Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

SMS zprávy jsou skutečným luxusem. I za korunu jsou předražené

Těžko bychom hledali dražší službu přenosu dat než tu, kterou nabízejí operátoři pod názvem SMS. Zatímco reálná cena jedné zprávy je hluboko pod deseti haléři, operátoři ji málokdy nabídnou za méně než korunu. Ani v budoucnu to zřejmě nebude jinak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

004369981808623

ajoj moje

0/0
4.8.2009 17:11

Host

pro pana Volynskeho

Pane Volynsky, jestlize odvozujete naklady na SMS od ceny GPRS, tak by vas zamestnavatel mel zvazit, jestli se opravdu  se na svou praci hodite. Mozna by stalo zato si zopakovat zaklady fungovani GSM...

0/0
21.7.2009 15:20

Magoor

sms

je zvláštní, že v angliji jistý operátor dává k nějakýmu tarufu sms zdarma,

já si t iv čr nedokážu představit

(no hold lidi musí tem lidem od komunikací zaplatit jízdní za služební auta, každý rok nový služební mobil - jasně že pda, mda, noutkůky ... a pak ty jejich platy Jáááj já jim závidim ;-D

0/0
16.7.2009 8:25

Host

Re: sms

Auto, mobil, notebook, dovolenou i kancelář platíš kadému podnikateli od kterého si kupuješ výrobky.

0/0
17.7.2009 21:24

Lukas009

Nechápu

Lidi o co Vám jde ? Mám u operátora aktivní internet v mobilu za 119kč/měsíčně a mám v telefonu 2 aplikace na posílání sms zdarma, posílají se normálně přes přenos dat , takže posilam sms úplně zdarma, stačí vědět jak a nemusíte za ně platit vůbec.

0/0
7.7.2009 11:38

Host

Sms Gratis

Já nevím co si tu všichni furt stěžujete, Vodafone nabizí smsky zadarmo už skoro dva roky, říká to mu sms gratis, je to přes jejich aplikaci v mobilu. Určený pro studenty, ale založený na čestným slovním prohlášení, takže si to může aktivovat kdokoliv, dokonce i u předplacenky bez požadavku na měsíční obrat. A pak že to nejde!!!

0/0
5.7.2009 13:02

redpower

Re: Sms Gratis

jo taky to pouzivam, usetril sem hezkych par tisic

ale za mesic to konci :( asi skoncim s vodafonem, to me u neho drzelo

0/0
9.7.2009 20:51

klimap

A není to jedno ?

Co cena benzínu, elektřiny, alkoholu, cigaret atd., atd.!!

0/0
2.7.2009 7:56

Host

Máte možnost volby...

Používejte GiboSMS, Oskárek, nebo podobné aplikace a platit rakety za smsky nemusíte...;-O

0/0
7.6.2009 15:48

rs

proc ?

muze mi nekdo napsat rozumnej duvod, proc by operator nenabizel tuhle sluzbu jak nejdraz muze, kdyz to lide kupuji ?

co si tady vsichni stezujete na zle operatory ? jsou to podnikatela jako kazdy jiny, a snazi se maximalizovat zisk. vy by jste to nedelali ?

takze, pokud mu lide za sms zaplati3 koruny, tak proc ne. ja to vidim jako normalnu obchod. nikdo nikoho nenuti.

je tu nekolik operatoru, takze si kazdej muze vybrat. a pak nemusi nikdo sms posilat. nikde jsem necetl, ze psilani sms je povinne.

a to, ze to jde po servisnim kanalu je pravda, nicmene ten "servisni" kanal musel nekdo postavit. sam od sebe vzduchem nelita.

0/0
27.5.2009 11:51

Host

Re: proc ?

Když tenkrát Paegas rušil SMS zdarma z internetu, tak jsem odešel ke konkurenci i se spoustou přátel(koupili jsme jiný předplacenky a bylo) Jediný co zůstal u t-mobilu od nás SMS zásadně nedostává a s jeho cenou 3 koruny z SMS ani on neposílá. Jeden z mála co zůstal na předplacený kartě. U jiného operátora jsme již nechali několik desítek tisíc, takže si myslím že má cenu se zabývat takovou banalitou.

0/0
5.6.2009 11:28

Host

Re: proc ?

A platí toto školení o ekonomické demokracii i pro jiné obory jako pohostinství,taxislužba a.j.Pokud by tedy taxikář jel místo 28,-kč kilometr za zhruba 180,-Kč.,tak je to vlastně v rámci maximalizování zisku v pohodě co,a nebo by jste řval něco o gaunerech a lupičích,potažmo o ostudách Prahy?Víte ono to není o tom,že si můžete vybrat,to taxikáře taky,ale je to o korektním přístupu poskytovatele služby a t.z.v "neoblbování zákazníka".Většina poskytovatelů by si toto doma nedovolila,ale vzhledem k prohnilosti zdejší politické scény a tvoření zákonů na objednávku se je co divit,že to není ještě horší.

0/0
26.6.2009 19:22

Host

Re: proc ?

Problem vidim hlavne v tom, ze konkurence zde ve skutecnosti neni, operatori si drzi ceny a konkuruji si maximalne vanocnimi balicky pro tupe uzivatele.

A nepouzivat telefon je dnes bohuzel temer nemozne - rodina, prace - vsichni obcas po vas neco potrebuji, kdyz tam nejste. Prechod k jinemu operatorovi - k jakemu?? Vsichni nabizeji prakticky to same za temer stejne ceny.

Nadnarodni firmy nam v ty nasi kotline pekne zdimou penezenky

0/0
13.7.2009 18:22

Vasek

sms zdarma

Jestli se nekdo alespon malinko vyzná ve spojovací technice, pak SMS jdou po sluzebnim kanalu t.j. kanal kde mobil komunikuje s BTS aby sit vedela kde se vubec (v jaky bunce) nachazim a mohl se mi nekdo dovolat (tenhle kanal musi byt v provozu neustale jinak se z mobilu nikdo nikam nedovola). Takze relevantni cena sms je ve vlastni siti 0,-   !

0/0
22.5.2009 11:20

převlečený Patrick Zand

Re: sms zdarma

O tomhle jsme na mobil.cz věděli a diskutovali už v roce 1998, kdy jsme například začínali psát o budoucnosti v podobě sítí třetí generace. SMS se neodesílají datovými kanály, ale "lítají" na pozadí normálních hlasových hovorů a využívají se volné sloty na těchto kanálech. Kromě investice do SMS HW ústředen opravdu nestojí ani korunu...!!!

0/0
28.5.2009 13:38

Pavel

Re: sms zdarma

Nestojí ani korunu? Co například takový provoz SMS centra, které musí zajistit uložení SMS, pokud se ji nepodaří okamžitě doručit a její doručení, jakmile je to možné. K tomu tam musí být pořádná databáze a HW a ta zadarmo není. Typicky to bývá cluster několika set boxů a Oracle.

Navíc technologie SMS je patentovaná, licenční poplatek je v řádu desítek haléřů za SMS.

A i ten servisní kanál je primárně určen k jiným účelům, než posílání SMS, SMSky ho blokují.

0/0
3.6.2009 13:15

djrhedy

Re: sms zdarma

Licenční poplatek za sms za několik desítek haléřů? No to snad ne ... Jinak ten Oracle celkem baví, drahé databázové služby se holt musí zaplatit :-/

0/0
26.6.2009 15:10

Host

Re: sms zdarma

Je docela humorné, že na něco takového používají Oracle. Tohle je specializovaná síťová aplikace. To je jako psát nad Oraclem síťový router nebo mailový server. ;-D

0/0
17.7.2009 19:21

Host

Re: sms zdarma

A jakou databázi tam dát? TXT soubor?

0/0
17.7.2009 21:22

Jarda

Net je levnější alternativa

Na SMS použití internetových brán, na volání přátelům skype a zbytek darmožroutům operátorům naštěstí neplatím hodně. má wifi stojí jen 220 měšíčně

0/0
22.5.2009 0:39

Phaneuf

....

skutecne nechapu to pohorseni. vymysleli dobry produkt a prodali ho. lide to kupuji (=posilaji sms) tak proc ne? Ja napriklad zaslu v prumeru tak 3 sms za mesic., kdyz je to nevyhnutne. Udelam to proto ze je to flexibilni a muzu to udelat ihned a kdekoliv.

0/0
20.5.2009 11:26

monopol

Lidé v ČR loni zaplatili za služby mobilních operátorů 87,5

Lidé v ČR loni zaplatili za služby mobilních operátorů 87,5 miliardy Kč

8-o 8-o 8-o

http://ekonomika.ihned.cz/c1-36625110-lide-v-cr-loni-zaplatili-za-sluzby-mobilnich-operatoru-87-5-miliardy-kc

2008

0/0
6.4.2009 0:29

spiq

Reklama uprostred clanku

Ta reklama uprostred clanku nema chybu. Napisete, ze za 1Kc jsou SMS predrazene a hned cca 15 radku pod to reklamu:

Posílejte levně SMS v ČR i do zahraničí ... od 0,90 Kč

;-D;-D;-D

0/0
13.3.2009 17:29

Opčan CZech

Abychom se bavili konkrétně...

reálné náklady na SMS jednoho nejmenovaného operátora jsou 4 hal. vč. všech provozních nákladů ( tj. technologie, servis, proud, mzdy,nájmy,licenční popl., ) a dostatečné marže. Vše ostatní mezi "výrobní" a "prodejní" cenou je po zdanění čistý zisk - tedy daň z blbosti... ale proč ne- kde je poptávka, musí být nabídkaR^

0/0
13.3.2009 13:55

Phaneuf

Re: Abychom se bavili konkrétně...

Proc z blbosti. NIkdo predtim neumoznil dopisovat si tak casove a prostorovo flexibilne a lidem se to libi. Proste dobry produkt. O tom to je. Nikdo ty lidi nenuti.

0/0
20.5.2009 11:29

shipo

původně odpad

sranda je že SMSky byly původně odpadní službou, sloužily jenom k zaplnění volného prostoru(když zajistily hlas, tak jim pár bitů zbylo, nikdo nepočítal s tím že lidi bude bavit psát na tak malé klávesnici).

0/0
13.3.2009 10:39

převlečený Patrick Zandl

Re: původně odpad

Taky jsme byli za magory když jsme stavěli bývalý "Pekáč", aka T-Mobile, a chodili po kanceláři i ulici s telefony v ruce a posílali stovky SMS. Bavilo nás to tak, že jsme sms-kovali i ve výtahu. Lidi nechápali. Ta naše firma musela tenkrát mít u Eurotelu jeden z největších účtů za SMS. Mimochodem, dnes už raději volám a SMS píšu jen v kritických situacích. Za ta léta v telekomunikacích nenávidím hovory delší než 1min...

0/0
28.5.2009 13:43

khale

HHH

mam pausal za 11,90. za mesic zaplatim cca 30-50Kc, SMS do sve site mam za 60hal. telefon mam skoro porad vypnuty a zapinam ho jen kdyz to nejde jinak (vzdycky to jde jinak, ale asi jsem liny). Uz se tesim az me budete prirovnat k pracloveku, ale kolika z vas mobil slouzi a kolik z vas slouzi jemu? (Y)

0/0
13.3.2009 10:14

spiq

Re: HHH

SMS do sve site mate tusim za 0,35 Kc + DPH

Mam taky :-)

0/0
13.3.2009 17:31

EnigmaII

Re: HHH

musíš být velkou oporou rodině a kamarádům, kteří mají jasno, že pokud něco  potřebují, že se na tebe nemá cenu obracet - máš telefon vypnutý. Nebo když se někomu z rodiny naneštěstí něco stane, tak je dobré vědět, že s tebou nemohou počítat! Rv

0/0
18.7.2009 18:20

Dany

Che che

a to jste ještě neviděli, za kolik se prodávají nové mobily v Itálii a Holandsku :-)

0/0
12.3.2009 21:32

michal

uroven clanku

uff, to je des. Tenhle clanek patri tak do Prava nebo jeste lip do Aha. Proboha vazne tohle muze psat do Technetu jako redaktor? Vzdyt clovek ktery jen trochu rozumi GSM se musi chytat za hlavu!

0/0
12.3.2009 15:54

4s400ls

Re: uroven clanku

nesrovnával bych Právo s Aha! aha je bulvár a právo jsou noviny a dost kvalitní ... píšou tam aspoň normální věci:-P

0/0
12.3.2009 21:38

Tronmkiheda

I za korunu jsou předražené

"I za korunu jsou předražené".  Úžasné to slovo "předražené". Nic takového v ekonomice neexistuje. Ceny jsou tvořeny ve volném konkurenčním prostředí 4 operátorů a jsou každým z operátorů stanoveny tak, aby byl maximalizován zisk. Nikdo nikoho nenutí, aby ty SMS posílal. Prosím redaktory a všechny ostatní! Zapomeňte už jednou na slovo předražené. Žádná firma tu není proto, aby uspokojovala něčí potřeby, každá je tu proto, aby dosahovala co nejvyšší možný zisk. Pokud se někomu ceny nějaké služby či výrobku nelíbí, ať jde prostě k nějaké jiné fimě a nebo nekupuje.

0/0
12.3.2009 14:44

blazir1

Re: I za korunu jsou předražené

At jde proste k jine firme, coz v Cechach neudela, protoze kazda firma nabidne uplne stejne predrazeny servis a zakaznik at si polibi (Y). V TYHLE BOHEM PODELANY ZEMI NEEXISTUJE TRZNI SYSTEM=KAPITALISMUS, ALE KOMUNISMUS(coz je logicke, kdyz ho delaji byvali komousi nyni "tezci kapitaliste"). proste komunisticke manyry s trznim efektem. Jinde v trznich ekonomikach by takovehle firmy a lidi jako ty uz davno byly/i v hazjlu, bohuzel jsme v Cechach:-©[>-]-->(Y)Rv

0/0
12.3.2009 15:26

Vlado Z

Re: I za korunu jsou předražené

Ale existuje. Existuje-li úžera, existuje i "předražené". Prostě v tržních podmínkách, kdy jeden z účastníků obchodu je výrazně znevýhodněn proti druhému např. svoboda volby je výrazně omezena. Tomu téměřkartelu, co u nás existuje říkáte volná soutěž? Mimochodem, zrovna mobilní operátory vyhodnotil před rokem a půl The Economist jako nejziskovější biznis na světě v poměru náklady/zist. Banky byly až na druhém místě-a to se jim tenkrát dařilo.

0/0
12.3.2009 18:05

DagdaAnu

Re: I za korunu jsou předražené

Proč by se nesmělo používat slovo předražené? Článek je psán ve vztahu ke spotřebiteli, tudíž může používat různé výrazy, ne pouze ty z kategorie ekonomie. A předražený je normální slovo, vyjadřující, že něco je výrazně (až hambatě) dražší, než odpovídá cenám obvyklým. Takže - nebuď zapšklý a vnímej svět i trochu volněji. ;-D;-D;-D

0/0
13.3.2009 7:26

white_rhinoceros

Re: I za korunu jsou předražené

NESOUHLASÍM!!!

ano, nikdo mě sice přímo nenabádá s pistolí u hlavy (neberu v potaz vnucování reklam na kazdym kroku) k používání těchto služeb...ale jelikož je naše společnost chápe jako "samozřejmé" tak jejich nevyužíváním se člověk oddaluje...vyčlenuje ze společnosti ...už děti ve školách mají mobily a pakliže nemají poslední módní mobil, hned v očích ostatních jejich společenská prestiž klesá a to přece nechce žádnej člověk.... nikdo mě sice nedrží pistol u hlavy, ale bez využívání těchto zdánlive "standardních" služeb prostě člověk podle mě strácí tu "popularitu"způsobenou neustálím konktaktem s okolním světem, která mu dál umožnuje lepší / snažší proplouvání tou naší realitou..... na jednu stranu se hlásá že "nemusís" ale na druhou stranu společnost nezapojení se do systému nepřímo "trestá" .....kdyz nenapíšu pepíčkovi textovku, tak se jeho nejlepším kamarádem stane místo mě karlíček a moje popularita ve společnosti a vyhlídky do budoucnosti bez kontaktu na pepíčky klesaj.....

0/0
13.3.2009 8:47

x

Re: I za korunu jsou předražené

Pokud jsem o neco pozadal - co meli ostatni, ale rodice to povazovali za zcela zbytecne a moj pozadavek na tuto vec primo za drzost - tak jsem jakom odpoved dostal hned par poradnych ran na zadek a bylo po diskuzi....

0/0
14.3.2009 0:20

TloolT

Re: I za korunu jsou předražené

Za požádání jsi dostával na zadek? To není teda dobrá výchova

0/0
21.4.2009 12:36

Tutek

Nejsem s cenami operátora spokojenej

a proč? protože když jsem zavolal na Vodafon, že u nich po devíti letech končím, že jdu se svými 6-ti čísly ke konkurenci za výhodnějších podmínek (pod rámcovou smlouvu) tak najednou není problém abych za jejich tarify nabito platil 2/3 jejich ceny, bez jakýchkoliv závazků, tzn. ještě pořád na mě slušně vydělávají. Jo ale co chceme, že?

0/0
12.3.2009 14:11

PaegasRobin

Pakatel:

Naprostej souhlas s Václavem Machem.Já jsem s cenamy operátora spokojen.Ceny SMSek a MMSek jsou pakatel.Ceny SMSek a MMSek v zahraničí ? Pokuď jezdím na Slovensko,koupím si SIM kartu jejich operátora.Třeba T-Mobile.Zaregistruji se na internetových stránkách a můžu posílat SMSky z SMS brány.Mám notebook,tak není problém někam zajít,kde mají Wi-Fi.Diskuze,článek tak do soutěže Nejtrapnější článek,diskuze bulváru.

0/0
12.3.2009 12:16

mahas

Re: Pakatel:

Clanek nekomentuju, ale prosim rozumne vysvetleni proc, kdyz v Anglii nebo Rakousku za dejme tomu 600 kc dostanu net zdarma, SMS zdarma a tech zde zminenych 600 minut, byt me by stacilo i 200 min. Ale tady za to same zaplatis radove tisice... Nejlevnejsi net zdarma je v soucasne dobe prave za cenu toho pausalu, SMS zdrama zatim neznam a 200 minut stoji vetsiou dalsich par stovek navic... kdo tady z koho dela vola? Proc je tohle bulvarni... Operatori maji super zisky, primo obrovske zisky. Pratele, racte si uvedomit, ze v televiznich poplatcich a to je 135 kc za mesic, tedy pakatel, vygeneruje CT vetsinu prijmu a dohromady ma ta organizace 6,4 mld KC... takze za mobil zaplatime o dost vic...vetsinou

0/0
12.3.2009 12:56

x

Re: Pakatel:

" 135 kc za mesic, tedy pakatel"

Proste nemate pravdu - znam lidi co temer nikam nevolaj a 200 Kc jim vystaci klidne i pres 3 mesice - on ne kazdej ma proste takovou potrebu volat. Prumer klidne muze byt i mene - spousta lidi ma klidne 2 i vice simek - to znamena ze rozhodne ne kazdy cech ma mobil.

0/0
12.3.2009 15:05

mahas

Re: Pakatel:

neexistuje nahodou nejake cislo, kteremu se nadava prumerny vydaj zakaznika, nevim tu zkratku , tak me nechytejte za slovo - ERPU  nebo tak nejak, ktere cini v zemich ceskych neco mezi 400-600 kc? Pri soucasnych , dle meho zlodejskych, tarifech a cenach na pre-paidech ??? Jaky je median fakt nevim, ale tohle je cislo prumerne... je to jako s prumernym  platem, takze to odhaduju tak na 250 prumer... ale to je jen nekvalifikovany odhad. I tak je to zatracene hodne

0/0
12.3.2009 15:08

x

Re: Pakatel:

T o zcela urcite - mnoho manazeru mobil v postate pomalu neodlozi od ucha...

0/0
12.3.2009 15:10

mahas

Re: Pakatel:

oprava 250 median

0/0
12.3.2009 15:12

aknel

Re: Pakatel:

Proč to u nás nejde? Protože v zahraničí (konkrétně v Rakousku) začali mobilní operátoři velmi záhy po zavedení systému "zaplať určitou částku a máš všechno neomezené" svoje služby dotovat ze svého a díky tomu krachovat.

0/0
7.5.2009 12:55

DagdaAnu

Re: Pakatel:

Ne každý může k posílání sms používat kdykoliv pc... takže ten článek je určen všem, nejen tobě a mně, kteří používáme bránu operátorů v pc k posílání sms.:-)

0/0
13.3.2009 7:29

PaegasRobin

Zahoď,vypni mobil:

Když Vám jsou SMSky,MMSky v ČeskoMoravských luzích a hájích drahý.Tak mobil vypněte a zahoďte ho a bude klid.

Vůbec,ale vůbec nemáte šajn co se mobilní sítě týče.

Operátor nemá pod palcem jednu BTSku.BTSek je tisicovka.Ty BTSky někde stojí.Pozemek,budova,Pražská podzemka (Metro).Údržba za každého počasí.Na tu BTSku se musí nějak technik dopravit.Tady někdo zapoměl,že Tísňové linky nejsou zproplatněný.Tak,že SMSky a MMSky - jejich cena je pakatel.Mám T-Mobile Twist Combi a za dobití dostanu 60,00 Kč bonusu navíc.Za dva roky to dělá 1440,00 Kč To máme 50 kousků SMSek zdarma,gratis do všech sítí nebo 10 kousků MMSek za měsíc.Já jsem s cenou SMSek u T-Mobile za 1,20 Kč a u Vodafone za 1,19 Kč spokojen.U Vodafone dostanu za inkasní platbu 24,00 Kč bonus,to máme 20,00 kousků SMSek.600 minut,500 kousků SMSek ? To musí být jen a jen blázen.Mám 100 minut volání a jsem spoken.

0/0
12.3.2009 12:03







Najdete na iDNES.cz