Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sám rozhodni, kolik zaplatíš. T-Mobile spouští unikátní distribuci hudby

T-Mobile vydává unikátním způsobem nové album kapely Wohnout. Od 1. března ho bude možné stáhnout ze stránek operátora za cenu, kterou zvolí sami fanoušci. Firma to dnes oficiálně oznámila na tiskové konferenci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H.u.e

No konečně.

Na vesnických zábavách bylo také vstupné dobrovolné a fungovalo to.Bojím se,že tenkrát měli lidé míň peněz,ale lepší morálku.

0/0
13.2.2009 2:09

Taffey

optimální by bylo,

kdybyb byla deska na stránkách kapely k poslechu, třeba v horší kvalitě tak, aby nešla stáhnout. Na základě poslechu bych se pak rozhodl, zda ji koupím. Já bych Wohnouty nikdy nekoupil, to myslím obecně. A cena za ztažení by měla být stanovena pevně. Řekněme 50 kaček. Protože kupovat něco bez krabičky, CD, bukletu a vsázky za víc než těch 50 kaček, to bych nemohl. Přece jen to k tomu patří.

0/0
12.2.2009 23:46

Petr Kopač

Unikátnost

Zas tak unikátní tenhle způsob není. Už několik let existují celá hudební vydavatelství, která se ho snaží prosadit, např. Magnatune nebo Jamendo. Doporučuji se s nimi seznámit, protože minimálně Magnatune vydává spousty hudby a můžete si u nich i předplatit stahování CD a vaše měsíční platba se pak rozpočte mezi dané umělce.

Současný systém prodeje multimediálního obsahu v informačním věku je prostě neudržitelný, proto takové iniciativy vznikají.

0/0
12.2.2009 21:35

Alcator

Lepším příkladem je NIN

už o tom tady psali:

http://kultura.idnes.cz/dalsi-zlom-8722-nine-inch-nails-nabizi-album-zdarma-fut-/hudba.asp?c=A080506_134024_hudba_kot

Tomu říkám luxusní přístup. A jak se ukázalo, ta nejdražší limitovaná edice byla rozprodána během chvilky.

0/0
12.2.2009 8:38

Teleke z Téléké

proč platit za zajíce v pytli?

radši si koupím účet na rapidshare, nebo to vytorrentím a pak to stejně za pád dní smáznu......R^

0/0
11.2.2009 16:21

martin

Re: proč platit za zajíce v pytli?

Jenze tim krades hlupacku.....

0/0
13.2.2009 1:08

Alcator

Re: proč platit za zajíce v pytli?

ne, nekrade. Pokud nemá subjektivní vědomost o tom, že mu je dílo zprostředkováno nelegálním šiřitelem, pak za samotné stažení a užití pro osobní potřebu nemůže být nijak postihován.

Leda v případě, že by se "pochlubil" slovy "Já si počkám, až to nějaký pirát nelegálně nahraje na rapidshare a pak si to odtud stáhnu" by se vystavoval riziku postihu, protože je-li si vědom, že dílo stahuje z nelegálního zdroje, pokračováním ve stažení porušuje zákon.

0/0
13.2.2009 10:04

VM

dobrá cesta

Myslím, že tohle je ta pravá cesta.

Doposud si člověk mohl vybrat, zda to zkopírovat zadarmo, nebo zda koupit za cenu, kterou stanovil distributor, s tím, že většinu peněz kapela stejně neuvidí. Tohle je jednoznačně zlepšení - můžu zaplatit cenu dle sebe. Kdyby navíc klesl podíl distributora, bude to dokonalé (po síti jsem schopen distribuovat hudbu za pár korun).

0/0
11.2.2009 16:00

Julio Suido

To není jako u nás na Kubě

My Kubánci vám můžeme závidět, že si můžete určit cenu desky za jakou ji koupíte. To u nás na Kubě se ceny řídí ministerstvem cen a telekomunikací. Například  La Cubana což je kubánská taneční hudba nás řadové kubánce výjde na 20 dolarů. Což je pro nás měsíční příjem. A tak my kubánci nekupujeme hudbu ale chodíme na živo, chodíme na živá vystoupení. 8-o

0/0
11.2.2009 15:50

Skopkova

Se ceni, pane Mara...

.....takovych jako vy nebo ja je malo... se ceni.. Ja uz jsem se tedy rozhodl, radeji zaplatim 170kc  za premium Rapida a stahovanim ZADNE ceske zakony neporusuji, tak co tady resite???

0/0
11.2.2009 15:47

Český zpěvák

Re: Se ceni, pane Mara...

Děkuji moc, takhle budeme moci dlouho produkovat hudbu, když za ní nebudeme nic dostávat. Vy nebudete platit=my nebudeme mít za co produkovat. Gratulujeme vám.

0/0
11.2.2009 19:05

roba21

Re: Se ceni, pane Mara...

Už aby to bylo. ;-D

0/0
11.2.2009 19:23

Skopkova

Re: Se ceni, pane Mara...

Aha, takze muzete mi prosim rici, alespon ramcove, kolik dostanete dejme tomu ze 100Kc, ktere zaplatim za fiktivni CD v obchode???  Ja Vam ty penize rad dam, kdyz budu platit Vase sluzby, ale odmitam platit nejake Janise a podobne kurburty, kterym se nechce makat a delaji tzv. produkci:-©

0/0
11.2.2009 21:07

xf

Re: Se ceni, pane Mara...

Obvykle 10-15%.

0/0
12.2.2009 9:29

martin

Re: Se ceni, pane Mara...

Jako lidi, co si zaplatej pristup na server, kde se nachai nelegalni obsah, si myslej, ze kdyz si koupej pristup, ze je vse najednou legalni. Jses zlodej a na kazdyho se voda vari....

0/0
13.2.2009 1:10

Alcator

Re: Se ceni, pane Mara...

Ne, není zloděj. Zkusme se, prosím, zklidnit, a přistupovat k tomu věcně.

RapidShare není "a priori" pirátský server. Je to prostě úložna, kam lze nahrát jakýkoliv soubor a následně si odtud ten soubor mohou lidé stahovat. Můžeš tam dát své fotky, své povídky, cokoliv. To, že se tam občas vyskytuje něco nelegálního, je pravda, ale to není problém těch, co odtud věci stahují. Oni nemají povinnost zjišťovat, jak se to tam dostalo a zda ten, kdo to tam nahrál, má právo to tam nahrát.

Chtějí-li producenti zabránit nelegálnímu šíření autorských děl, mohou zkusit vícero cest. Cesta "ochran" se neosvědčila, BlueRaye, DVDčka, CDčka atd. jsou ripována bez ohledu na míru ochrany. Co tak třeba zkusit návrat ke kořenům, kdy umělec musel předvést své umění a teprve poté dostal případně od diváků/posluchačů zaplaceno? Kdysi to tak fungovalo...

0/0
13.2.2009 10:11

člověk

Re: Se ceni, pane Mara...

Sorry, ale poněkud právní bezvědomí.

V okamžiku, kdy provozovatelé Rapidu nechávají k dispozici kradený obsah, jsou spolupachateli kradení. Fakt, že ještě existují, je výsledkem šikovného právního bruslení na hraně (umístění serverů v určitých zemích atd.), nikoli potvrzením, že tak je to správně. Ten, kdo to tam nahrál, je zloděj velkého formátu (a je fuk, jestli z toho něco má), Rapid je zlodějina taky. Že je nemůžeme postihnout je smůla, ale nic nemění na tom, že je to zlodějina. Stejně tak, pokud kradu z Rapidu cizí muziku nebo filmy, tak z právnío pohledu většinou nejsem postižžitelný, nicméně morálně jsem zloděj. Ale říkad to národu zlodějů je asi zbytečné. Každopádně, dokud se takhle budeme k tvůrcům čehokoli chovat, ničím lepším než národem zlodějů nebudem.

0/0
13.2.2009 19:35

elin

tohle bych si nestáhl

tohle bych si nestáhl ani zdarma, tak se ani nemusím rozhodovat, kolik zaplatím

takže zase nic

0/0
11.2.2009 15:41

RomanL

Re: tohle bych si nestáhl

... no jo, ale máte smůlu, stejně nic neušetříte! ;-D

0/0
12.2.2009 9:16

Alex

vydělají víc

Teď se zjistí, že kapela vydělá touto strategií daleko víc. A to je právě to, čeho se velké distribuční společnosti nejvíc obávají...

0/0
11.2.2009 14:22

SZYslak3

no comment

No, kdyz uz i kapely potrebuji sponzora ... :-©:-©:-©

0/0
11.2.2009 13:48

Alex

Re: no comment

Zkoušel jsi někdy se prosadit s kapelou BEZ sponzora???

Plácáš nesmysly, KAŽDÁ kapela potřebuje sponzora - pokud její ambice nekončí u hraní po hospodách...

0/0
11.2.2009 14:05

Teleke z Téléké

Re: no comment

řekl si to dobře, pokud má komeční ambice ať si najde sponsora a pustí do vod šoubyznyzu.... já si radši poslechnu ty kluky z hospody..

0/0
11.2.2009 16:21

RomanL

Re: no comment

... a ti kluci v hospodě samozřejmě hrají jenom svoje nekomerční skladby, jinak by museli platit za ty ostatní OSA, ne? Jinak OSA nesnáším, ale jenom mě to tak napadlo, že znáte z hospody takové muzikanty co hrajou jenom samou vlastní nekomerční muziku. Je fakt, že já si občas tu komerci sám rád poslechnu.

0/0
12.2.2009 8:57

Homer _ 1

Asi jediná cesta jak zjistit, kolik "stojí" hudba.

Velcí distributoři asi budou čumět.

Mor na ně, to jim patří.

A Wohnoutům dík za snahu a nápad.

0/0
11.2.2009 13:04

RomanL

No tak

50 až 100 Kč za CD libovolného českého interpreta bych dokázal obětovat, a kvalita MP3 320 kbps bez DRM mi připadá také dostatečná. Tak uvidíme.

0/0
11.2.2009 13:04

Teleke z Téléké

Re: No tak

pane, aspoň si skryjte tu ip adresu z t-mobile domény.... možná vám to pak někdo bude věřit... ;-D

0/0
11.2.2009 16:23

909

Re: No tak

to je, ale práce, pořád mackat ctrl + c

0/0
11.2.2009 16:36

RomanL

Re: No tak

Víte, já nemám problém zaplatit někomu přiměřenou cenu za jeho práci, ale bavit se o práci s vámi bude zřejmě zbytečné, vy asi netušíte, co to je, že? :-P

0/0
12.2.2009 8:51

ZapBranigan

Re: No tak

Vazne je 320 kbps dostatecna kvalita?:-P Pan ma doma high-end sestavu pro netopyri ouska a 128 kbps nebo VBR by mu nestacilo? ;-D

0/0
13.2.2009 12:02

eXBee

Celkem dobrý

Ale ještě by to chtělo nějakou pořádnou hudební skupinu nebo zpěváka či zpěvačku :-)

0/0
11.2.2009 12:58

Jáosobně

Chválím

No jo , jednička na mobilním trhu, to se musí nechat.R^

0/0
11.2.2009 12:40

Teleke z Téléké

Re: Chválím

pane, aspoň si skryjte tu ip adresu z t-mobile domény.... možná vám to pak někdo bude věřit... ;-D

0/0
11.2.2009 16:23

aldik7

a adresa?

a kde je adresa toho webu? :-P

.. jinak dobrý nápad, fandím tomu a mohlo by to mít úspěch R^:-)

0/0
11.2.2009 12:15

Michal Hron - Mobil.cz

Re: a adresa?

Link doplněn, fungovat bude ale až zítra...

0/0
11.2.2009 12:34

sn

Re: a adresa?

od zítra by mělo fungovat t-music.cz/wohnout a ke stažení to bude pravděpodobně na play.t-music.cz kde už je teď portál s placenou hudbou, který občas využiju, nebo to maximálně hodí jako unikátní projekt přímo na t-music.cz

0/0
11.2.2009 12:58

indoorek

Nevím, nevím...

mám takovej pocit, že většině, co si album stáhne se nebude líbit;-D

0/0
11.2.2009 11:55

Hanz

Re: Nevím, nevím...

Pokud jde zrovna o zmiňovanou kapelu, tak se nebude čemu divit.. :-)

0/0
11.2.2009 12:10

iuosovo nevlastní druhé já

hmm

to jsem zvědavej na ty, co po diskuzích hlásají, že "kdyby to stálo pár peněz, tak si to koupím a zaplatím za to rád" ;-D;-D;-D

ale myslím, že prodělávat do nebude

0/0
11.2.2009 11:55

Ludek_II

Re: hmm

No vždyť - já rád zaplatím 0,- Kč ;-D

0/0
11.2.2009 12:28

brutal

Re: hmm

vetsina ceskych interpretu by mela sama platit aby se jejich kvileni dalo poslouchat

0/0
11.2.2009 12:28

Radek

Re: hmm

Nikdo vas preci nenuti to stahovat. Ale kdyz uz si to clovek stahne, je slusnost za to zaplatit. Nemuze se uz totiz vymlouvat ze nema tu moznost.

0/0
11.2.2009 13:34

Alcator

Re: hmm

Ne. Pokud se mi umělcův výkon líbí, je slušnost jej za to odměnit.

0/0
13.2.2009 10:15







Najdete na iDNES.cz