Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Palm Pre míří do Evropy. Je o kus lepší než iPhone

Barcelona (Od zvláštního zpravodaje Mobil.cz) - Americká společnost Palm prezentuje na MWC v Barceloně svůj klíčový model Pre inspirovaný konkurenčním produktem iPhone. Jeho schopnosti posouvá ještě o kus dále. K dispozici už je i UMTS verze přístroje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zora

Kolik?

Kolik taková sranda může asi stát?

0/0
12.3.2009 9:36

petr_leicester

proc

kdejakej hnup srovnava OS urceny pro pracovni zarizeni (WM) s OS pro cirou zabavu (iPhone)nechapu! To je jak srovnavat Toyotu HiLux s Ferari Enzo.....jezis proc? Nemate rozum, nebo fantazii? Pokud ne, tak si poridte pevnou linku a nevopruzujte!

0/0
19.2.2009 0:05

gejda

naPALMě

Moc šikovná věcička!Jsem přemýšlel o iPhone,ale klidně si půl roku počkám!Prostě paráda!

0/0
18.2.2009 19:51

bluetake

Re: naPALMě

Ano,za pul roku bude i novy iphone... Ale az budou nejake realne zkusenosti a budou positivni,dovedu si tento palm predstavit,jako druhy telefon... Zatim je to jen medialni divadelko okolo neceho, co nikdo krome lidi z palmu nedrzel v ruce. Aby to pak nebyla podobna blamaz, jako s androidem. Velka bublina splaskla... Ale snad ne,tohle vypada skutecne zajimave a byla by to skoda...:-)

0/0
18.2.2009 22:32

ASF

2+2x2

Skuste si na tych naj telefonoch /WinMobile, Symbian,LG,Omnia atd/ dat tento jednoduchy priklad 2+2x2= a vyskusajte to na podla mnohych zaostalom iPhone a potom uvidime ktory phone ma spravny vysledok.

0/0
18.2.2009 17:57

Re: 2+2x2

WinMobile R^

0/0
18.2.2009 18:04

Létající Čestmír

Re: 2+2x2

Ostrrrouhal si Vavrrrochu ;-D:-P

0/0
18.2.2009 19:22

Ludek_II

Re: 2+2x2

To je ta inteligence některých uživatelů. Proč bych to měl proboha dávat do kalkulaček - to nespočítáš v hlavě ?? 8-o ;-D

0/0
18.2.2009 19:25

RomanL

Re: 2+2x2

kolik, kolik...? ;-)

0/0
19.2.2009 10:33

JohnyKey

Re: 2+2x2

A ty se prober, nebo podobně nebilní příspěvky nepiš. Jedná se o to, jestli to kalkulačka počítá matematicky (přednost násobení před sčítáním) nebo tupě krok za krokem.

0/0
20.2.2009 8:47

JohnyKey

Re: 2+2x2

Treo 650 to spočítá správně :-)

HTC Touch HD s WM6.1 to spočítá blbě. Odzkoušeno na obou telefonech.

Mimochodem kalkulačka v W-XP - standardní - počítá blbě, vědecká - počítá dobře.

0/0
20.2.2009 8:46

JohnyKey

Re: 2+2x2

Tak ještě trochu jinak. Na HTC, protože sou to Winy, sou 2 verze kalkulačky. Stejně jako třeba v W-XP. Vědecká (rozšířená) počítá správně, standardní počítá blbě.

0/0
4.3.2009 9:02

v6ak

Tak nevím

Zas tak dobré to nevypadá: http://mobil.idnes.cz/diskuse.asp?iddiskuse=A090217_150914_telefony_hro&vlakno=30289435

0/0
18.2.2009 17:39

v6ak

Tak nevím

No podle http://mobil.idnes.cz/diskuse.asp?iddiskuse=A090217_150914_telefony_hro&vlakno=30289435 to zas tak růžově nevypadá...

0/0
18.2.2009 17:37

Honza

Ojeje

Proč nenapíšete slovo:jiný.Proč lepší?

0/0
18.2.2009 15:06

Misha.in

Re: Ojeje

Nejspíše proto, že on je jiný jen minimálně, ale zato lepší mnohonásobně.

0/0
18.2.2009 15:20

fcb

Re: Ojeje

je milionkrát lepší..nebo bilionkrát, Misha.out?

;-D

0/0
18.2.2009 18:39

M2

Re: Ojeje

To je jednoduché, protože napsat "Pre oproti iPhonu umí multitasking, ale naopak je omezen architekturou WebOS, a tudíž lze na hardwarově náročné aplikace zapomenout." by přece netáhlo tolik čtenářů. Pre je evidentně jiná cílovka než iPhone, ale takové nadpisy a články prostě netáhnou.

0/0
18.2.2009 19:00

pepe

Re: Ojeje

No hlavně "o kus lepší", to je česky?

0/0
18.2.2009 23:16

Dr.Sid

Kde jsou teda ty rozdily

Pisete ze evropska verze je lepsi nez americka, a v celem clanku dale uz nic. Jak to teda je ?

0/0
18.2.2009 12:01

Dr.Sid

Re: Kde jsou teda ty rozdily

Jo .. beru zpet .. pise se ze je lepsi nez iphone.

0/0
18.2.2009 12:02

Miroslav

Srovnani s iPhonem

Dobry den,

nechapu proc Vam tolik vadi uspech iPhonu. Nevidim duvod, proc musite Palm Pre srovnavat s iPhonem. Navic srovnavate nesrovnatelne. Apple na iPhone jiz hodne dlouho vydelava. Palm Pre se jeste neprodava a dlouho nebude. Z toho duvodu je take predcasne jakekoliv porovnani.

V clanku pisete,ze Vam jej do ruky nepujcili, vase zavery jsou tedy zcela zavadejici a zbytecne. Hodnotit telefon podle provazanosti s FaceBookem je take zajimave pouze pro uzky okruh zajemcu. Co takhle navigacni software pro Palm. Bude nebo nebude? Kdy se Palm dostane do prodeje? Kolik bude stat?

Taky mne velmi potesilo, ze vite kde udelali soudruzi chybu: "Opět jde o věc, kterou vývojáři z Apple podcenili." Skoda ze vas nemaji v tymu, urcite by se iPhone prodaval jeste lepe.

Jako byvaly vlastnik pristroje znacky Palm mu preji hodne stesti a at mu jeho tah vyjde. S hodnocenim pristroje, na rozdil od vas, vsak poseckam do vydani finalni verze. Trocha sebereflexe by vam jiste prospela...

0/0
18.2.2009 10:37

Michal Hron - Mobil.cz

Re: Srovnani s iPhonem

Dobrý den,

nechť si myslím o vašem příspěvku cokoli, rád Vám odpovím. S iPhonem se přístroje s dotykovým ovládáním řekněme "nové generace" bude srovnávat vždy a všude, ať jde o nové UI od LG, UI od Samsungu, Android, nebo WebOS. Důvod je jednoduchý - Apple celý tento trend odstartoval a především je stále brán za etalon intutitivnosti. Zatímco ostatní výrobci se mu v prvních letech snažili konkurovat z mého pohledu trapnými nástavbami na zkostnatělé Win Mobile, dnes už jde o konkurenci plně srovnatelnou. Palm je navíc v logice ovládání velmi blízko, proto srovnání s iPhonem.

To je jako kdybyste nám vyčítal Darwinovu teorii...

Do ruky nám ho nepůjčili, ale jaký je rozdíl v tom, že u telefonu stojíte 30 cm daleko a logiku práce vám předvádí člověk, který je s WebOS obeznámen a svou prezentaci má připravenu tak, aby ukázal veškeré klíčové vlastnosti? Samozřejmě jsme si mohli "sáhnout", ale z důvodu časových jsme si nemohli s telefonem hrát třeba půl hodiny jako u jiných výrobců.

0/0
18.2.2009 11:37

Yamato-san

Re: Srovnani s iPhonem

WM je zkostnatělý jak pro koho. Já bych ho za WebOS a pod. nevyměnil, intuitivnost není všechno.

0/0
18.2.2009 12:19

Andee

Re: Srovnani s iPhonem

Taky bych ho nevyměnil, ale souhlasím, že styl ovládání zkostnatělý je. Spoustu věcí bych si uměl představit mnohem jednodušších.

0/0
18.2.2009 12:56

Michal Hron - Mobil.cz

Re: Srovnani s iPhonem

Na Win Mobile jsem ve své době začínal. Dokonce ne na Win Mobile ale Win CE. Pamatujete Casio Cassiopeia? Nebo skvělé handheldy HP (a z jiného soudku Psiony)? ;)) Ve své době šlo o skvělý a téměř bezkonkurenční produkt (kromě Palm OS), dnes si ale myslím, že jde o pouhou setrvačnost, nikoli střízlivé uznání kvality systému. Jistě, jeho výhoda je dostupnost milionů aplikací, má široké možnosti, ale Microsoft se stále nedokáže oprostit od ovládání, které nás dokázalo oslovovit leta tak před několika lety, nikoli ale dnes... Proč by se i jinak "winmobajlí" HTC přilánělo více a více k Google Android, zástupci OS "nových generací"? V průběhu roku to sám poznáte...

0/0
19.2.2009 23:44

Kael

Re: Srovnani s iPhonem

Tedy řeči o tom, že si cosi myslíte o příspěvcích čtenářů, byste si mohl odpoustit. Tenhle příspěvek byl docela umírněný, co byste pak říkal na pořádný flame?:)

K tématu - mě spíš vadí vyloženě laciný nadpis se závěrem, na jehož objektivní podobu si ve skutečnosti ještě budeme muset dost dlouho počkat. Jak můžete říct o Palmu, že je o kus lepší než iPhone, na základě toho, že vám ho někdo ukazoval? A že nevadí, že vám ho nepůjčili do ruky? Poznal jste z těch 30 cm snad pohodlnost ovládání Palmu ve srovnání s iPhonem, která je pro iPhone klíčová? Pak nedělejte takové závěry.

0/0
18.2.2009 17:24

Kael

Re: Srovnani s iPhonem

Na konci myslím samozřejmě pohodlnost dotykového ovládání.

0/0
18.2.2009 17:30

Michal Hron - Mobil.cz

Re: Srovnani s iPhonem

Víte co? No comment. Zde se vážně nedá rozumně diskutovat. Dostala mne vaše předposlední věta. Možná to je o zkušenostech, Kaeli... ;) Ale plně Vám rozumím, alespoň v duchu kdo chce psa bíti, hůl si vždycky najde...

0/0
19.2.2009 23:36

Tom

Re: Srovnani s iPhonem

S iPhonem je tu Palm Pre srovnavan jen proto, ze iPhone je velice uspesny a i inovativne vyreseny.. A Palm Pre by chtel byt taky takovy..

A JE LEPSI !! :-)

0/0
18.2.2009 11:38

Michal Hron - Mobil.cz

Re: Srovnani s iPhonem

Přístroj v žádném případě nehodnotíme podle propojení s Facebookem, ale chápu, že se vám to do pejorativního zabarvení nejspíše hodilo. Pochopte, že navigační software bude s největší pravděpodobností pocházet od třetích stran, Palm jej tedy neprezentuje. Kdy se dostane do prodeje a kolik bude stát zástupci společnosti samozřejmě neprozradili. Nic Vám nebrání v tom přijet do Barcelony a zkusit se jich zeptat sám, abyste poznal, jak jsou tyto informace "tajné". Ničeho více než odpovědi typu "we hope this year" atp. se nedočkáte. Palm zatím je v námluvách s evropskými operátory a neuzavřené obchody se zkrátka nekomentují...

Palm posouvá schopnosti iphonu dále, proto tato věta.

S pozdravem z MWC v Barceloně, Michal Hron

Oprava: "etalon intuitivnosti" -> "etalon třídy"

0/0
18.2.2009 11:42

v6ak

Jasně, nepodcenili

Souhlasím, že v Applu nic takového nepodcenili, protože uživatel iPhonu to přece nebude potřebovat, tak proč mu vnucovat tuto naprosto zbytečnou funkci?

0/0
18.2.2009 15:47

Dr.Sid

Re: Srovnani s iPhonem

Palm se vymezuje vuci iPhonu sam. Vylozene to vypada ze design jel podle hesla 'vsechno jako iPhone ale lip'.

Pricemz je treba uznat ze Palmove knowhow maji a ze 'ale lip' umi. Ale taky je treba videt ze 'jako iPhone' je tam taky.

Jo, napsali jste v clanku ze ma vymenitelnou baterii ? ;-)

0/0
18.2.2009 17:26

Michal Hron - Mobil.cz

Re: Srovnani s iPhonem

Děkuji, na to jsme zapomněli. Samozřejmě je to tak...

0/0
19.2.2009 23:37

Wlashack

Tohle beru!

Tak jestli tohle dotáhnou do zdárného konce a prodeje v CZ tak jsem ochotný zradit iPhone. Tohle je opravdu slibná věcička ;-DR^[>-]

0/0
18.2.2009 10:35

Yegor

:-)

Držím Palmu palce a´t se dostane zase nahoru.

0/0
18.2.2009 10:01

Sumi

Je to tu

Je načase si přiznat, že Palm opravdu vyvrátil svůj konec a že se opět probouzí k životu. Ať tak, či onak, Pre bude hit, a neudělají s tím nic ani redaktoři, ani jablíkáři. Už se těším až bude na českém trhu.

0/0
18.2.2009 9:54

yetti

hloup yredaktor

VSECHNO od dob stare nokie 3110 je lepsi nez iPhone. tak nevim, proc to sem ti redaktori porad cpou. Opravdu NEMUSITE psat, ze nebe je modre do kazdeho nadpisu. k*re te -ni.

0/0
18.2.2009 9:33

Jozef Remen

V niecom lepsi, celkovo horsi

Tak by som zhrnul porovnanie s iPhone. Ano, Palm ma par zaujimavych myslienok vo WebOS. Ale ak si precitate vyvojarsku dokumentaciu:

http://developer.palm.com/webos_book/book1.html

Narazite na viacero zadrhelov.

1.) Vyvoj je mozny len na urovni HTML, CSS + Javascript s ich JS frameworkami na pristup k niektorym castiam systemu (kontakty, location services). NIE JE MOZNE priamo pracovat s Core OS, kdezto v pripade iPhone OS je mozne ist az na uroven BSD vrstvy. To vo velkom limituje vyvoj aplikacii. Ziadne OpenGL, ziadne OpenAL skratka NIE JE dostupne. Javascript je interpretovany jazyk, co je niekolko nasobne narocnejsie na vykon procesora. To znamena nizsiu vydrz baterie. VYRAZNE nizsiu vydrz.

3.) Gstreamer prehra skoro vsetky media, jedno ci DivX ci H.264. Ale Palm Pre a Web OS NEMA A NEPODPORUJE koprocesory optimalizovane na prehravanie medii. Opat, vyrazne nizsia vydrz baterie. Pochybujem, ze sa bude dat dosiahnut napr. 24 hodin prehravania audia ako u iPhone.

0/0
18.2.2009 9:31

-pekr-

Re: V niecom lepsi, celkovo horsi

Až na tu prasáckou licenci Apple, což? Tak třeba - člověk by si chtěl nainstalovat svůj interpret, to mu ale licence neumožňuje. Takže až si tyto stupidity řízené marketingově obchodním mamonem Apple a podobní odpustí, budu jejich výrobky považovat za dostatečně otevřené, do té doby nashledanou ...

0/0
18.2.2009 10:27

Jozef Remen

Re: V niecom lepsi, celkovo horsi

paradoxom je, ze vzhladom na obmedzenia HTML + JS bude vyvoj pre Palm Web OS este obmedzenejsi nez u Apple :)

Nic ine tam skratka nedostanete, Palm to jednoducho nepovoli – a KAZDA takato web based app bude MUSIET byt takisto podpisana.

To je prekvapko, co?

0/0
18.2.2009 11:19

v6ak

Zajímavé

Popravdě řečeno, myslel jsem si, že na trhu není místo pro další cenzuru neschválených aplikací. Toto mě celkem překvapuje.

0/0
18.2.2009 17:31

RomanL

Re: Zajímavé

... kdo chce kam... ;-D

0/0
19.2.2009 10:28

Frank

v necem je lepsi, v necem horsi

Je videt, ze iPhone lezi redaktorum iDnes v tezce v zaludku :-). Co treba napsat titulek: NA PALM SI WINDOWS MOBILE ANI NESKRTNOU !! To by vas marketing Microsoftu asi umlatil, co? :-)

0/0
18.2.2009 9:28

Michal Hron - Mobil.cz

Re: v necem je lepsi, v necem horsi

Srovnávat OS nové generace s Windows Mobile?! Ale pobavil jsem se...

0/0
18.2.2009 11:45

Frank

Re: v necem je lepsi, v necem horsi

Jak to myslite o tech generacich os? Srovnatelne je to, CO JE NA TRHU !!! Jak chcete srovnavat neco, co bude za pul roku nebo za dva roky??? Zajimave je take, jak Vam redakce iDnes dovoluje Vase arogantni odpovedi, bez jasnych argumentu!

0/0
18.2.2009 20:59

Andee

Re: v necem je lepsi, v necem horsi

Neboj, dočkáš se. WM 6.5 nebo WM7 budou konkurenční systémy. Srovnávat to se současnými WM 6.1 je blbost. Ty míří na úplně jiný segment trhu.

0/0
18.2.2009 12:59

Frank

Re: v necem je lepsi, v necem horsi

Je opravdu zabavne sledovat argumentaci, ze budouci verze Windows Mobile budou konkurenceschopne. Takhle na SLIBY-CHYBY se dnes prodava opravdu uz jen malo lidem - svedci o tom i nizke trzni podily Windows Mobile !! (Je na ctvrtem miste za Nokia, RIM a Apple s nejakymi 12% a mizernym rustem)

0/0
18.2.2009 21:05

Andee

Re: v necem je lepsi, v necem horsi

Dělá ti problém číst nebo porozumět textu? Vidíš snad někde v mém příspěvku slovo konkurenceschopné? Já jsem ho nepoužil. Napsal jsem, že to budou konkurenční systémy, což má naprosto odlišný význam. Zda budou konkurovat úspěšně je úplně jiná otázka a také to poslední, co bych chtěl, je tady něco předpovídat, když jsem ten systém neměl možnost vyzkoušet.

0/0
19.2.2009 10:14

Drcz

sms, mail

Rozhodně řešení mailu a komunikace pomocí sms se čte zajímavě ....

Ale kdy se tahle hračka k nám dostane? Prezentace Pre byla v USA už před měsícem .... a zatím žádné další info ??:-)

0/0
18.2.2009 8:48







Najdete na iDNES.cz