Diskuze

Firmám se prý vyplatí zrušit pevné telefony

Nokia si nechala zpracovat zajímavý průzkum, ze kterého vyplývá, že firmy mohou ušetřit až čtvrtinu nákladů na telekomunikace, pokud se ve firmě zbaví pevných linek a budou používat jenom mobilní telefony. I když lze o tomto průzkumu tvrdit, že je „na objednávku“, je na něm hodně pravdy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

geroc

24. 11. 2003 20:53
Pevné linky
Neumím si představit že by firma fungovala bez pevných linek. Minimálně ztrácí fax a internet. A maximálně důvěryhodnost. Pokud půjdete do banky pro úvěr a řeknete že máte do firmy jen mobilní spojení tak se klidně rozlučte s úvěrem. Náklady na spojení se dají ohlídat velmi jednoduše. Každý operátor jak pevné linky tak mobilu vám pošle detailní rozpis hovorů. Každý zaměstnanec má nastavený limit (vlastní praxe) jak na pevnou linku tak na mobil a co je přes jde z výplaty dolů. Jednoduché a účinné.
0 0
možnosti

Ra

24. 11. 2003 22:32
Re: Pevné linky
Nevím proč by firma přišla o fax či o internet. Asi jste zaspal dobu, pokud si myslíte, že tyto služby jsou spojené výhradně s pevnými linkami. Znám postup při stanovování bonity klienta v největší české bance a mohu vám říci, že nedůvěryhodnost zákazníka tyto instituce neurčují podle toho zda má či nemá pevnou linku. Možná vás to překvapí, ale banka si o vás dokáže zjistit tolik věcí, že by jste se až červenal. :-)
0 0
možnosti

Martin

24. 11. 2003 19:22
Hezká čísla

Autor tvrdí, že hezké číslo jde mít jen na mobilu, ale to stojí tak 5000. Všechna čísla mají 9 číslic, jsou hezká a snadno zapamatovatelná, když se diktují po trojicích. Navíc pevné sítě umožňují už dávno přenositelnost v rámci kraje a i k jiným operátorům a do budoucna budou jistě podporovat přenositelnost v celé ČR.

Číslo na mobilu zato přenositelné k jinému operátorovi není.

A hlavně - pevnou linku si najdu klidně v telefonním seznamu, mobil zřídkakdy.

0 0
možnosti

24. 11. 2003 17:58

Po přečtení článku nemohu se studií ani v nejmenších detailech souhlasit. Pracuji ve fakultní nemocnici v Plzni, která je vybavena dvěma pobočkovými ústřednami(Bory a Lochotín) a nedokážu si představit, že by se mělo za hovory uskutečněné mezi jednotlivými linkami platit, i kdyby to bylo jen 10 haléřů za hovor......linek je cca 3000 a všechny jsou takřka denně využívané, některé nepřetržitě. Samozřejmě, že jsou využity i služební mobilní telefony, ale pouze v rámci traumacentra, kde mobil používá jen několik lékařů, kteří momentálně mají službu. Všichni ostatní, kteří potřebují být k sehnání, mají přidělen pager(tato možnost není v článku vůbec zmíněna) a vzhledem k počtu linek mohou volat odkukoliv, i z bufetu nebo kotelny:-)) Co se zaměstnaneckých soukromých hovorů týká, bylo po špatných zkušenostech se zneužíváním přímých linek, které byly posléze zrušeny, přistoupeno k přidělování PIN kódů, přes které mohou zaměstnanci volat ven z nemocnice a provolaná částka je jim pak odečtena z výplaty. Samozřejmě jsou přiděleny i služební PINy, které znají jen vedoucí pracovníci a ti, kteří potřebují být v kontaktu s dodavateli, servisy apod. Osobně si nedokážu představit, že by měly být pevné linky nahrazeny mobily, hlavně co se výdrže akumulátorů týká, v době nabíjení se mobil stává imobilním a celá idea ztrácí svůj smysl. Samozřejmě že jsou využity další funkce PBX, např. přesměrování, přepojení, čekání a hlasová pošta, vše je samozřejmě ZDARMA, což v mobilní síti(hlavně vinou cenové politiky GSM operátorů) vůbec nepřichází v úvahu. Další důležitý aspekt je stabilita sítě, zatím jsem neslyšel o tom, že by spadla celá síť Telecomu nebo alternativních operátorů, ale GSM sítě padají jako listí na podzim. A co je v podstatě hodně důležité, je cena pro volající, vždyť minuta volání z pevné linky na pevnou linku je pořád pro většinu obyčejných smrtelníků levnější než minuta volání z mobilu na mobil, zvlášť v případě rozdílných operátorů a doby strávené čekáním na lékaře, který podá informace o stavu pacienta a nemůže hovor vyřídit okamžitě, ale třeba až za dvě minuty. Tohle všechno  jsou ikony, které vedou k tomu, že zrušení pevných linek ve všech větších a velkých organizacích, ať už státních nebo soukromých, je holý NESMYSL!

0 0
možnosti

Ra

24. 11. 2003 22:37
Re:
Je nad slunce jasné, že nevíte, jak to chodí, když si takový operátor chce zajistit takového klienta, jakým je třeba větší klinika. Nemám náladu dále váš příspěvek komentovat, protože jde o jednoznačnou ztrátu času. Nemluvte o tom, o čem nemáte ani rámcové informace.
0 0
možnosti

toma

24. 11. 2003 17:16
IP Telefonie
Vážně by mě zajímalo jak Mobil.cz došel k názoru že zřízení IP telefonie ve fimě představuje "jen dovybavení PC mikrofonem a sluchátky a tam kde není PC dokoupení IP telefonů".  Pánové ona IP telefonie není jen o IP telefonech nebo Soft telefonech..;) Investice do LAN sítě jsou téměř vždy nezbytné a zdaleka se nedají popsat jako malé. IP telefonie je a dlouho ještě bude jen drahá záležitost, která se jen tak někomu nevyplatí (a nezaplatí).
0 0
možnosti

Ra

24. 11. 2003 22:41
Re: IP Telefonie
Rád bych vás, zcela jistě ukrutně vzdělaného člověka, požádal, aby jste nám vysvětlil, proč IP telefonie na úrovni intranetu je podle vás drahá a co jí brání v rozvoji. Děkuji předem za vaše osvícené myšlenky: MUDr. Radim Chocholoušek, DrSc. PhD.
0 0
možnosti

24. 11. 2003 13:40

Nemluvě o tom, že ty mobily budou zamestnanci zkoušet krást, případně vyměňovat za své soukromé, porouchané stejné, nebo aspoň baterky ... Navíc - pořád je budou muset dobíjet. Nebudou naprosto zkontrolovatelní, zda jsou v kanceláři nebo v bufetu a když budou chtít mít klid, telefon vypnou a řeknou, že se jim vybila baterka. Když nařídíte neustálé dobíjení, pak se nedoplatíte na zničených baterkách. Jen nová baterka do mobilu stojí tolik, co celý pevný telefon a ten vydrží 30 let.

To, že osobu vždy zastihnu, mi je nanic. Když chci volat řekněme na ekonomické oddělení, tak je mi úplně jedno, která z těch 5 ženských to tam zvedne. Ony se jen postarají, aby tam nějaká byla. Nepotřebuju otravovat konkrétní babu, která je zrovna v bufetu, nebo má dnes dovolenou. Chci mluvit s náhodnou babou.

Další argument je, že když z pevného telefonu vytočím číslo, tak od momentu sundání prstu z klávesnice telefon zvoní. Mobilu tohle trvá aspoň 10 sekund. Pokud neustále vytáčím a čekám, kdy mi to někdo zvedne, mobil mě začne pěkně štvát.

Nemluvě o tom, že přijmu nového zaměstnance, dám mu stůl, připojím mu telefon a on za hodinu jede na plný výkon.  Než se s mobilním operátorem dohodnu, aby mi poslal SIM kartu, aktivoval tam to a ono, zavedl zákazníka do systému ... a za měsíc ho zase stejně rušil.

Závěr: Firmám se opravdu vyplatí zrušit pevné telefony. Konkrétně se to vyplatí firmám Nokia, Siemens, Eurotel a tmobil. Ostatním už ne.

0 0
možnosti

Marťas

24. 11. 2003 11:59
Je to celé blbost

Že firma ušetří - no nevím. Pevný telefon stojí 600 Kč a to už je luxusní a ten vydrží 30 let a může se na něj prášit, bouchat do tlačítek apod. Mobil stojí několik tisíc, za 2 roky mu odejde baterka, omačká se klávesnice, případně přestane fungovat něco jiného.

Pokud má firma pobočkovou ústřednu, volají si zaměstnanci v kanclech zadarmo. To u mobilů nehrozí.

Že jsou limity na mobil a ne na pevnou linku? Tak proč je nezavést? A je problém vyřešen. Pokud mám pobočkovku, můžu mít přesný výpis hovorů na každé číslo. A pokud nemám, operátor mi ho dá taky, někteří alternativní zdarma.

Meziměstský hovor ve špičce dnes u alternativních operátorů stojí až 0,9 Kč/min, pokud si volají 2 pobočky firmy pevně přidrátované do konkurenční sítě, tak i 60 hal. U mobilu to nedáte. A to ty ceny půjdou ještě dolů.

Ano, přechodem na mobily firmy ušetří, nebudou totiž volat.

A cena z pevné na mobil? To je na regulačním orgánu, abz ji konečně srazil na 50 hal za minutu propojovací poplatek. At jsou rovné podmínky.

Prechodem na mobily zrusime pevne linky, a pak uvidime jak s nama mobilni operatori zatoci. Postavit pevne site znovu bude nesmirne drahe a pro dalsi mobilni operatory neni ve spektru misto, takze pujdou pekne nahoru.

0 0
možnosti

vrt

24. 11. 2003 11:06
pruzkum
Hezke a pravdive. Jen je treba uvest, ze firmy by mely zrusit pevne telefony a nahradit je mobilnimi. Mobilnimi telefony firmy Nokia. Vid Nokejo?
0 0
možnosti

J8

24. 11. 2003 10:59
Pevné telefony kontra mobil

Já si myslím že pevný telefon připojeny k PBX nebo k IP síti případně integrovaný GSM sítí je výborná věc a má svojí budoucnost . Jiné to asi bude v případě domácností pokut totiž nepoužívají pevný telefon k připojeni na Internet tak ho vlastně nepoužívají.

0 0
možnosti

7thatom

24. 11. 2003 11:55
Re: Pevné telefony kontra mobil
Možná ty ne, ale já ano.
0 0
možnosti

Odrbaný monopolem

24. 11. 2003 9:44
Pevný sítě musí dotovat mobily
Provoz mobilů je vždy výrazně dražší, než pevných linek. Bohužel to neplatí v obchodních podmínkách, protože silné lobby mobilních operátorů má po celém světě zařízeno výrazné dotování právě z pevných sítí, na kterém se podepisuje diletantismus národních regulátorů. Pokud bude rozdíl za terminaci do obou typů sítí na jedné straně nákladový a na druhé vyděračský, budou moct mobiláci prodávat konově pod propojovací ceny a pak budou takovéto články mít svoji pravdu. A teď si představte, co se stane, až pevný sítě ukončí svůj provoz...
0 0
možnosti

RaPl

24. 11. 2003 10:25
Re: Pevný sítě musí dotovat mobily
Myslim, ze se nestane vubec nic.
0 0
možnosti

Petr V.

24. 11. 2003 9:40
hm ....
.... my spolupracujeme asi s 50ti firmami a ani jedna pevnou linku nema. Neprisel tenhle clanek tak tri roky po funuse?
0 0
možnosti