Diskuze

Telecom vyzývá ostatní operátory k boji proti dialerům

Výzva přišla v době, kdy se opět začaly množit případy s podovodnými dialery, které zatěžují vaše telefonní účty neůměrnými a hlavně nečekanými částkami. Přišel čas s tím něco udělat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Anonym

9. 9. 2004 18:17
Když nejsou pravidla, nedají se porušovat.
Dobrý den,
pohybuji se v businessu, který zprostředkovává připojení k placeným službám a nabízí poskytovatelům placeného obsahu získat pomocí linek s vyšším tarifem platící zákazníky třeba v České Republice. Jedna se o legální telekomunikační služby. Bohužel jako v každém odvětví se i zde najdou subjekty, které provádějí podvodnou činnost, distribuují podvodné dialery a za podvodně vygenerovaný provoz obdrží od ČTc, prostřednictvím alternativního operátora, nemalé částky.
Zodpovědnost za toto jednání nevisí na bedrech jednotlivých operátorů ani ČTc. Pravidla a regulaci v telekomunikacích v České Republice určuje ČTU. Je také jediný, kdo může číslo zrušit v případě nekalé soutěže. Ve většině západních zemí je běžné, že existuje tzv. "code of practice" neboli codex, podle kterého se musí dialer vypadat. Dále musí mít společnost zastoupení v dané zemi a musí být v dosahu práva. Není divu, že ČTc eviduje 1600 stížností za 6 měsíců. Mezi firmami, které se živí na nelegálních dialerech se zpráva o živné půdě v ČR roznese rychlostí blesku. Přes 90% podvodného provozu pocházelo se sítě Aliatel? Ovšem! Firmě z Kajmanských ostrovů bude trvat 30 minut, než s ní podepíše Aliatel smlouvu a vůbec ho nezajímá, kolik koncových zákazníků bude splácet telefoní účet několik let. Platí to samozřejmě i pro ostatní operátory ale ne v takové míře. Chovají se jen tržně. Když nejsou pravidla, nedají se porušit. Ať APVTS vymyslí jakékoli řešení, výkon a dodržování musí mít na starosti ČTÚ.
Tato situace ať jakkoli skandalizovaná a medializovaná má jednoduché řešení, které bohužel přichází pozdě, až na základě stížností stovek podvedených uživatelů.
0 0
možnosti

Tom Tom

24. 8. 2004 19:35
Marketingové řešení je levnější
No, ono je to celkem jasné. Místo toho, co by Telecom problém vyřešil, což by jej stálo peníze, tak za pár šupů začne o problému plácat a rozesílat výzvy. Ono je to pro Telecom levnější. V diskuzi je uvedeno pár dobrých řešení. Každé z nich by Telecom něco stálo a to se Telecomu nechce. Co třeba nabídnout možnost, že když uživatel namítá, že číslo nevytáčel, tak mu jej neúčtovat a provozovateli placené služby nezaplatit? Ono by to Telecomu narušilo obchodní vztahy, co? Ono je jistě mnohem výhodnější dokola opakovat nesmysl, že si za to může uživatel sám. Přenést odpovědnost na uživatele je jistě nejlevnější, ale je to LEVÁRNA!!!
0 0
možnosti

Advokát ČTc a AO

23. 8. 2004 15:43
Nač se divit vysokým účtům ?

Z 99 % procent mohou si uživatelé sami přičinit, že mají dost vysoký účet za telefon. A jsou hloupí, že nedokážou zabezpečit svůj počítač. Jinak služba " blokování odchozích hovorů " je účtována normální měsíční sazbou ve výši 18,- Kč bez DPH, ale zřízení v rámci promoakce je grátis.

Navíc ČTc nabízí dva druhy možnosti blokování hovorů a to " plně řízené telecomem " nebo " účastníkem ". Ta druhá varianta je ovšem dražší, ale za to, se může účastník rozhodnout v který moment si může zablokovat služby. K tomu navíc dostane od ČTc blokovací heslo a sám může libovolně kombinovat blokaci hovorů. Je to také dobra ochrana proti dětem, které by mohli volat na nějaké erotické linky.

0 0
možnosti

Simír

24. 8. 2004 19:42
Re: Nač se divit vysokým účtům ?
Takže existence dialerů je pro Telecom přiležitost jak si přijít k vyšším příjmům? No FUUUJ !!!  To by samozřejmě mělo být zadarmo! Respektive, jaké zadarmo, platím si paušál. Takže to zařaďte jako službu v rámci paušálu. Jinak je Telecom jako Chaplinův sklenář, co zasklívá okna, která předem rozbije jeho kluk. Hlavně opakujte, že na tom neprofitujete!
0 0
možnosti

Barbar

23. 8. 2004 15:15
Telecom je shit!

Za to může především telecom, protože třeba v jiných zemích jsou žlutý linky automaticky zakázaný při instalaci přípojky a kdo je chce využívat, tak stačí hovor na operatora a ZDARMA mu žluté linky povolí... (U nás je podobná situace u mobilů... - aspoň dřív, když jsem měl ještě Paegas a chtěl volat na nějaký to 0609 kvůli hlasování, tak mi to řeklo, že žlutý linky jsou zakázaný a pokud je chci povolit mám volat na xxx)

Kdyby to tak udělal i telecom, tak je to pohodička :-)))

 

Další věcí taky je, že lidi jsou blbí a neumí si ani nainstalovat a správně nakonfigurovat firewall a antivir a ani nechcou zaplatit někoho, kdo by jim to udělal :-))) Takže je to částečně i vina lidí...

0 0
možnosti

dromous

23. 8. 2004 10:21
Za hloupost se plati
Za hloupost se plati, lide, kteri si sjizdeji porno stranky a nelegalni stranky a ani nejsou schopni odmitnout instalaci vytaceci komponenty, si nic jineho nez vysoky ucet nezaslouzi
0 0
možnosti

Vrána

23. 8. 2004 11:44
Re: Za hloupost se plati
To ale není pravda na žádné pornostránky nelezu a serfuju jen v českých vodách a přesto se mi to nějak do PC dostalo. Vypl jsem PC a když jsem ho ráno zapl měl jsem tam možnost připojení ještě na TASI ?!?!? Tak jsem to zkusil vytočit a říkal jsem si jestli to nebude rychlejší asi po minutě jsem se odpojil a řekl jsem si že se mi to nějak nezdá (to vytáčené číslo) a díky bohu už jsem se přes něj nenapojil - až později bylo v TV kolik stojí takováto vytáčená linka. Pokud nerozumím nějaké hlášce tak si ji zkopíruju do EUROTRANU a za 2 sec. mam aspoň stručně přeloženo co to po mě chce jinak mačkam "NE" !!!!
0 0
možnosti

indigo

23. 8. 2004 8:25
Podvodné?
Prezentuje se to všude jako "podvodné" přesměrování, ale zajímalo by mě, kolik procent je způsobeno viry, přesměrováním bez upozornění apod. a kolik tím, že si uživatel odklepne hlášku, které nerozumí nebo ji nečte. Můj skromný odhad je, že převažuje druhý případ, který je však naprosto legální.
0 0
možnosti

Copy

23. 8. 2004 12:33

někdy se ale i stane, že ta hláška ANO/NE je schována pod naprosto jinej text a člověk je tím v podstatě podveden .. klikne na ANO k něčemu naprosto jinýmu a povolí opět něco jinýho .. ale na to to chce kus vrozený inteligence a podezíravosti v kontextu s tím, kde serfuju a co chci, to prostě zakázat, což bohužel lidem i dost chybí .. takže si nainstalujete kerio personal firewall zadara a chrání to i proti dialerům http://www.kerio.cz/kpf" target="_blank" rel="nofollow">http://www.kerio.cz/kpf někdy prudí s hláškama co s tím, ale lepší občas v keriu něco potvrdit, než platit X tisíc

Tom

0 0
možnosti

Mike

23. 8. 2004 7:31
Stacilo by...
Ono by uplne stacilo, kdyby Telecom zavedl moznost zakazu volani na žluté lisnky zdarma. Avšak pokud vím, účtuje za to paušální poplatek....
0 0
možnosti

23. 8. 2004 8:47
Re: Stacilo by...
Paušální poplatek se nyní neúčtuje. Všichni mají možnost si to nechat zablokovaz zadarmo. Já jsem to taky udělal. A s tím zablokováním je to složitější. Není možné to všem zablokovat. Existují služby které chodí po žlutých linkách. Třeba zabezpečovačky. Víš co by se potom stalo kdyby to telecom všem zablokoval? Je pravdou, že datové služby 976 se využívalí jenom na internetu ale ty si zase nemůžeš zablokovat samostatně.
0 0
možnosti