Diskuze

Co si myslíte o domluvených jednotných cenách? Myslíte si, že Oskar dostal pokutu oprávněně?

Český antimonopolní úřad nespouští oči ani z oblast telekomunikací. Posledním z mobilních operátorů, který ještě nedostal pokutu, byl do středy Oskar. Proto jsme pro vás připravili krátké shrnutí největších případů porušení pravidel volné soutěže v telekomunikacích.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

pakl

26. 5. 2004 13:23
kdo tady co porusil ?

Ja pouzivam Oskartu uz tak 3 roky a nikdy jsem nepremyslel, jestli kdyz si koupim kupon, kterym si dobiju 400 resp. 500,-Kc tak me bude stat presnou castku, nebo o neco vic, nebo o neco min.... A to, ze Oskar timto sjednocenim bojuje s nejakou konkurenci proti svym distribucnim centrum - chtel bych vedet jak presne. Ja napriklad od nejblizsiho distribucniho centra Oskara bydlim asi 15km, takze jsem tam byl tak 3x v zivote...

Ale je jedna vec, co mi vadi, ale asi to nebude chyba Oskara... ze ve vetsine obchodu maji pouze nejnizsi dobijeci kupony, parkrat se mi stalo, ze chci drazsi, ale misto toho musim kupovat dva levne.

A to je tak asi vsechno, proste je to asi tak, ze Oskar je nejvetsi svine, protoze kdyz jdu s petistovkou do trafiky pro kupon, tak uz si nemuzu koupit zvykacky... Todle me fakt s***

0 0
možnosti

LukasSrnanek@seznam.cz

26. 5. 2004 9:12
oskar
Oskara nemuzu uz ani vystat.Obrali me o 600 pri mesicnim vuctovani a pritom jsem to neprovolal hajzlove.
0 0
možnosti

anonym

25. 5. 2004 10:50
neni porusovani zakona nahodou diktovani koncove ceny sluzeb

Chteli jsme nabizet sluzbu (loga, ringtony apod.) a diky skvelemu partnerstvi z jednim velkym dodavatelem jsme mohli nabidnout i zajimavou cenu (kolem 7,-Kc za logo, ringtone. Jake bylo me rekvapenim, kdyz mi operatori (vsichni) svorne ozamili, ze cena nesmi byt nizs nez jejich 20,-Kc!!!

Neni to nahodou trochu uz moc???

Take podily, ktere si berou operatori (50 - 70%) z koncove ceny je jejich podil a to se nepodili na marketingu, vyvoji, nekupuji content, neplati programatory, jen vas jednorazove pripoji a pak kazdy mesic vystavuji statistiky.
Jsem ochoten akceptovat 50%, ale 70% (Oskare) je uz trochu moc i na me.

Skoda...budete holt (vy uzivatele) stale platit takovym spolecnostem, jako je napr. ATS, Digitania, Airtoy, nekrestanskym 50,-Kc za wap push a vsichni jsou spokojeny...

  

0 0
možnosti

Karel Pavlik

26. 5. 2004 14:14
Re: neni porusovani zakona nahodou diktovani koncove ceny sluzeb

Váš podnět ohledně výše stanovování cen za loga a vyzváněcí tóny je velmi zajímavý. Budeme rádi, pokud se s námi v této věci spojíte.

Předem děkuji

Karel Pavlík, pavlik@spotrebitele.info

Sdružení obrany spotřebitelů ČR (http://www.spotrebitele.info" target="_blank" rel="nofollow">http://www.spotrebitele.info)

0 0
možnosti

Jojo

24. 5. 2004 11:45
Minimalni provolana castka - bezna praxe
Je zajimave, ze UOHS pokutuje CT, ze podnikum nabidl nizsi ceny volani pri uzavreni smlouvy na minimalni provolanou castku. Tato praxe je bezna u vsech jinych operatoru napr. Ceskych Radiokomunikaci a nikdo je nepokutuje.
0 0
možnosti

Ladislav N.

24. 5. 2004 11:26
ÚOHS - úřad s pochybnou praxí
Je přece nade vši pochybnost zřejmé, že Oskar (podobně jako např. podniky městské dopravy apod.) mají zájem, aby jejich "ceniny" (jízdenky, předplacené kupony s udanou cenou služby, apod.) zákazníci nakoupili všude za stejnou cenu vytištěnou na jízdence, kartě apod. Za to poskytuje prodejci tzv. rabat (slevu z deklarované ceny), příp. další množstevní slevy (rabaty).

Připadne mi naprosto neuvěřitelné, že ÚOHS pokutuje Oskara za tuto praxi, která je jednoznačně ve prospěch zákazníka, zatímco mnohem horší prohřešky obchodníků s běžným zbožím ("doporučené ceny" a jejich nápadná "jednota" v obchodech, různé cenové kartely, zneužívání dominantního či monopolního postavení na trhu - typicky Český Telecom atd. atd...) přehlíží.
Podle mého názoru je v zájmu zákazníků Oskara, aby karty s deklarovanou hodnotou dobíjecího kreditu nebyly nikde prodávány dráž, než je uvedená hodnota.

Výhodnost marže, která zůstává obchodníkovi, je věcí jednání Oskara s maloprodejci - je v jeho zájmu, aby byly volně dostupné kdekoliv. Pokud se to maloprodejci nevyplatí, prodávat nemusí (zde je konkurence téměř dokonalá, prodávat může kdokoliv) - ve většině případů jsou dobíjecí karty jen doplňkovým sortimentem, podobně jako poštovní známky apod. Nebo snad Česká pošta má v obchodech odlišné ceny známek, než je nominální hodnota na nich uvedená?

Když na druhé straně dlouhodobě sleduji všechny mobilní operátory, jak kladou překážky levnějšího telefonování do "cizích" sítí, nechápu "klid a pohodu" úředníků ÚOHS, kteří jakoby spali klidným zimním spánkem... O praktikách Českého Telecomu raději nemluvě. Viz klamavá reklamní kampaň na Internet Expres běžící v televizi...

ÚOHS je ve svém chování úřad velmi podivný...
0 0
možnosti

Tom

24. 5. 2004 10:07
Dattelkabel
Jak skončila kauze Dattelkabelu (změna ceny pro zákazníky). Společnost UPC dostala pokutu a odvolala se. Následně již chybi jakákoliv informace.
0 0
možnosti

V. Cham

24. 5. 2004 9:16
nepřesnost v textu

Vážený pane Beránku,

pokud již si autorsky upravujete text tiskových prohlášení, neměňte prosím alespoň jejich obsah.

Vámi upravené sdělení potom není pravdivé. Píšete: "Ti musí od roku 2002 prodávat dobíjecí karty za ceny určené ceníkem Oskaru nebo jim byla stanovena pevná cena."

Skutečnost je taková, že právě v začátku roku 2002, kdy bylo zahájeno šetření ÚOHS ve věci znění obsahu distribučních smluv, tak Český Mobil okamžitě preventivně upravil znění ve všech napadených smlouvách.

Od roku 2002 tedy prodejci nemusejí prodávat za stanovenou koncovou cenu.

Vaše sdělení tedy spíše mohlo být:

Do roku 2002 si Oskar přál, aby jeho dobíjecí kupony nebyly prodávány předražené a aby se koncová cena dobíjecího kuponu rovnala dobíjené, tedy účastníkem získávané hodnotě služeb. Toto si vyložil ÚOHS jako porušení zákona na ochranu hospodářské soutěže.

 

0 0
možnosti

Honzik

24. 5. 2004 7:32
UPC nedodrzuje zadna pravidla

Viz nove obchodni podminky ktere rikaji: budeli prekrocen limit objemu stazenych dat bude uzivateli snitena rychlost.

Coz je jasny az na to, ze nikde neni napsano jaky limit ani jaka rychlost.

0 0
možnosti