Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ADSL internet od O2 měl problémy. Stal se obětí cíleného útoku

Internet přes ADSL od společnosti Telefónica O2 postihly problémy s doménovým serverem. Zákazníci z celé republiky nemohli služby plně využívat. Infolinka operátora byla přetížená, na spojení se čekalo přes půl hodiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

IAMAD

Děs a hrůza

O2 má s DNS servery problémy trvale. Pokud byly terčem útoku, pak to bylo jen vyvrcholení trvalýcg problémů. Hlavně že paušál platíme pořád, ale aby při takovém výpadku O2 automaticky všem např. jeden den neúčtovala, to ji ani nenapadne. RvRv

0/0
12.4.2009 13:57

roba21

Z celé ČR asi ne

Mě to fungovalo celý den a DNS používám jejich, tak nevím. :-/

0/0
9.4.2009 13:06

ROSES LIVE

Utok udelalo UPC ?

;-D

0/0
9.4.2009 11:20

digital.badger

Re: Utok udelalo UPC ?

Myslis ze UPC to ma zapotrebi?:-)

0/0
9.4.2009 18:50

_lu

...

až 30 minut??? na O2 lince se čeká běžně i 45 minut :-D pak vám asertivní operátorka řekne: ALE PANE, V OBCHODĚ TAKY ČEKÁTE VE FRONTĚ:-D

0/0
9.4.2009 10:52

pepa

Re: ...

Obecne je potreba na 800xxxxxx infolinky volat ze site jineho operatora. To cekani na infolince je potom stoji penize a hovor ma vyssi prioritu ;-)

0/0
10.4.2009 11:16

f u c k O2

VOP

Všeobecné obchodní podmínky O2 jsou podřízeny Obchodnímu a občanskému zákoníku ČR. ;-D

Operátoři 800 123 456 to sice moc nechápou, ale pracovníci nad nimi již ano.

0/0
9.4.2009 7:50

f u c k O2

reklamace

Na O2 infolince (pokud jste duševně otrlí jedinci) můžete reklamovat včerejší výpadek ADSL.

O2 normálně vrací jeden den paušálu dobropisem.

Ale udělá to jen na Vaše vyzvání, automaticky nikoliv.

0/0
9.4.2009 7:47

to je ale blbost

Re: reklamace

to je ta největší blbost co jsem kdy slyšel, výpadek by totiž musel být delší 5-ti dní, to že ti tu zbytečnou reklamaci naberou neznamená, že ti ji uznají, prostě sis jen vyřval nabrání reklamace, která bude na 100% zamítnuta

0/0
9.4.2009 11:16

anonym

Neni treba omluvy, mi to odpocitejte od pausalu

Zajimave, kdyz nezaplatim fakturu v cas, tak jsou mi krasne formulovane omluvy na tri veci. Na smichove nebezel 6 hodin!! Nevim, za co se omlouvat. Sluzbu jsem zaplatil, rad bych videl vstricny krok od O2, ze by napriklad odecetla nejakou castku z faktury. To bych povazoval za seriozni jednani vuci zakaznikovi. ;-O

0/0
9.4.2009 0:38

Dacan84

Re: Neni treba omluvy, mi to odpocitejte od pausalu

to jo za těch 6 hodin by bylo fér bys dostal peníze zpět,to 100%,až na jednu vadu na kráse těch 6 hodin je cca 1/120 měsíce,takže z toho paušálu by ti toho moc nevrátili, takže to asi valnej smysl nemá. v případě firem je samozřejmě situace jiná.

0/0
9.4.2009 6:19

cassul

Re: Neni treba omluvy, mi to odpocitejte od pausalu

No, když to počítáš jako pracovní dobu, tak se dostaneš na mnohem vyšší číslo - pro nějakou firmu to třeba znamenalo víceméně jeden pracovní den bez spojení. A kdyby se to přepočetlo na ušlý zisk - já vím, ve smlouvě to mají operátoři ošetřené, ale stejně.

Osobně si myslím, že mohli alespoň na tu infolinku hodit automatickou hlášku a většina lidí by byla klidná. Takhle je ještě navíc naštvalo, že se nemohli dovolat a nevěděli, oč jde.

0/0
9.4.2009 7:13

farous

Re: Neni treba omluvy, mi to odpocitejte od pausalu

V tomto státě se na tohle nehraje. Elektrikáři taky akorát hoděj letáčky, že nepůjde proud a o nic se nestaraj. Když je výpadek neplánovaný je jim úplně jedno ať jim voláš jak chceš, akorát mekotaj na lince že na tom dělaj!

0/0
9.4.2009 8:25

a8nn

Re: Neni treba omluvy, mi to odpocitejte od pausalu

Má si pořídit připojení se SLA (za těžké prachy) a dostane v takovém případě příslušnou kompenzaci. Když si pořídí ADSL za pětikilo, tak si může stěžovat leda na lampárně.

0/0
9.4.2009 17:50

Sleep

Chybné nastavení DNS O2

Z mé zkušenosti jsou DNS O2 pro ADSL špatně nastavené i v jiném ohledu, neboť nerespektují RFC, konkrétně TTL. Jedná se o dobu, po kterou je záznam DNS platný, a po jejím vypršení je nutno jej obnovit. Máme některé DNS nastavené na 10 minut, typicky z důvodů plánované migrace domén a O2 se uráčí provedenou změnu respektovat někdy druhý den, někdy i po 48 hodinách - dovedete si představit, že se pro celou síť O2 tváří Váš e-shop jako neodstupný ? A vysvětlujte zákazníkům, že to není Váš problém,ale neschopnost techniků v O2. Proto mě dněšní výpadek ani příliš nepřekvapuje, doufám, že jich bude víc a konečně tam přijmou alepoň někoho, kdo ví, co je to DNS :)

0/0
8.4.2009 23:36

Adler

Re: Chybné nastavení DNS O2

Hm... Já to vidím na Vaši neschopnost přizpůsobit se, u mne s tím technici problém neměli, jméno naší firmy Vám samozřejmě nesdělím:-)

0/0
8.4.2009 23:43

skretik

Re: Chybné nastavení DNS O2

Máte zajímavý způsob migrace, u nás se to vždy dělalo tak že e-shop "po migraci" jel dál ještě týden preventivně i na starém serveru takže ho viděli všichni klienti. Jen se na novém nastavilo číslování objednávek o 1000 vyšší aby nenastal problém s identickými čísly.

0/0
9.4.2009 0:35

cassul

Re: Chybné nastavení DNS O2

případně se ještě hodně dlouho nechává běžet nějaký redirect nebo hláška o přesunu. Spoléhat na DNS, to není moc chytré.

0/0
9.4.2009 7:15

10 minut?

Re: Chybné nastavení DNS O2

Nevidim nic spatneho na tom ze cizi DNS servery vas po nastaveni TTL na 10 minut povazuji za nesvepravne a vase TTL ignoruji...

0/0
9.4.2009 1:46

Tupoun

Nesmysl ...

"Klienti museli čekat i přes půl hodiny.", a to je jako novinka? Běžně čekám od 20 min. a výše a jen vyřízení jedné oprávněné reklamace mě stálo 3 hovory v celkové délce 71 min. (jen čekání na operátora - ano opravdu jsem si to měřil, bez započítání hovoru, z tý jejich přiblblý melodie jsem málem zešílel). Otřesnější službu než je infolinka O2 jsem fakt nezažil.

0/0
8.4.2009 23:13

Venneticus

Re: Nesmysl ...

alespoň je linka bezplatná a víš, že to s Tebou bude někdo řešit, tak si nestěžuj :-P

0/0
8.4.2009 23:47

Tupoun

Re: Nesmysl ...

... veliký omyl, ta linka není bezplatná, rozhodně nejde o žádnou charitu. Já spolu s dalšími klienty firmě O2 řádně platíme a očekáváme kvalitní služby. Ta linka je provozována právě z těchto peněz a prosím neoponujte nesmysly, jako "... tak to si asi platíte málo." A ohledně toho řešení - reklamaci jsem řešil celkem 3x, třikrát - 2x jsem byl ujištěn o nápravě fakturace, ale skutek utek. Až ve chvíli, kdy jsem pracovnici sdělil, že odstupuji ústně od smlouvy pro nedodržení podmínek s tím, že jsem rád že si toto odstoupení nahrávají, jak mě na začátku upozornili, tak jsem následně održel konečně správné vyfakturování ;). Je pravda, že jsem línej změnit operátora, ale neznamená to, že sem blbej.

0/0
9.4.2009 0:03

Baucen

Re: Nesmysl ...

Doporučuji volat UPC,infolinka O2 Vám pak přijde jako sranda...

0/0
9.4.2009 0:00

skretik

Re: Nesmysl ...

V posledních dvou měsících jsem volal na UPC cca 10krát (potíže se settopboxem nenačítajícím kanály), jen jednou přede mnou byli 2 lidi a musel jsem čekat cca 2 minuty, zbývajících 9 telefonátů okamžité spojení s centrem. Když si odmyslím pití krve ve formě potvrzování e-mailu a telefonu nejen  při každém telefonátu ale i po téměř každém přepojení tak nebyl nejmenší problém (až na to že ten settopbox se řešil asi na 7 telefonátů a proč zahazují cca 40 % jak TCP tak UDP packetů mi neodpověděli.

0/0
9.4.2009 0:42

Phanosh

Nadpis obsahuje hrubou pravopisnou chybu.

Korektor asi zaspal:

http://www.pravidla.cz/hledej.php?qr=internet

0/0
8.4.2009 23:13

RomanL

Re: Nadpis obsahuje hrubou pravopisnou chybu.

A neobsahuje! ;-D

0/0
9.4.2009 12:23

Arkady

Kaminski

Na oit ze tahke zranitelnost existuje jiz nekolik let a Don Kaminksi jiplne popsal a zverejnil minuly rok v cervenci po te co donutil vsechny hlavni autory software pro DNs servery prinest opravu je zarazejici, ze se O2 necha dneska nachytat....

0/0
8.4.2009 22:59

Jana

Re: Kaminski

Ráda slyším, že tomu někdo rozumí. Jak to přesně bylo?:-)

0/0
8.4.2009 23:45

Prudil

Re: Kaminski

Machrujes dobre, ale Kaminskeho vec opravdu nesouvisi s tim, kdyz DNS zahlti bot-neti sit aktivovana virem. Ty zaplaty na Kaminskeho maji vsichni provideri uz rok - O2 nevyjimaje - a na tenhle typ utoku nepomuzou.

0/0
8.4.2009 23:48

pfr

Kurde, mel jsem akorat neco rychle poslat

a musel jsem vyrazit hledat nejaky nejblizsi wifi. Nasel jsem, ale pivo tam bylo 70 kc, takze 180 kacek slo do kapsy burzujum.;-€;-O

0/0
8.4.2009 22:54

kapral

Re: Kurde, mel jsem akorat neco rychle poslat

A to si stěžuješ na koho?

0/0
8.4.2009 23:46

rts

Re: Kurde, mel jsem akorat neco rychle poslat

to si stezuje jenom tak aby si postezoval, dneska sou lidi jak napnute struny pripravene kazdou chvili prasknout. Nevim cim to je ale vsichni v nakym stresu, ktery si casto delaji sami. I kdybych mel dat dve kila kvuli nejake prkotiny no tak co ... svet se snad nezboril, jedeme dal, usmev dosiroka :-)

0/0
9.4.2009 0:01

ivanow

kecy

DNS primarni 194, 228, 2, 1

sekundarni 194, 228, 41, 113

a je po problemuEU

0/0
8.4.2009 22:53

kraxna

Re: kecy

Zkus to sdělit co nejrychleji tisícovce lidí,co zrovna nemají připojení k internetu. :-)

0/0
8.4.2009 22:59

me

Re: kecy

Mnohem lepsi je 208.67.222.222 a 208.67.220.220

Vice na

http://www.opendns.com/

dokonce Vas snad tato sluzba muze ochranit pred cervem Conficker. Po zaregisrovani lze aktivovat i nejake vymozenosti, treba filtrovat nevhodne servery,  a podobne. Zajimave, DNS pristi generace ;-)

0/0
8.4.2009 23:02

Bubák

Re: kecy

Prave v dusledku confickeru to zbuchlo, vytvořil vyrazny napor na DNS servery ktery to nezvladaly...

podle toho co sem slysel tak se ted ladej filtry takze to este muze padat...

chytrej hacker + blbý lidi s nezabezpecenejma pocitacema....

par desítek nebo stovek tisíc zavirovanejch počítačů dokáže zatopit jakýmukoli operátorovi

0/0
8.4.2009 23:20

Stapler

no problem

tak já jsem to naštěstí dnes nepocítil, fachalo mi to na 100% :-)R^

0/0
8.4.2009 22:52

bedement

bez problemu

Ja mam  teda pred O2 a nemel jsem s tim nikdy absolutne zadny problem, vcetne dneska, takze neni na co si stezovat, ba naopakR^

0/0
8.4.2009 22:51

Ze3gg

ani se nedivim.

Prijde mi ze za ty penize by mel byt O2 inet neprustrelny. Rv

0/0
8.4.2009 22:39

Tom

Re: ani se nedivim.

Tak pronásleduj hackery, ať přestanou poškozovat cizí věci a majetek.

Nenadávej na O2 ale na hackera, který DNS servery vyrazil

0/0
8.4.2009 22:40

wiktorj

internet

no co za komančů taky nebyl internet a taky se žilo;-D

0/0
8.4.2009 22:31

Ledovec

hm

hotlinky společnosti O2 jsou příběh (horor) sám pro sebe (a to i v době normálního provozu)

0/0
8.4.2009 22:31

Ernesto Rafael Guevara

Re: hm

Než se člověk prokliká na správného "specialistu" trvá to 5 minut a člověk má tlak 190/110. ;-D

0/0
8.4.2009 22:33

Vojta

Re: hm

ano, ale kdo je má lepší?

0/0
8.4.2009 22:33

wiktorj

ha ha ADSL

jedině internet od UPC je ta správná volba!R^

0/0
8.4.2009 22:26

synek

Re: ha ha ADSL

ha ha ha

0/0
8.4.2009 22:47

hroch

Re: ha ha ADSL

To je co?:-)

0/0
8.4.2009 23:49

SlimM

cekani na infolince

Popravde volal sem tam okolo sedme a cekal sem 6min, ani ne, stejne me bylo jasny ze chyba neni u me. Kazdopadne tam potvrdili moji domenku. A co se UPC tyce, zvlastni jak si na ne spousta lidi v mem okoli stezuje, ze jim kolikrat uctuji sluzbu, kterou vubec nevyuzivaj, ze jim internet pada kazdou chvili, ze cekaji i tri mesice nez jim nekdo prijede neco opravit. Vrchol vseho bylo kdyz mi kolegyne rekla ze meli zavadu doma na zarizeni takze volali do UPC, cekali 3mesice (volali temer ob den) nez prijel technik a provedl opravu, ale UPC si vesele 3mesice uctovalo internet, ktery nebezel. Tak nevim nevim ono asi zadnej provider neni svatej. Jen je videt idiocie lidi, ze se hned musi navazet.

0/0
8.4.2009 22:25

Ernesto Rafael Guevara

Re: cekani na infolince

Ale to O2 dělá taky. Vesele účtuje internet, který neběží.....

0/0
8.4.2009 22:31

Jirka

Re: cekani na infolince

reklamuj pokud to je v rozporu se všeobecnými podmínkami, a bude uznána

0/0
8.4.2009 22:35







Najdete na iDNES.cz