Diskuze

Co jste nevěděli o škodlivém záření a báli jste se zeptat

Většina obyvatelstva v mnoha zemích světa vlastní mobilní telefon a počet základních stanic stále roste s tím jak se operátoři snaží poskytnout lepší pokrytí a kvalitu služeb. S tím se nabízí i otázka: jaký to bude mít dopad na zdraví člověka? Jak vznikají bezpečnostní normy pro limity SAR a jak se v praxi měří? Máme se SAR obávat?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Lukin

7. 3. 2005 21:36
Proč zrovna teplota
Nevím, není mi jasné proč se lidé pořád baví o zahřívání zářením, vždyť to je spíše už !!alarmující!! než škodlivé! Myslíte, že to, že mi monitor problikává při volání nebo že se mi z reproduktorů linou zvuky či že mi lítá myš po obrazovce (vše způsobeno příchozím hovorem) jsou teplotní vliv na okolí ? Prosím Vás hlavní oč tu běží je !elektromagnetický! vliv těchto vysílačů! 
Pokud by to jenom zahřívalo tak je to dobré. Bohužel nevím o konkrétních výzkumech, které by naznačovaly jaký vliv mají na mozek, živé tkáně nebo orgány právě změny elektromagnetického pole v okolí BTS nebo mobilních telefonů.
Pokud o nějakých seriozních někdo víte přispějte, díky.
Jestli si dobře pamatuji tak problém z nedostatečným elektromagnetickým vlivem země na člověka mají např. kosmonauti ale to je z nedostatečností ne z narušování nebo zvyšování.
0 0
možnosti

ing

7. 1. 2008 22:46
Re: Proč zrovna teplota

A vis, ze treba svetlo je taky elektromagneticke vlneni? A dokonce te i popali :-)))

0 0
možnosti

Gábina

17. 12. 2004 11:42
SOS pro všechny citlivé lidičky - vidím to stejně, ne-li hůř
Ahoj. Minulý týden jsem si po předlouhém váhání koupila mobil a jsem z něho totálně nešťastná. Kdyby to šlo vrátit, vrátila bych ho okamžitě. Moje subjektivní pocity jsou velmi podobné Tvojim, ne-li horší. Mám velikou citlivost a také cítím záludně nebezpečné vyzařování mobilu i v případě, že je pouze zapnutý. O telefonování už vůbec nehovořím. Mé první reakce byly asi takové, že mě celý den z toho intenzivně hučelo v uších, hlava byla těžká jako po opici, přidaly se ještě svíravé pocity v oblasti srdce a břicha. Skutečně bych ho s největší chutí vyhodila oknem. Zatím to řeším tak, že jsem mobil vypnula a do budoucna se zdá, že tento požírač jemné duchovní energie, alias biopole budu mít jen pro ozdobu. Všem citlivým lidem bych koupi takovéto podle mne vysoce zdravotně nebezpečnné věcičky důrazně rozmluvila. Slunce a světlo v duši navzdory všem mobilům přeje Tobě a všem ostatním citlivým lidičkám    Gábina
0 0
možnosti

ROFL

24. 5. 2005 10:03
Re: SOS pro všechny citlivé lidičky - vidím to stejně, ne-li hůř
Rofl to si snad delas srandu? Nemuzu nez se valet smichy nad timto prispevkem...
0 0
možnosti

Stadna

6. 11. 2004 17:38
me mobily vadi
na zaklade me vlastni zkusenosti musim konstatovat, ze pri i pri velmi kratkem pouziti mobilniho telefonu citim teple ucho a dela se mi spatne, tenoto pocit se mnou sdili i rada mojich znamich, pouzivani hands free take moc nepomaha, z rady zahranicnich studii jasne vyplyva, ze uplne nezavedne mikrovlne zareni mobilnich telefonu asi nebude a ze zpusob mereni SARS take moc objektivni neni, co mi na to  vadi nejvice je skutecnost, ze si s tim dnes nikdo moc nelame hlavu a obrovsky narust elektomagenetickeho zareni bereme jako uplne normalni vec, je jen otazkou jak dlouho bude trvat nez si ty mozky vsichni uvarime a uz nebudeme schopni vnimat vubec nic
0 0
možnosti

Michal

26. 1. 2007 20:23
Re: me mobily vadi

Ano, máš pravdu.Myslím, že až lidi za jednu, za dvě generace uvidí a ucítí výsledky tohoto teroru na sobě samých, začnou vznikat zóny bez záření, kam se budou stěhovat ti bohatší.Ale může také vzniknout silná občanská iniciativa proti  teroristům, lidem, kteří nechtějí nic slyšet o škodlivém záření mobilů. Jde o každého, kdo ho používá.Nepůjde jen o tento problém ale bude to jedna z věcí, kterou budou chtít řešit morálně zdraví lidé.

0 0
možnosti

Joso

8. 9. 2004 13:49
Prosim pomozte.. poradte.. vdaka.
dobry den prajem, nasiel som viacmenej nahodou tento web a chcel by som vas poprosit o rady skusenosti ako to je so vplyvom na zdravie ludi ked je BTS vystavena na hned susednom baraku vzdialenom cca ani nie 25 metrov a anteny nam "svietia" priamo do okien je tam na kazdy smer po paroch 1800+900mhz teda spolu 6 anten + nmt3x ci sa da nieco podniknut proti premeraniu skutocneho vyzarovania ci je mozne neako zaistit zrusenie tejto stavby pretoze neverim hygienikovy ktory to premeral cca 1minutu na dvoch vrchnych poschodiach cca o 17,00 poobede ked predsa nie je taka spicka a po precitani clanku na: http://www.radiosatkabel.sk/hyg_vyp_2.htm som dost znepokojeny ako to vlastne je s vyzarovanim na okolite baraky prosim poradte pomozte ako je mozne zabezpecit kvalitne premeranie elektrosmogu tejto BTSsky som z Bratislavy alebo napiste vase skusenosti s tym ako ste vy pochodili, baraku na ktorom to stoji slubil eurotel zaplatit vymenenie plastovych okien z povodnych drevenych.. Ja len chcem vediet ako to vlastne je s tym vyzarovanim nechcem aby mi nieco narastlo v hlave alebo mojej 1rocnej dcere... Dakujem za akekolvek odpovede.. mozete aj na byrto@inmail.sk
0 0
možnosti

deggial

7. 9. 2004 8:46
Ta vec by sa snad ani nemala nazyvat telefonom...

ale VYSIELACKOU. Nazov telefon zvadza k tomu, ze sa to moze celkom neobmedzene pouzivat. Vynalezca mobilu, pri vsetkej ucte, nemohol byt velmi mudry clovek, kde nasmeroval 900 MHz, 2 W priamo do mozgov a o energetickom poli cloveka nemal ani páru. Ale biznis je to vynikajuci, vsak?

 

Hroch: nesuhlasim, ziarenie mobilov pri hlave a v blizkosti tela je daleko, radovo horsie ako vsetky tie ostatne ziarenia ktore spominas, aspon podla mojich subjektivnych pocitov.  

0 0
možnosti

Paja

6. 9. 2004 21:02
Taky se mi můžou ohřát kulky
když furt mobil nosim v kapse...a kulky maj bejt přeci ve chladu ale mě už z toho přehřátí fakt děsně svrběj....
0 0
možnosti

Hroch

6. 9. 2004 19:20
ohrivani hlavy
nikdy jste neslyseli o krevnim obehu ? pokud se Vam prece jen hlava "zahreje" tak ohrata krev odtece z hlavy pryc a ochladi se ve zbytku tela. Takhle funguje i chladic u auta :)
0 0
možnosti

Hroch

6. 9. 2004 19:11
mobil je jen kapka v mori
Nevim co se bojite zareni z mobilu kdyz prave ted Vami prochazi televizni a radiovy signal, signály z vysilacek, pokud jste ve meste tak signály WI-FI a mikrovlnych pripojeni k internetu, silne elektromagneticke pole je i kolem transformatoru a dratu VVN a VN. Nesmíme ani zapomenout na komunikacni satelity (jak civilni tak vojenske). A krome toho vseho je elektromagneticke pole kolem vsech vodicu kterymi prochazi el. proud. Takze vypnout mobil, vyhodit pojistky a hura do jeskyne. (nebo spis do dolu na med, ten je lepe stineny :))))))))) )
0 0
možnosti

informator

7. 9. 2004 9:31
Re: mobil je jen kapka v mori
Ty jsi ale trubka, že. Záleží přece na záření v bezprostřední blízkosti a ne od několika stovek či tisíců kilometrů vzdálených zdrojů, jako jsou třeba satelity. Nebo pokud budeš mít kancelář metr od vysokonapěťového transformátoru VVN, tak se můžeš obávat, ale pokud je ten transformátor už třeba jen půl km vzdálen, tak záření k tobě dopadající je tak zanedbatelné, že vůbec není třeba se obávat. Ty si prostě myslíš, že mobil je tak maličký, že jeho záření je jen kapka v moři. Ano, z globálního pohledu máš pravdu, ale tady jde o ten jeden konktrétní mobil, kterej ti rozsvěcuje hlavu. Musíš mít trošičku technické povědomí, abys to pochopil.
0 0
možnosti

Martin

6. 9. 2004 18:07
Kecy

Ve mestech jsou bezne umistene vysilace se souhrnym vykonem vetsim nez 1 MW (to je jako 500 000 mobilu) a nikomu to nevadi. Najednou se z ubohych 2W zacnou delat problemy.

Nebo si schvalne nekdy pujcte merak a bezte se projit po prazskem Hlavnim nadrazi. Proti tomu je mobil doslova prd.

0 0
možnosti

Copy

6. 9. 2004 19:09
Re: Kecy
nic ti neříká, že s druhou mocninou od zdroje klesá intenzita pole? já běžně netelefonuju s BTS u ucha :-)
0 0
možnosti

xxxxxxxx

6. 9. 2004 16:20
cože?
Obávám se, že hands free (tzv. Bondovka) nic nelepší. Spíš naopak. Funguje jako sekundární anténa. Signál se po drátu naindukuje a špuntem si ho pošlete do hlavy daleko hlouběji.
0 0
možnosti

Copy

6. 9. 2004 19:13
Re: cože?
zem od stíněnýho kablíku ke sluchátku/mikrofonu funguje jako protiváha antény .. čili teoreticky se stejnej výkon vyzáří na větší anténě a tím by asi měla bejt i menší intenzita pole .. ale kdo ví :-)
0 0
možnosti