- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Autor tvrdí, že hezké číslo jde mít jen na mobilu, ale to stojí tak 5000. Všechna čísla mají 9 číslic, jsou hezká a snadno zapamatovatelná, když se diktují po trojicích. Navíc pevné sítě umožňují už dávno přenositelnost v rámci kraje a i k jiným operátorům a do budoucna budou jistě podporovat přenositelnost v celé ČR.
Číslo na mobilu zato přenositelné k jinému operátorovi není.
A hlavně - pevnou linku si najdu klidně v telefonním seznamu, mobil zřídkakdy.
Po přečtení článku nemohu se studií ani v nejmenších detailech souhlasit. Pracuji ve fakultní nemocnici v Plzni, která je vybavena dvěma pobočkovými ústřednami(Bory a Lochotín) a nedokážu si představit, že by se mělo za hovory uskutečněné mezi jednotlivými linkami platit, i kdyby to bylo jen 10 haléřů za hovor......linek je cca 3000 a všechny jsou takřka denně využívané, některé nepřetržitě. Samozřejmě, že jsou využity i služební mobilní telefony, ale pouze v rámci traumacentra, kde mobil používá jen několik lékařů, kteří momentálně mají službu. Všichni ostatní, kteří potřebují být k sehnání, mají přidělen pager(tato možnost není v článku vůbec zmíněna) a vzhledem k počtu linek mohou volat odkukoliv, i z bufetu nebo kotelny:-)) Co se zaměstnaneckých soukromých hovorů týká, bylo po špatných zkušenostech se zneužíváním přímých linek, které byly posléze zrušeny, přistoupeno k přidělování PIN kódů, přes které mohou zaměstnanci volat ven z nemocnice a provolaná částka je jim pak odečtena z výplaty. Samozřejmě jsou přiděleny i služební PINy, které znají jen vedoucí pracovníci a ti, kteří potřebují být v kontaktu s dodavateli, servisy apod. Osobně si nedokážu představit, že by měly být pevné linky nahrazeny mobily, hlavně co se výdrže akumulátorů týká, v době nabíjení se mobil stává imobilním a celá idea ztrácí svůj smysl. Samozřejmě že jsou využity další funkce PBX, např. přesměrování, přepojení, čekání a hlasová pošta, vše je samozřejmě ZDARMA, což v mobilní síti(hlavně vinou cenové politiky GSM operátorů) vůbec nepřichází v úvahu. Další důležitý aspekt je stabilita sítě, zatím jsem neslyšel o tom, že by spadla celá síť Telecomu nebo alternativních operátorů, ale GSM sítě padají jako listí na podzim. A co je v podstatě hodně důležité, je cena pro volající, vždyť minuta volání z pevné linky na pevnou linku je pořád pro většinu obyčejných smrtelníků levnější než minuta volání z mobilu na mobil, zvlášť v případě rozdílných operátorů a doby strávené čekáním na lékaře, který podá informace o stavu pacienta a nemůže hovor vyřídit okamžitě, ale třeba až za dvě minuty. Tohle všechno jsou ikony, které vedou k tomu, že zrušení pevných linek ve všech větších a velkých organizacích, ať už státních nebo soukromých, je holý NESMYSL!
Nemluvě o tom, že ty mobily budou zamestnanci zkoušet krást, případně vyměňovat za své soukromé, porouchané stejné, nebo aspoň baterky ... Navíc - pořád je budou muset dobíjet. Nebudou naprosto zkontrolovatelní, zda jsou v kanceláři nebo v bufetu a když budou chtít mít klid, telefon vypnou a řeknou, že se jim vybila baterka. Když nařídíte neustálé dobíjení, pak se nedoplatíte na zničených baterkách. Jen nová baterka do mobilu stojí tolik, co celý pevný telefon a ten vydrží 30 let.
To, že osobu vždy zastihnu, mi je nanic. Když chci volat řekněme na ekonomické oddělení, tak je mi úplně jedno, která z těch 5 ženských to tam zvedne. Ony se jen postarají, aby tam nějaká byla. Nepotřebuju otravovat konkrétní babu, která je zrovna v bufetu, nebo má dnes dovolenou. Chci mluvit s náhodnou babou.
Další argument je, že když z pevného telefonu vytočím číslo, tak od momentu sundání prstu z klávesnice telefon zvoní. Mobilu tohle trvá aspoň 10 sekund. Pokud neustále vytáčím a čekám, kdy mi to někdo zvedne, mobil mě začne pěkně štvát.
Nemluvě o tom, že přijmu nového zaměstnance, dám mu stůl, připojím mu telefon a on za hodinu jede na plný výkon. Než se s mobilním operátorem dohodnu, aby mi poslal SIM kartu, aktivoval tam to a ono, zavedl zákazníka do systému ... a za měsíc ho zase stejně rušil.
Závěr: Firmám se opravdu vyplatí zrušit pevné telefony. Konkrétně se to vyplatí firmám Nokia, Siemens, Eurotel a tmobil. Ostatním už ne.
Že firma ušetří - no nevím. Pevný telefon stojí 600 Kč a to už je luxusní a ten vydrží 30 let a může se na něj prášit, bouchat do tlačítek apod. Mobil stojí několik tisíc, za 2 roky mu odejde baterka, omačká se klávesnice, případně přestane fungovat něco jiného.
Pokud má firma pobočkovou ústřednu, volají si zaměstnanci v kanclech zadarmo. To u mobilů nehrozí.
Že jsou limity na mobil a ne na pevnou linku? Tak proč je nezavést? A je problém vyřešen. Pokud mám pobočkovku, můžu mít přesný výpis hovorů na každé číslo. A pokud nemám, operátor mi ho dá taky, někteří alternativní zdarma.
Meziměstský hovor ve špičce dnes u alternativních operátorů stojí až 0,9 Kč/min, pokud si volají 2 pobočky firmy pevně přidrátované do konkurenční sítě, tak i 60 hal. U mobilu to nedáte. A to ty ceny půjdou ještě dolů.
Ano, přechodem na mobily firmy ušetří, nebudou totiž volat.
A cena z pevné na mobil? To je na regulačním orgánu, abz ji konečně srazil na 50 hal za minutu propojovací poplatek. At jsou rovné podmínky.
Prechodem na mobily zrusime pevne linky, a pak uvidime jak s nama mobilni operatori zatoci. Postavit pevne site znovu bude nesmirne drahe a pro dalsi mobilni operatory neni ve spektru misto, takze pujdou pekne nahoru.
Já si myslím že pevný telefon připojeny k PBX nebo k IP síti případně integrovaný GSM sítí je výborná věc a má svojí budoucnost . Jiné to asi bude v případě domácností pokut totiž nepoužívají pevný telefon k připojeni na Internet tak ho vlastně nepoužívají.