Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nákupem chytrého telefonu hodně získáte. Musíte toho ale využít

Takzvanými chytrými telefony neboli smartphony se dnes chlubí kdejaký výrobce mobilních telefonů. Co ale přesně tento pojem znamená a jaké výhody nákupem takového přístroje získáte, jsme se pokusili shrnout v dnešním článku. Čtěte důležité rady před nákupem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vojta

Chybne poznatky....

Ve clanku je plno omylu, uz jen to ze chytre telefony ( symbina Serie 60 ) neumi spravovat vice soubeznych aplikaci, umi to i vubec ten prvni symbian S60 v mobilu Nokia 6600 ktery pouzivam az dodnes a zadny winMobile jej nenahradi, symbian jede od rana do vecera, nekolik mesicu v kuse a vporadku, kdezto WinMobile musim nekolikrat denne restartovat a obcas se stane ze ani neukaze prichozi hovor. Dokud to bude Windows budou nutne restarty a to uz dela microsoft i systemy do automobilu, jak se budou restartovat asi tam?

0/0
20.1.2009 19:23

Hanx

Re: Chybne poznatky....

Možná by sis ten článek měl přečíst ještě jednou, protože to, o čem píšeš, v něm není. Rv

0/0
20.1.2009 19:49

(@)

Re: Chybne poznatky....

Bacha na ta ostrá slova proti WM (naprosto souhlasím!!), budeš jinak místními fanoušky MS označen za lamu, jako já níže ;-D

0/0
20.1.2009 20:14

Norton

Re: Chybne poznatky....

No lama to je, protože si ani neumí pořádně přečíst článek na který reaguje.;-)

0/0
20.1.2009 22:19

Martin

Re: Chybne poznatky....

První Nokia se Symbianem S60 určitě není 6600, nýbrž 7650. Jinak co máte za zařízení a s jakou verzí WM, že máte takové problémy? Moje dosavadní poznatky jsou.. zcela opačné 8-o

0/0
20.1.2009 23:31

(@)

Článek o ničem, realita je jiná...

Smartphony, bohužel, evidentně díky svým tvůrcům, kteří vůbec "smart" nejsou, trpí neskutečnými vadami. Proč vás takový smartfoun s Windows Mobile ráno nevzbudí, protože když je v tichém režimu, je automaticky v tichém režimu i budík??? !!!  :-))) Proč tyhle stroje nabíhají nejméně 1 minutu a déle? Proč např. při potřebě rychlého přecházení mezi odeslanými a přijatými SMS je nutno překlikávat složitě přes seznam složek??? Proč ten stroj pravidelně kolabuje a nečekaně restartuje? Brutální Active Sync a nepříčetné chování tohoto programu v PC po připojení telefonu je kapitolou pro sebe...Atd atd...

Takže, smůla, podobný shit si nekoupím. Vše řeší malý lehký notebook + jednoduchý chytrý (podle článku hloupý) telefon. Smartphony na současné úrovni jsou uspokojivé asi tak jako onanie.

0/0
20.1.2009 18:03

angel of death

Re: Článek o ničem, realita je jiná...

Jj,smula.;-D;-D

Tak si to proboha nekupuj,kdyz s tim neumis zachazet a hotovo.Nikdo ti to prece nevnucuje.

A my,co nam to funguje nejsme ochotni poslouchat ubrecene stiznosti lamicek,co neumi zapnout ano pracku ;-)

0/0
20.1.2009 18:34

MonikaSh

Re: Článek o ničem, realita je jiná...

A to ještě nenapsal, že i když zprávu smazal, musel ještě do smazaných zpráv a tam ji teprve natvrdo odstraníl. Žádné "C" a "Ano".

Mě smart ráno vzbudí, protože si dávám na noc mód "letadlo". Ale u SE stačí zadat, že mě má upozornit i když je mobil vypnutý. Udělat tohle se smartem, tak zaspím, protože podobnou funkci neumí. Jistě, je to jako chtít po vypnitém počítači, aby sám naběhl, když ho večer vypnu. Ale proto se nechívám budit mobilem a ne počítačem.

0/0
20.1.2009 18:57

Pat

Re: Článek o ničem, realita je jiná...

Nechci tady vzbuzovat systémové flamewary, ale Symbian umí budit i vypnutý ;-)

0/0
20.1.2009 18:59

(@)

Re: Článek o ničem, realita je jiná...

Tak tak...No, on se i ten počítač dá nastavit, aby zapnul, ale to je trochu těžkopádnější.

0/0
20.1.2009 19:09

Pat

Re: Článek o ničem, realita je jiná...

No u Symbianu nemusíš nic nastavovat, prostě jen nastavíš budík a vypneš telefon.

0/0
20.1.2009 19:14

(@)

Re: Článek o ničem, realita je jiná...

Já vím. A ani nemusíš vypínat telefon, prostě dáš ticho, ale budík prostě budí :-)

0/0
20.1.2009 20:36

(@)

Re: Článek o ničem, realita je jiná...

Aha, to jsem nevěděl, že když to nenaběhne během 5s, tak je to jen tím, že uživatel je lama ;-D ;-D ;-D

0/0
20.1.2009 19:07

angel of death

Re: Článek o ničem, realita je jiná...

A jaky je problem v tom,jestli to nabehne za 5 sekund nebo za minutu?To jako za tu minutu zemres?Nebo co se stane?;-D

0/0
20.1.2009 22:53

AllOs

Re: Článek o ničem, realita je jiná...

Mam Diamond, tzn. WM a budí mě i v tichém režimu. K ostatním otázkám:

Spuštění opravdu trvá cca 50 s, protože to není telefon, ale počítač.

Preklikavat pres seznam slozek neni ani trochu slozite a je to tak proto, ze na spravu sms je pouzit, stejne jako na spravu emailu, outlook. Kolapsy a necekane restarty neznam. Leda kdyz si nainstaluju na vyzkouseni nejaky freeware program a ten se chova nestandardne, ale to neni chyba WM.

A ActiveSync? Pouzivam ve Vistach "Centrum zařízení Windows Mobile" a funguje bez problemu.

Jde asi spis o to, ze "telefon" s WM nepotrebujete/neumite pouzivat. Pro vas bude "hloupy" telefon nebo max. iPhone optimalni.

0/0
21.1.2009 9:05

(@)

Re: Článek o ničem, realita je jiná...

R^ díky za recenzi na míru! :-) Věřím, že Diamond je už vychytanější. Mně na mnoho let od WM odradil HTC Vox, což je ale starší typ a bez touchscreen, takže s odlišnou verzí WM..Naopak, smartphone bych využil, ale řeším to zatím alternativně, ztráta důvěry je ztráta důvěry a za své peníze dělat pokusného králíka výrobcům dělat nehodlám...;-) Díky. :-)

0/0
21.1.2009 23:47

Dave

další možnost

No já zase používám chytrý telefon na ovládání svého dálkového odstřelovacího zařízení. Výroba byla vcelku jednoduchá, použíl jsem otočné zařízení ze satelitní antény, servomotor ovládaný mobilem přes Internet a přesnou kulovnici s integrovaným fotočipem Sony. Momentálně jsem na práci vě Španělsku, dělám něco pro ETU. Zakázek mám ve světe tolik, že nestihám. Dokonce mne kontaktovala BIS, měli zájem ve Švýcarsku vypnout nějakého mana který si z nich utahuje a jezdí na víkendy do Jevan. Je to jen důkaz, že zlaté české ručičky se vždy dobře uživí.

0/0
20.1.2009 15:32

jméno

Re: další možnost

dvakrát vtipnej nejseš,ale film je to dobrej

0/0
20.1.2009 20:07

lukinoo

Re: další možnost

Úhel pohledu (Vantage Point)?

0/0
21.1.2009 18:41

72 let- Švýcarsko

Mě pomáhají chytré telefony jako prevence před demeci

Počítáčová technika mě vždy zajímala a nyní jako sportovně-technicky založený důchodce běhám mých 10-15 km denně v lesích okolo našeho městečka, v zimě na běžkách. Je fascinující, že si pak v přírodě lehnu do trávy v létě nebo na skalách a mám nekonečnou možnost jednak spojení se světem, GPS a navigaci, zprávy nebo čtení uložené knihy nebo posloucháním CD nebo videa. Jaksi je mi líto mých  mladších vrstevníků ve vlasti, kteří sotva chodí o hůlce a v sámošce si vloží do košíku Blesk nebo Aha

0/0
20.1.2009 14:00

Bobr

Re: Mě pomáhají chytré telefony jako prevence před demeci

Bud prehanis s temi km nebo roky.;-D

0/0
20.1.2009 14:08

72 let- Švýcarsko

Re: Mě pomáhají chytré telefony jako prevence před demeci

Myslíte? Byl jste někdy třeba na Venice Beach v Californii a pozoroval ty trénující důchodce? Anebo jste se informoval v Česku o věku a výkonu důchodců třeba v cyklistických soutěžřch? Zkuse mě navštívit v Mehringen ve Švýcarsku, v létě v prvním červnovém týdnu, kdy je triatlon důchodců. Jasně, jsem tak trochu vyjímka ale trenuji od 53 let pravidelně.

0/0
20.1.2009 14:16

Ota

Re: Mě pomáhají chytré telefony jako prevence před demeci

Dovedu vás pochopit. Je mi sice jen 68 let, přestěhoval jsem se na Šumavu, v zimě ale žiji ve Španělsku, skromě - ale zdravě, dělám sportovního ténera v jednom velkém hotelu na Kanárech a bez "chytrého" mobilu si již nedovedu představit život. Jednou týdně zde v Maspalomas dokonce dávám lekce v ovládání PC a mobilů, když je zájem, pro starší rekreanty. Na Šumavě na Kladské bude v létě seminář pro důchodce pro PC a mobily také.

0/0
20.1.2009 14:08

Majklova_proxy

Re: Mě pomáhají chytré telefony jako prevence před demeci

Pomahaji pred demenci? Tva cestina svedci proti takovemu tvrzeni.

0/0
20.1.2009 17:31

v6ak

Smartphone je spíše obchodní označení, Java má IMHO budoucnost.

Jak již v diskuzi někteří psali, dneska se můžeme s multitaskingem setkat i v Javových mobilech. Mohl bych psát i o Standby MIDlets, vlastně aplikace na ploše. A nejen to: můžeme se setkat i s třeba Content Handling API, které umožňuje něco jako asociaci, určité volání aplikací navzájem a u některých mobilů dokonce i nahrazení některých částí nativního UI, jako třeba fotoaparát.

A to jsem ještě nemluvil o MIDP 3.0, které nabízí spoustu nových věcí. Standardizuje multitasking, vylepšuje komunikaci, nabízí sdílené knihovny.

A co přinese JavaFX (IMHO zabiják MIDP 3.0)? Třeba to, že uživatel najde na webu nějakou aplikaci, spustí ji přímo odtam, zalíbí se mu, přetáhne si ji na plochu, pak si ji přenese do mobilu...

Moc jsem to nestudoval, ale vypadá to nadějně.

Co na to smartphony?

0/0
20.1.2009 14:00

MK

Re: Smartphone je spíše obchodní označení, Java má IMHO budoucnost.

Jak tak čtu Váš příspěvek, tak mám dojem, že Smartphony mají pár let náskok...

0/0
20.1.2009 14:33

v6ak

Re: Smartphone je spíše obchodní označení, Java má IMHO budoucnost.

To se týká částečně současnosti. V současnosti má Java náskok asi jen v bezpečnosti - aplikace je celkem dobře střežena. (Samozřejmě, že by to šlo ještě lépe, to ale platí skoro vždycky.) I to je ale celkem důležité. A až tu reálně bude JavaFX, tak tu přibude další zmiňovaná výhoda oproti smartphonům: pro web, počítač i mobil půjdou používat stejné aplikace. A v některých věcech by to zase mělo smartphony "jen" dohnat. Uvidíme, s čím přijdou.

(Ohledně výhod a nevýhod jsem zanedbal cenu. Mám mobil pod 3000 a kromě nahrazování částí nativního UI a nové JavyFX umí z toho, co jsem jmenoval, všechno. V prvním případě bych musel udělat velkou investici do mála, v druhém jde celkem o novinku.)

0/0
20.1.2009 15:26

Tom

Re: Smartphone je spíše obchodní označení, Java má IMHO budoucnost.

Ehm ...

... který "hloupý" javový telefon DNES podporuje REÁLNÝ multitasking (2 a VÍCE LIBOVOLNÝCH aplikací)?

Který "hloupý" telefon dnes podporuje JavuFX?

Jak líp než certifikací u S60 v3 palikací chceš aplikace "střežit"?

0/0
20.1.2009 19:27

v6ak

Re: Smartphone je spíše obchodní označení, Java má IMHO budoucnost.

"... který "hloupý" javový telefon DNES podporuje REÁLNÝ multitasking (2 a VÍCE LIBOVOLNÝCH aplikací)?"

Mnohé Sony Ericssony. Já mám třeba T-Sony Ericsson G502 za 2690 Kč.

"Který "hloupý" telefon dnes podporuje JavuFX?" - To je budoucnost.

"Jak líp než certifikací u S60 v3 palikací chceš aplikace "střežit"?" - U Javy je taky certifikace...

... ale neviděl jsem u Smartphonů takové zabezpečení, jako u jfounů: aplikace nemůže nic, dokud jí to nepovolím. Aplikace zpravidla nemůže instalovat jiné aplikace. Může sice vyvolat instalaci, ale tu si zpravidla musí uživatel potvrdit sám. Zpravidla také nemůže upravovat jiné aplikace...

0/0
20.1.2009 19:59

Adalbert

Personifikace

Jaká "personifikace" přístroje, co je to za nesmysl? Nemá se na mysli spíš personalizace?

0/0
20.1.2009 12:22

Andee

Re: Personifikace

Ty snad nemáš svůj telefon pojmenovaný a nepovídáš si s ním ????;-D

0/0
20.1.2009 12:55

TGTG

Sony Ericsson C905

Sony Ericsson dotáhl své hloupé telefony téměř k dokonalosti. Příkladem je SE C905, jediné větší chyby, které telefon má, je dnes poměrně malé rozlišení displeje (jsem ochoten si připlatit, abych dostal ještě větší pádlo, než je tento telefon už teď, ale ať dostanu alespoň VGA displej, ať se dá využít potenciál) a fakt, že displej není dotykový. Jinak má Wi-Fi (a opravdu dobrý int. prohlížeč je už připravený), GPS (i když tady musím připustit, že pro Javu není moc dobrých aplikací, ale pro geocaching jsou aplikace výtečné), hudební přehrávač (po dokoupení dobrých sluchátek nejlepší mobilní přehrávač), 8MPix foťák (miluju lidi, kteří drží v ruce 5 MPix mobil a závidí a tak argumentují "honba za megapixely"; foťák opravdu stojí za to, jen videa je škoda) a aplikace se dají minimalizovat. Kromě dotykového displeje s nízkým rozlišením a horšího videa (na to si ovšem může nějaký ajťák naprogramovat aplikaci) má tento telefon opravdu tak blízko smartphonům, jak jen hloupý telefon může mít.

0/0
20.1.2009 10:55

TGTG

Re: Sony Ericsson C905

Jen poznámka pro rýpaly: Chytrý telefon užívám i s C905 bokem, výhody itevřeného OS znám a využívám je naplno. Cílem příspěvku bylo poukázat, že se hloupý telefon může hodně přiblížit chytrému, neřekl jsem ale, že je stejně dobrý. Jen k němu má mnohem blíž než dřív.

0/0
20.1.2009 10:57

rypal

Re: Sony Ericsson C905

prosim prosim odpovez si jeste jednou

0/0
20.1.2009 11:16

Andee

Re: Sony Ericsson C905

Nesrovnával bych to. Otevřený OS je prostě někde úplně jinde a sebelepší "hloupý" telefon bude pořád jen zoufalá náhražka. nedovedu si představit, že bych šel dolů do C905, přestože je to zajímavej kousek.

Ale třeba když jedu na dovolenou, klidně by mi stačil nejblbější samsung za kačku v dotaci, takže ať každej vybírá podle toho, co opravdu potřebuje. ;-)

0/0
20.1.2009 12:52

TGTG

Re: Sony Ericsson C905

Dobře, možná jsem to mohl formulovat lépe. Myslel jsem to tak, že to, čím dříve vynikaly pouze smartphony (wi-fi, GPS, minimalizace aplikací apod.), se pomalu dostává i do hloupých telefonů. Větší výhodou smartphonů už je tak jen možnost větší personalizace a přímá možnost ovlivnění chodu systému (což se s hloupými telefony dá dělat taky, ale musí se hacknout, čímž ztrácíme záruku, takže tahle možnost vlastně jako by nebyla).

0/0
20.1.2009 14:14

angel of death

Re: Sony Ericsson C905

Jasne,honba za megapixely;-D;-D

Myslis si,ze kdyz neumis fotit ze ti megapixely pomuzou?Nebo kdyz mas v mobilu nekvalitni optiku,ze ti to megapixely zachrani?

Ne,nerozumis tomu a delas tu jenom machra,ze mas neco lepsiho nez ostatni.:-©

0/0
20.1.2009 13:29

TGTG

Re: Sony Ericsson C905

Nekvalitní optiku? Čím "kvalitnější" optika, tím větší soudkovitost nebo vinětace snímků. Megapixely nejsou od toho, aby zachránily fotku, ale aby poskytly detaily. Když vidím v dálce větrnou elektrárnu a vyfotím ji s 3MPx mobilem, tak není vidět, ale na 8 MPx fotce se už rozeznat dá.

0/0
20.1.2009 14:09

angel of death

Re: Sony Ericsson C905

To je sice hezke,ale neznamena to,ze se musis posmivat tem,co maji horsi mobil nez ty.

Jinak pro mne za mne si fot co chces,mne osobne je uplne ukradene,jestli mam na fotce v dalce nejakou elektrarnu nebo ne.To jsou takove zbytecnosti,na ktere lakaji lidi,aby utraceli penize za neco,co vubec neni potreba.Kdysi byly fotaky,a nemyslim telefony,co fotily s 1,3 MPx a jak byli vsichni spokojeni,a najednou to nestaci?Cim to asi bude.

0/0
20.1.2009 14:29

TGTG

Re: Sony Ericsson C905

Neměl jsem v úmyslu se chlubit tím, že mám takový a tkový foťák, ale nejspíš to tak vyznělo, potom se omlouvám. Spíš jsem jen chtěl obecně vyjádřit, jak uživatelé některých značek (nebudu konkretizovat, potrefená husa se pak zaručeně ozve) nepřenesou přes srdce, že jejich značka nemá tolik mega, tuhle vlastnost apod. a tak přijdou někam do diskuze o 8 MPx fotomobilu a používají fráze typu: "nekvalitní optika" (tím nenarážím na tebe), "malý snímací čip", "honba za megapixely" apod.

Moc se reklamou zlákán necítím, protože se snímkem dělám rozhodně víc, než že ho nechám vytisknout na 10x15cm fotky nebo si ho dám na plochu. Pracuji s výřezy a pro ty potřebuju hodně MPix.

0/0
20.1.2009 15:37

xxx

Re: Sony Ericsson C905

"...Pracuji s výřezy a pro ty potřebuju hodně MPix..."

a proto "fotím" mobilem - pokračuj, bavíš nemálo

0/0
20.1.2009 16:57

TGTG

Re: Sony Ericsson C905

Pán nemá rád fotomobily? Já nejsem skeptik, jinak si nekupuju fotomobil. Váš názor

0/0
20.1.2009 17:01

TGTG

Re: Sony Ericsson C905

jinak tu dobu, co lidi fotili s 1,3 Mpix a byli nadšeni, jsem se ještě tolik o techniku nezajímal, takže to nemůžu posuzovat. Je pravda, že hodně megapixelů neznamená taky hodně kvalitné fotku, ale rozhodně to znamená více detailů (teda pokud dotyčný přístroj umí dobře ostřit, zpracovat atd.)

0/0
20.1.2009 15:39

gus

Proč si pořídit chytrolína ...

... no právě kvůli oné svobodě, jelikož za dlouhou dobu jsem ještě neviděl telefon, který by měl vše, co chci. Jednou chybí upozornění na nepřečtenou SMS, podruhé ono... A s WM telefonem už dlouho tento problém neznám...

Pěkný článek o pořídit chytrolína jsem našel i tady: http://magazin.softimage.cz/proc-si-vlastne-poridit-chytry-telefon-a-jaky-vybrat/

0/0
20.1.2009 9:41

Kwazzy

hold Win Mobile

I kdyz mi microsoft dokaze svymi vistami nekdy poradne zvednout zlc, musim konstatovat ze momentalne windows mobile jednoznacne vede ... beh vice aplikaci najednou neni vubec zadny problem. treba na htc touch hd ... ;-)

0/0
20.1.2009 8:37

edy

Re: hold Win Mobile

Mám HTC Touch HD pár dní a jsem nadšen. V podstatě malý PC do kapsy, s telefonem, navigací a pro mně, jelikož jsem krátkozraký a tlačítka s písmenky nepřijdou v úvahu konečně mobil, na kerý vidím. Leží vedle na stole, napojen na WiFi a běži clipy Coldplay z youtube. Po cestách si mohu číst pdf doklady firmy nebo sledovat kurzy burzy na velkém display atd atd..Včera jsem trochu zbloudil ve Francii, tak HTC pomohl s GPS také s orientací. A fotky milenky jsem fotil přes mobil a zaslal přes mobil do safe na server a mohu si je tak bezpečně prohlížet kdekoliv, třeba i když je manželka v kuchyni. (Moožná to dělá i ona se svým milencem, má HTC taky.)  Win má výhody, že má nesčetně mnoho aplikací a programů volně na stažení a že je v angličtině nebo němčině obrovská komunita na fórech, které poradí s jakkoukoliv maličkostí nebo dají tipy. Ostatně, HTC touch HD mám za 350€ , tak nekup, že jo. Ale bylo jen 200kusů, dnes stojí tak kolem 450€.  Je to skvělý pracant i hračka pro nás polodospěláky.

0/0
20.1.2009 9:18

plnodospelak a milenec tve manze

Re: hold Win Mobile

ano, delame to s tvou manzelkou uplne stejne, fotky posilame do safe na server, tva manzelka si je pak prohlizi v kuchyni

0/0
20.1.2009 11:19

M3rsy

Re: hold Win Mobile

Počkat! I Ty? Tak to tu jeho starou š*káme dva??? ;-O

0/0
20.1.2009 15:33

Nika

Re: hold Win Mobile

Ano,jste skutečně borec R^. Já osobně mám speciální prográmek, kde mám fotky svého milence schované, dostanu se tam pouze přes heslo.

0/0
20.1.2009 12:02

El Zoido

Re: hold Win Mobile

Fotky milenky vyfocené telefonem není potřeba nikam schovávat, stačí je nechat v telefonu. V případě konfrontace nebude větší problém vydávat postavu na snímku za dalajlámu, pandu z minulé návštěvy zoo, tříletého synovce nebo samotnou manželku...

(berte to s nadsázkou, vím, že foťáky v mobilech už začínají být schopné zachytit o trochu víc než ranní mlhu, ale samostatný fotoaparát je mi stále milejší)

0/0
20.1.2009 12:29







Najdete na iDNES.cz