.2009 12:21

Honza

Doručenky v zahraničních sítích?

Byly tady dobře vypsány doručenky pro české sítě. Neznáte ale někdo obdobné kódy použitelné i v zahraničních sítích???

Pozor, nejde mi o hovory s českým číslem v roamingu, tam se zadávají kódy podle operátora, kterému dotyčné číslo patří. Jde mi o případ, když si pořídím v zahraničí jejich předplacenku.

Měl jsem s tímhle opakovaně problém v Polsku se svou starou Motorolou Accompli 008. I když jsem jim vše uměl vysvětlit, tak nikdo z pracovníků v o takovém kódu nevěděl, respektive ho neznal. Předpokládám ale, že je má (snad) každá síť.

0/0
28.4.2009 11:49

Fido

Re: Doručenky v zahraničních sítích?

Ty kody by mely byt ve vsech gsm sitich stejne. Jen to chce znat heslo. Prednastavene byva obvykle 0000 ale muze byt i jine.

0/0
28.4.2009 12:06

Honza

Re: Doručenky v zahraničních sítích?

To je jasné, jen o tohle nejde. Jde mi o kód sítě, kterým se zajistí doručení potvrzení o stavu SMS na mobil i tehdy, když to mobil sám neumí (zejména starší Motoroly) nebo když tam tuhle funkci mám vypnutou. Je to popsáno v příspěvku níže, pro úplnost:

VF: *22# text zprávy

TM: *stav# text zprávy

O2: yyyy text zprávy

Takže mě zajímá, jak to je v zahraničních sítích.

0/0
28.4.2009 12:51

powalec

Re: Doručenky v zahraničních sítích?

To bude ruzné. Např. v Rusku:

 operátor Beeline - nutné dát na začátek zprávy vykřičník a pak text zprávy

operátor MTS - změnit číslo SMSC.

0/0
28.4.2009 18:15

amater

dorucenka

zajimalo me jak mam nastavit dorucenku u motoroly razr2 V9. U odeslani jedne zpravy to jde ale nastavit to naporad  jsem neprisel.

0/0
28.4.2009 10:40

bkf1

Dorucenky

Nastaveni dorucenek u SMS oceni jen majitele tech nejneschopnejsich telefonu... mno vlastne jenom majitele iPhone:)))

O2:   YYYY   "mezera"   "text zprávy"

T-M:   *stav#   "mezera"   "text zprávy"

Vodafone:  *n#   "mezera"   "text zprávy"

0/0
28.4.2009 10:28

P.

Re: Dorucenky

Klidně i bez té mezery. Vyzkoušeno.

0/0
28.4.2009 10:32

Hanx

Re: Dorucenky

Neřekl bych. Tato doručenka může být v jistých případech užitečnější, než klasická doručenka. Už jen proto, že s ní telefon naloží jako s normální příchozí SMS zprávou a ne s doručenkou. Z toho plyne možnost filtrování, samostatného smazání, přeposlání, nastavení zvuku a podobně.

0/0
28.4.2009 15:49

bkf1

Re: Dorucenky

mno nevim lepsi je kdyz to (schopnejsi) telefon chape jako dorucenku a pak si to odfiltruje sam a nezavazi to v normalnich zpravach;) treba starsi Nokie (prelom roku 2005/6) si je filtruji ;-)

0/0
28.4.2009 17:00

Hanx

Re: Dorucenky

No nejlepší je, když si sám můžeš určit, co s tím. Což u standardní doručenky nejde. Ty ti u Nokií mj. nejdou zálohovat, přeposílat a podobně.

0/0
28.4.2009 17:10

PixFlix

Další užitečné kódy

Sice ne přímo GSM kód, ale i tak užitečný: *#06# zobrazí výrobní číslo (IMEI) telefonu, tedy bez nutnosti sundávat zadní kryt telefonu a vyjímat baterku. U Nokií (a asi i ostatních) pak funguje *#0000# - info o systému. U předplacenek *#22# - zůstatek kreditu.

0/0
28.4.2009 9:19

Honza

Re: Další užitečné kódy

Ten zůstatek kreditu na předplacence, alespoň pro Vodafone, je špatně. Správně to je:    *22#

0/0
28.4.2009 11:46

Fido

Re: Další užitečné kódy

Tak zrovna zustatek kreditu je u kazdeho operatora jiny. U vodafonu je spravne *22# u O2 to je *104*# a u T-mobilu *101#. U nemckeho T-mobilu *103# a u nemeckeho Vodafonu *100# u E-plus myslim take tak.

0/0
28.4.2009 12:11

PixFlix

Re: Další užitečné kódy

Pravda, to jsem nezvladl, ale zbytek snad plati (:

0/0
28.4.2009 14:55

white_sadhus

nejuzitecnejsi funkce

telefonu o  ktery malo lidi vi - da se vypnout!

0/0
28.4.2009 7:55

def...

Re: nejuzitecnejsi funkce

R^

0/0
28.4.2009 9:00

Honza

Re: nejuzitecnejsi funkce

A není na to potřeba také nějaký tajemný kód?;-D

0/0
28.4.2009 11:50

CHlustanec

Re: nejuzitecnejsi funkce

ne-e..staci sklinka s vodou :-)

0/0
28.4.2009 19:18

jarosj

Blokovani jen nekterych hovoru

Chystame se poridit diteti telefon a zajimalo by me, zda jdou zablokovat odchozi hovory (sms) ale ne vsechny, ale pouze na cisla, ktera nejsou v seznamu ... jde to nejak ? Pres tyto kody asi ne, takze pouze pokud je to v menu telefonu, co ?

0/0
28.4.2009 7:18

hellbell

Re: Blokovani jen nekterych hovoru

záleží na typu telefonu, pokud má telefon filtr hovorů, tak to jde. filtr může mít více funkcí, např. blokovat pouze hovory mimo seznam, nebo naopak povolit pouze hovory ze subseznamu, takže povolí pouze několik čísel a ostatní, byť uložené v seznamu odmítne. další možnost je odmítnout jen čísla uložená v jiném subseznamu, ostatní povolit, byť nejsou v seznamu. první dvě možnosti umí např sonyerr., poslední umí e-ten (jen vlastní zkušenosti)

0/0
28.4.2009 8:19

hellbell

Re: Blokovani jen nekterych hovoru

ale sorry, tohle je mimo mísu, možná bych si měl zopakovat rozdíl mezi odchozími a příchozími hovory. omlouvám se

0/0
28.4.2009 8:21

P.

Re: Blokovani jen nekterych hovoru

Jmenuje se to FixDial, ale telefony to bohužel pojmenovávají různě. SIMka je pak blokována PIN2 a SMSkovat a volat lze pouze na čísla uvedená ve FixDial seznamu na SIM. Potíž může být v tom, že např. SIM TMO mají tuto oblast jen pro 10 čísel (u dětí by to ale nemuselo vadit). Bez znalosti PIN2 s tím prostě nic neudělá (maximálně 3x špatně zadá PIN2, pak 10x špatně PUK2 a je po SIMce :-))

Výhodou je i možnost použití i v telefonech, které to neumí nastavit - SIM se dá dočasně do telefonu, který to umí (nebo se to udělá po kabelu pomocí AT příkazů, IMO nejpřehlednější a hlavně jednotné pro všechny telefony) a pak vrátí do příslušné "plečky" :-)

0/0
28.4.2009 10:38

Mobi

Re: Blokovani jen nekterych hovoru

Ano, jde to a tato fce telefonu se nazývá "Pevná volba". Při zap. pevné volby, která je chráněna kódem PIN2 je potom možné volat na čísla pouze ze seznamu pevné volby, tj. např. 10 čísel.

0/0
28.4.2009 11:00

Brahmaputra

Re: Blokovani jen nekterych hovoru

mel jsem takhle nastavenej telefon pro kluka. primo v menu pristroje byla funkce blokovani vseho odchoziho krom (ted nevim jestli to pojmenuju dobre) neco jako skupiny. do skupiny se pres PUK dali pridavat dalsi clenove, a jen a jedine na tato cisla slo volat a psat SMSky. Rovnez timto nefungovaly ani datova spojeni, MMS apod. Hodne uzitecne, kluk to takhle mel cca 2 roky nastavene. Byla to lacina nokia z twist sady myslim ze NK 6170. Ted je kluk rozumny a navic za ty dva roky ziskal spravny navyk jak a komu telefonovat nebo jen prozvonit, takze ho uz neblokuju a pritom ucty jsou stejne jako kdyz byl blokovan....

0/0
28.4.2009 12:54

legnaw

Re: Blokovani jen nekterych hovoru

pres PUK????  vis vubec co a na co je PUK???8-o

0/0
28.4.2009 14:41

jarosj

Re: Blokovani jen nekterych hovoru

diky vsem za info, tak uvidim, jak to bude v tom sonakovi, co ji koupim

0/0
28.4.2009 13:02

jarda

Re: Blokovani jen nekterych hovoru

Tato volba šla  u některých telefonů  nastavit i pomocí "zástupného znaku".

Takže po zadání např: "222 ??? ??5" se šlo dovolat na všechny čísla začínající na 222 a končící na 5.

0/0
28.4.2009 20:01

Brainwashington

Doplnil bych jedno velmi užitečné zušení u O2,

ale jen u paušálů - zruśení hlasové schránky:

##002# a odeslat telefónkem. Obnovení hlasové schránky lze provést přes *11 .:-)

0/0
28.4.2009 7:12

vasek

Re: Doplnil bych jedno velmi užitečné zušení u O2,

Tímto kódem se ruší přesměrování do hlasové schránky. Platí i pro vodafoun.

0/0
28.4.2009 8:42

powalec

Re: Doplnil bych jedno velmi užitečné zušení u O2,

Podle mých zkušeností v 7 zemích různých operátorů, je tento kód "mezinárodní", tj. standartizovaný. Ruší veškerá přesměrování (hlasovka, změškaná volání, přesměrování na jiné číslo atd.).

0/0
28.4.2009 19:27







Najdete na iDNES.cz