Diskuze

NOKIA: (DIS)CONNECTING PEOPLE (fejeton)

Jsem hrdý majitel nejnovějšího modelu Nokie a žádám opravu v záruční lhůtě, anebo se snažím v nočním bazaru prodat nějaký starý šunt, který jsem krátce předtím čórnul nějakému ubožákovi v tramvaji? Přesně tuhle otázku jsem si kladl jednoho červnového odpoledne, když jsem stál uvnitř autorizovaného servisu firmy Nokia v ulici V Mezihoří č. 2.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Armavir

20. 6. 2004 19:22
O (ne)pochopení článku

Mnohým z Vás unikla pointa článku. Autor měl s novým zbožím problém. A snažil se ho vyřešit standartním způsobem, tj. reklamací. Jak to celé dopadlo, všichni už víme. Jednoho dne z mnou zašel se slovy: "Mam problém... Nefunguje mi klávesnice, takže si nemůžu data poslat mejlem, a Nokia hrozí, že mi data při opravě vymaže, protože zálohy nedělaj..." Za 15 minut jsem zbavil svůj notebook software k vlastní Nokii 6600, za dalších 15 minut jsem již "myší a klávesnicí" přetahoval data z rozbitého mobilu na harddisk. Souhlasím s ostatními, že na tom nic není. Pro nás "digitální profíky" je to trapně triviální. Ale majitelem mobilu "určité kvality" se může stát za příslušný finanční obnos kdokoliv a stejně tak má kdokoliv za své peníze právo na servis "určité kvality".

A v tom je, podle mého soudu, jádro pudla. V solidním servisu by to samé provedli bez řečí, snad jen s omluvou za způsobené komplikace. Ve špatném servisu by to udělali za příplatek, no řekněme 500 Kč. Ale v servisu firmy Nokia vás pošlou někam, protože vaše data = váš problém.

Fejeton tedy míří k jednomu bodu: Autor má kur3vskou smůlu, že své peníze  a naděje investoval do výrobku konkrétní značky, která ho zklamala na všech frontách, a důrazně varuje ostatní BFU před stejnou chybou. Pro nás, digitální profíky, článek mít větší význam nebude - jsme totiž nespokojeni s jakýmkoliv výrobkem jakékoliv značky, vlastně všechno je to šmejd, spotřební zboží, co když se rozbije, je lepší než opravit jej vyzálohovat a zahodit... :)

0 0
možnosti

Jirka Svejdar

17. 6. 2004 15:07
Shrnuti aneb Co jsme se z clanku dovedeli

Mily autore, napisu vam, co jsem se z vaseho clanku dovedel.

1) Rad se vytahujete.

2) Neumite se ve meste dopravit na misto podle adresy.

3) V servisu na Palmovce maji protivnou obsluhu.

4) Neumite pripojit telefon k PC a stahnout vsechna data.

O kvalite servisu, ohledne oprav, jste nanapsal nic. A protoze jste psal clanek o servisu, napsal jste vlastne clanek o nicem.

Pro ctenare by bylo lepsi, kdybyste se rozhodl zivit se v jinem oboru.

P.S.: Vysmivat se cizim monoklum a skrabancum je hloupe.

0 0
možnosti

tcbbbp

14. 6. 2004 22:21
uz brzo bude hur
Koukam, ze se tady rozjela docela slusna debata. Tak zkusim trochu "kouzlit".

Uz brzy bude v CR o jeden autorizovany full servis mene. A co myslite ??? Bude to ten v Mezihori, nebo ne ?

Asi tezko, kdyz je to jen byvaly Celadon prevleceny za mobilAsk ;-)))
0 0
možnosti

Zoltan Nemeth

14. 6. 2004 9:56
Nokia vs. Ericsson

konecne dalsi, kto netvrdi, ze NOKIA je to najsamsuper na trhu!!!

ked som pred casom publikoval clanocek o "pretazeni" mojho kardiovaskularneho systemu prehodom z Ericsson R320 a Nokia 6310i, tak som bol na tomto fore temer ukrizovany ako kacir....

moja skusenost so servisom Nokie je tiez negativna - no na ludi v servise si stazovat nemozem, skor na skutocnost, ze pri upgrade fw sa STRATIA VSETKY data v telefone - vratane nastaveni a interneho telefonneho zoznamu - co pri Ericssonoch je vec NEZNAMA!!!!!!!

dalsia pozitivna vec u Ericssonu su takzvane Service Point-y (nachadzaju sa obvykle v znackovych predajniach), kde vam na pockanie urobia vsetky mechanicke opravy + upgrade fw, iba kvoli opravam elektroniky je nutne navstivit "velky" servis....

dalsia vec: mam jedno BT sluchatko - na N6310i s fw 4.8 funguje blbo, s 5.22 ako-tak pouzitelne ale s najnovsou verziou uz VOBEC NIE!!!!

0 0
možnosti

Ignor

14. 6. 2004 9:52
Autorovi :

Sice chápu autorovo spravedlivé rozhořčení - tohle by se nemělo stávat v žádném servisu, natož autorizovaném. ALE !!! Mně by např. nikdy nenapadlo, zanést svůj poškozený telefon do opravny, aniž bych si svá data před tím sám nezazálohoval !!! Tím se dostávám k ještě nepochopitelnější věci - proč si autor kupuje přístroj, jehož ovládání je nad jeho síly ? Zálohování dat je snad zásadní funkce, bez které se ten, kdo telefon pužívá k práci už neobejde. Co by autor dělal, kdyby svůj mobil ztratil, nebo mu ho někdo ukradl, nebo by mu zkolaboval firmware, nebo.....Navíc je zálohování u dnešních telefonů poměrně triviální záležitost

0 0
možnosti

Carnero

14. 6. 2004 10:46
Re: Autorovi :
Ne každý to k compu připojuje. Já svůj telefon sice často, ale proč dělat zálohu? V servisu mi vždy tvrdí že o ot můžu přijít, ale vždy ty data zálohovai (Siemens) a doma? Mam přeci spolehlivý telefon...
0 0
možnosti

Honza

13. 6. 2004 19:26
Servis u Siemensu - byl jsem spokojeny!
Mam vyborne zkusenosti se servisem u Siemense, slysel jsem podobne veci i od mych kamaradu, kteri nekdy meli s mobilem problem (i vlastni vinou). Muzu Siemens z tohoto ohledu jenom doporucit!! U Nokie jsem uz podobnou vec slysel, jsou bezkompromisni!!
0 0
možnosti

BkV

12. 6. 2004 20:59
Moc hezky napsané :-)
Mám podobné zkušenosti, ale tak hezky popsat bych je neuměl, navíc jsem člověk poněkud prchlivějšího naturelu, takže ten monokl by po mém odchodu neměla jen ta jedna slečna, ale i kravička Milka a možná i pan technik :-)
0 0
možnosti

J.R.

12. 6. 2004 16:12
Ach.....
 Neco takoveho se muze stat snad jen v Praze!!!
0 0
možnosti

Xenik

13. 6. 2004 20:40
Re: Ach.....
Jo, jinde by v tom servisu uz nikdo nebyl
0 0
možnosti

12. 6. 2004 14:47
Kvalita servisu

Koukam ze vetsina "mistnich" nepochopila smysl a jadro clanku (nebo fejetonu, to je jedno). O prakticky vsech servisech se da rict totez:

1.) Najit je musis sam

2.) Dovezt tam musis vsechno sam (at uz je to mobil, nebo 21 monitor)

3.) Vetsinou servis byva v te nejzapadlejsi budove, v nejakem zrusenem hangaru na konci Prahy, dal uz byva jen pole. Obchody jsou samozrejme na hlavni tride, nablyskane a oblozene mramorem

5.) Musite mit tuny a tuny ruznych papiru a ja nevim ceho, dokonce i originalni igelitak, do kteryhop vam to zabalili

6.) zamestnanci jsou vrcholne neprijemni, neochotni, vsechno jim trva a zavadu vetsinou resi radikalne

Jedina vyjimka na kterou jsem zatim narazil, byl servis Alzasoftu. Prestaly mi hrat sluchatka s mikrofonem, patrne byl poruseny kabel - podle zarucaku se na to patrne nevztahovala zaruka. Prisel jsem do servisu, a tam velky napis: "REKLAMACE NIKDY NERESIME (NEVYMENUJEME) NA POCKANI". Prijde chlapik, a ja mu povidam: "Sluchatka nehrajou, vypadava prave ucho". A chlapik zaleze do kamrliku a za dve minuty mi prinese komplet novy sluchatka, originalne zabaleny s novym zarucakem. Tomu rikam jednani. Proto u nich nakupuju, i kdyz vim ze jinde bych to mozna nasel levneji.

0 0
možnosti

maasha

14. 6. 2004 14:03
Re: Kvalita servisu
siemensi servis je taky servis presne podle mych predstav, cena za 1hod prace je sice nemala, ale opravi co si clovek vzpomene a k tomu rychle....a zatim spolehlive
0 0
možnosti

FOS

12. 6. 2004 11:58
Realita
Mně se článek líbil a doufám,že se autor  nenechá odradit od další tvorby.
0 0
možnosti