Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kredit na předplacence může snadno propadnout ve prospěch operátora

Déle nepoužívané předplacené karty mohou operátoři zcela zrušit, a to bez ohledu na výši kreditu. Částka, kterou klienti na takové kartě ponechají, nenávratně propadá ve prospěch operátora. Dle Sdružení obrany spotřebitelů tím operátoři porušují zákon.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

d-2

d-2

tak hlavně informace sou na *88

0/0
28.1.2009 0:59

Lohen

o2

O2 nemá ochranou lhůtu,doba k reaktivaci karty je tam ale 13 měsíců. Autor si špatně ověřil fakta

0/0
26.1.2009 15:15

khonsun

Roztrzenim nalepky

na obalu souhlasim s obchodnimi podminkami. Obchodni podminky jsou uvnitr. Takze si je mohu precist az kdyz s nimi budu souhlasit.  To je naky rozbity, ne? Datum expirace napr. datove SIM od T-mobile se dozvim kde?

0/0
24.1.2009 22:01

:-)

Re: Roztrzenim nalepky

Obchodní podmínky jsou VEŘEJNÝ DOKUMENT - můžeš si ho měsíce studovat, dát svému právníkovi k prostudování a až pak se můžeš rozhodnout, zda roztrhneš obal předplacené karty... Každý operátor je má na webu a k nahlédnutí ve značkovkách :-))

Jinak třeba předplacenky O2 mají podmínky předplacenek na zadní straně - můžeš si je přečíst ještě než ROZLEPIS OBAL!!! Je tam napsáno, že "můžete používat předplacené služby po dobu tří měsíců od provedení poslední úhrady..." a "Nevyčerpané předplacené služby propadají a jejich hodnotu poskytovatel nevrací" - takže, že to musíš dobíjet a pokud to nedobiješ, že nedostaneš kredit zpět si může přečíst každý PŘED ROZTRZENIM OBALU!!!! Kdo si na to pak stěžuje je vychcánek, který se snaží vykroutit z uzavřené smlouvy... Takže když pak někomu skutečně kredit propadne, není to žádné překvápko - byl předem informován a nemusel s tím souhlasit :-)

0/0
25.1.2009 2:56

khonsun

Re: Roztrzenim nalepky

Ano, to je vyborny napad. Obdobne cenik jako verejny dokument. Na co psat ceny na jidelni listek pokud jsou na inetu. Nez pujde napr.deda ze Sumavy do hospody tak si je precte, da je svemu pravnikovi k nastudovani a je jasno. Proto o expiraci na obalu T-Mobile ani zminka. Ja to tam porad hledal. Hlupak.

0/0
25.1.2009 8:15

:-)

Re: Roztrzenim nalepky

No já nevím jak vy, ale když přijdu kamkoli do restaurace, tak přijde číšník a zeptá se čím může sloužit... Pokud mu řeknu "Prosím jídelní lístek", tak mi ho donese... Ale pokud mu řeknu "smažený kuřecí řízek s hranolky", tak mi jídelňák taky nenese a nevidím cenu :-)))

Takže zkuste jít do T-Mobile a říct si o ceník nebo obchodní podmínky - rozhodně je před Vámi nebudou tajit... a až pak si můžete koupit Twist kartu :-) Krom jiného to taky mají na netu, takže ani nikam nemusíte :-)

Já jenom vážně nechápu o co tady lidem jde - používejte ty mobily kurňa normálně a nedělejte nějaký spekulace s prodáváním čísel na aukru a podobně! Já jsem používal předplacenku od T-Mobilu (tehdy ještě Paegas), Vodafonu (tehdy Oskara) a i O2 a nikdy se mi nestalo, že by mi třeba jen koruna propadla... Zajímavý je, že na pevné se platí udržovací poplatek minimálně 2844Kč ročně, nezavoláte si za to a nikomu to nevadí... Ale pokud na mobilu je to 400Kč ročně - tak to je hned řev i když to můžete provolat! :-)

0/0
25.1.2009 11:49

khonsun

Re: Roztrzenim nalepky

Ja zase nakupuji tam, kde napr. ceny jsou mi jasne. Dokonce se na tom vetsina spolecnosti dohodla a jejich staty to maji zakotveno v zakone o tzv. kupnich smlouvach. Ti co to nepotrebuji jsou idealni kupci. Bud si nejaky barak s parcelou po internetu objednaji rovnou, nebo si reknou o cenu.

0/0
25.1.2009 14:50

:-)

Předplacená karta je předplacená!!

Pokud jste si něco předplatili po určitou dobu a nevyužijete to, tak je to VÁŠ problém!! Jděte si stěžovat k dopravnímu podniku, že máte roční šalinkartu a za rok jste ale jeli jen jednou a chcete svoje 4000,- na zpátek, že se na vás bezdůvodně obohatili :-))) Kam vás asi pošlou?? :-)) Máte to jasně stanovené v obchodních podmínkách a můžete si je studovat roky než si dobijete kredit... Jenom IDIOT si dobije kredit v řádů tisíců aby ho pak nevyužil... :-)))

0/0
24.1.2009 11:33

Petka

O2 už nikdy

Tak to máš štěstí. Mě před lety ukradli v zahraničí mobil, prokázala jsem to všechno tehdy ještě Eurotelu a oni mě s tim poslali docela nevybíravě do háje, že mi nic nahrazovat nebudou a to jsem tam měla kolem 2000.Minulé léto jsem byla zase v zahraničí a protože O2 má levnější MMS, vzala jsem si jejich kartu, kterou jsem občas používala i doma.Asi týden mi fungovala bez problémů a pak najednou že se nepřihlásí do sítě.Po příjezdu jsem se šla zeptat co se dějě a oni mi řekli že ji zrušili, ale ani tu SMS mi neposlali.Takže jsem s O2 já i celá naše rodina nadobro skončili.Btw. nedala by se na ně třeba podat hromadná žaloba?Kdyby se tu sešlo dost lidí, které taky takhle okradli, dalo by se s tím už něco dělat...je to jen nápad

0/0
23.1.2009 19:27

JR

Re: O2 už nikdy

UF..

Co na to říct? Samozřejmě nepíšete pravdu.

O2 (i dříve ET) samozřejmě vymění sim kartu za jinou a kredit samozřejmě na čísle zůstává. Nikdo vám samozřejmě neuhradí provolaný krddit z ukradeného čísla. To za prvé.

Za druhé, SMS u končícím kreditu chodí automaticky a to několik sms, že se blíží konec, kolik týdnů, že už karta skončila, a dobijte, celkem asi 10 zpráv....Pokud sms nedobijete 13 mesíců, kredit opravdu propadne a sim se zruší.

Takže tu nešiřte bludy.

0/0
23.1.2009 19:58

Petka

Re: O2 už nikdy

Žádné bludy, pouze jsem asi narazila na "dobrou" pobočku (chápu že když za nimi přijde někdo kdo vypadá sotva na 15, dovolí si něco jiného než když přijde někdo jiný).Jinak žádné SMS mi opravdu nepřišly...jestli to nebylo třeba tím že jsem byla v zahraničí.

0/0
24.1.2009 15:45

štefan

Re: O2 už nikdy

Určitě bych se připojil. Dobře, souhlasím s tím, že jsem propásl lhůtu, byť jsem byl 3 měsíce v zahraničí. Ale zloději z CO2, byť  my předplatné (cca 200 Kč) zrušily nadobro, tak že SIM karta je již neplatná, do telefonu mi hlasí, že dalším dosláním peněz karta bude znovu aktivována. V jejich obchodě mě však ujistily, že to není pravda. S CO2  již jsem byl opatrný, tak že jsem žádné peníze nepřevedl, než jsem možné následky neověřil. A znamená to, že tato "firma" mě nabádala k tomu, abych  ji další částku převedl, byť ví, že peníze apriorně se propadnou. Tak že toto je už přímo krádež. Pfuj na CO2

0/0
28.1.2009 8:59

wacko

Na me Eurotel asi zapomel

Mam jednu kartu s tarifem Quatro GO kterou jsem naposledy nabijel pred 40 mesici, jen obcas zavolam.

A porad nic, tak nevim...;-)

0/0
23.1.2009 17:54

Lukyn

Re: Na me Eurotel asi zapomel

To je prave ono. Oni sami v tom maji takovej bordel, ze nikdo poradne nemuze vedet, dokud nezavola na linku a tam se mu kouknou do DZka, datum expirace. Navic uz ET byl znamy tim, ze info zakaznikum neodpovida tak uplne realite ohledne doby de/aktivaci a frekvenci zmen. PR, aby to zvladaly systemy. :)

Ja jsem dneska zkousel asi ctvrt hodiny  zjistit na *11 v automatu datum vyprseni karty, ale nic. To same pres *104*#, pouze výše kreditu, dalsi info nikde. Doted chodila SMS tak rok od dobiti, ale pripada mi, ze mozna stare tarify Quatro, Special a Original prevedli do nejakeho nechcipaciho rezimu, dokud na nich bude kredit.

0/0
24.1.2009 23:32

d-

Re: Na me Eurotel asi zapomel

0/0
28.1.2009 0:58

véna

Re: Na me Eurotel asi zapomel

Tu samou zkušenost mám také. Také Quatro a i bez dobíjení funguje stále....Díky O2....;-)

0/0
27.1.2009 14:03

Advokát Telefonicy O2

Co jste chtěli to máte !!!

Kdybyste do evropské komise neinstalovali milý soudruzi soudružku Redingovou, tak by žádný operátor nedělal taková opatření. Chtěli jste mít levnější roaming máte ho mít, ale operátor se musí chovat jako jakákoliv jiná kapitalistická firma, jejímž účelem je max. zisku. Pokud soudruzi v EU ten zisk berou musí tato firma hledat jiné zdroje a řešení.

Postup O2 vidím velmi dobře a správně to tak má být. Kdybyste nechtěli levnější roaming máte lepší pravidla hry.  ;-O

0/0
23.1.2009 17:00

pavel

Re: Co jste chtěli to máte !!!

Až nato že se se tak operátoři chovali už před regulovaným roamingem...

Tyhle kecy o roamingu už sou ohraný. Žádný zdražení se od té doby nekonalo.

0/0
23.1.2009 17:21

Advokát Telefonicy O2

Re: Co jste chtěli to máte !!!

Žádný zdražení se od té doby nekonalo.

Opravdu ?8-o

0/0
23.1.2009 18:25

radim

Re: Co jste chtěli to máte !!!

aha. takže zisky v řádu tisíců procent je podle tebe v naprostém kapitalistickém pořádku? to že se chovaj jako nenažraný prasata, domlouvaj kartelový dohody a okrádaj tě jen proto, aby mohli mít statisícový vejplaty je v pořádku? redingovou bych naklonoval a posadil do všech telekomunikačních společností po celý evropě, nebo alespoň do zkorumpovanýho čtú. za koule je měla chytnout už dávno a takovéty kecy o jejích komunistických optařeních píšou jen dylina co o komunismu věděj houby. pokud mě bude někdo chránit před zlodějskými praktikami obdobných molochů, bude mít mou plnou úctu.

0/0
24.1.2009 21:12

Tony

Re: Co jste chtěli to máte !!!

Hele Troubo! Máš možnost volby - máš. tak nemel. Jestli takto statečně prskáš např. u vodného a stočného, které je stále vyšší a máš taky volbu - nemýt se. Což mě proti netelefonovat příjde o dost nechutnější.

0/0
26.1.2009 0:01

agent6542559

Proč vůbec expirují prepaid karty?

V článku mi chybí jedna informace a to kvůli čemu prepaid karty expirují po nějakém čase. Ten důvod prozaický:

1) je to kvůli nařízení ČTÚ o nakládání s tel. čísly

2) v podstatě každý operátor si od ČTÚ tel.čísla pronajímá, po rozsazích.

Proto existuje číslovací plán, na různých úrovních. Operátor s těmi čísly musí nakládat tak, aby je hospodárně využíval (tzn. zpět na add1 a add2).

0/0
23.1.2009 14:58

JR

Re: Proč vůbec expirují prepaid karty?

správně...

zase se rozdjíždí diskuze nad špatnými operátory...

ale ono je to trošku jinak.

hezká připomínka R^R^

0/0
23.1.2009 19:59

Chytracisko

4 denní platnost SMS

"Operátoři na blížící se datum vypršení platnosti upozorňují pomocí

informačních SMS zpráv. Pokud ale klienti kartu užívají jen občas,

nemusí jim být tyto zprávy doručeny, jelikož jejich platnost se

nejčastěji pohybuje okolo čtyř dní."

Víte někdo proč je u těchto informačních sms tak krátká lhůta? Zvlášť když lze předpokládat, že dotyčný mobil moc nepoužívá, když moc nevolá? Připadá mi to jako schválnost :( O2 například tvrdí, že "nemá jinou možnost jak majitele předplacenky kontaktovat". Osobně vidím jako jinou možnost použít SMS s delší platností (SMS centrum to nepoloží). Nebo že by registrovanému majiteli předplacenky zkusil poslat třeba mejla, to ho nenapadne :)

0/0
23.1.2009 14:03

pavel

Re: 4 denní platnost SMS

Platnost normálních sms je 4 dny, to bys na operátorech chtěl moc, aby to u informačních bylo víc. Lepší by bylo, kdyby tu esemesku poslali při přihlášení do sítě. Že zapnu mobil snad poznají.

0/0
23.1.2009 17:15

PKM

Re: 4 denní platnost SMS

Klienti používají kartu jen občas, to je oč tu běží. Pokud ji nepoužíváš, ale máš ji v mobilu , tak ti SMS jistě dojde. Pokud ji máš v šuplíku, abys ušetřil nějakou tu kačku občas, tak se nediv, že ti kredit propadne. Nechápu, oč tu běží. Mám taky jednu předplacenku od O2, kterou držím už jen kvůli číslu pro strýčka příhodu, ale kredit mi nikdy neropadl. Důvod? Když končí jeho platnost, tak pošlu pár DMS a znovu dobiji a všichni jsme spokojeni ;-)

0/0
23.1.2009 23:52

Chytracisko

O2 má základní lhůtu jen 3 měsíce

"Nejpřísněji v tomto smyslu postupuje Telefónica O2, která po 12

měsících bez dobití kreditu předplacenku nekompromisně ruší a kredit

propadá."

Informace mi připadá zavádějící, ve Všeobecných podmínkách má O2 že tato lhůta je 3 (slovy tři) měsíce. Článek 14.4.1. Ano, za jistých okolností to může být déle, ale tak jak je to v článku mi to nepřijde OK.

0/0
23.1.2009 12:30

Michal Hron - Mobil.cz

Re: O2 má základní lhůtu jen 3 měsíce

Náš dotaz: Potřebuji vědět, jaká

je doba rozhodná pro zrušení SIM…

Odpověď: 12 měsíců od posledního nabití.

0/0
23.1.2009 12:47

Chytracisko

Re: O2 má základní lhůtu jen 3 měsíce

OK, chápu.

0/0
23.1.2009 13:30

Chytracisko

Re: O2 má základní lhůtu jen 3 měsíce

Ale stejně pořád nechápu jak jste z této odpovědi udělal informack že "kartu ruší a kredit propadá". Píší tady lidi že si v lednu letos dobíjeli a platnost kreditu byla 6 měsíců, ktaže bych odčekával informaci "po 12 měsících kartu ruší, ale pozor, kredit vám může propadnout i dříve", a nebo tam info o kreditu neplést vůbec. Ale nechci rejpat, je to zjevně složitá problematika na to, aby se dala vysvětlit jednoduše i méně chápavým.

0/0
23.1.2009 13:58

sn

Re: O2 má základní lhůtu jen 3 měsíce

když u O2 propadne po 6 měsících, po dobití ho vrací

0/0
23.1.2009 14:31

Chytracisko

Není to jako tenis

Pokud někdo říká že to je stejné jako permice na tenis nebo do posilky, tak určitý rozdíl tu je.

Když si koupím předplacené hodiny na léto na tenis, tak vím přesně jak dlouho mi platí a do kdy je musím vyčerpat.

Když jsem si kupoval předplacenku u Eurotelu, tak ve všeobecných podmínkách je že peníze po propadnutí kreditu nevrací, a někde na webu bylo, že platnost karty je 18 měsíců. Pak se změnila firma, teď je z toho O2, platnost snížili na 12 měsíců (staré tarify), mně nic neřekli, samozřejmě, a prachy mi vrátit nehodlají.

Je to jako koupit si hodiny tenisu, po měsíci přijít, zjistíte že už to tam vlastní jiný majitel, platnoust zkrátil ze tří měsíců na jeden a že už vám hodiny propadly :) Jo a má to přece napsané na webu, máte to sledovat...Rv

0/0
23.1.2009 12:21

Andee

Re: Není to jako tenis

No, to je podle mě jediný slabý místo. Stejně jako banky (a spousta dalších) mají operátoři jakousi klauzulku, že platí všeobecné podmínky a ty aby člověk hlídal pomalu denně, když se to vezme do extrému. Ale to není pointa mého příkladu s kurty, ten byl myšlen terminologií makroekonomů "za jinak stejných podmínek".

0/0
23.1.2009 14:53

správná odpověď je:

T-Mobile vrací kredit, má to v podmínkách

16.5 T-Mobile poskytne k Účastníkově SIM kartě kredit ve výši odpovídající zaplacené částce. Tento kredit lze využít pouze pro čerpání Služeb. T-Mobile

Účastníkovi umožní čerpání Služeb ve lhůtě uvedené v informačních materiálech T-Mobile. Účastník může T-Mobile požádat o proplacení

nevyčerpaného kreditu, a to nejpozději do 1 měsíce ode dne ukončení Účastnické smlouvy. Umožní-li T-Mobile převedení kreditu z tarifu s vyúčtováním na předplacenou Službu, takovýto kredit se neproplácí.

Marným uplynutím uvedené měsíční lhůty právo Účastníka na proplacení nevyčerpaného kreditu zaniká ve smyslu § 578 občanského zákoníku. Za proplacení kreditu je Účastník povinen zaplatitcenu dle platného Ceníku Služeb. V případě výpovědi Účastnické smlouvy z důvodu přenesení čísla je právo Účastníka žádat o proplacení kreditu upraveno ve zvláštních podmínkách. T-Mobile

kredit neproplatí v případě podezření ze zneužití proplácení nevyčerpaného kreditu.

0/0
23.1.2009 11:56

VladKasparek

Já Vás lidi nechápu

Jak tu tak čtu příspěvky, tak už se vůbec nedivím, že je zboží v naší zemičce dražší než všude okolo. Nedivím se, že operátoři v Rakousku, Slovensku, Německu, GB, ... mají lepší podmínky než u nás. Že nás pumpaři odírací jak se jen dá, že si s námi úředníci dělají co chtěji.

Vy tupé ovce vzpamatujte se. Vždyť tu obhajujete to, že Vás okrádají. Neboť co je jiného než krádež, když Vám někdo sebere peníze, aniž by poskytl odpovídající službu jako protihodnotu.

Nebo se snad chcete dobrat k tomu, že vám propadnou peníze na účtu v bance, když na něm nebudete mít 6 měsíců pohyb.

0/0
23.1.2009 11:37

fx

Re: Já Vás lidi nechápu

Srovnáváte jabka s hruškami.. V bance si každý měsíc strhnou poplatek za vedení účtu jenže na předplacence nemají zisk žádný, když ji nepoužíváte. Oni poskytují službu, prodají SIM atd a za to chtějí útratu alespoň 200 Kč za rok, to mi nepřijde nijak nefér.

0/0
23.1.2009 12:06

farous

Re: Já Vás lidi nechápu

Tvůj předřečník má pravdu, vždyť jim platíš dopředu! Jinak b každý bance neplatíš poplatky!

0/0
23.1.2009 12:16

S55

Re: Já Vás lidi nechápu

Pan fx nepochopil význam slova předplacená (služba).

0/0
23.1.2009 15:11

r

Re: Já Vás lidi nechápu

v civilizovanách zemích se za vedení účtu poplatky neplatí, to jen v ČR se lidi nechaj oje****t

0/0
23.1.2009 13:00

Andee

No...

Mě to přijde poněkud nelogické. Když si koupím permanentku třeba na tenisové kurty, která mi dává právo během letní sezóny 2009 odehrát dejme tomu 50 hodin a nevyužiju to, tak mi to taky propadne. V čem je předplacená karta jiná? Stejně tak, když se v polovině léta rozmyslím, že se místo tenisu dám na badminton, tak je to jen otázka dobré vůle správce tenisových kurtů, jestli mi něco vrátí nebo mě pošle do (Y).

0/0
23.1.2009 11:11

Andee

Re: No...

A jestli tu někdo argumentuje SIM kartou pouze pro přijímání hovorů, pak nevidím nejmenší důvod pro to, pořídit dítěti Tandem kartu.

0/0
23.1.2009 11:12

Andee

Re: No...

nevidím nejmenší důvod pro to, NEpořídit dítěti Tandem kartu... chybička se vloudila ;-)

0/0
23.1.2009 11:13

bluetake

Re: No...

naprosty souhlas. Neco za tu cenu ziskali, jde o sluzbu a pokud tu sluzbu nejaky cas nevyuzivam, tak proste propadne. S penezi v bance ,jak pise nekdo nad tebou ,se to srovnavat neda.

Jinak, nechapu stale jednu zasadni vec- proc si lide vubec kupuji predplacenky, kdyz nejlevnejsi tarify jsou na tom vyrazne lepe a to cenamy hovorneho, ruznymi vyhodami apod. me deti maji nejnizsi tarify v ramci balicku cisel a vsichni jsme spokojeni...

0/0
23.1.2009 11:49

Andee

Re: No...

No né... my máme na něco taky stejnej názor? ;-D

0/0
23.1.2009 14:48

S55

Re: No...

Vaše telefony vás rozdělují, ale praxe předplacenek a jejich hodnocení spojuje. ;-)

0/0
23.1.2009 15:15

Tera

Co takhle info ověřit pane Hrone ?

Měla jsem vysoký kredit u T-Mobile, SIM byla zrušena a kredit mi na žádost a za poplatek byl vrácen R^

0/0
23.1.2009 10:44

TMCZ

Re: Co takhle info ověřit pane Hrone ?

Přesně tak, tento članek vznikl na zaklade neoveřenych informaci, u

TMCZ se kredit vždy vraci pokud přesahne časku poplatku ktery si

operator nechava a měsični luhta vubec v tom nehraje roli.

0/0
23.1.2009 11:55

zyx

CZ (blázinec EU)

I když znám víc lidí, kterým nic nevrátili ...tak platit operátorovi za to, aby mi vrátil peníze které tak jako utratím za jeho služby ;-D;-D To je možné opravdu jen v České republice;-DRv[>-]

0/0
23.1.2009 16:50

aldik7

kredit

reakce na reakce na můj předchozí příspěvek..

..tak např.když máte vysoký kredit a nevoláte(nechápu!) ..vždycky se najde někdo koomu můžete zavolat a pokecat si:-) ..tak můžete poslat třeba pár DMSek a aspon uděláte dobrou věc.. nebo je plno jinych sms funkcí.. ted nemyslím porno xD

0/0
23.1.2009 9:24

mACa

No to mi povídejte ...

... válí se mi doma 2 simky ze speciální edice (tenkrát) OSKARa .... při vstupu na trh uvedl omezené množství těchto karet - volání 10.- + DPH za hovor (max délka 1 hod.). Nehce se mi je rušit (v minulosti výborně posloužily :) no a tak je na nich dneska na každé několik tisíc a já sháním možnosti jak je využít ... nákup DVD přes SMS apod. ... něco již existuje, ale je toho zatím málo :-)

0/0
23.1.2009 9:17







Najdete na iDNES.cz