a co se teď v telekomu řeší?
Tak tohle včera přišlo zaměstnancům CTc...
-----Original Message-----
Sent: Wednesday, January 14, 2004 1:33 AM
Subject: Otevrene dvere
Program "OTEVŘENÉ DVEŘE" bohuľel odhalil "ZAVŘENÉ
MYcLENÍ" některých
pracovníků
Co je dáno:
* V říjnu loňského roku byla na SMC schválena tzv. "Politika
otevřených dveří". Cíl je jasný: vytvářet prostředí
vzájemné
důvěry a překonávat komunikační bariéry (co se mnohdy děje za
zavřenými dveřmi je takřka soustavně obsahem komunikace typu
"JPP"
(jedna paní povídala);
* Několikrát byla důleľitost změny podnikové kultury a
uplatňování
principu otevřených dveří nevyjímaje zdůrazněna v±emi interními
komunikačními kanály včetně prezentací, které proběhly
v regionech
* Jiľ řadu měsíců platí zákaz kouření v kancelářích ČESKÉHO
TELECOMU
* Příkazy a principy jsou od toho, aby se dodrľovaly;
* Nejúčinněj±í kontrolou je systém kontroly "na vlastní
oči". Je
rychlý, bez papírování a nesmírně vypovídající. I ti
nejotrlej±í
při poru±ování příkazů jsou při této kontrole takřka beránci.
Fakta:
Úvod prvního SMC v novém roce patřil procházce generálního
ředitele
Gabriela Berdára spolu s ostatními členy vedení po chodbách na±í
firmy. Jaké bylo na±e překvapení, kdyľ jsme vět±inu času chodili
po
dlouhých pustých chodbách plných zavřených dveří. V příli± mnoha
kancelářích jsme byli svědky hromadných seancí, zřejmě hodnotících
kvalitu a mnoľství vánočních dárků, dýmu z doutníků a cigaret,
kolegů
v zápalu počítačových her apod.
ceptanda:
"Generální ředitel prý běhal po chodbách budov ČESKÉHO
TELECOMU a
rozráľel dveře! Pár jich prý rozkopl a některé zaměstnance u toho
zranil!!! Opravdu "zasvěcené" kuloáry".
Podniková kultura a transformace:
Test dodrľování pravidla otevřených dveří byl jedním ze základních
testů schopnosti jednotlivců pracujících v ČESKÉM TELECOMU změnit
své
chování v duchu principů a hodnot společnosti, kterými se na±e
firma
bude řídit.
Je potě±ující, ľe se na±lo poměrně hodně lidí, kteří evidentně
chtějí
pracovat ve společnosti, která bude odměňovat úspěch, dodrľování
pravidel, a kteří se chtějí ve své kaľdodenní činnosti hodnotami
společnosti řídit. Je zřejmé, ľe tito lidé chápou, ľe změna
podnikové
kultury je nevyhnutelná a začíná právě u detailů a u kaľdého
jednotlivce, který je ochoten se na změnách podílet. Zejména pak
v situaci a době, kdy je nejvy±±í čas na změnu. V době, kdy se
budeme
privatizovat a kdy jsme pod drobnohledem nejen médií, ale i
velkého
mnoľství majitelů společností z celého světa, zejména pak ze zemí,
které vyľadují a odměňují hodnoty, ke kterým se přihlásil ČESKÝ
TELECOM. Tato situace vyľaduje nasazení kaľdého z nás, a tím vná±í
nový vzduch do na±ich vztahů. To jiľ v±ichni víme. Ov±em vyjma
těch,
kteří se nacházejí za zavřenými dveřmi! Abychom mohli splnit
v±echny
vytyčené cíle, potřebujeme schopný tým. Nikoliv v±ak tým, který
nerespektuje nejen nejzákladněj±í daná pravidla, ale ani
elementární
pokyny a příkazy! Nerada tohoto slova pouľívám, ale zákaz kouření
je
prostě příkaz.
Je velmi nepravděpodobné, ľe jednotlivci nerespektující základní
poľadavky budou respektovat poľadavky mnohem sloľitěj±í,
vyplývající
ze změn, kterými na±e společnost bude muset neustále procházet,
má-li
i nadále existovat.
Je dobře, ľe část zaměstnanců vůbec nezaregistrovala top
management
procházející chodbami, ľe i dále plnila své úkoly a neměla tak
pochopitelně potřebu ±ířit "důvěryhodné" zprávy o
"rozkopnutých
dveřích". Dveře od kanceláří těchto zaměstnanců byly otevřeny
a tito
zaměstnanci byli zabráni do své práce.
Ze zbylé vět±iny někteří pochopili svoji chybu, omluvili se a
věříme,
ľe uľ si dají pozor, aby se to neopakovalo. Velká část v±ak
diskutuje, dělá ramena, vymý±lí spoustu důvodů, proč to nejde a
dokonce akci "Otevřené dveře" zesmě±ňuje. Zejména těm
bych chtěla
připomenout kancelář pana Bati v otevřeném výtahu, který
pravidelně
objíľděl jednotlivá patra, kde se nemohl "za±ít" prostě
nikdo, nebo
ze současnosti třeba newsroomy v±ech televizí, kde má kaľdý
moľnost
nahlédnout, či otevřené kancelářské prostory moderních firem. Ve
v±ech případech na dýchánky a tím na ±eptandy typu "JPP"
prostě čas
není. Tak tomu je a bude.
Politika otevřených dveří platí a měnit se nebude. Pokud to někomu
nevyhovuje, je na jeho zváľení, zda je ČESKÝ TELECOM firma, pro
kterou chce i nadále prac