Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Apple možná zažaluje Palm, krade mu prý nápady

Společnost Apple údajně zvažuje soudní řízení proti firmě Palm. Připravovaný komunikátor Palm Pre podle současného ředitele kopíruje nápady z mobilního telefonu iPhone.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jméno: mám

Apple

Ať se bavím s kterýmkoliv "applistou" je to neustálé oni nám ukradli, oni od nás okopírovali...parta věčně ukřivděných ufňukánků.

0/0
26.1.2009 19:06

Andee

Re: Apple

Přitom oni toho sami o sobě až zase tolik nevymysleli. Většinou technologie přejímají, ale ono na tom není nic špatného. Obzvlášť, když mezi nimi dokáží dost často poznat ty zajímavé a rozšířit je mezi lidi R^

0/0
26.1.2009 20:22

h

Re: Apple

v kterém roce najdete u apple windows 7? ;-) http://www.appleinsider.com/articles/09/01/20/windows_7_vs_mac_os_x_snow_leopard_competitive_origins.html jako sorry, ale clovek by musel byt slepy a blby zaroven aby si urcite podobnosti nevsiml ;-)

0/0
26.1.2009 22:48

Andee

Re: Apple

Podívej se na auta, na mobily, na televize... všichni kopírujou všechny... nebo se snad Apple dodnes drží jednotlačítkové myši, co okopčil od Xeroxu? ;-)

0/0
26.1.2009 23:17

Jozef Remen

Re: Apple

Xerox Parc pouzival 3 tlacidlovu mys. Jednotlacidlova bola vyvinuta v Mac time na poziadavku Jobsa. Ak sa to niekomu zda ako malickost, „osekame 2 tlacidla a mame 1“, nevie, o aky problem pre vyvojarov OS sa jedna. Ako uskutocnit rozne operacie? Ako co najviac zjednodusit ovladanie systemu? Ako dosiahnut konzistentne ovladanie?

0/0
27.1.2009 9:20

Andee

Re: Apple

Tos mě překvapil, já myslel, že původně měla jedno tlačítko... pak že se v diskuzi jeden nic nedozví ;-) Osobně preferuju vícetlačítkové myši, běžně jich na myši používám pět a roller, ale 15 let zpátky to jedno bohatě stačilo a když ne, tak bylo na Applu na aklávesnici takový to "psací H" ;-)

0/0
27.1.2009 14:51

Hujaboy

....

No, Apple dělá jako by vymyslel svět. To co ma ci umi jeho iPhone okoukali jinde. Sice zlepšili - ale stejně okoukali.

0/0
26.1.2009 18:24

zee

iPhone

muze mi nekdo rict, co je na tom telefonu revolucniho (kdyz teda vynechame multi touch)? vzdyt je to jen hracka pro prerostly deti...

0/0
26.1.2009 15:54

M27

Re: iPhone

Ano, máš recht Cecilko ale těm dětemto moc neříkej, dovádí pak ;-D

0/0
26.1.2009 18:45

feroid

Re: iPhone

jednou s bezva veci na iphonu je citliva detekce naklaneni ;P

0/0
27.1.2009 8:29

Re:

Day'n'night

Palm krade myslenky ? pravda :-©

Day'n'night 

0/0
26.1.2009 14:59

MadDOG23

Piráti ze Silicon Valley

Viděli jste někdo ten film? Tam to bylo moc pěkně ukázané - Xerox vs. Apple, potom jak Bill přišel k MS-DOSu a nakonec Apple vs. Microsoft...v téhle branži kdo nekrade nežije - mají plnou hubu autorských práv a přitom si navzájem kradou na co přijdou. I když ono to asi není jenom v software/hardware odvětví;-D

0/0
26.1.2009 14:37

Yahel

Re: Piráti ze Silicon Valley

Mno ale ono to tak bylo. Xerox stvořil okna a Apple /Microsoft vesele kradli a kradli... :-)

0/0
26.1.2009 14:48

Andee

Re: Piráti ze Silicon Valley

Jj, pravověrný příznivec Applu nemá ke Xeroxu příliš bodrý vztah... ;-)

0/0
26.1.2009 15:11

Matko

Re: Piráti ze Silicon Valley

Xerox nestvoril okna. Stvorila ho mala skupina zamestnancov a ked ho ukazali vedeniu firmy tak oni to zavrhli ale Jobs v tom videl potencial tak si kupili pravo na 3 dni volny pristup k dokumentacii. A potom Microsoft bol zalovany z toho ze to neskor ukradol Apple ale v mimosundom vyrovnani doslo k tomu ze Microsoft dostal od Apple zdrojove kody z ich systemu a tie upravili a vznikol Windows (keby MS nieco ukradol asi by v mimosudnom vyrovnani nedosatli od Applu len tak zdrojove kody). Pirati zo Silicon Valley je film zalozeny na realite ale nie je to presna realita (ale film sa mi fakt pacil).

0/0
26.1.2009 15:58

Andee

Re: Piráti ze Silicon Valley

Ale tak to přece vůbec nebylo. "Okna" od Xeroxu se normálně prodávala... proto Apple nikdy spor s MS nemohl vyhrát ;-)

0/0
26.1.2009 16:54

Jozef Remen

Re: Piráti ze Silicon Valley

Xerox Parc bol cisto prototyp technologii, ktore sa nikdy v zivote nepredavali.

Okrem toho, Xerox Parc mal k realnemu produktu velmi daleko, boli to len nedotiahnute koncepty. Koncept kosa, horneho menu, strukturovanych foldrov, visacky a vela inych veci vymysleli prave v Apple. A svete div sa, velka cast vyvojarov z Xeroxu presla prave do Apple (napr. Larry Tesler, veduci vyskumneho oddelenia v Xerox Parc a nasledne v Apple). Dalsia legenda, ktora robila na Xerox Parc je John Warnock, zakladatel Adobe.

Apple nic neukradol. Od Xeroxu zakupil prava a prevzal velku cast vyvojarov. Xerox sa DOBROVOLNE vzdal tohto projektu.

Mimochodom, zakladne koncepty GUI boli navrhnute uz v 50 rokoch – len to nebolo realizovatelne.

0/0
26.1.2009 18:22

Andee

Re: Piráti ze Silicon Valley

A Xerox Star bylo podle tebe jako co? Těch 25 tisíc prodaných počítačů byl nedotažený koncept? To snad ne.... To byl první komerční projekt s GUI od Palo Alto Research Center (alias PARC). Potom to koupilo IBM a začali s tím jejich Star Desktopem. Až jako třetí přišel Apple s projektem MacIntosh.

Není pravda ani to, že to Apple od Xeroxu koupil nebo převzal vývojáře. Zaplatil Xeroxu za možnost využít tuto technologii vlastními akciemi.

A do třetice nesmysl - mezi hlavními vývojáři GUI Xeroxu rozhodně nebyl Tesler, tým v té době stál zejména na Kayovi s Lampsonem a ještě pár dalších, ale Tesler mezi nimi nebyl. Ten se zabýval hlavně textovým editorem a několika dalšími projekty a později skutečně odešel k Applu, ale s GUI neměl nic společného.

0/0
26.1.2009 18:39

Jozef Remen

Re: Piráti ze Silicon Valley

za cenu 20 000 USD (rocny plat sekretarky bol vtedy 12 000 USD) sa rozhodne nejednalo o systemy urcene na siroke pouzitie.

Ano, koncepty boli skvele a Apple sa zjavne neraz inspiroval, ale az Apple priniesol realne pouzitelne GUI medzi relativne beznych ludi – nie najbohatsie firmy.

Nikde som nenapisal, ze Tesler robil na vyvoji GUI, treba citat lepsie :)

Velka cast ludi z Xerox odisla po tom, ako sa ukazalo, ze firma nema seriozny zaujem dalej pokracovat na grafickom rozhrani, pricom bolo snad kazdemu v tej dobe zrejme, ze je to buducnost.

0/0
27.1.2009 9:26

objektivny

Re: Piráti ze Silicon Valley

se tady moc nehádejte.. v realu neni přece důležitý kdo to vymyslel.. ale spíše kdo ten koncept dotáhl nejdál.. a tam se o Apple nedá už pochybovat... vše ostatní byly jen lepší nebo horší kopie.. a to samé se dá říct v současnosti o iPhone...

0/0
27.1.2009 12:36

pepe

Re: Piráti ze Silicon Valley

Slušný znalosti o ničem. A co jste vymyslel Vy?

0/0
27.1.2009 14:49

Andee

Re: Piráti ze Silicon Valley

Spoustu krávovin ;-D Jestli si chceš vyměnit názor, zapoj se do diskuze, jestli chceš dělat chytrýho, vrať se na xchat mezi puberťáky... Rv

0/0
27.1.2009 14:53

Tessien

Re: Piráti ze Silicon Valley

Jo aha vedeni firmy to zavrhlo ale přesto Xeros vymyslel myš aby se s ní dal ten pravěký okenní systém ovládat lehčeji.

0/0
26.1.2009 18:21

radium56

Děláte z toho bulvár...

Hezké. Titulek: "Apple možná zažaluje Palm, krade mu prý nápady" (všimni - možna + prý!)

Text: "Ačkoliv se Cook nezmínil o žádné konkrétní firmě...", "...leckdo vytuší, že mají na mysli právě nový komunikátor Palm Pre..."

Před roky, když ještě mobil.cz nepatřil pod idnes, se to dalo číst, ale dnes teda zírám.

Kdo má zájem o to, jak to s tou citací bylo, odkaz Why Apple’s Tim Cook Did Not Threaten Palm Pre, http://www.roughlydrafted.com/2009/01/23/why-apples-tim-cook-did-not-threaten-palm-pre/

0/0
26.1.2009 13:02

Pan Patla

Cha

Ale, že by u Apple cítili že budoucnost je všelijaká a snažili se třískat prachy jak to jde a kde to jde....? ;-D

0/0
26.1.2009 12:49

M27

Re: Cha

Počítají že pokud bude konkurence lepší tak neprodají a krize zatopí všem. protože klesnou prodeje a iUSA bude a předběžně je ní nejvíce postižena, domovský trh Apple.. Když doma prohrají v Globálu to bude brutálnější, můj pohled na věc

0/0
26.1.2009 18:54

Nic blbejsiho me nenapadlo

nejlepší

Je srandovní číst příspěvky od uživatelů kteří vyzdvihují určitý model protože má HSPDA, UMTS a nejnovější verzi OS Přitom využívají jako většina "obyčejných" lidí telefon na psaní sms, volání a občas posílání obrázků a zvonění přes BT. Zbytek funkcí využijí o přestávce při honění ega a při výkladu všech funkcí co jejich telefon má ani netuší o čem vlastně mluví a jestli je daná funkce vůbec využitelná ;-)

0/0
26.1.2009 12:28

feroid

Re: nejlepší

nojo jenze na iphonu ani ty sms poradne psat nejde...

0/0
26.1.2009 14:02

er

Re: nejlepší

proč myslíš? mě se píše líp jak na klasickým telefonu

0/0
26.1.2009 14:52

feroid

Re: nejlepší

asi sem se nepresne vyjadril... vlastni psani je skutecne lepsi.. ale kde je pocitani znaku? kde je predani nebo pouziti casti zprav? kde je archiv? kde jsou dorucenky? kde MMS? a tak bych mohl pokracovat...

0/0
27.1.2009 8:32

M27

Re: nejlepší

SMS jsou vpohodě ale třeba BT to má jen na ozdobu.iphone je nekmpatibilní s okolím.. Zatím co si všechny telefony v okolí rozumí, vyměníte si text, vizitky, osoby ze seznamu, hudby, fotky či film pomocí BT tak iphone je něco co ani tím BT neuvidíte. Vše se musí upravit, jinak je to pro něj Svahila. Zatím co někteří výrobci cpou divix, rtf, pdf do telefonů i bez OS aby mli max kompatibilitu tak OS X ji schválně zas nemá

0/0
26.1.2009 19:01

Jozef Remen

Re: nejlepší

Co nema? Podporu PDF a RTF? Vsak na PDF je postavena cela graficka vrstva Quartz v Mac OS X, z ktoreho vychadza iPhone OS!!! RTF je takisto systemovym (primarnym) textovym formatom v OS X!

A ty chces tvrdit, ze to iPhone NEPODPORUJE? Ty si fakt imbecil, co len trepe aby trepal.

iPhone plne podporuje Word, Excel, PowerPoint, PDF, RTF, ODF, iWork dokumenty. Krucinal chlape, over si zakladne fakty.

Ukaz mi, ze WM PRIAMO (bez apps co tam pridaju vyrobcovia zariadeni) podporuje PDF! Cha cha cha.

A DivX? To nie je standard! Nech si niekto mysli co chce o rozsirenosti, je to proprietarny kodek. MPEG-4 a H.264 su standard, nie DivX.

0/0
27.1.2009 18:53

pepe

Re: nejlepší

Tak furt nebreč, že ty funkce na chytrym founu nemůžeš pochopit, tak jejich majitele musíš potopit:)

0/0
27.1.2009 14:51

Wlashack

Nerozumím ...

Nerozumím jednomu: Proč, když kolem sebe pořád slyším, jaký je iP sh.t a jaká je to jen pěkná hračka pro děti bez možnosti reálného využití výrobci jako HTC, Palm, Nokia ... neustále cpou do svých telefonů GUI nebo alespoň jeho nástavbu alá iPhone? Proč, když mi prsty stačí jen maxinálně do třtí úrovně menu a pak stejně musím vytáhnout stylus. Proč celkem dost povelů musím opakovat dvakrát? iPhone má spoustu chyb, ale geniální ovládání a GUI prostě většinu z nich smaže. Zatím ani jeden z konkurenčních výrobců nedokázal na trh dodat něco, co se ovládá tak snadno , rychle a efektivně. Hlavně že to aspoň vydá jako iPhone, má to GPS a v tramvaji na tom můžu editovat Excel nebo sehrabat v registrech, ano, to je ono! :-©

0/0
26.1.2009 12:10

Pták

Re: Nerozumím ...

Každej prostě preferuje něco jiného. Samozřejmě že je nesmysl říct že iPhone je sh.t a stejně tak není sh.t WM od HTC. Každý ten přístroj je v něčem lepší. A to je svým spůsobem dobře protože to nutí výrobce ty výrobky zlepšovat. Takže se časem dočkáme iPhonu s multitaskingem a navigací a WM s touch ovládáním. A to je podle mne dobře.;-)

0/0
26.1.2009 12:21

Andee

Re: Nerozumím ...

Mám dojem, že se snažíš zbytečně. To tu říkám od začátku, že iP je celkem pěknej kus železa s hezky řešeným ovládáním, ale hodně slabým OS a WM naopak ztrácí v tom ovládání a dost často i provedení přístroje, ale OVCE to prostě nedokážou pochopit. A ač jsem tenhle hanlivý výraz na jejich adresu nikdy nepoužíval, tak poslední dobou už pro ně jiné slovo nemám. Když se jim argumentace zúžila na editaci Excelu či dokonce CADu, tak to opravdu nemá smysl dále komentovat. Tito lidé jsou zaslepení a nic jim nepomůže Rv

0/0
26.1.2009 13:57

M2

Re: Nerozumím ...

Spíš někdo pořádně neměl iPhona v ruce a/nebo měl tak možná před pár měsíci ;-)

0/0
26.1.2009 16:45

Andee

Re: Nerozumím ...

Jo, máš pravdu, nějakej pátek už jsem ho v ruce nedržel. Nicméně jsem nezaregistroval, že by se toho zas tolik změnilo. Navigace pro Evropu je zatím ve hvězdách (a její údajná velikost 700MB bez map je výsměch), copy&paste taky (tu 3rd party náhražku, prosím, nezmiňuj, v polovině aplikací to nefunguje), doručenky, přeposílání SMS... no mohl bych pokračovat dlouho. Děláš si srandu z WM, nejsou dokonalé, to je fakt, ale jsou v mnoha ohledech podstatně dotaženější, než ten váš slavnej OSX.

0/0
26.1.2009 16:58

M2

Re: Nerozumím ...

Neřekl bych dotaženější jako spíš že nabízejí o hodně víc funkcí než OS X. Těch pár funkcí, co iPhone má, je naopak relativně dotažených (z hlediska ovládání). Nicméně se nabízí otázka, proč bych si měl koupit všeuměla WM, když všechny jeho funkce nevyužívám, že.

0/0
26.1.2009 18:07

Andee

Re: Nerozumím ...

Tak třeba navigace nebo outlook jsou podle mě dotaženější na WM a dalo by se pokračovat dlouhou řadou dalších věcí. Tak jsem to myslel.

Ad všeuměl - já si WM nekupuju proto, abych do telefonu nahrál první týden "tisíce" aplikací a pak u piva dělal drsnýho, "co to fšechno zmákne". Jasně, občas si tam nějakou volovinu nahraju a zasmějeme se nad tím, ale to je spíš výjimka. Kromě systémových aplikací se pohybuju do deseti SW plus nějaký hry. Podstatné pro mě je, že to je právě těch deset, co potřebuju a že až za dva měsíce dvě nebo tři odpadnou a nahradí je jiné, tak nebudu muset měnit telefon.

0/0
26.1.2009 20:31

Jozef Remen

Re: Nerozumím ...

dame Apple cas. Windows Mobile takisto do verzie 5 neovladali Copy & Paste. A Microsoftu trvalo aspon 3 verzie, kym to dotiahli na horko-tazko system konkurujuci vtedy popularnemu Palmu.

0/0
26.1.2009 18:25

Andee

Re: Nerozumím ...

Ale jo, já taky věřím tomu, že iPhone může tyto (dle mého názoru) základní nedostatky relativně brzo odstranit a ukrojit část trhu WM, ale v současné verzi ukrajuje jen tam, kde je čistá poptávka po dotykovém displeji, což primárně není WM trh. WM ho zabraly ze začátku proto, že prostě skoro nic jiného nebylo, ale ten systém k tomu určený původně nebyl. Uvidíme, s čím přijdou WM7 a nakolik se do tohodle "poolu" vrhnou... Dokud se to bude řešit těmi různými TouchFLO apod., nemusí se iP moc bát.

0/0
26.1.2009 20:37

Jozef Remen

Re: Nerozumím ...

suhlasim. WM by mal MS absolutne prekopat, bol to system urceny primarne pre PDA. A to je trocha ina sorta zariadeni ako smart phony.

0/0
27.1.2009 9:28

M27

Re: Nerozumím ...

Aha jablečňák se zákalem.. měl by jsi s tím k dr  zlato KISS

0/0
26.1.2009 19:05

Wlashack

Re: Nerozumím ...

Promiň, ale ono je to většinou často naopak. Když dojde argumentace Symbiaňáků a Windowsáků, začnou se ohánět ovcemi či fanatismem. Já netvrdím, že ke to dobře, když iPhone nemá Copy Paste, Office editor atd. atd., jen tvrdím, že jsou lidé kterým to nevadí a funkčnost iPhone jim stačí. To je zase to, co nemůžou pochopit zástupci Symbianu a Windows: Jak si někdo může koupit telefon který neumí ... (polňte si sami. A abych nezapoměl : Béé béé

0/0
26.1.2009 19:21

Andee

Re: Nerozumím ...

Prostě se magoři najdou jak na jedný, tak na druhý straně. Ať už tvrdí, že nepotřebují copy&paste nebo naopak že je potřeba mít v telefonu i simulátor vodotrysku ;-) To jsou pak iOvce a Wovce a mezi nimi není žádný zásadní rozdíl.

0/0
26.1.2009 20:19

feroid

Re: Nerozumím ...

mimochodem pokud se nekdo z vas koukal na politiku applu vuci vyvojarum... tak je primo zakazano udelat jakykoli program ktery nekam naviguje, spousti jine aplikace, jediny duvod ktery me napada je ze apple nechtel aby GPS navigaci udelal nejaky jednotlivec ze zapadakova a dal ji k prodeji za 1$... z celeho iphonu cisi pouze jedna vec... lacnost po penezich... uzivatelsky komfort je az na druhem miste.... takze GPS navigace se mozna dockame... ale urcite nebude integrovana a urcite nebude levna...

0/0
27.1.2009 8:40

Jozef Remen

2 byvali zamestnanci Apple v Palm

Malokto si tu uvedomuje podstatny fakt (ak odhliadneme od hlupoti typu patenty):

Jon Rubinstein, jeden z riaditelov Palmu bol byvaly, VELMI DOLEZITY zamestnanec Apple – bol sefvyvojarom iMaca ako aj iPodu, sefoval divizii iPod, pod ktoru spada aj iPhone. Odisiel z Apple v roku 2006, kedy bol uvedeny iPhone.

Chris McKillop, riaditel Softwarovej sekcie v Palm PRIAMO PRACOVAL na vyvoji iPhone OS. To je vynasanie priemyselnych tajomstiev a konflikt zaujmov.

Tito 2 ludia pravdepodobne vyniesli know-how z Apple (produkty sa planuju a vyvijaju neraz 4 roky vopred) do Palmu.

Vid posledny pripad s IBM, kedy Mark Papermaster, klucova osobnost pri vyskume procesorovych technologii (a sef procesorovej divizie) presiel do Apple na poziciu sefa iPod divizie. Sud mu zakazal vykonavat v Apple akukolvek cinnost az do vyriesenia sporu.

0/0
26.1.2009 11:21

Picolik

Re: 2 byvali zamestnanci Apple v Palm

Palm vyráběl malá přenosná dotyková zařízení mnohem dříve než vznikl iPhone.

0/0
26.1.2009 11:24

Milanek

Re: 2 byvali zamestnanci Apple v Palm

A co Newton od Apple? To byl predchudce Palmu :-)

0/0
26.1.2009 11:26







Najdete na iDNES.cz