Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přenos čísla by měl trvat jeden den. V Česku by tím služba podražila

Evropská komise v čele s eurokomisařkou Vivian Redingovou navrhuje zkrátit dobu potřebnou pro změnu operátora. Naštvaní klienti by po úpravě mohli přejít ke konkurenci během jediného dne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Agent

Trvá to méně než den

Prakticky, technicky, systémově to trvá 1/2 dne. Musel by se vymyslet nový způsob postupu v tomto procesu přenosu. Např. zákazník by si napřed musel vypořádat všechny závazky se stávajícím operátorem, pak by dostal potvrzení o uvolnění čísla s tím, kolik dní má na vyřízení převodu. Nový operátor by si to ověřil ve sdílené databázi a následně uskutečnil potřebné kroky jako by to bylo jeho kmenové číslo. :-P Současný stav je trochu složitější pro zákazníka, ale ne pro systémy.

0/0
25.3.2009 21:27

van23

Re: Trvá to méně než den

jaky zavazky ? faktura ti vzdycky prijde vcas a musis platit i treba 50 kc jinak mas pak dluh v Solusu .

proste jsou jen liny udelat software na vice nez 500 cisel na den.a odstranit tam ty lhuty 5 dni , jenom lenost, a kecy o zdrazeni at si strcej nekam. v tech firmach totiz nemaj poradny programatory a tak si vsechno musej zadavat IBM a podobnejm vyrostkum

0/0
25.3.2009 22:04

bluetake

a neni to jedno ?

u nas jsou vsichni operatori defacto stejni, nastvat dokaze sveho klienta kazdy z nich. A jestli bude mit na kolecko mezi vsemi tremi 3 dny a nebo 3 tydny, pripadne 3 mesice, to je jedno. :-)

0/0
25.3.2009 15:44

Vojta

Ta bába

vůbec netuší, co je třeba administrativně a hlavně technicky udělat. Lhůtu je možné udělat kratší než doposud, už se to zaběhlo, ale den je prostě technicky neuskutečnitelný i z hlediska vyúčtování atd. Navíc, když  nastane chyba v průběhu přenosu a přijde se na to, je čas ji napravit. 5 dnů máte jistotu, tedy většinou, jinak to bude loterie

0/0
25.3.2009 13:03

a

Re: Ta bába

a ve zminenem Irsku nebo na Malte to technicky uskutecnitelne ocividne je.... asi zazrak? ;-D

0/0
25.3.2009 13:52

Vojta

Re: Ta bába

vůbec ne, je třeba si ale uvědomit, že jsou zde defacto 4 mobilní operátoři s relativně velkým počtem zákazníků atd. Plně automatizované zpracování nese obrovské náklady a jak jsem řekl, může se z toho stát loterie, když vezmeme v úvahu spolehlivost systémů až ve vazbě na nastavení směrování v ústřednách. Přenositelnost je sakra složitá a drahá záležitost

0/0
25.3.2009 13:59

a

Re: Ta bába

Irsko ma 6 milionu obyvatel a taky 4 klasicke mobilni operatory... :-)

0/0
25.3.2009 20:47

vd

Re: Ta bába

"Plně automatizované zpracování nese obrovské náklady."

Chá chá chá. Proč tedy každý ocas fušuje do různých procesně a servisně orientovaných architektur. Každý vám udělá něco v BEPLu, nakreslí supr čůpr diagramy, ale asi to ve skutečnosti nefunguje, protože viz.citace.

Proč se teda ty SOA a jiné divné věci zavádějí?

Já bych to spíš tipnul a na byrokratického šimla a vychcanost operátorů.

Kdyby převod trval den a byl jednoduchý, tak by do toho šli i ti zákazníci, kteří jsou příliš líní, než aby se někde prohrabávali byrokratickými strukturami, žebrali na infolinkách a psali doporučené dopisy na centrály.

0/0
25.3.2009 22:34

Vojta

Re: Ta bába

protože např. v O2 spousta systémů pořádně nefunguje, padá, je to pomalé a přitom to stálo hafo stamilionů, protože u dodavatelů zřejmě pracují takoví Joudové jako ty

0/0
26.3.2009 11:52

b

Re: Ta bába

technicky možná, prakticky ne, kontrola doúčtování, výpovědní lhůty, konec zúčtovacího období, ukončení závazků na tarify atd.

Takže maximálně předplacenky, možná, ale přijdeš o kredit ;-D

0/0
25.3.2009 14:08

Jarda

Re: Ta bába

To ale mícháte "jabka s hruškama". Závazky a výpovědní lhůta není to samé jako doba procesu přenosu.

0/0
25.3.2009 15:41







Najdete na iDNES.cz